Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Ráfestették a döglött macskára az útburkolati jelet

Ráfestették a döglött macskára az útburkolati jelet

2015. július 28. - Járókelők

Mi? Hogy azt hittük, olyan csak Magyarországon fordulhat elő, hogy az elválasztósávot ráfestik a gyomra az úton?

Itt a bizonyíték, hogy a nemtörődömség nem ismer határokat. Írországban egy döglött macskára húzták rá az útburkolati jelet.

Fotó: Animal Help Net Kerry

Miért teker körbe szalaggal az önkormányzat lassan egy egész teret Budapesten?

Miért teker körbe szalaggal az önkormányzat lassan egy egész teret Budapesten?

2015. július 25. - Berd.

Egy Járókelőre érkező bejegyzésre hívnám fel szíves figyelmüket:

d50ac5c2aa633f5d1dada280bf086167f1996b71_1.jpg

Nagy László fotója.

Lassan az egész teret bekordonozzák, lezárják, beszalagozzák! Mikor állítják helyre a normális állapotokat??? Úgy néz ki, mintha valaki tönkre akarná tenni a környéket!

Írja egy feldúlt felhasználó, akinek látszik, hogy nem csak a kordonok, a szökökút köré tekert szalagok is igen erősen szúrják a szemét. A Ferencvárosi Önkormányzat a következő választ adta:

A Budapest, IX. ker. Ferenc téren a kordonok elhelyezésére a vízjáték balesetveszélyessé válása miatt került sor. Meghibásodtak a vízjáték rejtett vezetékei, amiket csak a felépítmény szétbontásával lehet javítani, valamint a külső burkolat egyes részei is sérültek, de a balesetveszélyt elsősorban nem a lehullott mozaik darabok, vagy a sérült műanyagrácsok okozzák, hanem a vízjátékok nem rendeltetésszerű használata. A vízjátékot működés közben a helyi lakosok nem rendeltetésszerűen használják. Gyakran előfordul, hogy csúszdáznak a felületén, ami nem erre a célra lett kialakítva, ilyen használatra nem alkalmas. Ebben a formában a szökőkút egy folyamatos veszélyforrást jelent a téren, ráadásul viszonylag nagy területet elfoglal a parkból. 
Ebben a kialakult helyzetben felmerült, hogy a vízjáték helyett a téren ki lehetne alakítani olyan megoldást, ami jobban használható, és gazdaságosabban fenntartható. A legmegfelelőbb megoldás megtalálása érdekében az önkormányzat ötletpályázatot írt ki a tér átalakítására. A Ferenc tér felújításának tervei készülnek. A felújítás ütemezése a programterv elfogadása után lehetséges. 

 

Támogasd a Járókelőt, már több mint 3000 problémát segítettünk megoldani Budapesten.

Ha megnyomom a kapcsolót, az egész kereszteződés megszólal

Ha megnyomom a kapcsolót, az egész kereszteződés megszólal

2015. július 24. - Járókelők

A vakoknak 4000 forintért kell távirányítót venniük ahhoz, hogy használni tudják a hangjelzéses kereszteződéseket.

A Vakok és Gyengénlátók Közép-magyarországi Regionális Egyesületének XI. kerületi csoportja hívott meg minket egy akadálymentességgel foglalkozó workshopra szerdán, ahol a vakok és gyengénlátók városi közlekedése volt a téma.

Ne akarjunk mindenáron segíteni

dsc_0674_1.JPG
Nemes Szabolcs előadása. Fotó: Balog Árpád.

A látássérültségnek több fokozata van, a teljesen vak, alig látó és gyengén látó, és ezeken belül is vannak alcsoportok. Más segítségre való igényük van, és az akadálymentesítés is mást jelent számukra – ezt Nemes Szabolcs mondta el, aki teljesen vak. 29 évesen vesztette el a látását. 

Szerinte, ha az emberek meglátják a fehér bottal, akkor mindenáron segíteni próbálnak neki, vonszolják, a hátizsákjánál fogva rángatják, egyszer pedig a buszra felszállás közben a bottal tapogató karját rántották meg úgy, hogy elesett és vérzett a lába. 

Kérdezzük meg, hogy szükség van-e segítségre! – mondja, és ebben az esemény többi résztvevője is egyetért. Olyannak például, aki vakvezető kutyával jár, lehet, hogy azért sincsen szüksége kísérőre, mert a kutya tudja már a hazautat.

Vakon kelni át az úton

Nemes Szabolcs korábban kérte a BKK-tól, hogy az Etele út-Tétényi út gyalogosátkelőn valósítsák meg az akadálymentesítést. Ez egy nagyon forgalmas kereszteződés több járdaszigettel, nincs hangjelzés, se taktilis kő (olyan burkolat, amit a vakok tapogatás révén tudnak követni). A kérése nem valósult meg, de a levelezés során tudta meg 2013 novemberében, hogy

1023 lámpás csomópontból 137 van ellátva hangos lámpákkal Budapesten. 2014 és 2017 közt további 100 lámpa meghangosítását tervezik.

Ez elég rosszul hangzik, főleg miután a beszélgetésbe csatlakozó érintett hallgatóság Nemes Szabolccsal egybehangzóan állítja, hogy a meglévő hangjelzéses kereszteződések nem megbízhatók több okból sem.img_20150722_123107.jpg

A vakok 4000-4200 forintos összegért vehetnek egy távirányítót, amellyel az átkelőknél a lámpák hangjelzését, buszmegállókban a Futárt, a 4-es metróállomásokon a mozgólépcsőnél a csipogást lehet aktiválni. Teljesen hihetetlenül többen is azt mondják, azt kommunikálták nekik, hogy azért van szükség az aktiválással működő jelzésre, hogy „ne zavarják a környzetüket". Hogy ki és mikor mondta, vagy írta ezt, az nem derül ki. Közben felvetődik a kérdés, hogy más nagyvárosokban miért nem okoz problémát, ha a kereszteződés mindig jelez, hiszen ez a látóknak is segít, akkor is, ha ők nem elsősorban erre támaszkodnak.

Aztán jönnek a rémtörténetek, a mindössze 15-20 fős résztvevő társaságban sorra mondják el a rossz tapasztalatokat a távirányítóval. Például azt, hogy a kereszteződések sok helyen nagyon hangosak, ha több jelzéses átkelőhely van, akkor előfordulhat, hogy a gomb megnyomására az egész kereszteződés csipogni kezd. Dóri, egy vakvezető kutyával közlekedő lány szerint Zuglóban, a kereszteződésnél, ahol ő lakik, nem tudja garantálni, hogy nem zavar senkit. Ha megnyomom a kapcsolót, az egész kereszteződés megszólal – mondja.dsc_0704_1.JPG

Fotó: Balog Árpád. 

Futár rendszer is akadálymentesítést segítő tényezőként jelenik meg, hiszen bemondja, melyik busz hány perc múlva érkezik. De kiderül, a vakoknak azért mindig meg kell kérdezniük, hányas busz jött végül. A Futár sem tévedhetetlen. (A rendszer hibáinak bejelentéséről a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége tett közzé információkat.)

A távirányítót használók szerint a rendszer nem egységes, így akinek a budapesti lámpákhoz van távirányítója, az nem tud más magyar városban ugyanezzel a távirányítóval közlekedni.

Karó a vakvezetősávban

A Járókelőn gyakran kapunk bejelentéseket olyan helyekről, ahol a taktilis sávban van elhelyzve parkolásgátló oszlop. Erről megkérdeztük a XI. kerületi csoportot, hogy tényleg olyan nagy probléma-e a vakok számára. Kiderült, hogy a vélemények megoszlanak: van, aki szerint rossz az oszlop, mert neki lehet szaladni lágyékkal, van, aki azt mondja, hogy kevésbé forgalmas kereszteződésekben nem lehet az autók hangjára támaszkodni, ezért a karó jelzi azt, hogy hol kezdődik az úttest.

***

Támogasd a Járókelőt, már több mint 3000 problémát segítettünk megoldani Budapesten.

Falnak vezetik a vakokat egy budapesti utcában

Falnak vezetik a vakokat egy budapesti utcában

2015. július 16. - Berd.

A 8. kerületi Práter utcában készült a kép. A párhuzamos vonalak a haladás irányát jelzi a vakoknál, idézzük a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének ajánlását a az akadálymentesítő eszközök, azaz a vezetősávok kialakításánál:

11059514_10207179673393563_2404341898499765685_n.jpg

„Erre haladhatsz biztonságosan" jelentéssel bíró vezetősáv: A haladás irányával párhuzamos, legalább 30-40 mm széles bordázatú felület

Tudtunkkal jelenleg is ez van használatban, ezért nincs tippünk, miért vezetik a falnak a vakokat a 8. kerületben... Vagy az egy kereskedelmi egység, ami így akar plusz vevőkhöz jutni? :P Mindenesetre nem egyedi esetről van szó, a Mokka riportja Csepelről:

 

 

Kattints ide, ha értesíteni szeretnéd az illetékeseket a budapesti problémákról!

 

Nagyon fontos városi netes dolgok zajlanak a világban

Nagyon fontos városi netes dolgok zajlanak a világban

2015. július 14. - Járókelők

A Google elkezdett városfejlesztés témában nyomulni, közben optikai kábelt fektetnek Angyalföldön.

