A XII. kerület nem válaszol a Járókelő.hu-n keresztül küldött állampolgári bejelentésekre. Próbáltunk rákérdezni ennek az okára, mire a következő tájékoztatást kaptuk e-mailben a kommunikációs vezetőtől (kiemelés tőlem):
Az önkormányzatnál több csatorna is rendelkezésére áll a Hegyvidéken élőknek, hogy közvetlenül jelezzék, ha valamilyen úthibával találkoznak. Bejelentésüket megtehetik írásban (levélben), telefonon, e-mailben, az önkormányzat facebook oldalán, személyesen. Ezeket a kéréseket, bejelentéseket az illetékes szakiroda munkatársai megvizsgálják. Ha a bejelentett úthiba balesetveszélyt okozhat, akkor a kollegák azonnal intézkednek a balesetveszély elhárítása érdekében. Amennyiben a hiba nem okoz közvetlen veszélyt vagy kárt, akkor mérlegelésre kerül a hiba kijavítása. Szeretném tájékoztatni, hogy a Hegyvidéki önkormányzat idén már közel 5000 kátyút javított ki.
Az önkormányzat a hegyvidéki civilekből álló HÚT (Hegyvidéki Út-testület) javaslatára állítja össze a kerületi úthálózat fejlesztését, javítását. A kátyúzás mellett idén ősszel is folyamatosan zajlanak az utak, járdák felújítása, javítása, építése, a lakossági véleményeket figyelembe véve. Ezzel együtt természetesen minden utat nem áll módunkban felújítani, mivel ez az önkormányzat teljes éves költségvetésének a többszörösét tenné ki.
Arra, hogy magánszemélyek vagy cégek által alapított privát oldalakon történő bejegyzésekre válaszoljunk, az önkormányzatnak nincs kapacitása, de úgy gondolom, nem is feladata. A kerületben élők számára a fentiekben írtak alapján minden lehetséges kommunikációs csatornát biztosítunk, hogy bejelentéseiket közvetlenül az önkormányzat felé megtegyék.
Sőt, ezt tovább fejlesztendő, a lakossági bejelentések még hatékonyabbá tételére egyébként a következő hetekben fogjuk bevezetni azt az okostelefonos applikációt, amely segítségével a kor elvárásainak megfelelő, legmodernebb eszközzel tudják a kerületiek a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban elküldeni bejelentéseiket. Természetesen örömmel vesszük, ha ennek a szolgáltatásnak a bevezetésében önök is segítséget nyújtanak, és az önök honlapján ezt a modern bejelentési módot meghirdethetjük. Ezzel kapcsolatban keresni fogom önt a közeljövőben.
A Járókelő.hu-n keresztül küldött bejelentéseket az önkormányzatok e-mailben kapják meg. Nem értjük, hogy a Hegyvidék miért nem fogadja el őket közérdekű bejelentésként, ha ezt a kommunikációs csatornát maguk is ajánlják? Szerintünk a 2004. évi XXIX. törvény 141. § (4) alapján a Járókelő.hu-s e-mailek közérdekű bejelentésnek minősülnek. A 142. § (1) alapján a közérdekű bejelentést a beérkezéstől számított harminc napon belül kell elbírálni, és a (4) alapján a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről - az indokok megjelölésével - az illetékes köteles a bejelentőt írásban vagy elektronikus úton haladéktalanul értesíteni.
A levélben említett 5000 kátyúval kapcsolatban közérdekű adatigénylést nyújtottunk be a KiMitTudon keresztül, azt szeretnénk megtudni, hogy 2013-ban pontosan hány kátyút javíttatott ki az önkormányzat, a javítást milyen prioritási sorrend szerint végzik, és a javítási munkát mely cégek végezték el, cégenként mekkora összegekért és egy kátyú kijavíttatása átlagosan mennyibe kerül az önkormányzatnak.
Amíg a válaszra várunk, íme, a (nem csak kátyúkról szóló!) bejelentések, amelyekről a XII. kerület nem hajlandó tudomást venni: http://www.jarokelo.hu/budapest/bejelentesek/xii-kerulet-hegyvidek.
Új info: Barkóczi Dávid felhívta a figyelmem arra, hogy a Járókelőn 2012. október 1. óta összesen 215 kátyút jelentettek be egész Budapesten, úgyhogy abszolút nem havazzuk el a XII. kerületet, és akkor a kérdés, hogy nekik az az 5000 kátyú nem sok-e egy kicsit?
***
Kérünk, támogasd a Jarokelo.hu fenntartását kis összegű adományoddal! Az adományokat a 10701348-67294154-51100005 (CIB BANK) bankszámlaszámra, a Média Centrum Közhasznú Egyesület nevére várjuk. Vagy használhatod az alábbi PayPal-gombot is. :)