Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Itt egy tipikus élhetetlen belvárosi utca, kitalálod, melyik?

Itt egy tipikus élhetetlen belvárosi utca, kitalálod, melyik?

2019. július 02. - jarokelo kata

Ép végtagokkal, jó reflexekkel, gyors reakcióidővel és nehezebb csomag nélkül hat és fél perc alatt bárki könnyedén átsétálhat a Nagykörútról a Bajcsy-Zsilinszky útig a Dessewffy utcán keresztül. De ha van más megoldás, inkább azt ajánlanánk. Januártól június végéig működött a Járókelő irodája ebben az utcában. Ez idő alatt nem telt el úgy nap, hogy probléma nélkül tudtunk volna közlekedni.

A Teréz körút felől indulva rögtön az első sarkon egy betonkeverőbe botlunk. Az utcában két nagyobb beruházás is zajlik, ez az egyik. A két építkezés közötti szakaszon pedig a Nagymező utca szeli ketté a Dessewffyt. Arról, hogy ez miért problémás, elég pontosan tudósít egy a Járókelőre érkezett korábbi bejelentés.

Röviden annyi a lényeg, hogy nem elég, hogy nincs zebra, de még a szabályosan parkoló autóktól is beláthatatlan a kereszteződés. A Budapest Közút válaszából viszont világos, hogy zebrára még jó ideig nem számíthat, aki itt gyalog közlekedik:

Amennyiben a csomópont jelentős átépítésével, a torkolatok beszűkítésével, utcabútorok elbontásával az átkelőhely kiépülne, abban az esetben a 32 méter hosszú megállóhely a Zichy Jenő utca és a Dessewffy utca közötti szakaszra nem férne be, és azt át kellene helyezni. Ekkor a megálló egy másik utcaszakaszra kerülne, és az utasok ott jelennének meg, így az említett gyalogos-átkelőhely már nem lenne logikus helyen, hiszen a megálló használóit nem tudná kiszolgálni.

A belvárosra jellemző szűk úttest és a kifejezetten gyalogosellenesre méretezett járda egyébként is nehézkessé teszi a közlekedést a Dessewffyben, két felnőtt ember csak bajosan fér el egymás mellett. Ezért is lehetséges, hogy bármilyen szokatlan jelenségtől nem pusztán kényelmetlenné, de gyakorlatilag használhatatlanná és balesetveszélyessé válik az utca. Márpedig a budapesti forgalom nem arról híres, hogy mindenki szabályosan közlekedne, az autók nem parkolnának tilosban, a teherszállítók pedig nem várakoznának az út közepén, amikor a sofőrjük (vagy a megbízójuk) érdeke úgy kívánja.

A belváros ráadásul évszaktól függetlenül mindig tele van turistákkal, az említett két építkezést kiszolgáló munkagépek pedig folyamatosan a szűk úttesten manővereznek. A rövid, kevesebb mint 10 perces sétán volt minden: két betonkeverő, az egyik a Jókai sarkon éktelenkedett, a másik tartósan keresztben állt az úttesten. Voltak még tilosban parkoló személyautók és kisteherautók szép számmal. A közterület-felügyelet persze ilyenkor sehol. 

Az utca tisztasága is hagy némi kívánnivalót maga után. És a hulladék mellett ott van például az üzletekből és a kávézókból (szabálytalanul) utcára vezetett klímafolyadék és a sok járdahiba is, amelyek egyike sem járul hozzá a kényelmes és biztonságos közlekedéshez.

A Hajós utcától már a csak a Dessewffy utolsó harmada van hátra a Bajcsy-Zsilinszky útig, de ha nem lett volna elég, hogy eddig is legalább 3-4 alkalommal kellett oldalt váltanunk a zavartalan haladáshoz, ezen a szakaszon újabb meglepetések várnak. 100 méteren belül mindkét járdán van valami fennakadás. Az egyik részen a leomló vakolat miatt van lezárva az utca már legalább másfél hónapja, a másikon pedig az aszfaltot javítgatják. Hetek óta.

A járókelők jobb híján az úttesten lődörögnek. A sarkon túl végül a felújítás alatt álló Podmaniczky tér látványa koronázza meg az élményt.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr3114911700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.07.03. 00:50:49

"klímafolyadék" --> kondenzvíz.

Én egy picit olyan siránkozásszerűnek érzem a posztot. Egy világváros belváros sosem az élhetőségről szólt. Én ezért is szoktam hüledezni az ingatlanáraktól, meg az emberektől akik ebbe a közegbe szeretnének lakni.

teéjesenmindegy 2019.07.03. 01:34:23

Nyafi nyafi.
Építkeznek? Hát hogy merik! Maradjon minden romos.
A klímának a kondenzvize az utcára esik? Úristen, tényleg vizes lesz az utca nyár közepén ez rettenetes... Klímafolyadék bazmeg..
Nem lehet ketten andalogni egymás mellett? Rohadjanak meg a lakók, hogy ott parkolnak a házuk előtt, és ezzel zavarják a békés városnézéseteket bazmeg.

БУММЕР 2019.07.03. 07:11:40

@Jankove:

Mert nem érted öket...ez nem a te hibàd...én sem :D

Tény viszont, hogy Bp-en semmi sem müködik ugy ahogy kellene...

Egyirànyositott utcàk, parkolotornyok hiànya, soha semmit idöre elvégzö közmü cégek, hihetetlen kosz (pedig ugyan olyan takaritogépek vannak mint Zürichben), büzlö szemetesek, làtszik a vàroson, hogy se ura se gazdàja...

másikuser 2019.07.03. 07:24:54

@teéjesenmindegy:

Nem az a baj, hogy építkeznek, hanem hogy közben beleszarnak mindenbe. Lehet úgy is építkezni, hogy közben nem bénítod meg a forgalmat, csak egy minimális gondolkozás kell hozzá.
Meg az sem árt, ha nem omlik össze, amit csinálnak, a Várkert Bazár előtt például néhány havonta teljesen összetörik a burkolat, most is csak karók állnak a fejméretű gödrökből.

másikuser 2019.07.03. 07:26:22

@teéjesenmindegy:

Nem az a baj, hogy építkeznek, hanem hogy közben beleszarnak mindenbe. Lehet úgy is építkezni, hogy közben nem bénítod meg a forgalmat, csak egy minimális gondolkozás kell hozzá.
Meg az sem árt, ha nem omlik össze, amit csinálnak, a Várkert Bazár előtt például néhány havonta teljesen összetörik a burkolat, most is csak karók állnak a fejméretű gödrökből.

másikuser 2019.07.03. 07:27:00

Jó ez a blogmotor is...

vwxyz 2019.07.03. 08:02:44

Jankove: "Egy világváros belváros sosem az élhetőségről szólt."
Ha egy élettér nem az élhetőségről szól, akkor az egy alapjaiban elrontott koncepció, amit ki kell javítani.
Amúgy a "rothadó nyugaton" 30-40 éve dolgoznak az élhető városokon, érdemes néha világot nézni, vagy legalább utánaolvasni, és nem csak a nyolcvanas években rekedt politikusok mantráit ismételgetni.

@teéjesenmindegy: "Rohadjanak meg a lakók, hogy ott parkolnak a házuk előtt"
Nem a lakók, hanem azok egy kisebbsége sajátítja ki a teret a többség elől, a saját (vélt) kényelme érdekében. Érted a különbséget?

_B_ 2019.07.03. 08:09:44

Gykorlatilag az egész Pesti belváros teljesen élhetetlen, zsúfolt, retkes, büdös.
Van néhány élhetőbb 100m nagyságrendű sziget vagy utca, de oda bejutni és kijutni is kell valahogy.
De az óváros része a legtöbb nyugati nagyvárosnak ilyen, hacsak szinte teljesen ki nem tiltották az autókat, és sétálósra alakították. PARKOLÓHÁZAK épültek, a nagyforgalmú utakat egyirányúsították, stb...

Mancilla Pectoralis 2019.07.03. 08:21:11

@vwxyz: Egyetértek.Bécs mennyivel tisztább,kultúráltabb(csak,hogy ne menjek messzire).Ott hogy a fenébe oldják meg az élhető nagyvárost?

Void Bunkoid 2019.07.03. 08:32:25

Nem kell csodálkozni, hogy Budapest élhetetlen, ha azt figyelembe vesszük, hogy nemcsak a szűkebb agglomerációt, de mondjuk Pest megyét, valamint Fejér megye keletibb, oda ingázó részét is hozzácsapjuk - gyakorlatilag az ország lakosságának a FELE napközben Budapesten tartózkodik, dolgozik.

Ekkora aránytalanságok sehol nincsenek, kivéve a polinéz szigetállamokat, meg a többi olyan kicsike országot (no meg Izlandot, ami ugyan nem kicsi, de...), ahol a főváros (ami sokszor az egyetlen település) kivételével az ország legnagyobb része lakatlan vagy egyenesen lakhatatlan.

Ez nem Budapest "bűne", hanem az ország gazdaságpolitikájáé. Tessék úgy csinálni, hogy ne akarjon (vagy inkább ne legyen _kénytelen_) mindenki Budapestre költözni, mindjárt nem lesz akkora zsufi.

Bécs is amúgy lakosságban hasonlóan "vízfejű" tekintve, hogy agglóval együtt szintén majd az ország harmada ott lakik, ám nem a fele, valamint messze nem olyan vízfejhatású a dolog, mert azért Ausztriában messze nem úgy van menedzselve a vidék, hogy élhetetlen-reménytelen süllyesztő legyen.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.03. 09:14:02

@Jankove: Ott van például az a migráncsok által a fertőbe taszított Bécs, amit évről évre a világ legélhetőbb városának választanak. Mert a kis buták nem tudják, amit Lézer Jani tud...
hu.wikipedia.org/wiki/A_leg%C3%A9lhet%C5%91bb_v%C3%A1rosok_list%C3%A1ja

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.03. 09:17:37

@MAXVAL bircaman közíró: Nem, ilyen egy rosszul vezetett nagyváros. Nem az egyedi fejlesztésekről, inkább a koncepcióról, a következetes városvezetésről és az életminőségről beszélek. Az Demszky alatt is csúszott lefelé, Tarlós alatt is azt teszi, tehát elmondhatjuk, hogy Budapestet pártállástól függően fejőstehénnek, illetve 23 kerület pofozógépének nézik politikusaink.

nemecsekerno_007 2019.07.03. 09:27:47

Költözz vidékre, legalább jut egy kevés a gumicsizmás suttyóknak a végtelen eszetekből :))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.07.03. 10:06:45

@Csokis:

Nem voltam egy percet se Bp-en 2007-2015 között, azaz 8 évig! S pont ebből láttam meg a hatalmas fejlődást Tarlós alatt. Tény: még vannak problémák. Ezért kell még 5 év Tarlós.

teéjesenmindegy 2019.07.03. 10:17:56

@vwxyz: Hát persze, hiszen az a többség, aki végigandalog a Deseffy utcán. Őrájuk kéne tekintettel lenni, nem az ott lakókra. Akkor kinek is élhető? ÉLHETŐ. Tudod, nem sétálgatható, meg nézegethető, hanem élhető.

Kezdjük ott, hogy a nagy (indexblog) élhetőséggel az ott lakók csak szopni szoktak mindenhol. A lakók ugyanis nem mennek le az utcára várostnézni, nem ülnek be kávézókba meg romkocsmákba és leszarják a bicikliutakat. A lakóknak mondjuk olyan vágyaik vannak, hogy haza tudjanak menni, leparkolni a lakáshoz közel, felvinni a bevásárlószatyrot és utána otthon nyugodtan lenni, mondjuk a hűvös lakásban. Na, erre jön a mindentudó blogger, és sopánkodik, hogy parkolnak az autók, és víz csöpög az utcára. Szóval kiknek is legyen élhető valami? A lakóknak vagy az arra kóborlóknak?

A parkolóházakról meg annyit, hogy tessék lehet építeni, ha akkora biznisz. A lakók mondjuk nem fogják használni, mert ők ingyen parkolnak az utcán, meg mondjuk a foghíjtelkek is picik parkolóháznak, de lehet próbálkozni. Egyébként pedig monjduk a Desseffytől egy utcára a Zichyben van parkolóház.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.03. 10:39:26

@MAXVAL bircaman közíró: Én sajnos igen. :-) A tágabb értelemben vett közösségi közlekedésben (villamos, éjszakai járatok, biciklisták) én is, hála a VEKE-nek és a Critical Massnak. (Mindig azok a rühes civilek, meg NGO-k!) De az AirBnB - Bulinegyed ügyet hagyta eszkalálódni, a parkolási maffia virágzik, szociális bérlakások még csak szóba sem kerültek, a hajléktalan kérdést kriminalizálták. Ez kilenc évre azért elég karcsú eredmény, legfeljebb Demszkyvel összehasonlítva jelent haladást. Csak hát sajnos az ember nem Demszkyhez hasonlít, hanem Bécshez, meg Prágához.