Júniusban elindítottak egy startupot Sidewalk Labs néven. A cég ügyvezetője Dan Doctoroff, aki korábban a Bloomberg ügyvezetője és New York város gazdasági fejlesztésért és újjáépítésért felelős főpolgármester-helyettese volt. Az indulásról megjelent sajtóközleményben Larry Page, a Google ügyvezetője arról áradozik, milyen izgalmas, hogy a városlakók problémáit oldhatják meg, és rengeteg lehetőséget rejt magában az, ahogyan technológia átalakíthatja a környezetünket.
screen_shot_2015-07-14_at_15_09_21.jpg

A Sidewalk Labs első nagy projektje a LinkNYC, amelynek keretében a következő 12 évben kb. 200 millió dollárért 10 ezer New York-i telefonfülkét alakítanak át wifi ponttá ingyenes telefonálási lehetőséggel, mobil töltési lehetőséggel és az önkormányzati információs oldalakra bekötött tabletekkel. A befektetésből 500 millió dollár bevételre számítanak.

A hírt persze az összes tech blog kitörő örömmel fogadta, az üzleti modellről itt, a további "smart city" befeketési irányokról itt lehet olvasni. Egy-két olyan tweetet találtam, amely kétkedik azzal kapcsolatban, hogy jó lesz-e nekünk, ha az utcai netet is a Google fogja majd adni.

Mindeközben optikai kábelt fektet a Magyar Telekom a XIII. kerületben, a kerületi városgazdától azt az információt kaptuk, hogy a járdák felásása sok helyen és hosszú időt fog igénybe venni, ezért, ha lehet ne jelentsétek be a Járókelőn, és legyetek türelmesek. Gyorsabb internetetek lesz cserébe.

Ez egy mesés erdei bicikliút, vagy valami, amivel csak a gond van?

Ez egy mesés erdei bicikliút, vagy valami, amivel csak a gond van?

2015. július 02. - Berd.

A Járókelő.hu legfontosabb feladata, hogy olyan dolgokat jelezhet a nagyközönség az illetékesek számára, ami szúrja a szemüket és beavatkozást igényel. Ilyen a letört kuka, a hiányzó vagy sérült közlekedési tábla, vagy a bicikliút felfestésének hiánya. A nyilvánosság miatt aztán az illetékesek igyekeznek minél hamarabb teljesíteni a bejelentésből fakadó kötelezettségeket.

A Járókelőnek ezért nagyon fontos, hogy minél több bejelentője legyen, minél több olyan ember, aki figyel a környezetére. Ilyen volt az a Névtelen felhasználó is, aki bejelentésekor egy kicsit lehet, hogy túlhúzta ezt a felelősség-témát. 

Bringaút nincs felfestve az úttestre... ergo tojnak megállni az autósok, hiába van tábla kihelyezve 

Tegnap végig kerekeztem az új bringa úton... hát lenne 1-2 hozzáfűzni valóm. 

Nem tudom kinek volt az az ötlete, hogy ott kezdje el építiteni ahol... 
a képen is látszik, hogy a Hermina utca igen meredek... gyerekekkel egyáltalán nem, de még felnőttnek is elég nehéz terep ott lejönni, felmenni meg végképp nem lehet, csak a kerékpár feltolásával. 

7177235c2b7b7313e17e4bbaaa856ccbda45023b.jpg
Miért kellett ezt a bukkanós pályát ide rakni??? Az ott bámészkodó, ácsorgó nézőseregtől nem lehet balesetmentesen ráhajtani a patak menti területre... kis gyerekek szaladgálnak keresztbe-kasul 

Tudom, nem itt lesz a vége, mert tervezik, hogy összekötik a XV. kerülttel... és közben mi van??? 2 sáros, földes, kátyús utca... majd átkelés a Rákosi úton és pár száz méter bringa út folytatása a nem túl bizalomgerjesztő erdőben... Rákosin nincs zebra, csak az elég nagy forgalom... 

A fotóval ellentétben, az út mentén már térd felett ér a gaz, a patak partján meg ember magasságú, jó lenne visszavágni a zöldet... hiszen ez a terület bőven el van látva kullancsokkal... 
az úton sok a felhordott apró murva, ami szintén veszélyes, gumit kivághatja, de amúgy sem kellemes rajta futni, görkorizni. 
Söprögetős géppel jó lenne átmenni rajta... 

szóval jó ez a kerékpárút... aztán még se... 

