Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Megmondjuk, mitől lennének használhatók a BKK-automaták

Megmondjuk, mitől lennének használhatók a BKK-automaták

2016. február 24. - Járókelők

1275d7adbbd9bc361d7f0162fbaad0e6e19c1cbc.jpg

Fotó: Fónai Kende

Ezer és egyszer szóba került már, milyen gondok vannak a BKK által kihelyezett jegy- és bérletautomatákkal. A Járókelő.hu egyik bejelentője viszont a tettek mezejére lépett, és hiánypótló javaslatot tett a BKK-nak az automaták szoftverének frissítésére.

Tisztelt BKK, illetékes szakterület!


Gyakori használója vagyok jegy- és bérletkiadó automatáiknak. Egy építő jellegű észrevételt szeretnék tenni az automaták szoftverének módosítására. Erre azért kerítek sort, mert már nem először, nem kis időmet rabolja el nekem, vagy utastársamnak egy bizonyos hiba: valamelyik fizetési funkció inaktivitása. Tudom, hogy egy fizetési funkció elérhetetlenségét számos jelenség vagy hiba okozhatja. Kérésem az lenne, módosítsák az automata szoftverjét úgy, hogy az még a vásárlás előtt, vagy annak megkezdésekor jelezze az ügyfélnek, ha a készpénzes vagy bankkártyás fizetési mód nem elérhető.


Sajnos az automatáknál gyakran fordul elő az, hogy az utas hiába szeretne, nem tud jegyet vagy bérletet vásárolni a fentebb említett hibajelenségek miatt. (Konkrét példák: 2015.12.27. este fél 9 körül az Oktogonon 3-ból 3 automata egyáltalán nem fogadott el készpénzt (itt ügyfélszolgálati bejelentés is történt), 2016. 01. 04. reggel 7 körül az Árpád híd metróállomás aluljárójában 3-ból 2 automata nem fogadott el készpénzt, 2016.02.20. este 9 körül a Nyugati pályaudvar metróállomás bejáratánál (Nagykörút felől) 2 automatából 2 nem fogadott el készpénzt.)


Gondoljanak bele, egy bérletvásárlásnál az ügyfélnek mennyi ideje veszik kárba azzal, hogy több automatát is feleslegesen végigpróbál. Jelenleg csak akkor szembesülhet valamelyik fizetési mód inaktivitásával, ha kiválasztotta a terméket, annak érvényességét, az igazolványának típusát, begépelte annak azonosítóját, majd dönt az esetleges számlaigényéről. Miután végigcsinálta ezt a percekig tartó procedúrát, csak akkor láthatja, hogy egyáltalán tud-e fizetni. Amennyiben nem, úgy logikusan megpróbálja a szomszédos gép(ek)et igénybe venni, de mint fentebbi példáim is mutatják, gyakran ez sem megoldás. Véleményem szerint rendkívül hasznos és hiánypótló fejlesztés lenne, ha az automata már a vásárlás megkezdésekor, vagy az előtt felhívná az utas figyelmét arra, ha esetlegesen nem tud készpénzzel vagy bankkártyával fizetni. Ezzel sok időt takaríthatnának meg ügyfeleiknek, valamint sok kényelmetlenségtől, bosszúságtól szabadítanák meg az utasokat.


Kérem, vizsgálják meg ezen fejlesztés lehetőségét, és ha lehet, mihamarabb szíveskedjenek beépíteni automatáikba!


Köszönettel és tisztelettel,
Fónai Kende

Jelezd te is a városi problémákat a Járókelő.hu-n.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr408415584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bobby Newmark 2016.02.24. 15:42:36

"Tisztelt Ügyfelünk!

Tisztelettel megkérjük, hogy a szemét legközelebb jobban nyissa ki, a pofáját meg jobban fogja be! Az automaták tökéletesen műkődnek, maga a hülye. Nyomkodja szépen végig az összes automatát, úgysincsen jobb dolga! Ha meg nem tetszik, járjon autóval!

További kellemes utazást kívánunk!
BKK Ügyfélszolgálat"

A legutóbbi, HÉV-állomás vs végállomás észrevételre jött válasz alapján.

paveway 2016.02.24. 15:48:32

Azt is megoldhatnák, hogy a visszajáró aprót ne tudja eltéríteni semmilyen véletlen a gazdájától.

OkoskaTo:rp 2016.02.24. 16:00:11

+1. Legalább.

Ez különösen akkor kellemes, ha az ember az összes családtagja mindenféle kódjait végigpötyögte már, majd a legvégén közli a rohadék gép, hogy bocsika, ne akarj készpénzt berakni. És nem lehet visszalépni, hogy csak a fizetési módot változtassam meg, hanem kezdhetem az egészet elölről.

Az egyik beteg automata bejelentésekor az aktuális, maximálisan kedves ügyintéző viszont elejtett egy hasznos megjegyzést: Ha a papírpénz nyílás felett világít a piros LED, akkor nem fog menni a kp-s fizetés.

nagylord 2016.02.24. 16:07:22

Én az üzembehelyezés után nem sokkal írtam nekik, hogy a döntött érintőkijelző sokaknak rossz kép-szenzor kalibrációt okoz. Javasoltam, hogy gyors megoldásként tolják el a kalibrációt (mert mindig a gombok "alá" kell nyomnom), vagy helyezzenek el kamerákat az automatákon, amikkel meg lehet határozni a használó szemmagasságát, amiből a rálátási szög és korrekció számolható. A válasz az volt, hogy majd megvizsgálják. Azóta is rossz a kalibráció. Pedig az ötletet ingyen adtam, a kamera a rongálók azonosítására is jó, nem is kell csúcsminőségű szóval nem is drága. Arról nem is beszélve, hogy a szemfelismerők között is vannak open source változatok és egész jók.

shred 2016.02.24. 16:26:04

"Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönjük a javaslatát, de nem azért helyeztük rendszerbe a piaci ár hússzorosáért lemutyizott közbeszerzéssel a BKK regionális igazgatójának unokaöccse által összegányolt szoftvert, hogy utána mindenféle jöttment utas ötletei alapján módosítsuk."

Csak beugrottam 2016.02.24. 17:49:54

Tisztelt Palimadár ,
Ötlete logikus és hasznos így mint vállalatunkra különösen veszélyes gondolatot a levelét fogadó géppel együtt megsemmisítettük és az azt olvasó operátort azonnali hatállyal száműztük a 6-os metró legmélyebb pontjára.Amennyiben ismét ötletrohama támad úgy szervezünk önnek egy találkozót a száműzött operátorra.

Mély megvetéssel :A Vállalat.

titan 2016.02.24. 17:58:34

Ha már... Esetleg megvizsgálhatnák, hogy a PayPass modul miért nem hajlandó elfogadni a kártyát. Mindenhol máshol tökéletesen tudok fizetni PayPass-szel, csak a jegyautomatánál nem. Ehhez hozzájön, hogy ha sikertelen a fizetés (és az), akkor dobja az egész tranzakciót kérdés nélkül, meg se lehet újra, másképp megpróbálni fizetni. Ez az adatok végigpötyögése után igen kellemetlen, főleg, ha mögötted már vár a következő vásárló.

tryclops 2016.02.24. 18:18:45

Jogos az észrevétel.
Hozzáteszem, ez az egész jegy workflow rohadt gáz:
Eleve nem kellene betolni egy képernyőt két gombbal, hogy válassz fizetési módot, hanem defaultban tovább kellene tolnia a következő képernyőre készpénzes üzemmódban, ahol ott van a kártya választó gomb. KP-s vevőnek ez mínusz egy katt, azonnal lehet bedobálni mindent, kártyásnak meg maradt ugyanannyi. Ugyanezzel a logikával végig lehetne menni az egész menü rendszeren, és minimum még két lépést kilőni, kb 10 másodpercet megspórolva mindenkinek.

KangaT 2016.02.24. 19:59:48

Sunyi kis zöld fények világítanak az elérhető fizetési módoknál. Viszont erre nem figyelsz, mert éppen többféle dolgot (azonosító, pénz vagy kártya) készítsz a kezed ügyébe, az utazóközönség lelkes figyelmétől kísérve. Ha lenne egy olyan képernyő, hogy Bocsi, így most nem tudsz fizetni, mit szeretnél? Fizetési mód váltás -- Tranzakció törlése, akkor nem szopnál ismét a tizeniksz azonosító bepötyögésével, ha MÁSKÉPP is képes vagy fizetni.

asdf 2016.02.24. 20:00:14

És kigyolhatnák már akkor a sok rohadt jóváhagyás gombot is...
Kb. így kéne zajlania egy bérletvásárlásnak:
- Bérletvásárlás megnyom
- természetes személy megnyom
- holnaptól megnyom
- személyi igazolvány megnyom
- annak száma bepötyög
- kártyával fizetek
(még faszább lenne, ha lenne a gépben egy vonalkódolvasó, ami elé tarthatnék egy vonalkódot -pl. a telefonom képernyőjéről, (saját30naposibérlet.png)- és még a fentit sem kéne végigzongoráznom havonta, csak odatartom a kódot, beütöm az érvényesség kezdetét, fizetek és már ott sem vagyok)

Ehhez képest a valóságban kb. azt összes lépés közé nyomni kell egy tetves jóváhagyást is, minden második gombnyomás felesleges! Ami ezen a jellmezően bámulatosan fosul működő érintőképernyőn külön élvezet.
Nem lenne sokkal egyszerűbb, hogy a képernyő egy területén folyamatosan látom a kiválasztott termék egyre több adatát (először csak bérlet, aztán természetes személy és így tovább), majd azoknak, akik képtelenek elsőre megnyomni, amit akarnak, mindig van egy vissza gomb? Miért kell kb. 85%-nyi embert (elsőre helyeset nyomnak) fölöslegesen szivatni a jóváhagyás gombbal, ha annak kihagyásával -vásárolt terméktől függően- felére-harmadára lehetne csökkenteni a nyomkorászás idejét???

