Ép végtagokkal, jó reflexekkel, gyors reakcióidővel és nehezebb csomag nélkül hat és fél perc alatt bárki könnyedén átsétálhat a Nagykörútról a Bajcsy-Zsilinszky útig a Dessewffy utcán keresztül. De ha van más megoldás, inkább azt ajánlanánk. Januártól június végéig működött a Járókelő irodája ebben az utcában. Ez idő alatt nem telt el úgy nap, hogy probléma nélkül tudtunk volna közlekedni.
A Teréz körút felől indulva rögtön az első sarkon egy betonkeverőbe botlunk. Az utcában két nagyobb beruházás is zajlik, ez az egyik. A két építkezés közötti szakaszon pedig a Nagymező utca szeli ketté a Dessewffyt. Arról, hogy ez miért problémás, elég pontosan tudósít egy a Járókelőre érkezett korábbi bejelentés.
Röviden annyi a lényeg, hogy nem elég, hogy nincs zebra, de még a szabályosan parkoló autóktól is beláthatatlan a kereszteződés. A Budapest Közút válaszából viszont világos, hogy zebrára még jó ideig nem számíthat, aki itt gyalog közlekedik:
Amennyiben a csomópont jelentős átépítésével, a torkolatok beszűkítésével, utcabútorok elbontásával az átkelőhely kiépülne, abban az esetben a 32 méter hosszú megállóhely a Zichy Jenő utca és a Dessewffy utca közötti szakaszra nem férne be, és azt át kellene helyezni. Ekkor a megálló egy másik utcaszakaszra kerülne, és az utasok ott jelennének meg, így az említett gyalogos-átkelőhely már nem lenne logikus helyen, hiszen a megálló használóit nem tudná kiszolgálni.
A belvárosra jellemző szűk úttest és a kifejezetten gyalogosellenesre méretezett járda egyébként is nehézkessé teszi a közlekedést a Dessewffyben, két felnőtt ember csak bajosan fér el egymás mellett. Ezért is lehetséges, hogy bármilyen szokatlan jelenségtől nem pusztán kényelmetlenné, de gyakorlatilag használhatatlanná és balesetveszélyessé válik az utca. Márpedig a budapesti forgalom nem arról híres, hogy mindenki szabályosan közlekedne, az autók nem parkolnának tilosban, a teherszállítók pedig nem várakoznának az út közepén, amikor a sofőrjük (vagy a megbízójuk) érdeke úgy kívánja.
A belváros ráadásul évszaktól függetlenül mindig tele van turistákkal, az említett két építkezést kiszolgáló munkagépek pedig folyamatosan a szűk úttesten manővereznek. A rövid, kevesebb mint 10 perces sétán volt minden: két betonkeverő, az egyik a Jókai sarkon éktelenkedett, a másik tartósan keresztben állt az úttesten. Voltak még tilosban parkoló személyautók és kisteherautók szép számmal. A közterület-felügyelet persze ilyenkor sehol.
Az utca tisztasága is hagy némi kívánnivalót maga után. És a hulladék mellett ott van például az üzletekből és a kávézókból (szabálytalanul) utcára vezetett klímafolyadék és a sok járdahiba is, amelyek egyike sem járul hozzá a kényelmes és biztonságos közlekedéshez.
A Hajós utcától már a csak a Dessewffy utolsó harmada van hátra a Bajcsy-Zsilinszky útig, de ha nem lett volna elég, hogy eddig is legalább 3-4 alkalommal kellett oldalt váltanunk a zavartalan haladáshoz, ezen a szakaszon újabb meglepetések várnak. 100 méteren belül mindkét járdán van valami fennakadás. Az egyik részen a leomló vakolat miatt van lezárva az utca már legalább másfél hónapja, a másikon pedig az aszfaltot javítgatják. Hetek óta.
A járókelők jobb híján az úttesten lődörögnek. A sarkon túl végül a felújítás alatt álló Podmaniczky tér látványa koronázza meg az élményt.