Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

“A fejlődést kicsiben, a saját környezetében bárki kezdeményezheti”

“A fejlődést kicsiben, a saját környezetében bárki kezdeményezheti”

2020. július 22. - Zsuzska Molnár

A Járókelő.hu egy olyan weboldal, amely 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy jelezhessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Fónai Kende a Járókelő önkéntese, ezenkívül tömegközlekedés rajongó és egyetemista. Szeptemberben kezdi a turizmusfejlesztés és térségmenedzsment specializációt. Szerintünk, ha rajta múlik, a legvonzóbb célpont leszünk az utazók számára. Amikor felhívtam, hogy egyeztessük a beszélgetést, éppen a 3-as metró pótlóbuszait „ellenőrizte”. Nem, nem ez a munkája, ez csak hobbi, érdeklődés. Videócsetek alkalmával a háttérben látni nem mindennapi gyűjteményét, amiről nektek is mesél ebben az interjúban.

Tovább
“Ez egy nagyon jó lehetőség arra, hogy üzeneteket juttassunk el”

“Ez egy nagyon jó lehetőség arra, hogy üzeneteket juttassunk el”

2020. július 16. - Zsuzska Molnár

Graffiti, dekoráció, művészet? A mostanában csendesebb bulinegyedben a Neopaint óriási tűzfalfestményei, a turisták és a streetfotósok kedvenc témái között sétálhatunk.

A már 15 éve működő csapat vezetőjével, Jankovits Barnabással beszélgettünk legújabb munkájuk, a Magyar népmesék Aranyborjú epizódjának egy jelenetét ábrázoló festményük “leleplezése” kapcsán.

Tovább
Karbonsemlegesség 2025-re - a koppenhágai mintaprojekt

Karbonsemlegesség 2025-re - a koppenhágai mintaprojekt

2020. július 10. - Veress Luca

Napjainkban a városok lakosságának nagyléptékű növekedése globális problémává vált. Jelenleg nagyjából a világ népességének fele lakik városi térségekben, azonban 2050-re ez az arány elérheti a 70%-ot is. Az egyre súlyosbodó éghajlati válság megköveteli, hogy minél fenntarthatóbb városokat alakítsunk ki, amelyek élhetők a jövő generációi számára is. Koppenhága átalakulása globális szinten is mintapéldaként szolgálhat.

Tovább
Tönkrement palánk, hiányzó röplabdaháló? - SportRehab

Tönkrement palánk, hiányzó röplabdaháló? - SportRehab

A BUG és a Járókelő közös városmegújító akciója

2020. július 08. - Járókelők

Városmegújító akciót indít a BUG (Budapest Urban Games) és a Járókelő a fővárosi sportpályák fejlesztése érdekében. Az akció keretében sportjellegű igényekkel, fejlesztési ötletekkel lehet pályázni. A pályázat keretösszege 1 millió forint.

Tovább
Újítások, amelyek elsőre nem nyerték el a városlakók tetszését

Újítások, amelyek elsőre nem nyerték el a városlakók tetszését

2020. június 24. - Sebők Máté

Városaink állandóan változnak, új épületek, parkok, terek és szokások alakulnak ki, ezek azonban csak nagyon ritkán nyerik el egyből a széles közvélemény tetszését. Sőt, kezdetben sokszor inkább ellenkezést váltanak ki az adott kor emberéből. A 19. és 20. század fordulóján rohamosan fejlődő világvárosokban, köztük Budapesten is bőven találunk példákat olyan épületekről, közterekről és eszközökről, melyeket ma már csodálunk vagy teljesen a mindennapok részének tekintünk, azonban déd- vagy ükszüleink korában ezek nagyon is megosztó viták forrásainak számítottak. 

Tovább
A 10 legelképesztőbb köztéri szemetelés a Járókelőn

A 10 legelképesztőbb köztéri szemetelés a Járókelőn

2020. június 18. - Veress Luca

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy jelezhessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön. 

Köztéri szemetelésről, illegális szemétlerakásról sajnos nagyon gyakran kapunk jelzéseket a felhasználóinktól. Időnként számunkra is elképesztő ügyekkel találkozunk, ezekből gyűjtöttünk össze tizet.

Tovább
Miért ott vannak a körúti bringasávok, ahol vannak?

Miért ott vannak a körúti bringasávok, ahol vannak?

2020. június 10. - Sebők Máté

Bár az új kerékpársávok felfestése már több mint egy hónapja elkezdődött, azonban a kialakításuk, a szerepük és az, hogy szeptember után mi lesz a sorsuk, a mai napig heves érzelmi és adott esetben szakmai viták tárgyát képezik. Ez a körúti sávra kiemelten igaz, ami a Nagykörút városban betöltött szerepe miatt nem is meglepő. 

Tovább