 Az önkormányzat válasza a következő volt:

Egy kerékpárút funkciója lehet szabadidős és közlekedési . A Szilas-menti kerékpárút mindkettő, mert a jó közlekedési feltételeket nyújtó kerékpárút mellett több helyen játszó, pihenő helyek épültek, és terveink szerint még épülnek is. Egyes helyek mellett nagyobb a tömeg, de ez csak a hely népszerűségét mutatja. Sok-sok mosolygós arc miatt viseljük el, ha néha lassítani kell. A domborzat meg már csak ilyen, az egész kerületünk ilyen. Ezért a kerékpárút Hermina utcai végén két felé lehet menni, fel a dombra, vagy jobbra a Rákosi út felé sík területen . Jelenleg ez valóban földút, mert a szennyvízcsatornát most építették ki, de járható, és jövőre itt is szilárd burkolat lesz. A kiserdő pedig szerintem varázslatos erről képet is csatolok.

3edc5e2afe64db35a46955abda0738090c2354d0.jpg

Az Ön által csatolt fotó is valódi, április 19-én készült, azóta valóban nőtt a fű, de a patak üzemeltetője hamarosan lekaszálja azt. Legyen jobb kedvű, próbáljon meg egy kicsit örülni annak, ami jó, mégha esetleg kisebb hibák vannak is.  

kerületfejlesztési és üzemeltetési irodavezető

Szerinted a felhasználó izgulta túl az esetet, vagy az Önkormányzat válasza nem a megfelelő? Tényleg olyan nagy gondokat sorolt a bejelentő, vagy tényleg itt az ideje örülni annak, ha valami elkészül? Ez egy mesés erdei bicikliút, vagy valami, amivel csak a gond van?

Kattints ide, ha értesíteni szeretnéd az illetékeseket a budapesti problémákról!

Ha ma esik az eső, megnézheted az Örs vezér téri zuhanyt is

Ha ma esik az eső, megnézheted az Örs vezér téri zuhanyt is

2015. június 29. - Járókelők

Az Időkép szerint ma várható zápor, és ha esik, akkor nem csak a Flórián téri hidegzuhanyt érdemes kerülni. Van egy másik hely is a városban, ami elvileg egy fedett megálló, a gyakorlatban azonban beázik. 

A legszomorúbb az, hogy ez most már így is marad, a BKK válasza alapján tudnak a beázásról, de nem tudnak mit kezdeni vele. Ez is a globális felmelegedés miatt lenne?

A XIV., Örs vezér tere metróállomás üvegtetejének – és minden egyéb vízelvezető rendszer – méretezésénél a hatályos tervezési előírások szerint a mértékadó vízmennyiséget kellett figyelembe venni a tervezéskor. (A mértékadó vízmennyiséget az elmúlt évtizedek „leesett” csapadékvíz-mennyisége alapján határozták meg, ez lett a tervezés alapja.) Az utolsó eltelt évtizedben azonban nagymértékben megváltoztak az időjárási viszonyok: helyenként özönvízszerű esőzések alakulnak ki, melyeket a vízelvezetési rendszerek nem tudnak elvezetni, hiszen azokat kisebb mennyiségre méretezték.
Hangsúlyozzuk azonban: az, hogy a csapadék intenzív esőzéskor a peronra kerülhet, nem veszélyezteti a közlekedés biztonságát.

Vigyetek ma magatokkal esernyőt.

Betonpoller, avagy köztéri beavatkozás 2015

Betonpoller, avagy köztéri beavatkozás 2015

2015. június 26. - Járókelők

Ha az ember lassan jár, akkor találhat még a kátyúknál is érdekesebb dolgokat a városban.

A Bazilika mögötti zebránál a Bajcsy-Zsilinszky úton belefutottunk egy betonpollerbe, azaz a fém parkolásgátló "Demszky-karókhoz" nagyon hasonló tárgyba. A pollert egy hiányzó helyére állította be valaki, és a tövét fűvel telepítette be.  Budapesten egyébként ezeket a karókat szokták rendszeresen kidönteni, vagy a bicikliút közepén elhelyezni.

Mi a Beton workshoposokra gyanakodtunk, hiszen ők installáltak már "Nemszky-oszlopot" a Király utcába, de nem találtunk erről a köztéri beavatkozásról információt. Ha tudod, mi ez, írd meg nekünk.

img_20150626_083948.jpgimg_20150626_084004.jpgimg_20150626_084015.jpg

Így újult meg nagyiccei gördeszkapark

Így újult meg nagyiccei gördeszkapark

2015. június 24. - Berd.

Ádám – a deszkásoknak csak Potter  Angliában dolgozik, és profi gördeszkaparkokat épít. 2015 márciusában a tavaszi szünetében hazalátogatott, és vezetésével a környéki deszkások felújították a nagyiccei gördeszkaparkot (XVI. kerület, Veres Péter út). Ez volt a Nagyicce DIY projekt, amiről egy pofás kis videó is készült.

 

Bárcsak ilyen projektekkel lenne tele a város és így épülnénk-szépülnénk DIY! :)

süti beállítások módosítása