Mitől lehetne egészségesebb a budapesti utca? Erre az egyszerűnek tűnő, mégis rendkívül összetett kérdésre keresi a válasz a Járókelő.hu kiadásában megjelent kiadvány. A kötet 10 fejezeten keresztül vizsgál 40 helyszínt a fővárosban.
A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.
Mitől lehetne egészségesebb a budapesti utca? Erre az egyszerűnek tűnő, mégis rendkívül összetett kérdésre keresi a válasz a Járókelő.hu kiadásában megjelent kiadvány. A kötet 10 fejezeten keresztül vizsgál 40 helyszínt a fővárosban.
Két hét telt el a 3-as metró északi szakaszának átadása óta. Tarlós István átadta, a városlakók pedig birtokba vették a felújított állomásokat. Néhány napig vártam a részletesebb beszámolót, a felújított állomások építészeti bemutatását, de hiába. Aztán úgy döntöttem, hogy további várakozás helyett inkább leírom, milyennek látom az állomásokat.
Egy újabb roncs autóról szóló panaszra írt hírértékű válaszlevelet a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság. A hatóság szerint 2019 második felében új telephely épül a kocsiknak, ezért addig már nem szállítanak el semmit.
A Hosszúréti-patakot mindenki ismeri Dél-Budán, Budaörsön, legalább úgy hogy az az a vízfolyás, ami átszeli a várost, vagy úgy mint a patak, ami végigvezeti a 41-es villamost az útján. A kerületek is jól ismerik a rájuk eső részét, a Fővárosi Csatornázási Művek is jól ismeri, és a Járókelőre látogatók is találkozhattak vele. 3 éve jelent meg az első cikk a patakról itt a blogon, akkor még csak egy kicsi, ámbár szembetünő problémájával foglalkoztunk, aztán rá félévre a teljes villamos szakaszt megvizsgáltuk. Mi történt azóta? Mi változott? Pál András fotós-természetjáró beszámolója.
Néhány napja, egy pikírt twitteres bejegyzés miatt az egész sajtót bejárta egy "gazdátlan" autó híre. A VIII. kerületi Dankó és a Szerdahelyi utca sarkán felejtett rendszám nélküli személyautó ezután a Járókelőn is feltűnt. 50 méterrel arrébb. Az időközben értesített közterület-felügyelet vajon mire jutott?
Nincs közvilágítás? Szemetes a járda? Letört a pad korlátja? Járókelő! 2018-ban több mint 11 ezer bejelentés érkezett, amiből 7000 már sikerrel megoldódott. Leggyakoribb a forgalomtechnikai panasz, de szemétből is sok van. A kerületek sokszor a Fővárosi Önkormányzattal vívnak harcot a megoldásért.
Fullasztó autóforgalom, a parkoló autóktól elakadó trolik, kiforduló járólapok, szemét, hányás a sarokban, sütőport kokainként áruló csalók... Tömegturizmus? A budapesti hatóságok megtalálták a megoldást! Rendőrség vitte el azokat, akik felhívják a problémákra a figyelmet.
Járókelősként leginkább két jellegzetes szezonális jelenség jut az ember eszébe a tavaszi hónapokban: az egyik a kátyúszezon (sic!), a másik az adóbevallás. Amíg ez utóbbi sokaknak idegesítő papírmunkát és a tavaly óta elfelejtett e-ügyfélkapu jelszó frissítését jelenti csupán, addig a Járókelőhöz hasonló szervezeteknek azt a lehetőséget tartogatja, hogy minél több embert meggyőzzenek maguknak a támogatásra. Ennek apropóján összeszedtünk néhány olyan civil csoportot, akiknek mi is szívesen adnánk az 1%-ot.
Ez a cikk nem egy tipikus budapesti jelenséggel foglalkozik. Az eset, amiről beszámolok bármelyik magyarországi játszótéren előfordul(hat).
2017 őszén érkezett róla az első jelzés a Járókelőre. Azóta csak a baj van. Volt már helyszíni szemle, készült róla jegyzőkönyv, járt kint a tévé és legújabban azt is megígérte a Fővárosi Önkormányzati Rendészet (FÖRI), hogy hamarosan kezdeményezik az elszállítást. Az amerikai rendszámmal ellátott roncs mégis, mintha mozdíthatatlan lenne.