A közparkok használatáról készül stratégia Londonban. Az ehhez első lépésként szükséges lakossági felmérés eredményeit most közölték. 78% szerint nem kellene a parkokat a közúthálózat részeként használni.
London nyolc nagy parkból álló közpark-hálózatához a fenntartó Royal Parks készít most olyan stratégiát, aminek kiemelt célja, hogy hosszú távon növelje a parkba látogató emberek biztonságát, csökkentse a gépjárművek által okozott negatív hatásokat és kezelje a különböző közlekedési módok használói (gyalog, kerékpár, autó stb.) közt felmerülő konfliktusokat.
A felmérést kitöltő londoniak nagy többséggel támogatják az ötletet, hogy a városi parkokat vegyék ki az autós infrastruktúrából, és adják vissza az embereknek. Ebbe nem is gondolunk bele a hétköznapokban, hogy valójában a városi parkok is a közúthálózat részei.
Így közlekednek a nagyobb londoni parkokba látogatók
A nagyobb és népszerűbb londoni parkokban, például a Regent’s Parkban, a Hyde Parkban vagy a Richmond Parkban is vannak nagyobb utak, amik az amúgy a kerékpárral vagy gyalog a parkba látogatók számára veszélyes helyzeteket teremtenek, és nem mellesleg a parkban szennyezik a levegőt.
A közel 7000 válaszadó
- 73%-a egyetértett abban, hogy a parkokban a gyalogos, sétáló közlekedést kellene előnyben részesíteni minden más közlekedési módhoz képest
- 79% szerint már a parkok megközelíthetőségénél is előnyben kellene részesíteni a gyaloglást, kerékpározást és a közösségi közlekedést
- 78% értett egyet azzal, hogy a parkok útjait nem kellene a közúthálózat részeként használni
Nem meglepő módon a fenti 3. javaslatot egyébként a magukat főként autóval közlekedőknek vallók támogatták a legkevésbé.
A londoni kerékpárosklub, a London Cycling Campaign megjegyzi, hogy korábban a Royal Parks egyébként a kerékpározást sem szívesen engedélyezte, de ez az új stratégia révén remélhetőleg megváltozik.