PiszkosFreddy 2019.07.03. 10:57:47

25 éve itt lakom, sok dolog javult, sok romlott.
Sok új, fiatal lakó költözött erre a környékre,ami jó, de nagyon sok a befektetési célú,Airbnb-s lakás. Az egyik tulaj megy,a másik jön, széttúrja/felújítja a lakást,a munkások reggel hét előtt kezdenek fúrni-faragni-kalapálni,egy épületben sokszor szimultán 2-3 lakásban. A naponta.kétnaponta változó vendégek (???) serege minősíthetetlenül viselkedik, zajosak, ordibálnak (a lépcsőházban, és a belső udvaron is) a lakástulajdonos természetesen a minél rövidebb távú minél magasabb profitban érdekelt,az sem érdekli, hogy a nyugodt, csendes lakóházból zajos garniszállóvá változás mennyi kellemetlenséget okoz a pihenésre vágyó lakóknak. A parkolási lehetőség egyre nehezebb, szeptembertől májusig (a színház-szezon miatt) ha nem érek haza este fél hét előtt, esélytelen a pakolás nem csak a házunk előtt, vagy az utcában, de a környéken is, 30-40 perc parkolóhely vadászat átlagosnak tekinthető,a csúcsom 70 perc volt, de szombaton reggel már fél kilenc után megtelik az utca. És ha másnap reggel ugyanabban az állapotban találod az autódat, mit hagytad, szerencsésnek mondhatod magad. A környékbeli romkocsmák ontják a féktelen, kontrollálatlan, bulikázni vágyó embereket, akik telehányják/vizelik/fossák a kapualjakat, utcát, a szeméthegyekről nem is beszélve, amivel korán reggel már mindennapos megszokással találkoznak a környékbeliek. Nyáreste esélytelen az utcára ablakot nyitni az egész éjjel tartó masszív ordítozás miatt, persze rendőrt, rendőrautót hónapokig nem lehet látni.
És akkor még nem említettem a lokális hajléktalanokat, akik a kapukód megszerzésével a lépcsőházba/pincébe költöznek, részegen fetrengve maguk alá piszkítanak, a bátrabb lakókat, akik a végletekig udvariasan kitessékelnék őket a házból, késsel fenyegetik,ill.a tető színesfém elemeit, a pince vízvezetékét ellopva többnapi kellemetlenséget, többletkiadást okoznak a lakóközösségnek.
Van még bőven, de nem folytatom. Ehhez képest a kondenzvíz,a parkoló autók kerülgetése, és a többi fentebb említett gond számomra elenyésző.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.03. 10:59:41

@teéjesenmindegy: A lakóknak épp nem kéne ingyen parkolniuk közterületen. Nem mondom, hogy fizessenek piaci alapon, de azért az évi 1-2000 forint elég vicces. Nézzük meg a bécsi rendszert: külvárosban (tényleg ott) a P+R 3,60, és van. Belvárosban az egy óra ~2 EUR (már, ha találsz helyet, mert rengeteg a megállni tilos, pedig szélesebbek az utcák, mint Pesten), a mélygarázs a csillagos égig megy. Ha nálunk is az utcák méretéhez mérnék a parkolóhelyek számát, akkor rögtön lenne igény a parkolóházakra. Vagy az emberek rájönnének, hogy a belvárosban nem is létszükséglet a kocsi.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.03. 11:32:33

Elég sokat mászkáltam arra autóval is meg gyalog is, azért a Szent-Márk téri forgalomtól elég messze van az itteni gyalogáradat, ha meg nem bírod ki, hogy 100 méterenként félrelépj, vagy ellépj a szembejövő mellett aki félrelépett, akkor neked nem itt kéne blogot firkálnod, hanem kimenni a szántóföldekre és kapával hadakoznod, akkor van valami hasznod is az emberiség felé.
Ha meg megtiltanák a parkolást az utcában, az ostoba fajtád azért hőbörögne, hogy hol tegye le az autóját, jaj, mi lesz most, nem lehet a kaputól 3 méteren belül megállni. Amúgy pont azért szeretem ezt az utcát, mert mindig van benne szabad hely, és nekem nem zsenánt az, hogy gyalogoljak pár száz métert a sivalkodás helyett, hogy jaj megint nem sikerült a hamburgeres előtt parkolni.

teéjesenmindegy 2019.07.03. 11:37:31

@Csokis: Na menj a büdös picsába Béccsel bazmeg.
Mi a jó anyádért nem szükséglet a kocsi a belvárosban? Mert az csak az agglomerációnak jár? A belvárosiaknak ne legyenek olyan igényeik, hogy elmenjenek bevásárolni, vagy a Balatonhoz?
Mesélj, még mihez ne legyenek igényeik? Természetesen csak azért, hogy a fajtád bulizhasson reggelig, és fékezés nélkül biciklizhessen mindenfele.
Örüljenek, hogy az angolok randalíroznak, aztán annyi?

Éjszakai járatok mindig is voltak, a biciklisek meg valahogy még most sem mennek se esőben, se télen, se a 38 fokos melegben. Persze a critical mass-en lehetett hőbörögni, aztán visszazárni a biciklit a tárolóba.

Nincsenek szociális lakások? Hát pont az kéne a belvárosba. Végül is azért vette meg mindenki aki tehette. De nyilván kellene még egy-két Hős utca.

A bécsi rendszerről mellesleg annyit, hogy (született német anyanyelvű ismerőssel) a negyedik ember tudta elmagyarázni, hogy parkolócetlit az ujságosnál lehet venni, 4 sarokkal arrébb, természetesen készpénzért (nem kártya), és futhattunk oda és vissza, mert ki tudja mikor büntetnek.
Az viszont igaz, hogy ha ott kezdenének el bulizni az angolok, akkor fél órán belül ki lennének utasítva a francba.

teéjesenmindegy 2019.07.03. 11:48:19

@PiszkosFreddy: Így ahogy mondod.
Ettől lesz élhető vagy élhetetlen egy hely, nem attól, hogy egy blogger átutazóban mit okoskodik.
És mindjárt megkapod, hogy "add el költözz el". Mintha az ottlakók egy bulinegyedbe akartak volna költözni 20-30-50 éve.

