London egy mindenre kiterjedő sebességkorlátozás bevezetését tervezi „városszerte” – ismerteti egy tervezési dokumentum, amelyet a Közlekedési Bizottság vitatott meg október folyamán. A javasolt intézkedés célja az emberi élet megóvása és a légszennyezés csökkentése.
Bruce McVean, a londoni városvezetés közlekedési igazgatóhelyettese a dokumentumban felfedi, hogy a sebességkorlátozás módosítását Grant Shapps-től, Anglia közlekedési miniszterétől kérelmezi: „A 15 mérföld/órás sebességkorlátozás elvi támogatására irányuló kérelmet nyújtunk be rövidesen a közlekedési miniszternek” - nyilatkozta McVean. „Ha ezt elfogadják, elkezdünk egy kísérleti forgalmi renden dolgozni, amely városszerte bevezeti a 15 mérföld/órás korlátozást, azzal a céllal, hogy az életbe léphessen 2022 végéig. A városszerte csak London belvárosára – az úgynevezett „Square Mile”-ra – vonatkozik, semmint a város egészére. „A közlekedési stratégia révén elköteleztük magunkat, hogy 2040-re megszüntetjük a város utcáin bekövetkező haláleseteket és súlyos sérüléseket” – található a bizottságnak benyújtott dokumentumban.
A 15 mérföld/órás sebességkorlátozás mellett a város kiszélesíti a járdáit is a „Gyalogosoké az elsőbbség” program keretein belül, amely a gyalogosan közlekedőket helyezi előtérbe.
Ugyancsak kibővítik a kerékpáros hálózatot összekapcsolva Aldgate-et (London egyik városrészét) a Temze-parti védett kerékpárúttal.
London pénzügyi központjában már 2019-ben is tervezték a 15 mérföld/órás sebességkorlátozás bevezetését. Akkoriban az AA (AA Motoring Trust, korábban: The Automobile Association - a helyi autós szövetség) elnöke, Edmund King kifejtette, hogy ez nem hozna jelentős változást, mivel a gépjárműforgalom a Square Mile-ban „egyébként sem halad gyorsabban az utóbbi 100 évben, mint egy lovaskocsi.”
A 15 mérföld/órás sebességkorlátozás a kerékpárosokra is vonatkozna – derül ki az 2019-es tervek beszámolójából. Az 1984-es Közúti Közlekedés Szabályozási Törvény szerint csak a gépjárművel közlekedőkre vonatkozik a sebességkorlátozás. A kerékpárosokat nem említik; mint ahogy az Autópálya Szabályzat gyorshajtási részében sem.
Az Egyesült Királyságban a sebességkorlátozást 10 mérföld/órás lépésekben állítják be. Az 1931-1935 közötti időszakban az autósok bármilyen sebességgel hajthattak kedvük szerint; sebességkorlátozás nem volt (ellenben haláleset annál több).
Orkney, a Skócia észak-keleti partjainál található szigetcsoport már 1993 óta él a 15 mérföld/órás sebességkorlátozással egyes lakóövezeteiben.
A fordítást Váradi Hajnalka, a Járókelő Közhasznú Egyesület önkéntese készítette a Forbes eredeti cikke alapján.
A Járókelő Közhasznú Egyesület működteti a Járókelő.hu közterületi hibabejelentő oldalt, amely segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, leszakadt szemeteseket, lekopott zebrákat, összetört megállókat, az elhagyott autókat és sok más problémát, amelyet közterületen tapasztalnak. Ne menj el a problémák mellett! Jelezd nekünk, és segítünk, hogy a panaszod, a kérésed eljusson a megfelelő illetékeshez. Légy részese a megoldásnak, te is tehetsz a környezetedért!