Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Parkolónak használják a buszmegállót a Keleti pályaudvarnál

Parkolónak használják a buszmegállót a Keleti pályaudvarnál

2019. február 07. - jarokelo kata

A belváros felé közlekedő megállókban 2 troli és legalább 10 másik buszjárat utasai szállnak le és fel naponta. Csúcsidőben egymást érik a járművek, a viszonylag szűk úttest miatt (egy sáv van csak az autósoknak és egy a tömegközlekedésnek) gyakran így is nagy a káosz. A bonyolult forgalmi helyzetet különös jelenség teszi még izgalmasabbá. Néhány autós nem látva jobb megoldást, egyszerűen a buszmegállóban parkol. A járdán.

Az autó a kuka mögött? Mindig itt áll. És a többiek is. Mindig parkol 4-5 jármű a megállóban.

- meséli lemondóan az egyik troli sofőrje, amikor az ott várakozó autókról kérdezem. Azt mondja, délelőtt a legrosszabb a helyzet, akkor boldog-boldogtalan itt parkol, hosszabb-rövidebb ideig. A közeli trafik alkalmazottja arra panaszkodik, hogy volt már balhé a kocsik miatt, de részleteket nem árul el. Szerinte az még a szerencsésebb eset, ha a járdára állnak, mert az úttest így is elég szűkös. Persze ezen a szakaszon nincs szabályos megoldás. Itt egyszerűen tilos a parkolás. Van ilyen.

Az utcafrontra tucatnyi üzlet nyílik. Előfordulnak itt olyanok, akik csak a dohányboltba ugranak be egy percre, de a közeli pékség és a sarki húsbolt áruszállítói is itt várakoznak. A legközelebbi lehetőség a pályaudvar parkolója, de onnan bizony sétálni kell. Legalább másfél percet.

A fuvarosokkal a sofőrök is megértőek. Hová is állhatnának, amikor élelmiszert kell kipakolniuk? A troli sofőrje azt mondja, hiába a felújítás a környéken (a 4-es metró építése miatt 2008-ban lezárt Baross teret 2014-ben adták át, a szerk.), ezt a problémát nem sikerült orvosolni. Marad a figyelmesség. Így ha látja, hogy valaki babakocsival vagy kerekesszékkel akar leszállni, igyekszik úgy megállni, hogy a kinyíló ajtó ne a buszmegállóban parkoló autók vonalába essen. 5-6 jármű esetében persze ez lehetetlen küldetésnek tűnik.

Találomra bementem az egyik üzletbe a soron, ahol a tulaj azonnal bevallotta: az egyik kocsi az övé. Mentegetőzve hozzáteszi, nincs más választása, másol nem tudná letenni, pedig nagyon félti, nehogy valaki kárt tegyen benne. Állítása szerint a kerületben aranyárban mérik a garázsokat és a parkolásért egyébként is fizetni kell. Arra kérdése, hogy miért nem jár inkább tömegközlekedéssel, néma csönd a válasz. Nem provokálom, csak annyit még, hogy bírságolnak-e, hiszen rendszeresen tilosban parkol. Választ viszont nem tőle, hanem megint csak a sofőrtől kapok:

Fél éve járok a vonalon, naponta ötször megfordulok ebben a megállóban, de közterest még nem láttam.

- mondja. Pedig a BKK számára nem ismeretlen a helyzet. Minden ilyen szituáció egyike ez annak az 1500-2000 alkalomnak, amikor a hosszabb-rövidebb ideig szabálytalanul várakozó járművek akadályozzák a tömegközlekedés járatait. Igaz, ez a szám csalóka lehet, hiszen a járművezető nem minden esetben hívja a forgalmi felügyeletet.

A cég statisztikája egyébként esetenként 15-30 perc fennakadással számol.

Ugyanakkor, ilyen esetben általában 2-3 óra szükséges a menetrendszerű közlekedés helyreállításához – azaz, hogy minden járat a számára meghatározott időben induljon –, tehát az utasok számára hosszabb ideig tartó kellemetlenséget jelentenek a szabálytalanul várakozó autók.

- írják. Szerintük mindig intézkedik a hatóság, ha ők jelzik, hogy baj van. Sőt, ha kell a katasztrófavédelem és a rendőrség is beszáll. Kérdés, hogy ez a módszer jelenthet-e hosszútávú megoldást. Miközben a tömegközlekedés sokaknak annyira sem vonzó, hogy hiába áll meg az üzlete előtt tucatnyi járat, meg sem fordul a fejében, hogy legalább ideiglenesen bérletre cserélje a jogosítványt.

