A belváros egészét érintő probléma a dokkoló nélküli bérbringa rendszerek térnyerésével összefüggő kerékpártároló foglalás, ugyanis a város kerékpáros infrastruktúrájának változása lassan követi le a kerékpárhasználati trend alakulását, ami a szűkösen elérhető tárolókért folytatott küzdelmet eredményez.
Dokkolt dokkoló nélküli bérbringák foglalják a helyet
A belváros egészét érintő probléma a dokkoló nélküli bérbringa rendszerek térnyerésével összefüggő kerékpártároló foglalás, ugyanis a város kerékpáros infrastruktúrájának változása lassan követi le a kerékpárhasználati trend alakulását, ami a szűkösen elérhető tárolókért folytatott küzdelmet eredményez.
Miért nem takarítják megfelelően a fővárosi kerékpáros hálózatot?
A fővárosi kerékpáros infrastruktúra nem csak télen, de sok esetben nyáron is takarítatlan. Szabolcs nehezményezi, hogy a Hungária körút mentén futó kerékpársáv Kerepesi út - Kőbányai út közötti szakasza rendkívül homokos, köves, helyenként pedig földes és gazos, ami könnyen balesetveszélyes helyzeteket okozhat.
Nyitás helyett zárás, egyre fogynak Budapesten a nyilvános WC-k
Számos civil szervezet évek óta kéri a Fővárost és kerületek önkormányzatait, hogy létesítsenek több nyilvános illemhelyet a városban. Ezzel szemben a Fővárosi Csatornázási Művek, mely a Fővárosi Önkormányzat nevében üzemelteti a meglévő fővárosi illemhelyeket, azt állítja, hogy a Deák Ferenc téri mosdót az alacsony forgalom miatt kénytelenek voltak bezárni.
Az MKKP passzivistái kellettek a főútvonalon lévő kátyúk betöméséhez
A XIX. kerületi Vak Bottyán utca állapota kritikán aluli mióta metrópótló buszok is közlekednek rajta. A kerület költségvetésében nincsen forrás a megnövekedett igénybevétel miatt kialakult úthibák javítására, a négy legidegesítőbb kátyút viszont kijavította egy új szereplő, a Kátyú.hu.
II. kerület: A Szilágyi Erzsébet fasor - Gábor áron utca kereszteződésének zebráját és kerékpárútját 1,5 év után festette fel ismét az illetékes Budapest Közút, ami aztán 7 hónap alatt le is kopott.
A Slachta Margit rakparton fizetős a parkolás, amit az autósok a járdán való szabálytalan megállással kerülnek ki - egyelőre sikerrel.
IV. kerület: A Mártírok útja menti kerékpársáv bejelentőnket, Julietet idézve jó bringaút lenne, csak éppenséggel 2 méterenként tele van betonfelgyűrődésekkel, a menetirányra merőleges vonalban, így nagyon kellemetlen rajta közlekedni.
V. kerület: 2017 szeptembere óta nem tud megbirkózni a BKV a Fővám téri villamos aluljáró takarításával. A BKK közleménye szerint "jelenleg a munka elvégzésének ütemezését és technológiáját egyeztetik, hiszen a villamosok áthaladását folyamatosan biztosítaniuk kell a takarítás idején is”.
VIII. kerület: A Corvin sétány virágágyásait elárasztotta a parlagfű és a vadkender.
2,5 hónapja romlott el a Blaha Lujza téri metróbejárat passzázskapuja. A BKK szerint a probléma hamarosan megoldódik.
XI. kerület: A Hosszúréti patak menti építkezés kapcsán a járdára hordták a kitermelt földet és törmeléket, amivel ellehetetlenítették a gyalogos forgalmat az adott szakaszon.
A Csúszkás játszótér "guanomentesítése" 1 hónap alatt sem történt meg, így a tér továbbra is használhatatlan az ott lakó családok számára.
XIII. kerület: Kelemen Boldizsár forgalomtechnikai javaslatot és képet is csatolt bejelentéséhez, amiben a Kámfor utca - Szent László út kereszteződésének átalakítását szorgalmazza.
XVII. kerület: Mindig érik meglepetések az embert: kiderült, hogy a Petőfi utca magányos oszlopai nem szemeteseket tartottak egykoron, hanem virágokat, amiket májusban pótolt is az önkormányzat
XXI. kerület: A Szent Imre térnél a hévmegállónál lekoptak az útburkolati jelek, így nem lehet tudni melyik sáv megy egyenesen, melyik kanyarodik jobbra, illetve balra. Bejelentőnk a besorolás rendjét jelző táblák telepítését kéri.
Készítette a Járókelő Megoldókulcs csapat
Bardócz Csaba, Fónai Kende, Haris Gergely, Horváth Eszter, K. Edina, Le Marietta, Lukács Máté, Sági Kata, S-N Szabolcs