Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Ismét a gyalogosok veszítenek?

Ismét a gyalogosok veszítenek?

2020. szeptember 14. - Járókelők

Megmaradnak a biciklisávok a Nagykörúton, de az emiatt békétlenkedő autósokat a Fővárosi Önkormányzat a legnagyobb létszámú és ugyanakkor a legkisebb érdekvédelmi képességű sokaság, a gyalogosok kárára ígéri kompenzálni. A cikk szerzője Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse. 

Van a Nagykörúton hat – helyenként hét vagy nyolc – sáv az autó- és villamosforgalomnak, helyenként a parkolásnak is. Ezen kell átkelnie annak, aki az egyik oldali járdán van, de a másik oldalon van az úticélja. Nehéz a dolga, hiszen a közbenső hat-nyolc sávból, amin át kell kelnie, kettőn vagy négyen autók, kettőn biciklisek, kettőn villamosok jönnek-mennek. Ezért vannak a rendőrlámpák, amelyek hol a gyalogosokat engedik keresztbe, hol a többieket hosszába. Kedvező esetben a két járda szélén van egy-egy lámpa, és ha zöld, akkor el lehet indulni a túloldalra. (Nem tudom, hányan tudják, de elvben legalábbis szaladni nem kell, hiszen ha már az úton vagyunk, de elfogy a kegyesen nekünk kiszabott időcske, és pirosra vált a lámpa, az autósoknak meg kell várniuk, míg átérünk.) Csakhogy vannak helyek, ahol több lámpa is van. Sok villamosmegállóban összesen vagy négy. Egy a járdán, egy következő a villamossín előtt, majd még egy a villamossínek másik oldalán, és végül egy a túlsó járda szélén. Az ilyen helyeknek – külön járdaszigeteknek – a szaporítását ígérte meg az autósoknak Karácsony Gergely főpolgármester.

Játsszunk le egy átkelést egy ilyen négylámpás kereszteződésben!

Megérkezünk a sarokra, és várunk egy-két percet a zöldre. Elindulunk, átérünk a villamosmegálló vonalába, és – ha szerencsénk van és észrevesszük – megállít a következő lámpa a sínek másik oldalán, ami piros. Veszteglünk itt is mondjuk egy percet, majd átmegyünk a síneken. Ott megint piros vár, újabb egy-két perc várakozás, és íme az utolsó szakasz megtétele után a másik oldali járdára érünk. Ha nem vesszük észre a pirosat mutató másik lámpát, simán elüthet minket a megállóba jó gyorsan érkező villamos. Jelezve persze nincs, hogy vigyázz gyalogos, vannak ám még itt lámpák!

2_10.jpg

Fotó: Szegő Judit, Levegő Munkacsoport

A dolgot tovább nehezítheti, ha úgy van hangolva a rendőrlámpa, hogy a túloldali járda szélén zöldet mutat, de a síneknél pirosat. Könnyen előfordulhat, hogy az ember a túloldali zöldbe beleindul, mert keresztben nem lát autót, de hirtelen mégis érkezik egy.  Mert nincs jelezve, legalábbis én még sehol sem láttam, hogy a hat sávot a Budapest Közút nem hat sávként, hanem háromszor két sávként kezeli, és mindegyiket külön lámpázza. Pedig a balesetveszély miatt illendő volna. De nem csak a Nagykörúton van ilyen osztott gyalogos átkelő. Volt például egy a villamos nélküli Pacsirtamező úton is, a Selmeci utca sarkán, a Penny-nél. Ott például mindannyiszor halálfélelmem volt középen, az úgynevezett járdaszigeten, amikor az unokámat kísértem haza az iskolából. Szerencsére valaki rájött a Budapest Közútnál, hogy milyen kellemetlen a sokszor hatvannal-hetvennel száguldó autóktól fél méterre állva várni, hogy végre át tudjunk menni. (Rosszabb esetben elgázoltak ott valakit. Ezért a változás? Nem tudom.)

1_10.jpg

Fotó: Szegő Judit, Levegő Munkacsoport

Ezek a járdaszigetes lámpák a dupla, tripla várakozással összességében sok ezer órát rabolnak el budapesti gyalogosoktól. A gyakran nehéz szatyrot, iskolatáskát cipelő vagy idős, bottal is nehezen álló, de többszörös ácsorgásra kényszerített gyalogosoktól elrabolt időt közlekedésszervezők a kényelmesen üldögélő autósoknak ajándékozzák. Mert a gyalogosoktól elrabolt időt senki sem méri, viszont azt az időt igen, amennyivel tovább tart egy útvonalon végigmenni autóval, ha más autók is vannak ott. Bár az autók akadályozzák egymást a haladásban, végül mégis a gyalogosok járnak rosszul. Sőt, még annál is rosszabbul. Hiszen miközben ott várakoznak a száguldozó autók között, még be is szívják azok kipufogógázát, ami ráadásul – az állam és az önkormányzat hanyagsága miatt – jóval mérgezőbb, mint lehetne.

Pedig lehetne az a cél, hogy a város lakóit a lehető legkisebb mértékben mérgezze a kipufogógáz, és csak annyira kényszerüljenek ácsorgásra, amennyire feltétlenül muszáj. Az erre használható eszközök tartalmas tárháza a levego.hu honlap és persze a nemzetközi szakirodalom. Be lehet vezetni például a városi útdíjat, és a tarifákat célszerűen beállítva, a rendőrlámpákat az aktuális forgalomhoz igazítva dugómentessé tenni a forgalmat. Ki lehet tiltani a városból az ócska autókat és ki lehet emelni a forgalomból a forgalmi engedélyükben feltüntetettnél jóval szennyezőbbeket. 

Addig is pedig, amíg rájönnek a városi közlekedéspolitika alakítói, hogy milyen is a XXI. századi mobilitás, hogy milyen egy „okos város”,  kellene venni néhány deszkát, fölfesteni rájuk a figyelmeztetést, hogy „Itt nem lehet csak úgy egyszerűen átmenni, sok lámpa van ám!”, és kiakasztani egyet minden érintett rendőrlámpa alá, hogy ne sújtson le a halál egyetlen figyelmetlen gyalogosra se.

Szerző: Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse 

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr2216198530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P1sty 2020.09.14. 10:38:02

Milyen megoldást javasol akkor a szerző? Mert ez így csak egy konkrétumok nélküli nyavalygás. Nem jellemző egyébként sem, hogy ne lehetne több lámpán is átérni egyben (persze, van ilyen, de nem ez a normális).

Annak meg utána kellett néznem, hogy mi az a "rendőrlámpa", úgyhogy ma is tanultam valamit.

mazolika 2020.09.14. 11:30:55

Szép felvezetés a problémára. Várom a következő blogposztot, ami kicsit jobban körbejárja a problémát, mert amit leírt a posztoló, azt én is észrevettem, nem számoltam utána az elvesztegetett időnek, az esetleges baleseteknek sem mentem utána. De legalább a posztoló sem :) Úgyhogy hajrá!

A közvetlen megoldás szerintem teljesen jó (figyelmeztető tábla), és a szép benne, hogy annyira nem kell sok minen hozzá, hogy akár a posztoló is megcsinálhatná. Ha a megvalósítással gondok vannak vegye fel a kapcsolatot a kutyapárttal, ők szerintem az ilyen témában nagyon kompetensek :)

chrisred 2020.09.14. 11:43:33

Az a helyzet, hogy a körúti lámpák nem az autósokra, hanem a villamosok lehető leggyorsabb áthaladására vannak optimalizálva. És a villamosokon is gyakran nehéz szatyrot, iskolatáskát cipelő vagy idős, bottal is nehezen álló utasok tartózkodnak, akik általában sokkal nagyobb távú utat tesznek meg, mint a keresztben átmenetel a Nagykörúton. Akiknek a nagy része ráadásul fizet is az utazásért. Szóval itt tényleg az a kérdés, hogy most kivel érdemes jobban kitolni, a körúton keresztbe vagy hosszában haladókkal. Ha csak a posztszerzőnek nincs alternatív megoldása arra, hogy a kecske is jóllakjon, és a káposzta is megmaradjon.