51556246_2241723326076350_7796753178669613056_n.jpg

a fentebbi szakaszon talán a szintkülönbség szab gátat a szabálytalan parkolásnak

Kicsit fentebb (megállók sora követi egymás ezen a szakaszon) már gátat szab a „vadparkolásnak" a járda és a megálló közötti szintkülönbség. Még akkor is, ha eredetileg nem ezért tervezték így. Hasonló átalakításra persze semmi szükség, hiszen költséges és nem feltétlenül megoldható az akadálymentesítés. A leggyorsabb és legegyszerűbb lépés talán az lenne, ha néhány poller akadályozná az utcai parkolást. (A belvárosban egyébként is túl sok került ki belőlük.) Így viszont félő, hogy az oszlop csak a járdát védi (vagy, egy másik panasz tanúsága szerint azt sem) és az úttesten megállni így is nagy csábítás lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr9114602186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2019.02.08. 14:33:42

Én is itt szoktam felszállni a 79-es trolira. Nem ritka, hogy mentősök, rendőrök állnak fel szabályellenesen a járdára, hogy vegyenek egy doboz cigit vagy egy szelet pizzát. A beszállítok pedig kifejezetten rossz néven veszik, ha a gyalogosok nem röppennek szét, amikor ők fel akarnak állni a járdafelületre.
Az is igaz, hogy másképp nem tudják megoldani a kiszállítást. Őrdogi kör, amivel Tarlósnak esze ágában sincs foglalkozni. Miért is tenné?

Arcade Macho 2019.02.08. 15:49:02

aki nem kepes rendesen mukodtetni az uzletet akkor be kell zarni es lesz helyette masik
erdekes hogy a Lidlhez meg az Aldioz a kiszallitok sosem allnak fel kozteruletre, hanem csinaltak egy kis beallot

Arcade Macho 2019.02.08. 15:49:59

@Attilajukkaja: ejszaka szallithatnanak, esetleg VALODI pekseget nyitnanak ahol lisztet kell csak szallitani, azt meg eleg hetvegen

Attilajukkaja 2019.02.08. 15:59:26

@Arcade Macho:
Itt is beállókat kellene kialakítani, mert a járda elég széles lenne hozzá. De nem teszik. Az éjszakai beszállítást nem tudom, mert itt van hentes, pizzás, pékség, dohánybolt, szexbolt meg ilyesmik. :o)
Na pont az albán pékség az, ami elé soha nem állnak fel se beszállítók, se a sok fuxos kigyúrt "felúgyelők" vagy tulajok (?). Fura egy környék, az tuti!

Attilajukkaja 2019.02.08. 16:05:43

Kedves jarokelo kata!
Köszönöm, hogy megírtad ezt a posztot!
Arról is írhatnál egyszer, hogy miért vitték el az utcákról az összes hamutartós szemetest. Iszonyú sok csikk van mindenfelé a járdákon és a járdák mellett, a megállókban is, mert az emberek nem tudják hova dobni a csikkeket. A műanyag kukák meg gyakran félig le vannak égve. Én ezt sem értem!

KissGecihuszár 2019.02.08. 17:47:05

Ebből kis látszik, mekkora egy elszabadult hajóágyú csődtömeg ez a vízfej, ahol vannak kiváltságosok, akiknek mindent és még annál is többet lehet. Röhej, hogy a csíra-véglény FÖRI, ill a közteresek képtelenek betartatni a szabályokat egy ilyen frekventált, nagy forgalmú megállóban, ahol amúgy is gondot okoz, hogy kellően át nem gondolt barom módon egy megállót kell használni vagy 15 különböző viszonylatnak, ezzel gyakorlatilag borítékolva van egymás feltartása, az összes, itt megállózó visznylat "elesése", ami rövid viszonylatok esetében nem annyira gáz, de pl. a 133E esetében a Keleti PU- Felszab tér közti feltartósdi miatt már a Leánykára is általában 12-15 perces csúszással érkezik!

Attilajukkaja 2019.02.08. 17:53:33

@KissGecihuszár:
"Ebből kis látszik, mekkora egy elszabadult hajóágyú csődtömeg ez a vízfej, ahol vannak kiváltságosok"
Szerintem rengeteg múlik a helyi önkormányzaton. Ott kell elsősorban keresni a felelősöket és a csókosakat. A korrupció nem Orbánnal kezdődik, csak nála teljesítődik ki.

efi 2019.02.08. 18:16:27

Mindjárt az 1.mondatból megtudhattuk, hogy a megállók közlekednek...:)

humorpalanta 2019.02.08. 20:59:58

Mint mindenhol a városban. Nincs ebben semmi újdonság.

KissGecihuszár 2019.02.08. 21:01:18

@Attilajukkaja: Fővárosi Önkori illetékes szerve a FÖRI a fő húnyó, ezért is írtam, amit írtam, egyáltalán nem kevertem bele ebbe az ügybe a csúti szotyiköpködőt, sem úgy en bloc a kormányt, mert ez abszolúte Fővárosi, tehát nem is kerületi téma.

xclusiv 2019.02.08. 23:59:41

Mindenhol ez a szar van. Az Üllőin a Klinikák és a Corvin között is rendszeresen parkolnak a járdán, néha az keresztbe elállva úgy, hogy vagy az egyik irányba lehet menni, vagy a másikba, mert 2 ember nem fél el egymás mellett az autótól.

