Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Utolsó kommentek:

Kotick 2024.01.12. 13:10:46

"A gyalogjárók képezik az emberiség nagyobb részét, sőt mi több, a jobbik részét. A gyalogjárók teremtették a világot. Ők azok, akik városokat építettek, sokemeletes épületeket emeltek, csatornahálózatokat és vízvezetékeket fektettek le, kikövezték és villanyvilágítással látták el az utcákat: ők azok, akik a kultúrát az egész világon elterjesztették, a könyvnyomtatást feltalálták, a lőport kieszelték, akik hidakat vertek a folyók fölé, az egyiptomi hieroglifákat megfejtették, az önborotvakészüléket népszerűvé tették, a rabszolgakereskedelmet kiirtották, és megállapították, hogy a szójababból száztizennégyféle ízletes és tápláló ételt lehet készíteni. És amikor minden készen volt, amikor szeretett bolygónk viszonylagosan jól berendezett képet mutatott, megjelentek a gépkocsizók. Meg kell jegyezni, hogy a gépkocsit szintén a gyalogjárók találták fel, de a gépkocsizók erről valahogy rögtön megfeledkeztek. Sorra gázolták a szelíd, okos gyalogjárókat; az utcák, amelyeket a gyalogjárók teremtettek, a gépkocsizók uralma alá kerültek. A kocsiutak kétszer olyan szélesek lettek, a járdák szalagnyira szűkültek, a gyalogjárók pedig nemegyszer ijedten a házfalakhoz lapultak. Nagyvárosban a gyalogjárók valóságos mártíréletet élnek. Amolyan közlekedési gettót rendeztek be számukra. Az úttesten való átkelést csak kereszteződéseknél engedik meg, tehát éppen azokon a helyeken, ahol a forgalom a legnagyobb, és ahol az a kis hajszál, amelyen a gyalogjáró élete függ, a legkönnyebben szakad el. A mi nagy országunkban a közönséges gépkocsi, amely a gyalogjárók elképzelése szerint személyek vagy terhek békés szállítására rendeltetett, egy testvérgyilkos fegyver fenyegető méreteit öltötte, és a szakszervezeti tagok, valamint családtagjaik egész sorát kaszálja le. Ha a gyalogjárónak néha sikerül is ellebbennie egy autó ezüst orra elől, akkor a rendőr bünteti meg, mivel megszegte az utcai kiskáté szabályait."
(Ilja Ilf - Jevgenyij Petrov, 1931., Szovjetunió)

Bejegyzés: Budapestnek is legyen gyalogosügyi biztosa!

Celtic 2023.10.17. 13:39:45

@kiskisutca: +1
Köszi. Bringásként engem is az zavar, amelyik 40-nel rohangál a legszűkebb szakaszon is és képtelen a lassításra.
Én csak direkt fékezni (főleg vészfékezni) utálok, de a pedálról minden további nélkül leveszem a lábam, hova siessek. 20 kmph-val is odaérek, ahova igyekszem.

Bejegyzés: Budapestnek is legyen gyalogosügyi biztosa!

kiskisutca 2023.10.12. 14:17:25

Lehetne egy app is: lefotózod ha problémát észlelsz, egy stáb, meg mint a járókelőknél intézkedik.

Amúgy a gyalogosok és a városi közlekedő kerékpárosok nem ellenségek!
A gond a "sportosabb" bringásokkal van!

Bejegyzés: Budapestnek is legyen gyalogosügyi biztosa!

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2023.07.27. 10:34:07

@Járókelők: Valóban, figyelmetlen voltam, a cikk végén szerepel, hogy ez egy fordítás! :)

Képeket nem tudok küldeni, mivel többnyire Ausztriában élek és csak kevés képet készítettem a Rákóczi-útról. A felújítás viszont nagy esemény volt, bőven van róla képanyag és leírás az interneten. Pl.: taj-kert.blog.hu/2012/05/16/ahol_a_rakoczi_az_andrassy_kecskemeti_posztsorozat_ii

A teljes sztori megírásában az lesz majd a nehéz, hogy voltak ugye a tervek, meg az, ami meg is valósult. A végeredmény mindenképpen jó lett, egy cikket biztosan megér Nektek is! :)

Bejegyzés: Párizs egyik jelentős sugárútja újra gyalogosbaráttá válik

Járókelők 2023.07.27. 07:57:36

@Balogh Zsolt: Nagyon köszönjük az információt. Ha esetleg tudsz nekünk fotót küldeni erről az átalakításról a sajto@jarokelo.hu email címre, azt nagyon megköszönjük! A szerző szerintünk nem járt Kecskeméten, mert ez egy Bloomberg-cikk fordítása, ezt a cikk végén lehet olvasni, és az eredeti cikket is eléred. Még az is lehet, hogy Budapesten sem járt. :)