Indriq 2020.09.14. 12:01:06

nem teljesen értem a felháborodást.... mi az hogy "ha szerencsénk van és észrevesszük"
talán mégse kéne hasraütéssel átkelni egy zebrán. Szerintem kifejezetten jó, ha a körúton fel van darabolva a zebra, nem vagyok a leglassabb gyalogos a városban, de sokszor én is villogóban érek át ha nem azonnal a zöldnél indulok el.
Akinek pedig az iskolatáska/ szatyor miatt lesznek nehézségéi, az az élet más területén is nagy hátrányban lesz (használjon kerekes banyakocsit)

És ahogy megfogalmazták már, mivel egyik a másik kárára tud csak közlekedni, mindig lesz olyan, aki úgy érzi rosszabbul járt.

kárárámaispj 2020.09.14. 12:08:47

@mazolika: Igen teljesen jó a figyelmeztető tábla. Ha már a hülye gyalogos, (aki ott született, és eddig nagyjából százmilliószor ment át) nem venné észre, hogy három lámpa van, ami világít, és még hangjelzést is ad.
Persze jó kérdés, hogy a figyelmeztető táblát "Itt nem lehet csak úgy egyszerűen átmenni, sok lámpa van ám!” vajon észrevenné e a gyalogos.
Lehet, hogy annak is kéne egy figyelmeztető tábla.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.09.14. 12:12:38

@P1sty:

"Nem jellemző egyébként sem, hogy ne lehetne több lámpán is átérni egyben "

Ha az egyik irányban "zöld hullám" van, akkor az ellenkező irányban kényszerűen nincs, vagyis abban az irányban sokkal tovább tart az átkelés.

Fikalnyik Eugén 2020.09.14. 12:27:40

"Ki lehet tiltani a városból az ócska autókat és ki lehet emelni a forgalomból a forgalmi engedélyükben feltüntetettnél jóval szennyezőbbeket."

Az egyetlen értelmes javaslat.
Kb a kocsik fele menne is a levesbe.
Meg a BKK járatainak is.

midnight coder 2020.09.14. 12:35:41

@Fikalnyik Eugén: Szerintem a BKK járatainál ez az arány nagyobb lenne mint 50%.

Alf56 2020.09.14. 12:42:24

Akad néhány nagyon furán hangolt lámpacsomag nemcsak a körúton.
Javaslom, hogy indítsunk erre is egy listaszerű gyűjtést, ahol látványosan fura a lámpaváltás.
Pl indításnak kettő:

- Kőbányai út VIII. -> X. kerület:
A KK krt-n a híd felől érkező, balra kanyarodó autók miatt szabadot kapnak a gyalogosok. Kb fél perc múlva a lámpa elengedi a villamosokat, majd az autókat, LEGVÉGÜL a kerékpárutat. 6 (HAT) másodpercig van szabadjelzés a bicajosoknak. Ez alatt kéne átjutni 7 forgalmi sávon, 2 sínen.

- Kőbánya alsó, Kápolna utcai kereszteződés:
5 (igen ÖT) részre bontott gyalogos átkelés. Amiből 4 már vidáman zöld, amikor még keresztbe átenged a rendszer egy villamost. Csak azt, mert az autóknak amúgy piros mindenhol.
Ugyanitt Kőbányai -> Kőrösi/Kápolna irány: A villamost, a Kőrösin az autókat, a Kőrösin a kerékpárokat ill a Kápolna felé a forgalmat pár másodperc eltéréssel, de külön-külön engedi. ÉRTELMETLEN.

kárárámaispj 2020.09.14. 12:48:41

@Fikalnyik Eugén:
""Ki lehet tiltani a városból az ócska autókat és ki lehet emelni a forgalomból a forgalmi engedélyükben feltüntetettnél jóval szennyezőbbeket."
Az egyetlen értelmes javaslat.
Kb a kocsik fele menne is a levesbe."

Volna néhány kérdésem.

Szóval szerinted az ócska szar autók tulajai direkt vesznek vén csotrogányokat, vagy erre van pénzük?
Akármelyik autós azért megy a körútra, mert ott bizony annyira jó buli autókázni, vagy azért mert máshogy nem tudja megoldani a dolgát?
Van haverom tévészerelő, meg van olyan, aki víz-gáz. Mondják, hogy már azon hőbörögnek a kuncsaftok, amikor a parkolási díjat elkéri (beleépíti az árba). Szerinted kifizetik nekik ha lecserélik a 13 éves autóikat egy újra?
Aki bent lakik a 5-6-7-8-9 kerben és nem milliárdos az akkor rohadjon meg, ne legyen autója? Úgy kinek is lesz élhető a város? Mert az ott lakóknak biztos nem.

Wildhunt 2020.09.14. 13:12:40

@kárárámaispj: Autóval járni nem alanyi jog. Lélegezni még igen.

Atika!!! 2020.09.14. 13:14:52

Szerintem gyalogosoknak ugyanannyi lámpa van, mint korábban, ugyanakkora távolságot kell megtenni, mint előtte, gyanítom ugyanannyi idő alatt is, és ugyanannyiszor is kell körülnézni... Azaz mi is változik tehát, ha 2x2 autós, 2x1 bringa és 2x1 villamos sáv lesz?

kárárámaispj 2020.09.14. 13:17:36

@Wildhunt: Jajajaja. Persze tudom, ott vannak az autósok akik bemennek füstölni, meg a szegény ott lakók, akik életükbe nem ültek kocsiba és utcabútorokat meg közösségi tereket szeretnének. Ingyen wifivel.

kárárámaispj 2020.09.14. 13:20:19

@Atika!!!: Semmi. Ki kell rakni a táblákat, hogy vigyázzatok, sok a lámpa.
Meg a másik táblákat, hogy átkelés előtt kérjük olvassa el a figyelmeztető táblákat.

De mindenképpen jobb lesz, tényleg tiszta gáz, hogy állandóan véres a zebra, és az elütött gyalogosok hulláit kell naponta kerülgetni.

Atika!!! 2020.09.14. 13:27:25

@kárárámaispj: Végülis kevesebb gyalogos=kevesebb gond, nem kell annyit kerülgetni. Azt szokták mondani, hogy az autósok hülyék. Igen ám, csak a jogsiig el kell jutni. Még akkor is, ha valaki megveszi. Míg gyalogos bárkiből lehet...

Apa(fej) 2020.09.14. 13:40:35

Márton bemutatta nekünk, milyennek gondolja a mai gyalogos társadalmat:
Mozgásukban korlátozottak, mert nem tudnak 1 km/h sebességnél gyosabban átkelni a zebrán.
Türelmetlenek, mert nem tudnak várni max 2 x 1 percet.
Látásukban/értelmi képességeikben erősen korlátozottak, mert 2 méterről nem látják vagy nem tudják értelmezni a lámpa jelzését.
Önzők, mert abszolut nem érdekli őket, még a többi gyalogos sem, amikor azok már a villamoson ülnek.
Zsigerből előitéletesek és utálják az autósokat, mivel szerintük az autók rendszeresen közlekednek 60-70-el az 50-es táblánál.
Balhékeresők, mert csak beböfögik a próblémát és semmi alternatívát nem vázolnak.
Szenilisek, mert ez a rend kb azóta van így. amióta a villamos közlekedik a körúton.

Kedves gyalogos társadalom, ez a ti hangadótok. Brrrrrrrrrr

Fikalnyik Eugén 2020.09.14. 13:53:24

@kárárámaispj:
"Van haverom tévészerelő, meg van olyan, aki víz-gáz. Mondják, hogy már azon hőbörögnek a kuncsaftok, amikor a parkolási díjat elkéri (beleépíti az árba). Szerinted kifizetik nekik ha lecserélik a 13 éves autóikat egy újra?"

Én megértem az álláspontodat.
De te is legyél akkor megértő azokkal az élelmiszeripari cégekkel vagy gyógyszergyárakkal, akik spórolásból nem takarítanak vagy lejárt szavatosságú árut adnak el. Ebben a mai világban spórolni kell ám, nyilván az átlagpolgár egészségén.

Az építőiparban aranyáron dolgoznak, 5 kiló alatt nem keres havonta egy segédmunkás sem, talán tellene most már a szétrohadt, hollandból meg németből behozott csótányok helyett valami újabbra is. Tele van velük a város.

László Hantházi 2020.09.14. 15:06:32

Kedves Gyalogosok végig kéne gondolni és FŐLEG egyeztetni a kerékpárosokkal és az autósokkal mert "" nászéjszakát elhálni és szűznek maradni nem lehet!!!! " minden közzlekedőnek engednie kell a NEMLÉTEZŐ igényeiből , nem csak az autósokat sarcolni.
Javasolnám hogy készüljön digitális felvétel a körútról ami után lehetne digitális tervet készíteni , számítógépes modelleket és nem csak néhány bepipázott biciklis aktivista esti sávfestéseit elszenvedni.Végre a HISZTI helyett korszerűen kéne gondolkodni . Úgy mintha Budapest világváros lenne MERT MOST NEM AZ!!!!!!

metal · http://electric.blog.hu 2020.09.14. 15:30:02

Valahogy nem tudom elkézelni, hogy az autóknak piros a lámpa (mivel a gyalogosnak zöld), de a vele párhuzamosan közlekedő villamosnak zöld.

