Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Szerintem most már rákaptak a szomszédok is

Szerintem most már rákaptak a szomszédok is

2022. március 19. - Járókelők

A Járókelő 2012 óta segíti a városlakókat, hogy a közterületen észlelt problémákat jelezhessék, és arra az illetékesek mielőbb megoldást találjanak. Wagner Kriszta 2020-ban egy önkéntes felhívásra jelentkezett hozzánk, azóta kezeli a weboldalra érkező ügyeket. De Krisztát hívjuk segítségül akkor is, amikor az önkéntes csapat kirándulást tervez, mert ő az, aki kitalálja nekünk az útvonalat. Leginkább a fedlapok okoznak neki fejtörést,  és nagyon szereti a bonyolult ügyeket, a hobbijai meg extrán érdekesek.

Kriszta, hogyan találkoztál a Járókelővel, mióta vagy önkéntes? És pontosan mit csinálsz?

Egy Szentendre környéki kis sváb faluból származom, ahol a lakosok odafigyeltek a környezetükre, rendben tartották, így az egész nagyon szép és rendezett volt. Amikor sok-sok évvel ezelőtt Újpestre költöztem, megdöbbentett az igénytelenség, lepukkantság, így a környezetemben látott közterületi problémákat jeleztem az önkormányzatnak, ahonnan rendszeresen lepattintottak. Udvariatlan, néha felháborítóan nemtörődöm válaszokat kaptam. Volt olyan, amikor egy egész utca közösségét képviselve (aláírásokat gyűjtöttem, szinte mindenki aláírta) jeleztem ügyet, de így sem jártam sikerrel. 

Aztán Index.hu-n elém került a Járókelő blog, beleolvastam, elkezdtem követni, majd egy utcafelújítás kapcsán, - amikor egy egész fasort kivágtak, és nem pótolták - a Járókelőn jelentettem be, hogy értetlenül állunk a fák kivágása előtt, és megkérdeztem, hogy mi történt. Nekem a sok kudarc után kisebb csodával ért fel, hogy egy-két héten belül az illetékes indoklással, normálisan válaszolt! Ez volt az első bejelentésem. Innentől rendszeresen a Járókelőn jeleztem, ha tapasztaltam valamilyen problémát,  olvastam a blogot, és jelentkeztem a felhívásra, amikor önkénteseket kerestek. Ez már 2 éve volt. Azóta vagyok ügykezelő.

Az önkénteseknek többféle programot is szerveznek a Járókelő munkatársai: vannak havi találkozók, de kirándulni vagy sörözni is szoktunk, sőt, szemétégetőben is jártunk már, most, márciusban barlanglátogatásra megyünk. A járókelős kirándulásokat, túrákat is én szoktam megtervezni. 

kriszta2.jpg

Mi az, amit különösen szeretsz a Járókelőben, ami neked is örömet, sikerélményt ad?

Szeretem, ha egy hosszú, sok illetékest megjárt ügyet végül sikerül megnyugtatóan lezárni. Izgalmas kihívás egy-egy bejelentés nyomába eredni, néha komoly kutatómunka. A korábbi rossz tapasztalataim után, jó érzés, hogy velünk mint szervezettel az illetékesek segítőkészebbek, jobb a kommunikáció, a legtöbben komolyan veszik a Járókelőt. Mindemellett nagyon klassz csapatra találtam, sok hasonló értékrendű emberre, sőt van, akivel ugyanott dolgozunk. Vicces, hogy egy véletlen beszélgetésből derült ki, hogy egyik aktív bejelentőnk szintén kollégám. 

Mi okoz számodra nehézséget?

Ami nehézkes, az a fedlapok beazonosítása. Van persze, ami egyértelmű, de amelyeken nincs felirat, azok általában megjárnak néhány illetékest, mire kiderül kihez tartoznak. És az is szomorú, hogy egy-két közterületért senki nem vállalja a felelősséget.

Mi az, ami segít neked abban, hogy boldogulj ezzel a bejelentéstípussal?

Profi ügykezelői segédletünk van, ami folyamatosan frissül, van napi Messenger-csoportunk, levlistánk, ezeken rendszeresen megbeszéljük a felmerülő kérdéseket. De folyamatosan használom az e-közműtérképet - ahova gyakorlatilag bárki be tud lépni, akinek ügyfélkapuja van, és rá tud nézni, hogy hol futnak a közművek -  és a Google-térkép utcanézetét is. Az ügykezelői napomon 2-3 órát foglalkozom a bejelentésekkel, de ha van egy kis időm, szívesen besegítek más napokon  is. 

Miben látod a Járókelő fontosságát, értékét?

Öröm számomra, hogy segítséget tudunk nyújtani másoknak. Jelenleg Soroksáron lakom, van több soroksári Facebook-csoport, ezekben rendszeresen felmerülnek, keringenek helyi közterületi ügyek, sokan csak bosszankodnak rajtuk. Szoktam javasolni a Járókelőt, van, hogy én magam felkeresem az adott helyszínt, és bejelentem a problémát, elküldöm a megfelelő helyre, majd az illetékes válaszát megosztom kommentként a csoportban. Több soroksári bejelentést látok az ügykezelések során, mint korábban, szerintem most már rákaptak a szomszédok is… :)) Viccet félretéve, a problémákról érdemes nem csak beszélni, de tenni is lehet azért, hogy megoldódjanak, sokszor csak elég jelezni az illetékes felé.

És mit csinálsz, amikor nem a Járókelővel vagy elfoglalva? Jut még másra is szabadidőd?

Ha időm engedi, túrázom, nyáron pedig vízitúrázom. Az öcsém kisgépes pilóta, amikor csak lehet, elmegyek vele repülni. Emellett kertészkedem, sőt új hobbim van, mert nemrég bevettek a munkahelyi horgászcsapatba.

kriszta1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr1117727644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása