Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Így működik a XXI. század vasútja Magyarországon

Így működik a XXI. század vasútja Magyarországon

2019. július 08. - jarokelo kata

Bevallom, ritkán vonatozom. Egy időben ingáztam a főváros és Kelet-Magyarország között, de szerencsére már csak alkalomszerűen megyek. Az egyik ilyen alkalom apropóján pedig végül mégis a vasút mellett döntöttem. A régi rossz emlékek megfakultak, gondoltam, adok egy esélyt. Az autó kevésbé környezetbarát, utasom sem volt, ráadásul nem olyan sietős a dolog. Úgy számoltam, ha a 10.23-kor induló IC-vel megyek a Nyugatiból, akkor kényelmesen megérkezek a 15.00 órai debreceni programra és még dolgozni is tudok. Tévedtem.

A MÁV szolgáltatásainak csúcsát jelentő IC szerelvény első osztályú kocsija.

1. Az indulás napjának délelőttjén lehalt az online jegyvásárlásra is alkalmas elvira.hu fizetési rendszere,vagyis az olcsóbb, gyorsabb és fenntarthatóbb megoldást (elég a képernyőn bemutatni a jegyet) képtelenség volt igénybe venni.

2. Mire a jegypénztárhoz értem azt állították, hogy csak az első osztályon van hely, ami persze drágább, de gondoltam egye fene, urizálok.

3. Csak akkor lettem kicsit bosszús, amikor a kocsikon végigsétálva láttam, hogy bizony akad szabad hely bőven. Sebaj, az első osztály kényelme majd kárpótol és máris eloszlik a gyanú, hogy esetleg átvágtak.

Hangulat és szabad helyek. Lehetséges, hogy csak félúttól váltak szabaddá?

4. A szolgáltatás részét jelentő wifi hálózat nem működik. Ha egyetlen praktikus érvet kerestem a vonat mellett, az éppen az volt, hogy vezetés helyett tudok majd dolgozni. Végül is tudtam. A nagyobb városok megállóiban néha képes voltam frissíteni az e-maileket és más felületeket. (Például a Járókelő oldalát.) Fun fact, hogy a telefonos hálózat is rosszul működik, jóllehet mégsem a civilizációtól távol eső porfészekbe igyekszem. Hanem a keleti régió legdinamikusabban fejlődő központjába.

5. Komfortérzetemről a valamiért 110%-on működtetett klímaberendezés gondoskodik, így már azon sem kell tovább dilemmáznom, vajon legyűr-e a szörnyű nátha, ami napok óta kerülget. Valami rémlik arról, hogy a nyári időszakban éppen ez volt a legkellemetlenebb élmény a vonatozásban. Persze, tudom, ha 50 fok lenne a szerelvényen, akkor amiatt lennék bosszús. Ez igaz. De nincs valami átmenet a két véglet között?

6. Püspökladányhoz érve (Budapest-Debrecen viszonylatban az út kétharmadánál) már elég bosszús vagyok. Amit csak az tetéz, hogy felsővezeték-szakadásról tájékoztatnak. És más semmi.

A 60 perces késés valójában több órát jelent.

7. Előbb 15 majd 30, végül 50 és 60 perces késéssel kalkulálnak. Ez végül több óra csúszást jelent a gyakorlatban. A kalauztól megtudom, hogy nem tud semmit. A mozdonyvezetőtől pedig, hogy egy dízel mozdonyt várunk, ami segíthet rajtunk. Feltéve, ha van rajta elég (szak)ember. Azt mondja, neki nem baj ha állunk, legalább lesz túlórapénz.

8. Legalább le lehet szállni kicsit átmelegedni. Esetleg van idő az állomás büféjében is felszerelkezni hideg élelemmel, hiszen a büfékocsikat már jó ideje kivonták a forgalomból, vagyis ilyen esetben étlen-szomjan lehet várakozni órákig.

img_7748.JPG

Az első osztály ülésein kényelmes fekvés esik.

Egy-két utas spontán telekocsi brigádba tömörül. Többekért elindultak a közeli városból. Ahogy egyikük mondja,

ők mindig így szokták,

amiből arra következtetek, nem ez az első eset. Valaki épp a diplomaosztójára igyekszik, remélem, ő befér valakihez. Én tuti lekéstem az esküvőt. Talán a lagzira még odaérek.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr4714927410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.07.08. 18:02:34

Pűr éve a Bécs Budapest legalább ennyire szánalmas volt, sőt a legdurvább az volt hogy a szétrohadt tréh magyar kocsira intercity FELÁRAT kértek, a modern wifis ÖBB-s járathoz képest (tehát nem fogadták el az ÖBB-űltal üzemeétetett járatra érvényes jegyet).