DFK 2020.09.14. 15:30:02

Na és mi lesz a figyelmeztető táblák ökológiai lábnyomával?

Tamás András György 2020.09.14. 15:45:10

Karácsony nem csak az autósokat gyűlöli... :P

kvp 2020.09.14. 15:45:12

Az eredeti valasztasi igeret az volt, hogy a kiskoruton belul csak gyalogos ovezet lesz, a nagykoruton belulre pedig nem engednek belsoegesu jarmuveket. (kiveve tuzolto/mento/rendor/stb. akik a setaloutcakba is barmikor behajthatnak) Ebbol lett par biciklisav. Most vagy komolyan gondolja a varosvezetes, hogy Budapestbol egy igazi automentes varost csinal vagy nem. Az, ha csak 0 emisszios jarmuveket engendnenek a hungarian belulre, az lenne az idealis. Gazdasagilag lehet hogy nem mindenkinek elonyos, de a kornyezetvedelem szempontjabol ez lenne a legjobb. Aki Budapesten akarna elni vagy dolgozni, az tudna, hogy autoval nem igazan kozlekedhet, csak a varoshatarig. Mivel a hataron parkolok nincsennek, ezert maradna az auto a vasutallomasig, onnan vonattal a nagy budapesti palyaudvarokra, majd a tomegkozlekedes. Ez a megkozelites Tokioban is bevalt, az emberek a hatalmas varoskoruli lakoparkokbol csak a legkozelebbi vasutallomasig jarnak autoval, mert beljebb mar nem tudnak kifizetni a koltseget. De aki teheti inkabb biciklit hasznal, sokan hasznalnak egyet az haz-vasut, egy masikat pedig a vasut-munkahely tavra, haviberletes bicikliparkolokkal mindket allomason (sokszor benne van a munkabajaro berlet araban).

A koruti lampakkal kapcsolatban pedig az lenne a jo megoldas, ha csak a villamosokhoz es a gyalogosokhoz hangolnak oket, egy ido utan leszokna minden autos arrol, hogy arra jarjon. Itt jonne be az igert behajtasi korlatozas. A cel az lenne, hogy a kornyezet erdekeben minel tobb ember alol kivenni a kocsit es atterelni oket a tomegkozlekedesre, ahogy az az 50-es evekben sikerult is. Parhuzamosan fejleszteni kell a tomegkozlekedest es a jarvany miatt a gyalogos/biciklis kozlekedes lehetoseget is azoknak akik a tomegkozelekedes helyett inkabb gyalog vagy kerekparral jarnanak dolgozni.

Billy Hill 2020.09.14. 16:08:04

@kvp: Hááát... Azt is el kellene intézni akkor (ti. nagykörúton belül csak zéró emisszió), hogy a nagy cégek főhadiszállásai, főbb hivatalok, minisztériumok, bíróságok, egyéb forgalmas irodák stb. stb. ne Budapesten / ne a budapesti belvárosban legyenek. És akkor kevesebben akarnak majd oda bemenni. Vagy esetleg a debreceni múzeumköltöztetés már ennek az előszele lenne...? ;-)

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.09.14. 16:26:10

Ha ennyire bonyolult átmenni egy zebrán akkor nem kell kimenni az utcára.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.09.14. 16:30:03

Komoly és felelősségteljes munka lehet egy blog közlekedési témafelelősének lenni, nem is értem hogyan nem tud átmenni egy szaros zebrán

Péter 2 2020.09.14. 16:50:11

Tipikus Levegő Munkacsoport. Ötlet nincs, javaslat nincs, csak dögöljön meg mindenki, aki autóba ül.

Kedves Vargha, a több részre osztott zebra egyidős az emberiséggel, és általában mindenki egész jól abszolválja a feladatot. Nem annyira bonyolult, mint gondolnád. És rendkívül sok előnye van az áteresztőképesség szempontjából, ami mind jó a környezet lehetőségekhez képest való kímélése érdekében. Csak egyedül nektek nem elég, mert nektek tényleg csak lenne elég, ha az egyéni járműveket mindenesetül betiltanák.

Girhes Joe 2020.09.14. 16:55:05

A túróst az autósok akadályozzák egymást. Haladnának azok, ha lenne hol, meg ha nem lenne 20 méterenként piros a "rendőrlámpa".

Igazából mindenki akadályoz mindenkit, azon marha egyszerű oknál fogva, hogy amikor Budapest belvárosát megépítették, se autók nem voltak, se villamosok, se biciklik. Erre egész egyszerűen nincs mindenki számára jó megoldás. Amin csodálkozom, hogy a belvárosi parkolásnak még egyetlen politikus se mert igazán nekimenni, pedig semmilyen törvény vagy tulajdonjog nem tartalmazza, hogy aki a környéken lakik, annak ingyen parkolni is joga van közterületen a közelben. Keressen és béreljen magának garázst mindenki, ahogy a belvárosban dolgozók is erre vannak szorítva! Ja hogy nincs elég garázs? Nyugi, majd épül, amint jó üzlet lesz, miután a lakók nem tudják majd hová rakni a kocsijukat. Hely is lesz, meg a forgalom is kisebb lesz, ez borítékolható.

Emmett Brown 2020.09.14. 17:40:26

@metal: A zöldhullám a villamosra van optimalizálva, ezért van hogy a villamosnak előbb kell indulnia mint az autóknak.

Ebbe simán belefér egy olyan lámpaciklus, hogy jobbra kis ívben lehet kanyarodni a körútról vagy a körútra, de egyenesen nem lehet átmenni, na ekkor a villamos vígan tud menni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.09.14. 18:13:02

@Emmett Brown:

"A zöldhullám a villamosra van optimalizálva, ezért van hogy a villamosnak előbb kell indulnia mint az autóknak."

Ami nyilván nem véletlen. A villamos nem tud úgy gyorsulni, mint egy autó, ráadásul kicsit hosszabb is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2020.09.14. 18:44:42

Ez a rendőrlámpa kifejezés a régi villanyrendőr viccesnek szánt változata?

Amelyik gyalogos nem tudja, hogy egy lámpa melyik útszakaszra vonatkozik, az ne menjen ki az utcára...

@Alf56: Mintha lenne olyan tervezési elv, hany másodperc a minimum, amíg zöldet kell mutatnia a lámpának.

@kárárámaispj: Nem kötelező ócska kocsival járni, lehet gyalogolni, biciklizni és BKV-val járni.

@Atika!!!: A jogsihoz nem sok ész kell, csak pénz a vizsgabiztos zsebébe. Az viszont problémás, amikor a szabályok alapszintű ismerete nélkül teker át a körúti zebrán a biciklis futár a piros lámpánál, aki gyalogosnak képzeli magát...

@László Hantházi: Először valós forgalomszámlálással kéne kezdeni, melyik irányba mennyien közlekednek és milyen járművel. Aztán el lehet gondolkodni azon, hogy miért van csak egy ember a legtöbb 4-5 személyes autóban...

@kvp: A belsőégésű járművek kitiltását kezdhetik a BKV roncstelepre való buszaival, ha tényleg van ilyen terv.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2020.09.14. 18:49:05

@Girhes Joe: Első lépésben lehetne a kerületen belüli ingyenes parkolás helyett csak a lakóhely melletti parkolás engedélyezése. Kevesebben járnának kocsival 10 perces séta helyett...

Közlekedő tömegközlekedő 2020.09.14. 18:50:46

@Emmett Brown: Pontosabban olyan, hogy a gyalogosnak már piros, az autóknak piros (még), a villamos meg indulhat, az autó meg utána 5mp-el.
Ez viszont nem a proliközlekedés előnyben részesítése (aminek volna értelme néha), hanem az autós forgalom szándékos lassítása.

eßemfaßom meg áll 2020.09.14. 19:10:50

@kárárámaispj: "Mondják, hogy már azon hőbörögnek a kuncsaftok, amikor a parkolási díjat elkéri (beleépíti az árba)." Ez egy mai indexes (divány talán?) cikkben is felmerül, a a gaz szaki mindenféle dolgokat ki akart szegény áldozattal fizettetni, pl a parkolási díjat

eßemfaßom meg áll 2020.09.14. 19:15:29

@Fikalnyik Eugén: "De te is legyél akkor megértő azokkal az élelmiszeripari cégekkel vagy gyógyszergyárakkal, akik spórolásból nem takarítanak vagy lejárt szavatosságú árut adnak el."