Bejegyzés: Párizs egyik jelentős sugárútja újra gyalogosbaráttá válik

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2023.07.25. 21:47:05

Nem tudom, járt-e a szerző Kecskeméten. Néhány éve ott is hasonló tervet hajtottak végre. A belvárosi kiskörutat a városi nagykörúttal egy négysávos út kötötte össze. Az utat mindkét oldalról régies, egy részük már lepusztult épület szegélyezte. A városvezetés a 4 sávot kettőre csökkentette, az így felszabadult területet a járdák szélesítésére fordították + középre került egy szélesebb zöldfelületi sáv kerékpárúttal. Sokan kételkedtek abban, hogy a terv működni fog és nem lesz majd dugó.

Nos nem lett, és az így újjászületett Rákóczi út a város nagyon szép sugárútja lett!

Bejegyzés: Párizs egyik jelentős sugárútja újra gyalogosbaráttá válik

törzsmókus 2023.04.12. 16:36:45

Sopronban nem terveztek elindulni? 1-2 havonta járok erre, és annyi bejelenteni való lenne…

Bejegyzés: Vidéki önkénteseket keresünk a Járókelő országos ügykezelői csapatába

Billy Hill 2022.11.18. 12:01:01

Helyi népszavazás javasolt, az még reprezentatívabb, mint 10 ezerből 50 lakos 65%-ának véleménye. Svájc lebegjen a szemek előtt!

Bejegyzés: A Lánchíd forgalmi rendjének felülvizsgálata elengedhetetlen és időszerű lépés

CCnick 2022.11.10. 09:24:44

Ti tulajdonképpen egy faluban szeretnétek élni.

Bejegyzés: Szavazzunk egy élhetőbb Budapestre!

törppicur 2022.11.02. 10:20:47

szerintem a kézmosás is butaság. Az ember, és különösen a gyerek immunrendszerét erősíti egy kis kosz.
Egy kis vadalmában sokkal koncentráltabban van meg a vitamin, mint a 30 dekés felfújt szépségekben, együnk vadalmát!

Bejegyzés: Virágba borulnak a városok, amikor elvadulnak a zöldterületek

gigabursch 2022.11.02. 06:24:02

Azért tegyük hozzá, hogy megy itt vastagon a HR parasztvakítás is.
Se egy hektár, se egy közlekedési hálózat, se egy fekvési elhelyezkedés.
S ez nem a cikk fordítás hibája, hanem az alapforrásé.

Bejegyzés: Virágba borulnak a városok, amikor elvadulnak a zöldterületek

RocketDoll · https://somagyarkaszino.com 2022.08.30. 11:06:30

A jó tömegközlekedés minden problémát megold. Sőt, a forgalmi dugók végre eltűnnek az utakról.

Bejegyzés: Az emberek ellenzik az autómentes városok ötletét – egészen addig, amíg ki nem próbálják

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2022.08.17. 01:57:04

@geegee: csak ehhez mondjuk a munkaadóknak is kijjeb kéne költözniük, illetve ott is szükséges lenne egy szemléletváltás.És ez az, ami sokkal nehezebb.

Bejegyzés: Az emberek ellenzik az autómentes városok ötletét – egészen addig, amíg ki nem próbálják

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2022.08.17. 01:45:55

Az elektromos robogó gyenge mint a sz@r, Csikós próbált jó párat, mikor venni akart.Amelyik meg esetleg nem gyenge, az mocskosul túlárazott.A mopedautó szintén egy rakás sz@r, ugyanolyan drága, mint a teljes értékű kocsi (az új az újhoz hasonlítva, a használt meg a használthoz), ami meg még elektromos is, az még drágább; pedig a dugattyús motorú autók ára is durván van elszállva.Szóval ezek nem megoldások.
A lapos területeken lévő városokban lehet bringázgatni, kézikocsival hazatolni a bevásárlást, kölkeket, terhes nagymamát a kórházból, akármi nehezet, de menjen már fel valaki mondjuk a Kapy úton Budapesten a 40 fokban biciklivel.Imádok kerózni, de rohadtul nem tud opció lenni mindig, mindenkor.
Főleg az ad-hoc, "hirtelen történik valami" esetekben nem tudja kiváltani az autót.Ha meg taxit hívok, az ugyanolyan, mintha saját kocsival mennék, csak még sokkal drágább.Tömegközlekedés meg nincs mindenhol rendes, meg nem is megy mindenhova.
A belvárosokból ki kell költözni, meghagyni azt a hivataloknak, hatóságoknak, önkormányzatnak meg a múzeumoknak.És akkor járjon odabent tényleg csak a villamos.Ezzel így nem is lenne gond.Egy belvárosi lakás árából röhögve lehet bárhol máshol, jó levegőjű helyen ingatlant venni, akár házat is.Én ebben látnám a megoldást.