PiszkosFreddy 2019.07.03. 11:58:11

@Csokis:
Kedves Csokis !
Hozzászólásod alapján nem a környéken laksz, valószínüleg nem is hasonló belvárosi problémás környezetben. Azt figyelmen kívül hagytad, hogy a gépjármű súlyadóját (ami azért már nem annyira jelentéktelen összeg) is amelyik kerületben fizeted, ott ezért a jelképes (1920.-Forint) összegért kaphatsz parkolási lehetőséget.
Örülnék, ha az általad leírt -számomra még utópisztikus- véleményednek, azaz hogy a' zemberek rájönnek, hogy a belvárosban nem létszükséglet a kocsi, lenne realitás alapja, de sajnos még messze vagyunk ettől.
A Liszt Ferenc repülőtéren dolgozom,már sokszor volt alkalmam kipróbálni a tömegközlekedést, és kijelenthetem, nem éri meg: drágább, kényelmetlenebb, időpazarlóbb, az évente többszöri járatkimaradások,ugyanazon a szakaszon, ugyanazon a helyszínen történő felújítások (amit pár hónap múlva meg kell ismételni)rettenetesen rapszodikussá,kiszámíthatatlanná,időpazarlóvá teszik, amit a munkám miatt megengedhetetlennek tartok.
A bécsi parkolási viszonyokkal való összehasonlítást pedig Te sem gondolod komolyan...vagy ha igen, viszonyítsunk szélesebb körben.

PiszkosFreddy 2019.07.03. 11:58:12

@Csokis:
Kedves Csokis !
Hozzászólásod alapján nem a környéken laksz, valószínüleg nem is hasonló belvárosi problémás környezetben. Azt figyelmen kívül hagytad, hogy a gépjármű súlyadóját (ami azért már nem annyira jelentéktelen összeg) is amelyik kerületben fizeted, ott ezért a jelképes (1920.-Forint) összegért kaphatsz parkolási lehetőséget.
Örülnék, ha az általad leírt -számomra még utópisztikus- véleményednek, azaz hogy a' zemberek rájönnek, hogy a belvárosban nem létszükséglet a kocsi, lenne realitás alapja, de sajnos még messze vagyunk ettől.
A Liszt Ferenc repülőtéren dolgozom,már sokszor volt alkalmam kipróbálni a tömegközlekedést, és kijelenthetem, nem éri meg: drágább, kényelmetlenebb, időpazarlóbb, az évente többszöri járatkimaradások,ugyanazon a szakaszon, ugyanazon a helyszínen történő felújítások (amit pár hónap múlva meg kell ismételni)rettenetesen rapszodikussá,kiszámíthatatlanná,időpazarlóvá teszik, amit a munkám miatt megengedhetetlennek tartok.
A bécsi parkolási viszonyokkal való összehasonlítást pedig Te sem gondolod komolyan...vagy ha igen, viszonyítsunk szélesebb körben.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.03. 12:00:27

@teéjesenmindegy: Pár apróság (az anyázással nem foglalkozom, az nem engem minősít):
- nem az agglomerációban lakom;
- nem járok a belvárosba (koromnál fogva máshová sem nagyon) bulizni;
- de, mindenkinek lehet igénye autóra, csak akkor számoljon a költségéivel. Az agglomeráció a bejárás anyagi, idegi és idő vonzatával, a budai a téli csúszós utakkal, a belvárosi a parkolási költséggel. Ezen rinyálni nem ér, ez saját választás;
- a szociális lakás nem hajléktalanellátó. De ma két kereső ember nem feltétlenül tudja kitermelni egy pesti lakás bérleti díját, főleg, ha még gyereke(ik) is van(nak). Lehet azt mondani, hogy először teremtsenek egzisztenciát, aztán legyen gyerekük, csak akkor az állam ne csodálkozzon azon, ha addig tolódik ki a gyerekvállalás, hogy egy, max. kettő sikerül, és fogy a magyar. Azokról nem is beszélve, akik külföldön szülik meg és nevelik fel azokat a gyerekeket, akiknek a mi nyugdíjunkat kéne majd kitermelniük;
- és egy szigorúan személyes vélemény: Aki a mai világban képes úgy elindulni valahová, hogy nem néz utána a célhely szabályainak, azzal nehéz mit kezdeni, miközben osztrák oldalakon magyarul is részletesen le van írva, mi a parkolási rend Bécsben. Én az alapján választottam szállást, parkolót, nem is volt semmi gondom vele. (www.wien.info/hu/travel-info/to-and-around/parking).

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.03. 12:21:33

Freddy bátyám, akkor hasonló cipőben járunk. Abban igazad van, hogy nem érintett környéken lakom. Laktam (nagyon belső IX. kerület), de a hócipőm tele lett azzal, hogy a drága lakáshoz már húsz éve is alapból adott volt a kutyaszar és napi parkolóhely vadászat, hát leléptem. Miután én is a reptéren dolgozom, így határozottan állítom, hogy a Buda-reptér útvonalon a tömegközlekedés versenyképes, ráadásul a vezetés kidobott idő, a vonaton, villamoson meg olvasok, netezek. Ezért jó a pesti villamoshálózat, meg a meghosszabbított buszjáratok. Tőlünk a reptér kocsival minimum 45' + szolgálatiból való begyaloglás, vagy a Central SRA-n való sorbanállás. Hazafelé a dugó miat ttöbb. A BKV 1 ó 10', MÁV kicsit több, de kulturáltabb, mert a forgalommal szemben megyek. Én már csak akkor megyek ki kocsival, ha más dolgom is van napközben.

törzsmókus 2019.07.03. 12:34:42

@teéjesenmindegy:
> Rohadjanak meg a lakók, hogy ott parkolnak a házuk előtt,
igen.

a belvárosi utcák nem arra valók, hogy fémdobozokat tároljunk rajtuk.

csak hogy jobban értsd a problémát: Bel-Budán van lakásom, százéves negyvenlakásos társasházban, a ház előtt 3 autó tud megállni szabályosan, és még egy szabálytalanul.
szerinted mind a 40 lakás 100 körüli lakójának JÁR ott a parkolóhely, ráadásul ingyen.
szerintem meg egyiknek sem, nyilván magamat is beleértve.