Ez nem megértés kérdése, bármilyen korú autóval szabad közlkedni (ha megvannak a megfelelő papírjai), míg lejárt szavatosságú terméket tilos eladni

fkv.115 2020.09.14. 20:08:45

Jaj hagyjuk már ezt a "gyalogos veszít" kamut. Mióta mindenki a plázákba jár és nem a körúton korzózik, senki nincs a járdán, nyugodtan elfér ott a biciglisáv. Oda is való, nem az útra, feltartani a forgalmat.

Ezzel, ahogy Döglégy zolee mondta: mindenki nyer, senki se veszít.

trefasnyul 2020.09.14. 20:18:13

@P1sty: elmondom az ultimate megoldást: megmaradnak az autós sávok + a parkolósávok, a járdán kapnak a biciklisek szép hosszú bicikliutat 10 km/h-s korláttal :) meg van oldva :) mindenki mehet akármennyit akárhányszor.

Alick 2020.09.14. 20:42:53

@kárárámaispj: Fuvarlevél, bejeletkezés az EKÁER-be és mehet a vállalkozó a városban.
De az úrvezetőket célszerű korlátozni. Én is utálok autózni Budapesten, kaotikus és tetűlassú.

Alick 2020.09.14. 20:46:46

@fkv.115: "Mióta mindenki a plázákba jár..."

Már nem sokáig, az USA-ban döglődnek a Mall Centerek, a webáruházak kiszorítják az üzleteket. A házhozszállítás pedig logisztikailag gazdaságosabb, mint plázákba autókázni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2020.09.14. 20:48:00

A zöldek által agyondicsért vitéziciklus következtében a Frankel Leó - Margit krt kereszteződésében levő lámpán (3 lámpás) is mindkét szigeten kellett várakozni. Akkor hol volt a szerző?

efi 2020.09.14. 21:37:39

A gyalogos keljen fel 3 perccel korábban. (Az autós meg 30-cal).
Ugorhatunk.

kárárámaispj 2020.09.14. 21:38:47

@kvp: Te ennek a posztoló majomnak valami rokona vagy ugye?
"A koruti lampakkal kapcsolatban pedig az lenne a jo megoldas, ha csak a villamosokhoz es a gyalogosokhoz hangolnak oket,"
Na most ezzel ugye az a baj, hogy a gyalogos keresztbe megy a villanyossal...

" egy ido utan leszokna minden autos arrol, hogy arra jarjon."
Hát igen, a megszokás lehet a nagy úr. Nyilván a feltételezés is ördögtől való, hogy muszájból mennek arra autóval az emberek. Nem. Neked van igazad, hobbiból meg megszokásból autókáznak a körúton...

"Itt jonne be az igert behajtasi korlatozas. "
Hát ja. Onnantól a belső kerületek el is felejthetnék a szolgáltatások háromnegyedét. Mert se a festő, se a pék, se a tévészerelő se a tévészerelő nem fog azért teslát venni, hogy bemehessen. Akkor nem megy be. Mert nem tud teslát venni.

"A cel az lenne, hogy a kornyezet erdekeben minel tobb ember alol kivenni a kocsit es atterelni oket a tomegkozlekedesre, ahogy az az 50-es evekben sikerult is."

Igen okoska. A negyvenes években mindenkinek saját autója volt, nehéz volt átterelni őket a tömegközlekedésre.

Egyébként mennyire is élhető az a város, ahol nincs szolgáltatás (kőműves, zárszerelő, tévészerelő, vizes stb), a lakók pedig gyalogolhatnak naponta kilométereket?

kárárámaispj 2020.09.14. 21:40:20

@Alick: Ha szerinted lassú és kaotikus Bp-n autókázni, akkor szerinted van olyan aki szeret? Ők jól érzik magukat?
Te miért mentél legutóbb autóval, ha lassú és kaotikus?

kárárámaispj 2020.09.14. 21:44:48

@eßemfaßom meg áll: "a gaz szaki mindenféle dolgokat ki akart szegény áldozattal fizettetni, pl a parkolási díjat"
Ja. Kimegy a villanyszerelő reggel nyolcra, befejezi ötkor, az neki 4725 forintjába van. De rohadjon meg, hogy miért nem elég neki a napi tízezer, bezzeg a pedagógus meg az orvos...

kárárámaispj 2020.09.14. 22:52:24

@szánmonoxid: "ogy az egész kerületre érvényes lenne a pakolási engedély. A lakóhely környékére érvényes csak. Kerületen belül is."
Ez biztos, hogy nem így van. (volt). Nem tud lakóhely környékére adni, a lakóknak éves matricájuk van a kerületre érvényes.

Alick 2020.09.14. 23:05:01

@kárárámaispj: Bútorszállítás.
De legközelebb ilyen esetben kiszállítás, taxi vagy tehertaxi lesz.

Alick 2020.09.14. 23:07:59

@szánmonoxid: A nyitott kerékpársáv már csak azért is kell, hogy a robogómmal jobban elférjek az engem feltartó autók mellett. Így nemcsak a bringások igényeiről van szó.
:)

vwxyz 2020.09.14. 23:23:56

@kárárámaispj: "Ha szerinted lassú és kaotikus Bp-n autókázni, akkor szerinted van olyan aki szeret? Ők jól érzik magukat?"
Segítek: nem szeretik, csak gyengék változtatni.
Vicces, ahogy próbálsz okoskodni, miközben lerí rólad, hogy sosem éltél nagyvárosi környezetben. De legalább nem cigányozol, mint a legalja.

blackshíp 2020.09.15. 00:05:33

@kárárámaispj: kerülete válogatja, a XIV-ben pl. csak egy adott vezetre - azaz kb tényleg a lakhely környékén - a II. kerületben is, de van ahol nincs övezetesítve

phls 2020.09.15. 00:25:16

Fölösleges Karácsonyt meg Télapót belekeverni a dologba. Ha jól emlékszem, még a Moszkva tér átépítése előtt egy villamosvezető majdnem megvert egy nőt, aki a tilosba lépve elé lépett. Igenám, csakhogy ott osztott lámpák voltak – vagy hogy a fenébe hívják –, és a zebra túlvégén meg zöldet mutatott a lámpa. A hölgy angol volt; lehet, hogy ez a forgalomszervezési megoldás idegen volt neki, ki tudja. Lehet, hogy egy honpolgár is hamarabb veszi észre a világosabb túloldali zöldet, mint a közelebbi, de – sokszor a kosztól – sötét pirosat.
Erre van egy javaslatom: az ilyen osztott lámpák pirosa, amikor a másik fele zöld, villogjon, dudáljon, táncoljon, erőteljes fényjátékot játsszon (nem kívánt törlendő). Vagyis: az átlagosnál sokkal jobban legyen feltűnő. Nagyobb is lehetne az üveg átmérője. Ja, és az üvege ne legyen olyan koszos, hogy eleve alig jusson ki belőle néhány foton.
Természetesen ez az átkelés idejére nem lenne hatással, de a biztonságosságára igen.

kvp 2020.09.15. 01:22:11

@kárárámaispj:
"Egyébként mennyire is élhető az a város, ahol nincs szolgáltatás (kőműves, zárszerelő, tévészerelő, vizes stb), a lakók pedig gyalogolhatnak naponta kilométereket?"

A megoldas ketretu. Eloszor is az marad talpon akinek lesz elektromos kisteherautoja. Ha a kenyszervalalkozoknak erre nem futja, akkor majd lesz helyettuk par rendes szerviz ceg, elektromos teherautos flottaval es normal berbol elo alkalmazottakkal. A kabeltevet sem maganvallalkozok szerelik, hanem a multicegek emberei, ez a modell teljesen jol mukodne az osszes szervizes eseten. Nyugaton eleg sok epuletkarbantarto ceg van, akik mindenfele szerelot tudnak kuldeni es ez meg hatekonyabb is mint maganvallalkozokkal szorakozni.