Bejegyzés: Az emberek ellenzik az autómentes városok ötletét – egészen addig, amíg ki nem próbálják

gigabursch 2022.08.16. 09:42:04

@bordon:
Miért is KELL?

Amúgy halkan jegyzem meg, hogy a gépjárművek nélkül:
- se egészségügy
- se élelmiszer/mezőgazdaság/erdőgazdálkodás
- se szállítmányozás
- se építőipar (no, ez már igencsak nagy gond)
- se, se, se...

De természetesen elmondhatod nekem, hogy egy duplakerekes 12 tonnás Déri Jancsi traktor hogyan menne akksikkal, maga mögött cibálva a rigolekét, vagy egy 40 tonnás kamion, ami behozza neked a bótba kajcsit...

Nem kéne ennyire szűklátókörűen a dolgoknak nekiállni.

Természetesen visszamehetünk úgy 150 évet, és a "Franciaországot felzabálják és teleszarják a lovak" jeligéjű állapotba elslattyoghatunk.

Ami a Kiskörúton belül esetleg működik, nos az már egy Szombathely kategóriájú településen megvalósíthatatlan.
Csak szólok....

Bejegyzés: Az emberek ellenzik az autómentes városok ötletét – egészen addig, amíg ki nem próbálják

midnight coder 2022.08.16. 07:50:19

@bordon: Ja, csak tudod akkor az utakról ki kell tiltani a kamionokat is, mert amikor a kamion és a robogó találkozik, annak csúnya vége van. Ezért kell a kocsik köré az egy tonna vas.
Amúgy egyébként a CO2 kibocsájtás úgy 10%-a a közúti közlekedés, és ebben már a kamionok is benne vannak.

A közlekedéssel kapcsolatos problémák nagy részét pedig olcsón és gyorsan úgy lehet csökkenteni, ha felszámoljuk a felesleges közlekedést. Egy random nagyváros dologzó lakosságának úgy kb. a fele irodista. Ezek nap mint nap útra kelnek a város egyik végéből a másik végébe és utaznak úgy két órát naponta csak azért, hogy átüljenek az otthoni számítógép elől az irodai számítógép elé.

Na, ezt kellene felszámolni. Az összes irodista céget aki nem homeoffice-ban dolgoztatja az embereit szénné adóztatni. Az irodaházak építésére és fenntartására extra adót kivetni. Ezek amúgy is kb. a legkörnyezetszennyezőbb épületek, csupa üveg és acél, nyáron hűteni kell ezerrel mert gyakorlatilag egy üvegházról beszélünk, télen pedig fűteni mert nincs körülöttük 15 centi hungarocell. Plusz átlag 5 évenként újrarakják az irodák belsejét ami szintén egy rakás hulladék.És akkor még a felépítésükről, az általuk elfoglalt helyről nem is beszéltem.

Bejegyzés: Az emberek ellenzik az autómentes városok ötletét – egészen addig, amíg ki nem próbálják

bordon 2022.08.16. 06:25:06

Az autó lassan azzá válik, ami kezdetben is volt: luxuscikk. Az autósokat addig kell adóztatni, amíg át nem nyergelnek elektromos robogóra, mopedautóra (lehetőleg elektromosra), kerékpárra vagy gyalogossá válnak.
Aki a 75 kilós földi porhülvelye mozgatásához egy 1 tonnásnál is nehezebb járművet használ, azt kerékbe kellene törni.

Bejegyzés: Az emberek ellenzik az autómentes városok ötletét – egészen addig, amíg ki nem próbálják

gigabursch 2022.08.15. 21:21:09

Kiszervezett nehézipar, és erős tömegközlekedés a felszínen és a felszín alatt.
No meg egy halom ideológia.

Bejegyzés: Az emberek ellenzik az autómentes városok ötletét – egészen addig, amíg ki nem próbálják

gigabursch 2022.08.05. 21:40:30

Kíváncsi leszek a végeredményre.

Bejegyzés: Szavazzunk egy élhetőbb Budapestre!
süti beállítások módosítása