Se a közteresek, se a kékek nem végzik a munkájukat, néha nem is tudom miért vannak. A megoldás az lenne, hogy a szabálytalanul parkoló autókban _legális_ kárt tenni, aztán ha leflexelik a felét, akkor legközelebb meggondolja majd a gyökér. Addig sajnos marad az, hogy telibe köpöd a kilincsét.

Semper Fidelis 2019.02.09. 09:51:28

@xclusiv: "Addig sajnos marad az, hogy telibe köpöd a kilincsét."

Jaja, felhúzni garatba, aztán satty :) Vagy a szélvédő közepére.

kolomparlole1114 2019.02.09. 13:35:03

"A legközelebbi lehetőség a pályaudvar parkolója, de onnan bizony sétálni kell. Legalább másfél percet.

A fuvarosokkal a sofőrök is megértőek. Hová is állhatnának, amikor élelmiszert kell kipakolniuk?"

A legegyszerűbb megoldást választja mindenki. Aki a vonalat felfestette, az szart bele hova fognak parkolni az autórok. De azok is szarnak bele ki nem tud miattuk odaparkolni. 1:1. Amilyen az adjonisten, olyan lesz a fogadjisten.

kolomparlole1114 2019.02.09. 13:37:31

Azt a 1.5 percet úgy írod mintha csak 1x kéne lesétálnod. Tudod hány forduló lehet kézben elcipelni az árut? Hányszor 1.5 perc? Téged mennyi idő alatt basznának ki a munkahelyedről ha egész nap csak 1.5 percezgetnél od-vissza, a többi bolt meg majd kap árut jövő héten, mert "csak sokszor 1.5 perc" az pont annyi idő.

kolomparlole1114 2019.02.09. 13:40:09

@xclusiv: Ugyanilyen jó megoldás a flexelgetős köcsögök kezét-lábát levágni, aztán kibaszni egy román kamion elé elvérezni.

kolomparlole1114 2019.02.09. 13:50:07

@Attilajukkaja: Mert azt hiszik az elvtársak hogy elég homokba dugni a fejüket és akkor a probléma már nem is létezik. A dohányosok nem fognak vezényszóra leszokni a cigiről, csak mert Trafikos (aka. Lézer) Janónak ez a vágyálma. Az alkoholról se szoktak le az amcsik, csak annyit sikerült elérni hogy az államkincstár helyett Al Capone zsebébe csorgott a lóvé. Ha leszedik a hamutálat, akkor megy a dekk a földre, mert a levegőben nem fog fentmaradni, antigravitációval.

kolomparlole1114 2019.02.09. 13:52:48

@Arcade Macho: Ha éjszaka szállítanak, nappal azt már nem fogod megvenni, mert fúj szottyadt... A sütés meg nem annyiből áll hogy kirakod a lisztet, aztán átalakul kenyérré, mint a transformers... Ahhoz hely kell a gépeknek, kemencének, embernek, felvenni péket aki megsüti. A kiszállításhoz nem kell ennyi minden. Ja és ha nem fér be a kemence, akkor a kedvedért ki lehet baszni a buszmegállóba, mert csak ott van neki hely?

kolomparlole1114 2019.02.09. 13:54:07

@Arcade Macho: Majd vágnak neked beállót a szomszéd műemlék ház falába...

kolomparlole1114 2019.02.09. 13:58:30

@Fikalnyik Eugén: Szerintem kezdjél ilyen M. Richárd félékkel emberkedni, aztán ha még holnap is lesz fogsorod, akkor lehet hogy jó dolog ez...

kolomparlole1114 2019.02.09. 13:59:16

@Attilajukkaja: "Az is igaz, hogy másképp nem tudják megoldani a kiszállítást."

Hát ennyi.

xclusiv 2019.02.09. 15:36:35

@kolomparlole1114: ó, csak nem egy tilosban parkooló tahó személyesen?

Arcade Macho 2019.02.13. 11:29:11

@Attilajukkaja: kepzeld el nalunk meg az van, hogy a kukasauto nem kepes odamenni a kukaledobohoz, de aztan kepesek ezt megoldani, van egy taronca es MUKODIK!!!

Vehicular cyclist 2019.02.13. 23:05:06

@KissGecihuszár: A közteresek és a rendőrök sem hajlandók semmmit sem csinálni a tilosban, járdán parkolókkal. Sehol. Egyedül ott van valami ellenőrzés, ahol fizető parkolók vannak, mert sajnálják a pénzt. A rendőrök és a közteresek járó motorú autókban ülve mobiloznak inkább.

Alf56 2019.07.03. 08:40:55

Megkérdezhetem, hogy havonta (évente) hány, tilosban álló, a forgalmat nagy mértékben akadályozó járművet szállítottak el a helyről?

MÉRT NEM????
süti beállítások módosítása