A gyaloglasra pedig a tomegkozlekedes a megoldas. Ha gyalog kozelebb van a megallo, mint a parkolo, akkor az emberek tobbsege inkabb tomegkozlekedni fog. Erre egyebkent van egy nagyon jo ugyancsak japan megoldas. Csak az kaphat forgalmit egy autora, akik tudja bizonyitani, hogy van hozza sajat tulajdonu, nevre (rendszamra) szolo parokoloja a lakhelye kozeleben. Tovabba nincs utcai parkolas, ha egy ceg boltot akar nyitni, akkor vagy csak a gyalogosokra alapoz vagy biztositja a parkolohelyeket. Az gyalogosokra alapozott uzleti modell hozta letre es tartja egyebkent eletben a japan plazakat. Eloszor ezek sima utcak voltak kis boltokkal az allomasok korul. Aztan a haboru utan lefedtek oket es atalakitottak setaloutcava. Az embereknek igy is-ugy is at kellett menniuk hazafele az utcakon, igy ott vasaroltak be. Aztan egy vasuttarsasag tulajdonosa kitalalta, hogy aruhazat epit az allomas fole, mert egyreszt alapvetoen ures telek, masreszt igy meg kozelebb lesz a hazatero emberek szamara az osszes bolt. Mostanra ezen ketto kombinacioja az ami elterjedt. Vannak a nagy setaloutcas plazak az allomasok es a lakonegyedek kozott es vannak a meg nagyobb plazak az allomasok folott, alatt, korul es a jegyvizsgalo kapukon belul.

Meglepo modon a japan megoldas nallunk is letezik, nagyon sok metroallomason volt a multban vasarlasi lehetoseg, van ahol meg mindig megvan a peronon a bolt es par aluljaros bolt is vegetal meg, de regen sokkal tobb volt, amig a fizetokepes kozeposztaly is tomegkozlekedett. Aztan ott vannak az allomasi plazak, a nagy munkabajaro allomasok mellett/felett. Ilyen a westend a nyugatinal, a koki kobanyan es epul a kelenfoldi is. A koki raadasul teljesen a japan modell szerint epult, buszvegallomas van alatta es gyalogos hiddal van osszekotve a metroval es a vonatokkal is, tovabba jo nagy parkolo tartozik hozza, ahol le lehet tenni a nap vegeig a kocsit.

Szoval minden megoldhato lenne, csak az emberek egy resze nem akarja, hogy Budapest belvarosa egy nagy setaloutca/plaza legyen. Pedig a diakok, a turistak es a bulizni vagyo fiatalok szamara ez sokkal idealisabb lenne mint autok kozott maszkalni. A lenyeg az lenne, hogy a tomegkozlekedes kepes legyen tulzsufoltsag nelkul atvenni az autokbol kiszallo embereket. Hosszabb tavon meg anyagilag is megerne inkabb tomegkozlekedni, mint ahogy a nyereseges japan varosi magan tomegkozlekedesi cegek is megmutatjak. (videken ott sem eri meg, se a vonat se a busz mukodtetese, de a varoshataron tul levo lakokparkoktol befele aranybanya)

kárárámaispj 2020.09.15. 01:42:50

@blackshíp: Bocs, talán hagyjuk a vidéki 14 kert. AZ külváros. :D
A 5-6-7 kerben kerületi matrica van.

eßemfaßom meg áll 2020.09.15. 07:35:48

@kvp: "Szoval minden megoldhato lenne, csak az emberek egy resze nem akarja, hogy Budapest belvarosa egy nagy setaloutca/plaza legyen."

mond egy világvárost ahol a belváros egy nagy sétálóutca/plaza.

igazi hős 2020.09.15. 07:47:52

"Mert nincs jelezve, legalábbis én még sehol sem láttam, hogy a hat sávot a Budapest Közút nem hat sávként, hanem háromszor két sávként kezeli, és mindegyiket külön lámpázza." Nem kell ismerni a KRESZ-t, de akkor ne írjunk ilyen posztot. Akinek nem tűnik fel, hogy félúton van egy járdasziget és egy lámpa, az ne menjen ki az utcára még gyalog sem.

igazi hős 2020.09.15. 08:01:22

@fkv.115: "Oda is való, nem az útra, feltartani a forgalmat." Minden jármű az útra való, járdára meg a gyalogosok. Különösen a belvárosban hülyeség a kerékpárost feltenni a járdára, ahol sok a kereszteződés és a bringa a gyorsabb. (Az autó olyankor gyorsabb, amikor nincs forgalom, ekkor viszont nem számít, hogy van-e bringasáv.)

ekat 2020.09.15. 08:04:46

@igazi hős:
Ezt én sem értettem, milyen idióta az, aki nem venné észre ezt?
Amúgy tényleg idegesítőek és időrablók az ilyenek, a Népstadionnál az 1-esről leszállva pl. egy fél és egy teljes zebrán kellene átmennem, de mivel a fél legtöbbször piros, inkább átmegyek a másik felen, aztán keresztbe, és aztán a két félen, és hamarabb ott vagyok....

László Hantházi 2020.09.15. 08:08:38

@Online Távmunkás: Kedves Távmunkás abszolut félre értetted.
Én csak azt javasoltam hogy az eszetlen (plussz a KRESZ szabályait megsértő) sávmódosítások helyett talán lehetne előszőr digitális látványtervet készíteni , számítógéppel modellezni. Csak ha itt működik utánna átépíteni.

Közlekedő tömegközlekedő 2020.09.15. 08:35:54

@nyerafidesz: Remélem akkor a felcsúti király módosítja a KRESZ-t, hogy tömegközlekedés max 10kmh. Előtte pedig egy lovas piros zászlóval.

Közlekedő tömegközlekedő 2020.09.15. 08:39:01

@Girhes Joe: JOgos felvetés. MIért parkol ingyen a kerületi lakos? Fizesse ki a parkoló megváltást (kb 3m?) oszt utána lesz dedikált parkolója. Vagy fizessen óradíjat. A baj az, hogy az ott lakók a aprkolóban tárolják az autójukat jelentős részben, azaz a heti 168 órából 150et csak a helyet foglalja - ingyen.

chrisred 2020.09.15. 08:46:29

@Közlekedő tömegközlekedő: Azért, mert az a koözterület a kerületi önkormányzat tulajdonában van, vagyis a kerületi lakosok közös tulajdona. Azért fizessen, mert a sajátját használja?

chrisred 2020.09.15. 08:48:15

@Közlekedő tömegközlekedő: Szerintem elég triviális, hopgy építeni csak ott lehet, ahol erre van megfelelő építési terület. A Nagykörúton nincs.

Közlekedő tömegközlekedő 2020.09.15. 08:58:41

@chrisred: Akkor oda nem kell ilyet elképzelni. Ahogy vízesést sem. Pedig de szép lenne az is ott.

vwxyz 2020.09.15. 09:38:44

@kárárámaispj: Szóval ott éltél, de inkább máshova költöztél, mégis te akarod megmondani, hogy akik most ott élnek, azok milyen életet éljenek. És mivel ők nem olyan életet választottak, amilyet te akartál nekik, ezért hisztizel, és mocskolod azokat az önkormányzatokat, amelyek végre meghallgatták a területükön élőket is.

vwxyz 2020.09.15. 09:55:09

@chrisred: "Azért fizessen, mert a sajátját használja?" Nem, azért fizessen, mert a közös tulajdont egyéni célra akarja kisajátítani.
"építeni csak ott lehet, ahol erre van megfelelő építési terület. A Nagykörúton nincs." A körút átlag 45 méter széles...

chrisred 2020.09.15. 09:59:12

@vwxyz: Már miért lenne kötelező fizetni valaki, ha a közös tulajdont egyéni célra akarja használni? A többi tulajdonostárs is ugyanúgy használhatja.

"A körút átlag 45 méter széles..."

És az utolsó négyzetcentiméterig be van építve.

Leooo 2020.09.15. 10:12:56

@kárárámaispj: Hülyeséget beszélsz / írsz. Például a XIII. kerületben úgy van szabályozva, hogy az 1. parkoló zóna a Szt István krt-tól a Róbert Károly krt-ig, a 2. a Róbert Károly krt-tól a Újpest határáig tart. Parkolási engedélyt a megfelelő zónákon belül bejelentett lakás tulajdonos/ott lakó/ott dolgozó emberek kaphatnak az adott zónába(mindegyik más-más költséggel). Legjobb tudomásom szerint nincs Budapesten olyan kerület, ahol az egész kerületre érvényes lenne egy normál, ott lakónak/ott dolgozónak kiadott parkolási engedély.

konrada 2020.09.15. 10:31:46

@Leooo:
De. Például az 5.-re és a 6.-ra.
...mondjuk az is igaz, hogy az 5. kb akkora, hogy az az ott lakó, aki azért kiáll a helyéről, hogy a kerület más részére átálljon, az meg is érdemli, mert hamarabb odaér gyalog, mint hogy helyet találjon.;)

(Teszem hozzá, az ott dolgozókra talán valóban túlzás az olcsó helyi engedély, mert kevés olyan cég van, amely annyit adózik a kerületben, hogy az kitermelje a parkolási díját, mint a lakóknak. ...persze bérletük az lehetne, de valahol az értelmes határán, hiszen azért elég jó a tömegközlekedés a parkolási zónákba.)

blaubner 2020.09.15. 10:32:10

nem tudom, mi volt a célja ennek a posztnak, de a levegő munkacsoportról sikerült elég komolytalan képet kialakítania...

kárárámaispj 2020.09.15. 10:46:01

@Leooo: 6-7 ker biztos, hogy kerületre vonatkozik, a nyolc két éve még kerületi volt, nem tudom csináltak-e vele valamit. Egyébként nincs nagyon értelme bonyolítani, nincs az a hülye kerületi lakos aki autóval elmenne a kerület tulső felére parkolgatni. Minek?