szepipiktor 2016.02.24. 20:27:14

Amit írtok mind valós!
Ehhez tegyük hozzá a elmúlt napok "kiskörös" tapasztalatait:
- A XIII. Béke téri automata 2 hete nem működik/hibás/nem lehet csak kártyával fizetni... Szombaton még hibás volt...
- A XIII. kerület Fiastyúk utcai automata is hibás szombaton...
- A XIII. Gyöngyösi útcai buszvégállomás automatája pénteken hibás...
- A IV. Újpest központ, aluljáró, a sok automatából csak a harmadik működik, a második persze beszopat az adatbeírásokkal és csak ezután közli, hogy nem.
Ez pár nap és pár megállónyi terület.
Ja a IV. Káposztásmegyer, buszvégállomás - csak ott nincs sem automata, sem iroda stb... Vegyél drágán a sofőrtől...
Szóval a rendszer jó is lehetne, ha valódi szakember tervezte volna a felületet, a 185-190 centinél magasabbaknak nem kellene guggolva érintgetni a kijelzőt és MŰKÖDNÉNEK!!!!

firesharker 2016.02.24. 22:11:48

És mi lenne, ha időben feltöltenék őket pénzzel? (Miért csak mostanában lett probléma?)

Macskond 2016.02.24. 22:30:23

És akkor olyan szuper eretnek gondolatok hogy lehetne a képernyőn 1-2 gyors gomb hogy :
"csak 1 jegyet akarok kártyával"
megnyom, pitty, és már megyek is.
Semmit nem kéne kérdeznie.

asdf 2016.02.24. 22:31:16

@firesharker: afaik akkor van kp-fizetes-tiltas, ha megtrukkoztek a visszajaro penz kijaratat, igy amig ki nem szallnak megnezni/elharitani, addig csak kartyat enged a gep, hogy ne tudjon tovabb gyulni a visszajaro annak, akinek a kezet kene levagni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.02.25. 00:37:19

@titan: Ezt már jeleztem nekik, a válasz csak nagy csodálkozás volt, hogy eddig sose volt ezzel probléma. Aztán mondtam nekik, hogy én meg sose láttam működni, pedig kipróbáltam több hónap alatt több helyen...

@Macskond: Az túl egyszerű lenne...

@asdf: A vonalkódolvasó jó ötlet, elvileg annak a bevezetéséhez lehetett volna egy lépés a bérletpénztárakban a cetlire felírt számmal bérletvásárlás, ami végül szimpla BKK-hülyeség lett...

@KangaT: A zöld fények hiába világítanak, az emberek fele csak bambán néz, amikor PIN-kódot kéne beírnia, majdnem minden vásárlásnál van előttem egy ilyen ember, többnyire fejhallgatóval a fején, elvileg digitális bennszülött...

törzsmókus 2016.02.25. 01:11:25

@Online Távmunkás: @asdf:
_van_ benne vonalkódolvasó, úgy tudom. de csak az áfásszámla-igényléshez használják. :-/
a diákigazolványon is van pl vonalkód, ill az okosszemélyikkel is kommunikálhatna a gép (gondolom a hardver ahhoz is megvan, mivel a leendő elektronikus jegyrsz is ilyen technológiájú, és állítólag arra is felkészültek)

AcidJazz 2016.02.25. 07:23:39

@asdf: Van benne, QR kód-ot olvas de csak számlához (jelenleg)lehet használni. A bkk weboldalon lehet megadni a számlához szükséges adatokat, generál egy pdf-et amin van egy kb. bérletszelvény méretű kód. Én használtam kb. egy évig amíg cég névre vettem a bérletet. Valóban jó ötlet lenne ha ezt kibővítenék az egy érintéses bérletvásárlás lehetőségével. Sajna méterekről látható, hogy a legkevésbé hozzáértőkre tervezték a menürendszert. Nem akartam it analfabétákat írni. (: Mert amúgy a azok. Az embereknek a bankkártya bevezetése után 30 évvel még mindig problémát okoz 4 számjegy megjegyzése és jó sorrendben begépelése.
Lehet kellene kérni egy expert menü-t. (: Azzal kezdődne.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.02.25. 08:18:04

@törzsmókus: Akkor a BKK-s vonalkódolvasó úgy működik, ahogy a postai kártyaterminálok, amiken egy évtizeden keresztül nem lehetett fizetni, csak durván magas díj ellenében pénzt felvenni...
Az egyetemi diákigazolványokon is évek óta van ugyanolyan chip, mint a semmire se használható okosszemélyiken...

Réka Ható 2016.02.25. 20:51:58

Épp ezzel a témával kapcsolatban írom Diplomamunkámat, kérhetném esetleg, hogy egy kitöltéssel segítsék munkámat? Tapasztalataikat, véleményüket használva javaslatot teszek majd az automaták fejlesztésére, illetékeseknek, így akár még változásokra is lehet lehetőség!
appi.bme.hu/survey/index.php/survey/index/sid/854395/newtest/Y/lang/hu

2016.05.18. 15:45:05

A legjobb, mikor számlát kérsz, és miután a kártyádról levonta az összeget, és kinyomtatta a bérletet, közli, hogy nem tud számlát nyomtatni...
süti beállítások módosítása