PiszkosFreddy 2019.07.03. 12:46:45

@Csokis:
Kedves Csokis!
Így van véleményem szerint is,többé-kevésbé ismerős problémákkkal kell minden nap élnünk.
Én már úgy ítélem meg, tényleg egyre élhetetlenebb a belváros, de most pillanatnyilag Újbudán vagyok Édesanyámnál (innen költöztem el anno 32 éve) és itt sem állnak jól a dolgok.
A lehető legkisebb telekre is lakóparkot építenek, lassan egymás szájában élnek az emberek, a Fehérvári út külső, Savoya park felé vezető kétszer egysávos útján egész nap óriási a forgalom, a reggeli, és esti időszak még inkább.
Sráckoromban a belvárosnak hihetetlen vonzereje volt,mindig vágytem ide a XI.kerületből, hiszen ott ment a nagy pesti élet(elképzelésem szerint).
30 éve lakom a hatodik kerületben, ebből 25 éve a cikkben szereplő környéken...már visszavágynék a nyugalmasabb külvárosba, de közben ez is élhetetlen falanszterré változott.
Én drukkolok annak,hogy az általad említett bécsi viszonyok -esetleg átmagyarítva- mielőbb megvalósuljanak Budapesten, ha lehet, még az idén. XD

Zacskóstej 2019.07.03. 12:55:14

@MAXVAL bircaman közíró: "Tény: még vannak problémák. Ezért kell még 5 év Tarlós."

Haver...nem Magyarországon élsz. (Bulgária?) Ne akard már onnan eldönteni, hogy mire és kire van szüksége Budapestnek.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.03. 13:21:20

@PiszkosFreddy: Az a furcsa (persze semmi sem furcsa, hisz' kereslet-kínálat, és az RBnB hajtja az árakat felfelé rendesen), hogy a lakásárak "összecsúsztak" a városban. Egy kétszobás, nem "elit" VI. kerületi árából lehet kapni egy kétszobás II. kerületit. Oké, a VI. kerületi 60-70 m2, a II. kerületi meg 45-55, de akkor is. Mi ezt mérlegeltünk, amikor Zuglóból áthúztunk Budára, és azt hiszem, jól tettük. Meghagyom a belvárost a turistáknak, nekem jó esz a fák alatt. :-)
Két példa, 70 kontra 53 m2-rel. Ahogy mondani szokták: ha a két hely közti különbséget el tudnám hegedülni, én lennék az új Yehudi Menuhin.
ingatlan.com/vi-ker/elado+lakas/tegla-epitesu-lakas/budapest+6+kerulet+eotvos+utca/27778769
ingatlan.com/ii-ker/elado+lakas/tegla-epitesu-lakas/budapest+2+kerulet+orlo+utca/29671751

lyken 2019.07.03. 16:15:58

@teéjesenmindegy:
"Nyafi nyafi.
Építkeznek? Hát hogy merik! Maradjon minden romos.
A klímának a kondenzvize az utcára esik? Úristen, tényleg vizes lesz az utca nyár közepén ez rettenetes... Klímafolyadék bazmeg..
Nem lehet ketten andalogni egymás mellett? Rohadjanak meg a lakók, hogy ott parkolnak a házuk előtt, és ezzel zavarják a békés városnézéseteket bazmeg. "
Szép összefoglaló, kb. ugyanezt akartam írni. Sok minden lehetne jobb a városban, de a posztban felsorolt dolgok nagy része a belvárosi lét része.

törzsmókus 2019.07.03. 16:38:59

@teéjesenmindegy:
> ezzel zavarják a békés városnézéseteket
képzeld, az emberek a járdán általában nem várost akarnak nézni, hanem eljutni A-ból B-be, lehetőleg úgy, hogy nem préselődnek közben sem a házfalhoz, sem a szembejövőhöz, sem egy – a járdán tárolt – gépjárműhöz.
van, akinek az A-ból B-be jutáshoz kerekesszék, járókeret, babakocsi stb is szükséges; nekik pláne elég esélytelen egy ilyen utca.

városnézés, meg a faszom…

törzsmókus 2019.07.03. 16:45:55

@teéjesenmindegy:
> A lakóknak mondjuk olyan vágyaik vannak, hogy haza tudjanak menni, leparkolni a lakáshoz közel, felvinni a bevásárlószatyrot és utána otthon nyugodtan lenni, mondjuk a hűvös lakásban.

pont ezért kéne kurvára megtiltani a (hosszútávú) parkolást. ha ezt sem érted, az elég reménytelen ‾\_(ツ)_/‾
jelenleg a lakó nem tud megállni a ház előtt, mert ott autót tárolnak. ha leteszi az autót 100 méterrel arrébb, nem tudja azon a száz méteren elvinni a szatyrait, mert a járdán autót tárolnak. emiatt kéne főleg rendet tenni, és nem az „andalgók” (turisták: emberek, akik rohadtsok pénzt idehoznak neked amúgy, de szerintem se ők az elsődleges szempont) miatt.
és erre a foshalomra jön bokrétának az építkezés, stb

törzsmókus 2019.07.03. 16:49:20

@teéjesenmindegy:
> Mi a jó anyádért nem szükséglet a kocsi a belvárosban? Mert az csak az agglomerációnak jár? A belvárosiaknak ne legyenek olyan igényeik, hogy elmenjenek bevásárolni, vagy a Balatonhoz?

járni talán jár az a hely a házad előtt, csak nem jut.

nincs. annyi. autónak. hely. ahányan. ott. laknak.

ezt kéne megérteni.
a belvárosban egyébként be tudsz vásárolni a sarki közértben, a nagybevásárlást meg házhoz hozza a Spar/tesco/madarasteszkó/bármi. már ha meg tud állni az utcában…

törzsmókus 2019.07.03. 16:51:30

@PiszkosFreddy:
> a gépjármű súlyadóját (ami azért már nem annyira jelentéktelen összeg) is amelyik kerületben fizeted, ott ezért a jelképes (1920.-Forint) összegért kaphatsz parkolási lehetőséget.