Ott állt az összes külföldi (meg a magamfajta rutitalan magyar vonatozó) és nézett hogy ezt most komolyan gondolják?

Célkereszt 2019.07.08. 18:23:12

Én múlt pénteken a 16:23-as cityvel szerettem volna hazautazni. Elmondanám, hogy az elvira csak első osztályra tudott jegyet. A vonat kb. 30 perces késéssel indult, szakadt elővárosi vagonokkal. Hely már alig volt rajta Zuglónál. 3 óra alatt értünk Debrecenbe egy szűk űlésbe préselve. Kb. 1300 forinttal fizettem rá az első osztályú jegyre plusz a helyjegyre. Visszatérítést nem kaptam.

herut 2019.07.08. 18:49:17

Egyetlen szóval jellemzem: tragikus.

Weidmüller 2019.07.08. 19:03:01

Egyetlen szó helyénvaló erre az egészre. A leuhuzás! A pénz kell,annak beszedése megy flottul (bár az ELVIRA lefagyása ezt egy kicsit beárnyékolja) de ugyanakkor a megfelelő szolgáltatás (ami ugye jár a pénzért amit befizetsz),biztosítása na arra már nagy ívben ......Senki nem tud semmit (abból nem lehet baj),ha az utas háborog ez parttalan,mert nem tud máshogy eljutni ahova szeretne.Van egy rossz hírem Máv. Nem fogunk utazni.Majd megoldjuk máshogy. Busszal,kölcsön kocsival,stb,stb.A nehéz nyavalyának kell egy ilyen szolgáltatás.Aztán ha sok sok tízezer ember majd így csinálja,és lehúzod a redőnyt,és nem lesz munkátok,majd el lehet gondolkodni mit is b@szt@tok el!

teéjesenmindegy 2019.07.08. 19:04:40

A sikerember bazmeg. Nem megy a wifi a vonaton, meg a klíma is túl hideg.
Mennyi is egy korlátlan net bármelyik mobilszolgáltatónál? 10 rongy havonta? Neee, az sok. Inkább az ingyé wifi, amit másik 200 ember is használ.
Jaa, hogy a telefonos se nagyon működik? Figyelj már, mit gondolsz a vonat húzza a drótot maga után, vagy hogyan csinál neked netet?

badwater 2019.07.08. 19:31:13

@teéjesenmindegy: Te a Viktor vagy csak álnéven. Jaj nem, inkább a Hájas Laci.
Amúgy majd ha néhány gazember talpa alatt fütyül a szél, akkor lesz itt rend.

Kis kiváncsi 2019.07.08. 20:11:16

Igazán nem tudom mi is a baj a Mávnál de hogy semmi sem működik az tuti. Én a Vác-Szob vonalat használom napi szinten 30 perc menetidő és 40-70 perces késések. A vicc hogy a tájékoztatás csak a késés elkezdésétől él. Tehát ha a vonat 16.04 kor menne akkor csak 16,05 kor írják ki késni fog. Vannak olyan napok amikor ha szerencsés vagyok 18.00 kor elérem a 16,34 es járatott is.Természetesen van magyarázat,felújítás, egy új felújított vonalon, vágányzár,vagy az időjárás. Azért igen elgondolkoztató miért is kell a MÁV vezetőknek luxus gépjármű ha kötött pályás vonalon van a munka területük ahova ellenőrizni járnak? A tömegről már nem is beszélek hisz az megszokott. Miért is működik ez a rendszer? Mert az alternatíva a Volánbusz ami szintén állami cég ugyan ilyen rendszerben dolgozik. Képesek egy 20 kilométeres szakaszon 50 perc késést elérni és a forgalmi dugóra fogják.Hol is vannak a közlekedés fejlesztő mérnökök? Ki is felelős a menetrend megszerkesztésért?Ki felel itt egyáltalán valamiért? Persze mindig jól hangzik hogy azért kapnak a vezetők ilyen bért nehogy a magánszféra elcsábítsa őket. De kérdem én ki akar egy olyan vezetőt aki egy menetrendet sem tud megcsinálni?

Brix 2019.07.08. 20:57:00

Különös diszkrepancia , egyben az Orbán- rendszer jó látlelete, ami a MÁV- nál törtènik...A vezèrigazgató èvi közel 70 milliós fizetèsre tesz szert, miközben 30-40 èves , hol van klíma-hol nincs, koszos, pisiben úszó vasútikocsikkal közlekednek az IC- k, majd 3 óra alatt megtève ( 2:45) a Budapest - Debrecen távot...Mèg pár perccel hosszabb is a menetidő, mint az átkosban, ami azèrt lássuk be nem egy fènyes teljesítmèny...A hasonlóság annyi, hogy most is visszaköszön az állampárti idők állami vállalatainak katasztrófális működèse....A kèrdès csak az, hogy meddig hagyják mèg tovább pusztulni a vasutat , Orbánèk? Jó lenne egyszer európai módra tömegközlekedni!

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.08. 21:41:14

- Biztos, hogy a MÁV hibájából állt le a fizetési rendszer?
- Attól, hogy van üres hely, azt az út egy szakaszára valaki más már megvehette.
- A wifit a T-Systems üzemelteti, akivel a MÁV annyit tehetett, hogy megkérte, építsen még néhány adótornyot a vasút mentén. Nem épített. A dolog csak romlani fog, mert a hamarosan életbe lépő sebességnövelés után a mobilinternet technológiája miatt semmilyen szolgáltatás nem fog működni.
- Az úgynevezett "átmenet", az egy olyan hőmérséklet, ahol a napos oldalon ülők, vagy azok, akiknek a meleg nem szimpatikus dolog, már rossz. Te föl tudsz jobban öltözni, én nem tudok jobban levetkőzni (legalábbis nem akarod).
- A felsővezeték-szakadást nem fair idehozni, hiszen a telekocsi még nagyobbat tud szívni, amikor mondjuk baleset van az autópályán, és az sem az autópálya-üzemeltető hibája.
- A büfékocsi egy olyan dolog, ami a vonaton kb. 10-12 kocsi hosszúságtól lesz rentábilis. Ehhez kellene Magyarország keleti felére néhány fél-egymilliós nagyváros, vagy félóránkéntiról négyóránkéntira kellene ritkítani a vonatokat. Egyik sem megoldás.

teéjesenmindegy 2019.07.08. 21:41:18

@badwater: Jaa, értem, hogy aki bármilyen téren panaszkodik, vagy durrog az ellenzéki és demokratikus, aki pedig ez ellen van, az a fidesz maga.
Húzd már alá a nyafiposztban, hogy hol és mikor és ki beszélt politikáról. Rajtad kívül.
Én csak úgy felhívtam a nyafogó posztoló figyelmét, hogy azért nyekeregni, mert nincs net a mobilon lehet, csak az nem a máv hibája. Mert talán a vonaton a wifi is mobilnetet használ valahol, vagy tényleg húzza magával a vezetéket.
Szóval a sírás rívás nagy része el van címezve. A felsővezeték leszakadását sem gondolom, hogy a máv direkt csinálta.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.08. 21:49:23

@Brix: Jelenleg a közel 2000 személykocsiból kevesebb, mint 200 életkora haladta meg a 40 évet, a kocsik fele 20 éves sincs. Az összes, utasok által igénybevett kocsi átlagéletkora valahol 15 -18 év környékén lehet, és erre a szintre is csak a Piroska motorkocsik húzzák le. A menetidő valóban hosszabb, aminek az oka, hogy így biztosítható az átszállás Szeged felé egy közös peronon (ami az átkosban egy-két órás várakozással járt), továbbá vonat sem 3-4 óránként, hanem fél óránként van, ami miatt viszont a teljes utazási idő órákkal kevesebb, mint régen volt. A vasút nem pusztul, hanem épül, a menetrend bővül, rengeteg új jármű állt forgalomba, és még több van megrendelve (az előző kormány 8 év alatt 10 mozdony és 40 motorkocsi beszerzését tudta fölmutatni, amiből tizet a MÁV nem is tud használni konstrukciós hibák miatt). Jelen pillanatban a magyar Európa negyedik legjobb vasútja, ami egyébként nem a MÁV érdeme, hanem a versenytársak szégyene. Ha fontos szerinted egy ország vasútjának jellemzésénél a járművek átlagéletkora, akkor ne nézd meg a francia, a belga, a holland, vagy az olasz vasutakat! A lengyel, román vagy horvát vasutat említeni sem merem. Európa legfiatalabb járműparkjával pedig egy egészen meglepő ország rendelkezik: Szerbia. A vasúti járművek átlagéletkora nagyjából 5 év.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.08. 21:55:01

@Kis kiváncsi: Ugye azt tudod, hogy a klímaváltozás okozta heves esőzések miatt leomlott a hegy Dömösi átkelésnél, és emiatt a kettőből csak egy vágány járható? Amíg nem robbantják el a fél hegyet onnan (és erre a környezetvédők aligha fognak engedélyt adni), addig sajnos marad ez. A MÁV nem tud mit tenni ellene. Svájcban ilyenkor elhordják a fél hegyet, hogy ne okozzon további gondot, és építenek egy bazi nagy vasbeton tetőt a vasút fölé, de nálunk ezt nemzeti parki területen sosem engedélyeznék.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.08. 21:56:22

@Weidmüller: A buszok szűkek, kényelmetlenek, helyet alig kapsz rájuk időben, légkondi nincs, wifi mégannyira sem. Biztos megéri.

teéjesenmindegy 2019.07.08. 21:59:43

@Brix: Minden mondatod hülyeség. Gratulálok.
Na, menjünk sorban.
"az Orbán- rendszer jó látlelete, ami a MÁV- nál törtènik...A vezèrigazgató èvi közel 70 milliós fizetèsre tesz szert, miközben 30-40 èves , hol van klíma-hol nincs, koszos, pisiben úszó vasútikocsikkal közlekednek az IC- k, majd 3 óra alatt megtève ( 2:45) a Budapest - Debrecen távot..."
Szóval ugye egyszer valakik eladták a MÁV nyereséget is termelő áruszállítással foglalkozó részlegét. Ez eddig megvan ugye? Tehát amiból ment be a pénz, azt eladták, innentől nincs bevétel, viszont a MÁVnak van kötelező szolgáltatása. Hiába abszolút gazdaságtalan működtetni egy zsákfaluba a vonatot, kénytelen csinálni, hiszen törvényi kötelezettsége. És nem a jegyekből tartja fenn magát, hanem az állam adja a pénzt. A vezérigazgató pedig azért kap jutalmakat, meg ekkora fizetést, mert ha szarul csinálja, akkor mondjuk nem 10 milliárd a vesztesége, hanem 20.
A klíma dolgot a poszter épp túl erősnek tartotta, szerinted nincs, szóval olyan nincs, hogy mindenkinek jó legyen. Az, hogy össze van hugyozva a vonat az pedig köszönhető az utazóközönségnek. De persze lehet nyifogni, hogy miért nem tol bele az állam több pénzt, hiszen milyen már, hogy szaggat a net az 50%os áron vett jegyeddel követelheted a szolgáltatást.

"Mèg pár perccel hosszabb is a menetidő, mint az átkosban, ami azèrt lássuk be nem egy fènyes teljesítmèny..."
Na igen, valószínüleg azért, mert akkor meg azért menne a sírás, hogy Bázakerettyén nem áll meg a vonat, illetve azon, hogy a fél perc alatt a hátrányos helyzetű kismamák meg a biciklisek nem tudnak le-föl szállni.

"A hasonlóság annyi, hogy most is visszaköszön az állampárti idők állami vállalatainak katasztrófális működèse....A kèrdès csak az, hogy meddig hagyják mèg tovább pusztulni a vasutat , Orbánèk? Jó lenne egyszer európai módra tömegközlekedni!"
Akkor fizess érte baszod! Zürich- Bern 120 km 48 euro. Budapest- Miskolc 180 km 12 euro.
Ja, meg ne hugyozd össze a kocsit, a svájciak sem csinálják.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.07.08. 22:00:32

1. Sajnos lehet ilyen hiba. Bárhol. De piszok sok más esetben (Telekocsi, fapados, stb) előre jó megvenni a jegyet. Ha erre idejében teszed meg, akkor 1-2 óra múlva az olcsó online foglalás megy. És persze ekkor még több hely is van a vonaton.

2-3. Te végig akarsz egy ülőhelyen utazni… Okkal, más is ezt akarja. Nézed, hogy látsz üres helyeket. Tegyük fel, gondolkodó ember vagy. Látsz Budapesten egy üres helyet, emit csak a Szolnok-Hajdúszoboszló szakaszra foglalt le egy nyugdíjas hetekkel előre. Végig tudsz ott ülni? Nem. És nyilván utánad is felszállhat olyan aki ugyanezen az útvonalon meg, csak előre vette meg a jegyet.

4. A WiFi érdekes dolog, nem egy menetrendi szinten meghirdetett szolgáltatás, de kommunikálják, hogy létezik. Mint azt is, hogy mobilnetet oszt meg, T-s... Mert valahogy a netnek el kell oda jutni. A fő gond az, és ez nem újdonság, hogy annak idején GSM hálózat kapcsán sikerült országos lefedettséget kreálni, 3G, 4G kapcsán viszont akár a terjedési viszonyok szóltak bele a problémába, akár a felhasználók szokásai ez nem megy. Mert ugye amikor sok embernek kell sávszélesség kisebb cellákat akarsz, hogy kevesebb ember között oszoljon meg a cellára jutó sávszélesség.

A vidékre is alkalmas frekvenciasávok hasznosítása, a jobb vidéki lefedettség most is kérdés. Nem a MÁV, hanem a tisztelt távközlési szolgáltatók miatt. Ellenben a vonaton nem vezetsz, van időd, sokszor konnektor, van helyed dolgozni. Tudod, hogy mit, mikor frissítesz, mi megy offline... Lehet a tények ismeretében racionális elvárásokkal is nekifutni.

5. Való igaz, ahogy irodákban úgy a járműveken sem egyforma az igényelt hőmérséklet. Ez minden olyan helyen gond lehet, ahol egynél több ember van.

6. Sajnos van ilyen, balesetek közúton, vasúton, vízi úton és levegőben is léteznek. Sőt hibáznak az emberek épp úgy, ahogy te is hibázol (pl. egyik linked kapcsán). Ettől persze nem lesz jobb…

Csakhogy ez a hiba nem is annyira egyértelmű, hogy hiba. Nyilván annyit állni egy probléma esetén borzasztó, én sem szeretem. De azt is látjuk, hogy történt itt egy, s más. Például az, hogy a KGST piacok helyett úgy döntöttünk, hogy a demokráciát, piacgazdaságot választjuk akkor is, ha ez sok gyár bezárásával, átmeneti GDP csökkenéssel jár.

Minden területen, az oktatástól, az egészségügyön át a közlekedésig mindenhol felmerült a kérdés, mit, hol, milyen sorrendben lehet rendbeszedni. Bármi ami a közösből működik a szűkös erőforrásokból gazdálkodva próbál előrelépni, míg azokon a területeken ahol nem jut forrás a teljes megújulásra küzd a régi elavuló, fenntarthatatlan dolgokkal.

És a MÁVnál azóta nem csak az történt, hogy vannak jól működő dolgok, nem csak az történt, hogy az elavult járművekből is többet hoznak ki, hanem ahol a MÁV is durva, ott sem annyira pocsék, mint más közpénzből lemaradást hozó rendszerek. És sok dologra lett saját forrás, nem csak a közösből húztak.

És bocs: Ezen az oldalon közlekedéssel, urbanisztikával, ennek az élhető vagy éppen nem élhető voltával foglalkozol. És igen, a közúton sajnos vannak olyan balesetveszélyes járművek, amik nem csak késéssel fenyegetnek. Gond van a közlekedésszervezéssel. A vasútvonalak mellett a közúthálózattal is.

Aki a témával foglalkozik, ez iránt kicsit is érdeklődne, fontos a hitele, annak bizony a helyjegy kérdésben általa elmondottak triviálisak lehetnének, és pont ezért nem sírná tele a postot. És épp így az lenne a mérce, hogy ezekhez a lehetőségekhez és sok más alternatívához képest hogy teljesít a vasút.

7. Logikusan: Ha tudja, hogy honnan jön mozdony, mikor ér oda, akkor sokkal több dolgot eleve elmond, ha nem tudja, csak tippelhet, felesleges kérdezgetni, baszogatni.

8. Éppen kísérleti jelleggel hozzák vissza…

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.08. 22:03:11

@Célkereszt: Az ebesi felsővezeték-szakadás miatt az IC és sebes vonatokat egyesítve továbbították, így láthattál elővárosi kocsikat a vonatban. Azonban a te helyjegyeden szereplő, első osztályú, InterCity minőségű kocsi is a vonatban volt, de ezek szerint neked nem sikerült megtalálni. Ezért utasították el a kártérítési igényed.

teéjesenmindegy 2019.07.08. 22:05:11

@Benbe: Na, kb. van három perced, hogy megkapjad, hogy te egy fideszbérenc troll vagy, és teljesen hülyeségeket beszélsz. Hiszen aki nem panaszkodik az csak az lehet

Merlot 2019.07.08. 22:07:04

Nem irigyellek az átélt negatív élményekért.
Azt állítom, hogy a MÁV 15 év alatt ugyan némiképp fejlődött, de inkább vissza. Nem véletlenül írtam 15 évet! Akkoriban 1-2 havonta utaztam intecytivel D.-be.
Néhány meglepő dolog: A vonat szinte soha nem érkezett késve D.-be.
A helyjegyekkel soha nem volt problémám. A tervezett hétvégi (péntek délutáni) indulás előtt minimum 5 nappal megvettem Bp.-en elővételben a jegyet a helyjeggyel együtt oda/vissza.