Ne gyere a 13 mal, az külváros.

chrisred 2020.09.15. 10:49:40

@konrada: Az V. kerületben vannak várakozási övezetek, ahol a kerületi lakosok ingyen parkolhatnak, a nem kerületieknek fizetni kell, illetve védett övezetek, ahol az ott lakók parkolhatnak, mások meg nem.

MEDVE1978 2020.09.15. 10:57:59

Koncepció háborúk. Nem nagyon tudjuk mit akarunk a belvárostól. Legyen belőle kizárólagosan turistaövezet? Akkor bizony zavarók mind az üzletek, mind pedig a lakóházak. A gonosz lakó ugyanis parkolni szeretne, az tehát autóforgalom. Az üzlet szeretné, hogy ha leparkolna a vevő, tehát parkolóhely és autóforgalom kell. Nehéz ezt jól megoldani bizony. A kerékpárosok, ha lehet, tovább komplikálják a helyzetet. Alapvetően szimpatizálok a biciklisekkel, de valóban rengeteg konfliktust jelent az, ha egy helyre rakják őket a gyalogosokkal. Példa: Honvéd Kórház (Papp Károly utca), taxidroszt. Idős anyámat kísérem a taxihoz, csakhogy az út és a droszt mellett bicikliút van, ahol száguldoznak és csöngetnek, hogy menjünk a fenébe. Valahol gyalogosként nagyon nem fair az, hogy eleve el vagy tiltva az utca egy részétől (úttest), hiszen az az autók birodalma. Most pedig letiltanak a járda egy részéről is, ahol még útpatka sincs, de ha bemész elé, elülthet egy száguldozó bicajos.

white flower 2020.09.15. 11:07:07

Teljesen igazad van. Az pedig elég szomorú, hogy némelyik autós milyen kulturálatlan stílusban kommentel. A stílus maga az ember. Gondolom, ilyen a vezetési stílusuk is.

DFK 2020.09.15. 11:09:46

@kvp: és azt tudod-e, hogy a köki terminál gazdaságilag hogy áll? Éveken át milliárdos vesztességet termelt. Vagyis szép elméleti zöld gondolat, csak az a nyomorult valóság ne lenne.

DFK 2020.09.15. 11:19:41

@kvp: Bocsika, de akik már itt laknak, azoknak hogy mondod, döntsd el itt akarsz élni vagy sem? Értem, hogy a hazai kkv szektor helyett inkább a multikat preferálod, de akkor ezt mond meg a budapesti kis- és mikrovállalkozóknak, hogy nekik reszeltek. Nagyon fognak szeretni érte. Meg mond meg a budapestieknek, hogy csak drágán és versenytárs nélkül dolgozó szolgáltató cégek lesznek. Szerintem gyorsan zöldből lila leszel.
Minden hülye zöld azt hiszi, hobbiból autóznak az emberek. Hát nem. Szükségből.

kárárámaispj 2020.09.15. 11:40:27

@DFK: "Minden hülye zöld azt hiszi, hobbiból autóznak az emberek. Hát nem. Szükségből."
De mondhatod százszor, akkor sem hiszik el.
Tömegközlekedj. Fasza. Múltkor elindultam tömegközlekedni a belváros felé. Első buszra 14 percet vártam - tök üres volt. A villamosra utána vártam másik 15 percet. Azon sem volt senki. Összességében 40 perc múlva a kiindulási ponttól 4 kilométerre voltam.
A járatokat ennél jobban sűríteni nem lehet, mert így is üresek voltak.

kárárámaispj 2020.09.15. 11:42:23

@white flower: Annyira jó, hogy amikor elfogynak az érvek, amikor a földbe vagytok döngölve, akkor előjön az, hogy milyen a stílus... Nevetséges.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.09.15. 11:45:35

ennyi tehetségünk van gyerekek.

most tenyleg, nektek semmi se jo? van nektek ződ polgármester, örvendjetek, ez mar az ÚJ BUDAPEST.

gyongyi70 2020.09.15. 12:04:03

@kvp: Elég sci-fi elképzeléseket vázoltál és tényleg nem ártana megkérdezni a belvárosban élőket erről. A budapesti lakásállomány 20%-a tömörül oda, durva becsléssel a lakók arányát azonosnak véve akkor úgy 400 ezer ember. Nem ártana őket megkérdezni, mit szólnának, ha autómentesen ellene élniük. Pl. hogyan tudnának nagybevásárlást intézni? Sosem tudnának maguk hazavinni egy Ikea bútort, mosógépet, mindent szállíttatni kell plusz 10-30 ezer forintért. (Jut eszembe a szállító jármű bemehet majd?) Nem is lehet autójuk egyáltalán, vagy valahol a városon kívül tarthatja raktárban? Ha nyaralni készül kibumlizik a bőröndökkel, táskákkal, gyerek utazóágyával és bilijével a BKV-n, ott bepakol és irány az úticél? Vagy taxival menjen a saját autójáig? Vagy taxival a tengerhez?
Mi lesz a belvárosban dolgozó, olykor vidékről ingázókkal? Persze, járjanak vonattal, meg BKV-val, de ezt úgy ajánlod, hogy próbáltad valaha, vagy két sarokra laksz a munkahelyedtől?
Én tanultam Japánban pár hónapig, jártam több nagyvárosban, nem igaz, hogy nincsenek autók, viszont annyi metróvonal van, hogy a helyiek sem igazodnak ki a térképen. Majd ha nálunk is lesz ilyen, beszélgethetünk ilyesmiről...

2020.09.15. 12:16:15

@kárárámaispj: az autózás nem alkotmányos alapjog. Akinek csak füstokádó kotványra telik, amivel mérgezi a többieket, az menjen szépen busszal. Az is füstöt okád, de eközben nem egy, hanem 118 embert visz. A melósok meg ne sírjanak a parkolási díj miatt, a lélegzetvételért is pénzt kérnek, egy alap kiszállás 10 rongy Pesten, egy panelfürdőszoba felújítása 7-900 ezer (anyósomnak egy csaptelep cserére 25 ezres ajánlatot mondtak) férjen már bele baszki a parkolás. Aki meg a város telibe közepén lakik, annak nem is kell autó, minek?

gyongyi70 2020.09.15. 12:23:26

@shitgun: soroltam pár példát, minek...

2020.09.15. 12:32:25

@gyongyi70: mosógép átlag személyautóba nem fér bele, nekem böszme kombim van, abba se férne bele, Ikea bútor szintén necces, ha nem dohányzóasztal, és egyébként is, mosógépet, háztartási nagygépet milyen időközökkel vásárol az ember? 3-5 évente? Jó hogy a beteg nagyika meg az orvosi rendelő nem került elő... Hagyjuk már ezt. A belvárosnak vannak előnyei és hátrányai, az nem megy, hogy az előnyeit kihasználjuk, a hátrányait meg nem viseljük. Igenis, aki ott lakik, az vagy mondjon le az autóról, és oldja meg, kit érdekel hogyan, vagy vegyen alacsony károsanyag kibocsájtású autót, vagy elektromosat. Tizenévig laktam a belváros legközepén, nem volt autóm, évente 3-4 alkalommal kellett volna igazán, de azt is meg tudtam oldani. Mosógépre meg az új, radikális, alig ismert módszer: a házhozszállítás. A rossz minőségű levegő 5-8 évvel rövidíti meg az élettartamot, de a többség inkább nyomatja a tizenéves szar dízelt a Kiskörúton, mer' az jár neki, mer' csak erre fussa. Akkor ha nem fussa jobbra, járj gyalog b+.

gyongyi70 2020.09.15. 12:41:25

@shitgun: Amióta a mesterséges avulást beépítették, gyakran kell háztartási gépeket cserélni. Nekünk is egy sima kombi autónk van, de eddig mindent sikerült benne elhelyezni, ikea konyhát, kanapét, mosógépet. És nálunk gyakran fordul elő, hogy vmi nagyobb dolgot venni kell. A heti nagybevásárlásról nem is beszélve. Az autó egyébként az első gyerek megszületésétől vált létszükségletté, ti. babakocsival nem tudsz bkv-zni, ha 5-10 km-nél messzebb van dolgod, kell a kocsi.
A belvárosnak szerintem nagyon kevés előnye van.Én 18 éves koromig, míg egyetemista nem lettem, be sem tettem a lábamat és nagyon jól elvoltam nélküle. Most se mennék, ha engednék a home office-t. Nekem mindig fura volt, ha vki oda vágyott, mert rossz a levegő, zajos, zsúfolt, tele van kutyakakival, nincs egy kis zöld, alattad, feletted, melletted szomszédok. Ezekből sok negatív tényező megmaradna akkor is, ha kitiltanák az autókat. Csak annak jó, aki aludni jár haza, de a vírushelyzet miatt egyre többen megelégelték, erről cikkeztek az ingatlanosok egész nyáron.

konrada 2020.09.15. 13:00:53

@shitgun:
Kombid?? Na ne! Neked, aki szerint kerékpárral kell járni, meg tömegközlekedni??
Minek az az autó???