XDDDD
egyszer sétálj be az önkormányzathoz, és kérdezd meg, hány napra adnak ki neked egy autónyi helyet bármilyen célra (konténer, bódé, terasz, bármi) az utcán annyi pénzért, amennyi helyi adót abban az évben összesen fizettél. aztán szégyelld össze magad.
(a súlyadó külön vicces, az már évek óta megszűnt)

PiszkosFreddy 2019.07.03. 18:01:57

@törzsmókus:
Menjen be a faszom az önkormányzathoz.
.....vagy menj be te, és ha megtudtad, írd le ide.
kösz.

vwxyz 2019.07.03. 19:12:48

@teéjesenmindegy: Ha te az élhető városról csak arra tudsz asszociálni, az szomorú. Nyitott szemmel kellene járnod a világban, és akkor megértenéd, mennyire sekélyes az örömöd.

teéjesenmindegy 2019.07.03. 19:13:15

@Csokis: "de, mindenkinek lehet igénye autóra, csak akkor számoljon a költségéivel."
Ja. Fizetik a súlyadót, megállnak a lakóhelyüknél. Neked ez nem tetszik, mert sétálni szeretnél. Hát ki a szart érdekel, hogy neked mi tetszik?
Nem a belvárosiak hívnak oda téged. Élhetőségről meg azokat kéne megkérdezni akik ott laknak, nem azokat akik odamennek sétálni.
Tessék Nagymező utca, a pesti broadway, a bulinegyed széle, a pesti kulturális és éjszakai élet közepe.
1. Színházak vannak - Mit jelent? Néhány busznyi kultúrparaszt megjelenik vidékről, mozdulni nem lehet tőlük, feszítenek az ünneplőjükben, betámadják a kisboltot, a buszuk meg feltartja a forgalmat. A pestiek kocsival jönnek, megállnak ahol tudnak. A nagy kulturált színészek meg hajnalig dorbézolnak a büffében, az udvaron vágni lehet a füstöt, ordítanak mint az állat.
2. Éttermek vannak - Mit jelent? Állandó olaj és kajaszag, a kapualjban zabáló hajlékonyokkal patkányokkal és csótányokkal
3. Kocsmák és egyéb szórakozóhelyek vannak - Hadd ne részletezzem mivel jár
4. Sétálóutcát csinálnak - Mit jelent? Cipelhetsz mindent a francból messziről, kevesebb a parkolóhely, a mesteremberek felárat számítanak fel, ha kihívod őket vagy ki sem jönnek.
És eztán kijön egy ilyen blog idiótája, és örvendezik, hogy milyen remek hely, ez milyen élhető városrész, milyen nagyszerű. Ja. Szerinte.

"- a szociális lakás nem hajléktalanellátó. " Pontosan tudjuk, hogy az.
Mellesleg szociális lakásokat esetleg nem a belvároson kéne számon kérni, nem gondolod?

Hű, de marha felkészült vagy a hatalmas bécsi utaddal. Nekem meg úgy alakult, hogy oda kellett menjünk, nem értem rá, és eszembe se jutott nekiállni böngészni a netet a bécsi parkolási szokások a világ többi részétől történő esetleges eltéréséről.
Meg hát ugye ott egy született német, talán meg tud oldani egy olyan hatalmas problémakört, hogy "hol a parkolómasina" Hát nem, a jó bécsiek ezt némileg megnehezítették.
Szóval talán ne velük példálózzál.

teéjesenmindegy 2019.07.03. 19:15:26

@törzsmókus: Aztán, ha nálatok nincs hely, akkor másnak se legyen? Basszunk ki minél több emberrel, mert törzsmókusnak szar?
Nem fémdobozok tárolására való az utca? Akkor mire mesélj. Arra, hogy hipszter köcsögök jól érezzék magukat, ha épp nem esik és nem fúj?

vwxyz 2019.07.03. 19:15:54

@MAXVAL bircaman közíró: Ez nagyszerű, akkor te biztos tudsz nekem mondani legalább 1, azaz egyetlen dolgot, amit Tarlós jól csinált.

teéjesenmindegy 2019.07.03. 19:16:43

@törzsmókus:
"(a súlyadó külön vicces, az már évek óta megszűnt)"
ja, te hülye barom, az tényleg megszűnt, mi? Ostoba fasz. Most gépjárműadónak hívják, és van.

teéjesenmindegy 2019.07.03. 19:20:18

@vwxyz: Például, hogy nem a kombinókhoz igazította a nagykörút forgalmát, mint az a vitézi géniusz, hanem megoldotta, hogy lehessen közlekedni.
AZ is eltartott vagy 15-20 évig, hogy a Lágymányosi felé vezető 3 sáv 3 sáv maradjon, és ne legyen állandó a dugó.

Tarlós mondjuk a lakókra is gondol, nem annak a pár százaléknyi barom véleményterroristára, akik annyira hangosan ugatnak. (kerékagy blog, meg hasonlók)

közíró MAXVAL bircaman · bircahang.org 2019.07.03. 19:21:17

@vwxyz:

А város építése, szépítése. A homokrendezvények hivatalos támogatásának beszüntetése. Az utcák rendbetétele. A Városliget felújításának elindítása. Tömegközelkedési információs rendszer. Hajléktalan drogosok kiparancsolása a metróból. Stb.

vwxyz 2019.07.03. 19:48:45

@teéjesenmindegy: Vagyis a világ egyik legnagyobb forgalmú közösségi közlekedési vonalának 200 000+ utasát szívatja nagyságrenddel kevesebb autós miatt. Ezzel most azt akartad bizonyítani, hogy a 90-es értéket biztosan nem lépi át az intelligencia-hányadosa?

vwxyz 2019.07.03. 20:02:57

@közíró MAXVAL bircaman:
А város építése, szépítése: nulla konkrétum. Írd inkább azt, hogy sokat gondol a világbékére, az még szebb.
A homokrendezvények hivatalos támogatásának beszüntetése: a homofóbiádat egy pszichológussal beszéld meg, itt másról van szó.
Az utcák rendbetétele: te tényleg nem vagy képes semmi konkrétumot írni?
A Városliget felújításának elindítása: felújítás helyett nem inkább azt akartad írni, hogy hagyja a városi parkok telehányását céltalan és értelmetlen monstrumokkal, csak azért, hogy korrupt politikusok még több vesztegetési pénzt kaphassanak vissza az építési vállalkozóktól? Amúgy ha ismernéd a ligetet, akkor látnád, hogy még ezt sem képesek megszervezni, évek óta nem jutnak semmire vele.
Tömegközelkedési információs rendszer: ennek majd nézz utána, mert Taplós pont az volt, aki hatalomféltésből kirúgatta azt, aki a Futárt intézte.
Hajléktalan drogosok kiparancsolása a metróból: Hajléktalan drogosok a metróból? Ember, te hol élsz, valami világ végi zsákfaluban?

Budapest a kutyaszar városa 2019.07.03. 21:08:42

@közíró MAXVAL bircaman: Te a főváros egyetlen, több mint százéves, Budapest múltjához tartozó, enyhet adó zöld Városliget szétbarmolását és betonba öntését felújításnak mered nevezni ? Tudod te, mi lesz ott a sok betonmonstrumhoz bejáró személyzet, beszállítók és turistahadak nyomában ? Megszűnik létezni mint park, mint liget, sivár betonváros lesz kevéske zölddel körítve.

2019.07.04. 00:03:45

@БУММЕР: "Tény viszont, hogy Bp-en semmi sem müködik ugy ahogy kellene..."

Asszem ez országos jelenség :) Éltem majd 4 évtizeddet budapest belső részében, aztán agglomerációba költöztem, mert tele lett a tököm. Nem a belpesti körülményekkel, sokkal inkább az emberekkel... Hiába vannak ugyanolyan takarítógépek, mint Zürich-ben, az ottani embernek valszeg nem kell elmagyarázni, miért ne dobja el a taknyos papírzsebkendőt, a járda kellős közepén.

teéjesenmindegy 2019.07.04. 00:24:25

@vwxyz: Nem, azt akarom mondani, hogy a te iq-d nem éri el a 90et.
Elmondom, ha nagyon érdekel. A kombinó teljes menetideje, tehát móricz-tól moszkváig 2, azaz kettő perccel lett rövidebb vitézi agymenése miatt.
Na, most olyan ember konkrétan nincs, aki a kombinót végállomástól végállomásig használja, mert a két vég között van lényegesen gyorsabb vonal is. Sőt, szerintem az is ritka aki féltávot utazik. Na, a féltávot utazók vesztenek egy szaros percet utazásuk alatt. Viszont cserébe az autók nem állnak annyit a dugóban, nem indulnak-állnak meg 15ször, csak jóval kevesebbszer. Tehát nem csak a nagyságrendekkel kevesebb autós jár jobban, hanem mindenki aki azon a részen jobb levegőt szív- beleértve a kombínó utasait is.
Érted, okoska?
El kéne felejteni azt a baromságot, amit az ilyen vitéziféle seggfejek sulykolnak, hogy ne kocsikázzanak az emberek. Senki, ismétlem senki nem megy élményautózni a nagykörútra. Senki. Mert nem élmény. Aki autóval megy, annak biztos, hogy oka van rá. Persze, az okos fejetek szerint le is lehetne zárni a forgalom elől az egészet. Aztán ha nem lesz kenyér a boltban, akkor nyíghattok.

De tessék, hogy tarlós ellen is mondjak valamit. Azt a barmot, aki kitalálta, hogy a szabadság híd pesti oldalán a váci utcai gyalogos áluljárót be kell tömni, és zebrát csinálni helyette azt agyon kéne verni. Ezzel elérték, hogy mindenki szív. Aki áll a dugóban azért, aki gyalogos az meg szívja, plusz még ázik is a piros lámpánál. Mert nem volt jó az a kurva aluljáró, hiszen akkor mindenki mehetett nyugodtan.
Ugyanis akinek egy kicsivel több esze van, mint mondjuk neked, az tudja, hogy az autók akkor fogyasztanak a legtöbbet, illetve akkor szennyeznek a legjobban amikor állnak, illetve araszolgatnak.

teéjesenmindegy 2019.07.04. 00:26:51

@Budapest a kutyaszar városa: Hülye fasz, legalább nézd meg a látványterveket baszod.
A festői szépségű felvonulási térért sír a szád?

2019.07.04. 00:48:22

@vwxyz: "Amúgy a "rothadó nyugaton" 30-40 éve dolgoznak az élhető városokon, érdemes néha világot nézni, vagy legalább utánaolvasni, és nem csak a nyolcvanas években rekedt politikusok mantráit ismételgetni."

Ja, kiváló példa erre london. Pont ma olvastam, hogy a megfizethetetlen ingatlanárak a zsúfoltság, és bűnözés miatt, lassan szó szerint menekülnek onnan az emberek.

2019.07.04. 01:13:47

@törzsmókus: "a belvárosi utcák nem arra valók, hogy fémdobozokat tároljunk rajtuk."

A belvárosi utcák nem arra valók, hogy vidámparkot csináljunk belőlük. Budapest inkább hasonlít valami elbaszott szórakoztató központra, mint élettérre, és lakóhelyre.

vwxyz 2019.07.04. 07:55:24

@Jankove: Ha már olvasol, akkor ne Putyin IRA nevű propagandagyára által kitalált, és magyar "köz"média által szolgaian terjesztett hazugságokat olvasd, hanem a valóságot: worldpopulationreview.com/world-cities/london-population/

vwxyz 2019.07.04. 08:31:30

@teéjesenmindegy: Te már ott megszívatod magad, hogy meg sem próbálsz analitikusan gondolkodni, kilépni a szerepedből, több szemszögből, átfogó képet alkotni, csak a kormány felett átbámulós, dugóban szenvedős nézőpontodból ismételgeted magadnak ugyanazokat a 10 éve is elavult meséidet. Mint a 70 éves Tarlós, aki megragadt 20-30 évvel ezelőtt, képtelen a jelenben élni és az emlékeiből kiszabadulni, folyton visszahúzza a várost a múltba, ahonnan ezért is alkalmatlan arra, hogy a jövőbe átvezesse Budapestet.

Segítek: az aluljárót nem ő tömette be. De gondoltál már arra, hogy egy városban nem csak autósok élnek, de lépcsőzni már nem bíró nyugdíjasok, babakocsit toló anyukák, kerekesszékesek, stb. Mesélj, miért kellene nekik a föld alá takarodniuk lépcsőn, hogy neked ne kelljen megállni a lámpánál?

Ismerem a combinós "elemzést", ami Tarlós megrendelésére készült: totál hazugság. Kedvencem, amikor a csúcsidőszakra irányonként 3000-es autós utasszámot kamuzik be. Te is leellenőrizheted, hogy ez mekkora ordas hazugság: állj oda az út szélére pár percre mondjuk 17h körül, és számold meg, hogy egységnyi idő alatt hány embert visznek el előtted az autók. Közben számolhatod a villamosokat is, azok számát szorozhatod mondjuk 300-zal. Csodálkozni fogsz.
Az adófizetők pénzéből az adófizetőknek hazudik, ez Tarlós. Te meg benyalod...

Ja, persze, mindenki kenyeret szállít a személyautóján. Meg épp a feleségét viszi szülni, nem? És mindig csak halaszthatatlan munkaügyben ül bele? Ne hazudj már magadnak, gondold végig őszintén, hogy te hányszor használod feleslegesen és értelmetlenül, vagy állj ki az út szélére, és nézz bele a kocsikba, látni fogod, hogy töredék a munkaforgalom, és zömében csak lustaságból, megszokásból, kényelemből pusztítjátok a várost.