2020.09.15. 13:22:18

@konrada: miért ne kéne? Kisgyerek van, babakocsit kell olykot hurcolni, nagybevásárláshoz nem jó a bicikli, megspórolok egy csomó pénzt a házhozszállításokon az Ikeától kezdve a Media Marktig. Agglomerációban lakom, vonattal+folding biciklivel járok dolgozni, ha csak egy kifli kell vagy postára ugrok el levélért, akkor is bringával megyek. Ahova meg autó kell, oda jól jön a méretesebb.

2020.09.15. 13:41:49

@gyongyi70: szerintem rengeteg előnye van, én szerettem a sűrűjében lakni. Pezsgés, ezernyi program negyedórás gyalogtávon belül, éjjelnappalik tömkelege, mozik legfeljebb 2-3 metrómegállóra, kocsmák, pubok, óriási hangulat az Erzsébet téren, stb. Aztán nekem is elmúlt, korral jár, jött a házasság, nemrég a gyerek, kiköltözés, pont azért, mert szerintem a belváros nem való családi életre, itt jönnek be a hátrányok, a zaj, a zsúfoltság, a társasház minden nyűgje, az őrjítő parkolás (vagy nincs, vagy marha drága), dugó, lassú aszalódás az autóban, én ezt nem vállaltam volna. Az autó nekünk a kiköltözés miatt kellett, elsősorban helyi közlekedésre, meg a vasútállomásra kijutáshoz, aztán a gyerek miatt kellett nagyobb meg új. Úgyhogy sok ponton egyetértek veled, de akkor is azt mondom, hogy aki a belvárost választja, nem zárhatja ki a hátrányokat, aminek az egyik nagy köre az autózással kapcsolatos, szerintem aki a szűkebben értelmezett belvárosban kíván lakni, az igenis mondjon le az autóról, vagy váltson elektromosra.

vwxyz 2020.09.15. 14:11:50

@kárárámaispj: Látom, hogy rettentően frusztrált vagy, de azért próbálj már meg az őrjöngés közben érthetően fogalmazni! Nem a gyerekszoba hiánya a legkínosabb az "írásaidban", hanem hogy még az sem derül ki, hogy épp kit akarsz gyűlölni. Próbálom követni a hisztizésedet, de nem lehet követni, hogy hol melyik gondolatra próbálsz reflektálni.

Nyugi! Küzdd le a frusztrációdat, mert ha ennyire szét vagy esve, akkor senki sem érti meg, mit próbálsz leírni.

vwxyz 2020.09.15. 14:18:01

@chrisred: "És az utolsó négyzetcentiméterig be van építve." Funkcióváltással rengeteg hiba javítható, számos nagyvárosban vittek újra életet a közterületekbe azok átépítése nélkül, olyan egyszerű eszközök hasnálatával, mint egy kis festék, néhány tábla, virágláda.

chrisred 2020.09.15. 14:29:50

@vwxyz: Ez történik, parkolósáv helyére biciklisáv.

white flower 2020.09.15. 15:32:25

@kárárámaispj: Az érvek nem fogytak el, a cikk világosan kifejti a témát, csak egyesek nem értik meg.
Nem vagyunk földbe döngölve. Engem nem tudnak földbe döngölni olyan kommentelők, akik ilyen kulturálatlan stílusban írnak.
Nem nevetséges a helyzet. Siralmas.

gyongyi70 2020.09.15. 16:08:05

@shitgun: vannak olyan városok, ahol megvannak autó nélkül az emberek, pl. Zürich, New York, de ott a fizetésekhez képest olyan olcsó a taxi, a repülés, és/vagy jó a tömegközlekedés (itt Zürichre gondolok), hogy nincs szükség rá. Maon viszont csak egy szűk réteg engedheti meg magának, hogy minden szállítást, utazást szolgáltatón keresztül vegyen igénybe (vö: taxi), ne rendezzen heti bevásárlást, hanem házon kívül, étteremben egyen-igyon stb. Mindezekhez kell az autó. Laknak családosok is a belvárosban, nekik is meg kell oldaniuk az életüket. (Én sosem voltam bulizós fajta, ezért sosem hiányzott ez a közeg.)

vwxyz 2020.09.15. 16:33:14

@chrisred: "Ez történik, parkolósáv helyére biciklisáv." Most épp nem, hanem biciklisáv helyére autós sáv, de legyen ez egy jó irányba vezető úton egyszeri hátrafelé lépés.

kárárámaispj 2020.09.15. 16:41:26

@gyongyi70: New Yorkban 4,9 millió jármű van bejegyezve. A 19 millió emberre jut, tehát ott is kijön a családonként egy jármű.
A nyolcmillió svájci pedig hatmillió autót jelent.

A tömegközlekedés pedig jó Budapesten. De nem megoldható egy 30 km szélességű városban, hogy mindenkinek minden irányban legyen tömegközlekedés.

gyongyi70 2020.09.15. 16:43:13

@kárárámaispj: Helyesbítek: a tömegközlekedés jó Budapest belvárosában. A külső kerületekben rémálom.

kárárámaispj 2020.09.15. 16:55:06

@gyongyi70: Budapest rohadt nagy. E-D 27, K-Ny 29 kilométer.
Nem tudsz olyan tömegközlekedést kitalálni, ami mindenkinek jó lenne.
Mondom, én 5 kilométerre jutottam 40 perc alatt, de így is kihasználatlan volt a busz is és a villamos is. De nem is kell, hogy sűrűbben és még üresebben járjon a BKV.
Erre van az autó. Ha mondjuk lenne parkolóhely (parkolóház) akkor nem kéne körözgetni, amíg parkolót keresel, kisebb lenne a dugó. Ha mondjuk a Szabadság híd tövében meghagyják az aluljárót, akkor mindenki tud menni nyugodtan és kisebb a dugó.
Ha napi (szép kellemes napon) néhány száz biciklis miatt nem forgatják fel a fél várost, akkor megint csak kisebb a dugó. Esős hideg napon ez néhány tucat biciklis.

Élhető belváros? Nem utcabútorok meg közösségi terek ingyen wifivel meg sétálóutcák mert ezekből az ott lakók semmit nem használnak.

eßemfaßom meg áll 2020.09.15. 19:28:51

@chrisred: "Azért, mert az a koözterület a kerületi önkormányzat tulajdonában van, vagyis a kerületi lakosok közös tulajdona."

Remélem ezt komolyan gondolod mert viccnek durva.

eßemfaßom meg áll 2020.09.15. 19:36:21

@shitgun: nem tudom milyen lehet az a böszme kombid ami nem nyel el egy mosógépet, én hoztam már haza a nemböszme golfommal mosógépet, hűtőt, fagyasztót és biztos vagyok benne, hogy egy mai random 5ajtós nemkombi is képes ezt a csodát megismételni .

kárárámaispj 2020.09.15. 22:28:45

@eßemfaßom meg áll:
Te megállhatsz az utcádban ingyen? Ahol laksz, ahol élsz, ahol választasz, ami a te közösséged, ahol megszülettél, ahol iskolába jártál, ahol felnőttél?

eßemfaßom meg áll 2020.09.16. 07:02:30

@kárárámaispj: Van ahol igen és van ahol nem de hogy jön ez ide?

chrisred 2020.09.16. 08:18:16

@eßemfaßom meg áll: Ezt nem én gondolom komolyan, hanem a hatályos magyar jogrend.

2020.09.16. 08:41:12

@eßemfaßom meg áll: bevallom, nem próbáltam még beletenni, mert kihozzák nem csak az ajtómig, de egészen a mosókonyháig, ingyen vagy pár ezresért, szóval miért én cipekedjek? Mindenesetre a fél éve vásárolt szárítógépünk, és a három éve vett mosógépünk is olyan modern csomagolásban érkezett, ami már nem kartondoboz, hanem az élek mentén vastag hungarocellburkolat, körbetekerve 42-szer fóliával, szóval a 60x80x80-as készülék becsomagolva 10-15 centivel vastagabb minden kiterjedésben. A kocsi raktere egyébként 625 liter, és 4.65 méter hosszú, távol-keleti darab.

kárárámaispj 2020.09.16. 10:08:29

@eßemfaßom meg áll:
Na. Hol van olyan hely, ahol az ott lakó nem parkolhat ingyen?

vwxyz 2020.09.16. 12:25:21

@kárárámaispj: Úgy látom, a blogger elkezdte törölgetni a kommentjeidet. Talán a trágár, alpári gyűlölködéseddel van probléma?

vwxyz 2020.09.16. 16:10:38

@kárárámaispj: A Kálvinnál. Így már megértetted, mekkora hülyét csináltál magadból?

gyongyi70 2020.09.16. 16:25:07

@kárárámaispj: Persze, arra van az autó. De ha azt akarják, hogy ne használjuk, akkor a "marketing" és a megnövekedett utasforgalom miatt is kellene több, jobb tömegközlekedés.

Bárki, aki Bp közig határán kívül (vagy ahhoz közel) költözik, az azonnal vesz egy vagy két autót, de ha kamaszodnak a gyerekek, akkor gyakran az ő popójuk alá is kerül. Mert kell.

Ha lenne jó közlekedés, erre nem lenne szükség. Ha összeszámoljuk, hányan laknak az agglomerációban, akik napi rendszerességgel járnak be Bp-re dolgozni, tanulni (még sima általánosba is sokszor, mert "jobb, mint a vidéki"), akkor kiderülne, hogy lenne kihasználtság. De ha megnézed most: nincs rajta senki, nahááát, akkor nem is köll. Holott azért nincs rajt' senki, mert óránként jár, késik, lassú, büdös stb.

gyongyi70 2020.09.16. 16:26:35

@shitgun: nálunk pl. azért (is) cipekedik a férjem, hogy ne járkáljanak be a szállítók. Bármikor vki idegen beteszi a lábát, letör, leejt, lever vmit, és még a cipőjét sem veszi le.

eßemfaßom meg áll 2020.09.16. 19:47:30

@kárárámaispj: definiáld: "ott lakó"

nekem pl van egy pesti lakásom, de mivel nem vagyok oda bejelentve így szépen ketyeg az óra amikor épp ott lakok. Másik városomban 1 autóra lehet kedvezményes (nem ingyenes) bérletet venni a fizetős zónákban. Ha van 2 autó a családban (rohadt burzsuj az olyan) akkor a második már fizeti a piaci árat.

eßemfaßom meg áll 2020.09.16. 19:52:35

@chrisred: Idéznéd a hatályos magyar jogszabályokból, hogy az önkormányzati tulajdonú akármi az mindenki közös tulajdona aki azon a településen él így szabadon használhatja ingyen?

eßemfaßom meg áll 2020.09.16. 19:59:47

@shitgun: Én pl azért "cipekedtem" mert nem szeretek napokig mosógép nélkül élni, random háztartási nagygépet idáig mindig a többnaptól soknapig tartó határidővel hoztak ki. Van ami ráér, van ami nem. Amikor egy fagyasztónyi cucc kezd kiolvadni akkor sem fogok kiszállításra várni.

kárárámaispj 2020.09.16. 20:09:46

@gyongyi70:
"Holott azért nincs rajt' senki, mert óránként jár, késik, lassú, büdös stb."
Ennek ellent mond az, hogy reggel a csúcsban is lassú és büdös, mégis tele van.
Tömegközlekedésnek akkor van értelme, ha tömeg van. Tömeg megy mondjuk az Őrs vezérről a belváros fele. Tömeg megy reggel Rákoskeresztúrról az Őrsre. Ott kell is a tömegközlekedés. De nem megy tömeg Rákoskeresztúrról Újpalotára..

kárárámaispj 2020.09.16. 20:13:59

@eßemfaßom meg áll: Ott lakó: Aki ott lakik. Életvitelszerűen.
Nem az, hogy van egy kecód.
Egy lakónak egy autója lehet a belvárosban is, semmi újat nem mondtál. És basszus, ha a világon mindenki más hazamehet az autójával és megállhat akkor talán ez járhat a belvárosiaknak is. Persze csak az önkormányzati parkolóban ingyen (mert a főutak BP-é, ott nem állhatsz meg)

kárárámaispj 2020.09.16. 20:23:48

@eßemfaßom meg áll: Egyébként nem értem, hogy mégis mit akarsz mondani?
Hogy az én apám, aki világ életében a belvárosban lakott, és van egy nyomorult autója, az fizessen óránként 500 forintot, hogy tudjon parkolni a házától 2 sarokra?
És ha ez szerinted így rendben is lenne, akkor szerinted melyik önkormányzatot nem zavarnák el a lakók abban a pillanatban ahogy ezt kitalálnák?

chrisred 2020.09.17. 08:09:47

@eßemfaßom meg áll: Senki se írt az önkormányzati tulajdonú akármiről, hanem az önkormányzat tulajdonában álló, bárki által igénybe vehető közterületekről. Egyébként a nemzeti vagyonról szóló és a közúti közlekedésről szóló törvény.

gyongyi70 2020.09.17. 08:18:56

@kárárámaispj: Tömeg megy Vecsésről-Gyálról, Pestlőrincről minden reggel a belváros felé. Mivel a BKV extra-rossz, ez a tömeg az M5-ön, Üllőin, Felsőcsatárin próbál bejutni. Kocsival. Ha mondjuk épülne kifelé metró, ahogyan már 40 éve eltervezték, sokan használnák autó helyett.

gyongyi70 2020.09.17. 08:21:06

@kárárámaispj: szerintem is, de a posztot melegen támogató néhány hozzászóló szerint a belvárosban nincs szükség autóra, később meg is fogják tiltani. Punk-tum.

vwxyz 2020.09.17. 12:25:45

@kárárámaispj: Látom, a legutóbbi kommentedet is törölni kellett, vajon miért?

Ne csodálkozz, hogy nem lehet téged követni, amikor össze-vissza módosítgatod a sztoridat. Először te voltál a legpestibb, a következő verziód szerint már rég elköltöztél, aztán jött, hogy nem is rég, hanem épp most az aktuális változások miatt menekültél el, utána pedig már a képzeletbeli barátaidtól voltak az infóid arról, hogy mi zajlik Pesten, akik mind éppen a Rádayban laknak, de egyiknek sincs önálló gondolata, mindegyik pont azt ismételgeti, amit te. Aha, persze, biztosan.

Ha az élhető városból annyit fogtál fel, hogy romkocsma és kültéri wifi, akkor te nem éltél a belvárosban. Lehet, hogy valaha ott laktál, de nem éltél. Értem, hogy neked az életminőség egyetlen és kizárólagos fokmérője az, hogy az ajtód előtt tudj parkolni, de a városban lakók zöme ennél többet, jobbat akar.

A forgalomcsökkentett, zöldülő, emberbarát terek nem csak a tisztább a levegő, a kisebb zajszennyezés és az egészségesebb környezet miatt jobbak, de azért is, mert az ilyen tömbök megtelnek élettel, ahol nem egymás mellett magányosan, hanem együtt élnek az emberek. Látom, hogy neked, introvertált, megkeseredett, sikertelen embernek ez felfoghatatlan, de az ember biológiailag kódoltan társas lény, és a városi élet pont a közös létről szól.

eßemfaßom meg áll 2020.09.17. 19:16:11

@kárárámaispj: Megint nem sikerült semmit mondanod.

eßemfaßom meg áll 2020.09.17. 19:20:49

@chrisred:" Senki se írt az önkormányzati tulajdonú akármiről, hanem az önkormányzat tulajdonában álló, bárki által igénybe vehető közterületekről."

innen indultunk: "a kerületi önkormányzat tulajdonában van, vagyis a kerületi lakosok közös tulajdona."

Erre várnám a jogszabályt. Lehet felőlem csak a közterületekre leszűkítve is.

chrisred 2020.09.18. 08:06:08

@eßemfaßom meg áll: Már leírtam, a nemzeti vagyonról szóló törvény állapítja meg az önkormányzati tulajdont.
süti beállítások módosítása