2019.07.04. 10:59:20

@vwxyz: "És mindig csak halaszthatatlan munkaügyben ül bele?"

Én nem értem miért terjedt el az a tévhit az emberekben, hogy budapesten autózni csupa móka kacagás. Én ugyan már egy ideje az agglomerációból járok be, de még élénken emlékszem arra milyen skafa érzés volt mondjuk egy ügyintézős körutat szervezni tömegközlekedéssel. Próbáld meg lejárni a hivatalokat, az idióta napi ügyekkel, szervezz rá egy bevásárlást, hozd el a gyereket az oviból, és rájössz, hogy erre egyetlen alkalmas eszköz létezik erre: az autó. (nekem az agglomerációban, ahol távolsági busz, meg a máv külön bizonytalansági faktor, még választási lehetőségem sem nagyon van) És bazmeg mégcsak azt sem mondom, hogy a kényelemről szól ez az egész, hanem az időről! Ha nyerek vele napi 2 órát, már jó. Az idő! Ezt kompenzálja egy csomó ember a kocsival nem a kényelmet. Nem beszélve arról, hogy a magyar tömegközlekedés még mindig meg van rekedve a boldog 80-as években, ahol szentül hiszik hogy mindenki a lakóhelye melletti utcában dolgozik, és legkésőbb délután 4-kor már otthon van. Közben meg nemritkán 60-80-100 kilóméterekről ingáznak be az emberek (és haza), és az állami hivatalokon kívül gyakorlatilag már minden megnövekedett nyitvatartással, vagy nonsztop üzemel. Próbálj meg este 10 után eljutni a város egyik pontjáról a másikra tömeggel, vagy akár ki az agglomerációba. Garantáltan kihullik az összes hajad.

teéjesenmindegy 2019.07.04. 12:25:33

@vwxyz: Öcsém, hülye vagy mint a fasz. AZ van.
"Mesélj, miért kellene nekik a föld alá takarodniuk lépcsőn, hogy neked ne kelljen megállni a lámpánál?""
Azért, hogy kapjanak levegőt te barom. Ennyire nehezen megy át, hogy ha folyamatosan ott ácsorog 30 autó akkor az kurva szennyező? Nem mellesleg nem balesetveszélyes, nem ázik a gyalogos.
"a, persze, mindenki kenyeret szállít a személyautóján. Meg épp a feleségét viszi szülni, nem? És mindig csak halaszthatatlan munkaügyben ül bele?"
Neem, bazmeg, élményautózik a nép. Mert annyira jóóóó fél órákat ácsorogni a Nagykörúton.

"Ne hazudj már magadnak, gondold végig őszintén, hogy te hányszor használod feleslegesen és értelmetlenül,"
SOHA, EGYSZER SEM.

"vagy állj ki az út szélére, és nézz bele a kocsikba, látni fogod, hogy töredék a munkaforgalom" Jaja. Hát nyilván, te ránézésből megmondod, hogy mit visz a csomagtartójában, hova megy, onnan mit visz el. Egyértelmű. Tényleg nyaldosod azt a 90et alulról.

teéjesenmindegy 2019.07.04. 12:28:25

@vwxyz: Külön jó, hogy a tetves fajtád annyira aggódik a nyugdíjasok miatt, amikor éppen aluljárókról van szó. Ha meg arról, hogy a bulinegyedben kicsit kontrollálni kéne magatokat, akkor le van szarva a sok vénség, költözzenek el, mi?

vwxyz 2019.07.04. 12:59:39

@teéjesenmindegy: Én szívesen vitázom tájékozatlan, elfogult és tényszerű gondolkodásra képtelen emberekkel is, de a te "stílusod" kritikán aluli, ezért magadra hagylak.

BCS911 2019.07.04. 13:19:52

A falak oldalára, sok helyre lehetne valami nagyon stabil, alulról vasrudakkal megtartott hosszúkás virágtartót. Azokba olyan zöld növényeket lehetne ültetni amik bírják a közvetlen napsütést is. Plusz kellene hozzá pár darab ember, akik valami nagyon hosszú, de könnyű, vékony csővel hetente meglocsolják ezeket, hogy nyáron ne száradjanak ki.

Plusz a földre is lehetne a házak mellé vagy egyéb helyre, nagyon hosszú, de csak 5 centi vékony, virágtartó valamit, amibe olyan zöld növényt lehetne ültetni, aminek a formája nagyon karcsú és persze szintén olyan kell ami bírja a közvetlen napsütést is.

vwxyz 2019.07.04. 13:34:13

@Jankove: Én pedig azt nem értem, hogy akit a városhoz köt az élete, de ennek ellenére úgy dönt, hogy mégsem akar itt élni, az miért tekinti természetes jogának, hogy korlátlan mennyiségben és indokolatlanul olcsón vehesse igénybe a város infrastruktúráját egy környezetszennyező tevékenységhez, ahelyett, hogy a városlakók élhetőbb életteret alakíthatnának ki maguknak ugyanott.
(Ezt a kérdést persze retrográd, szellemileg a XX. században rekedt politikusoknak is fel lehet tenni, akik ugyanúgy a fejlődés ellen, a többség érdekeivel szemben járnak el, így pazarolják az adófizetők pénzét.)

teéjesenmindegy 2019.07.04. 13:54:49

@vwxyz: Azt elhiszem, hogy csak tájékozatlan, elfogult és tényszerű gondolkodásra képtelen emberekkel vitázol, meg találkozol, meg nyilván ezekkel is élsz együtt. Erről beszélek, hogy ez a fajtád.

teéjesenmindegy 2019.07.04. 14:06:03

@vwxyz: Tessék, a visszamaradott fajtád:
"https://index.hu/mindekozben/poszt/2019/07/04/ennel_magyarabb_kepunk_ma_mar_nem_lesz/"
Tehát felújítás miatt hullik a vakolat. Másnapra elkerítik a részt, hogy ne sérüljön senki. Erre odamegy a rokonod, lefényképezi, hogy jájj, milyen szar minden, az egyik automatát nem lehet használni.
Hogy mit várt volna el, azt ugye nem részletezi le. Vigyék odébb az automatát, aminek ugye kábelezése van, meg rögzítése? Másnapra találjanak vállalkozót aki megcsinálja a plafont? Vagy mégis mit? Semmit. Hurrá, lehet cikket írni, és nyikorogni.
süti beállítások módosítása