Akkoriban még nem létezett wifi-s vonat, mert nem tartott ott a MÁV technikai felkészültsége. Mobil telóval is csak úgy lehetett beszélgetni, hogy két nagyobb város között úgy félúton rendre megszakadt a vonal, mert "elfogyott" a térerő. :D
Ja, kérem! Az alföldi pusztaságokba nem telepítettek a szolgáltatók bázisállomásokat.

Télen a fűtés, nyáron a klíma működött, talán egy alkalommal nem volt hűtés, akkor is a kalauz azt ajánlotta, hogy menjünk át másik kocsiba, mert vannak szabad helyek.

A MÁV azóta sokat fejlődött, De visszafelé is! :(

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.08. 22:10:42

@teéjesenmindegy: Ezt sok helyen megkapom, annak ellenére, hogy nagyon nem igaz. Ha valaki belelapoz az én, vasúttal foglalkozó blogomba ( falujaromotorvonat.blog.hu/ ), látni fogja, hogy nagyon sok problémával foglalkozom a magyar vasút kapcsán is. És azok megoldásaival is.
Ugyanakkor már éveket töltöttem külföldön, jórész vagy vonatozással, vagy épp vonatok fényképezésével, és így jóval tágabb rálátásom van, jobban össze tudom hasonlítani a többi vasúttal a MÁV-START képviselte színvonalat, mint a legtöbb olvasó vagy kommentelő. És bizony a magyar vasút nemzetközi összehasonlításban jól teljesít. Jobban kellene neki, de egylőre például a németet simán veri megbízhatóságban, a tömeg miatt kényelemben is, de a budapesti elővárosban még a járművek terén is bőven lepipálja a DB-t. Ez van. Lehet hitetlenkedni, de a tényeken ez nem változtat.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.08. 22:13:31

@Merlot: 15 éve napi 5 InterCity volt Debrecenbe, emellé kb. 3 gyors. Ma 16 InterCity vagy EuroCity indul a Cívis Városba, ezáltal sokkal rövidebb eljutási időket biztosítva. A több vonat némiképp nagyobb zavarérzékenységet jelent. 15 éve akár órákkal meg kellett borítania a forgalomirányításnak más vonatokat, csak a City menjen - örömteli, hogy ez már nincs.

teéjesenmindegy 2019.07.08. 22:20:04

@Benbe: :D Már csak két perc és kapod a szart :D:D
Én nem tudom, hogy milyenek a vonatok máshol. AZt tudom, hogy a fasz kivan ezzel az állandó nyekergéskultúrával ami van. Fizetni nem akar senki semmiért, szar szemét munkát végez, de elvárja, hogy a valaga legyen kinyalva, de balról jobbra ám.
Egész hihetetlen, egy ilyen posztoló féle hülyének a hozzáállása, hogy "le akarnak húzni, mert csak első osztályra adtak jegyet" (mintha nem lennének fel és leszállók, akik esetleg korábban foglaltak, azon át, hogy "jujj, túl hideg a klíma és lassú az ingyennet" azzal bezárólag, hogy "miért nincs büfékocsi, amibe akkor mennék ki, ha felsővezeték szakadás miatt áll a vonat, mert amúgy nem, éljen meg az év 364 napján másból"
Egész biztos, hogy van baj a mávval bőven, de sokkal kevesebb mint az ilyen posztoló fejável.

Merlot 2019.07.08. 22:31:56

@Benbe: " Jelen pillanatban a magyar Európa negyedik legjobb vasútja..."

Ne röhögtess, te fidesz birka! :DDD

John Doe3 2019.07.08. 22:54:43

@Benbe: Német vasút. Berlin-Wolfsburg 250 km 1 óra 12 perc. Sparpreis: EUR 21,90

MÁV: Budapest-Pécs 237 km 2 óra 55 ; teljes ár: 4605,-

Nem almát a körtével hasonlítom, hanem a narancsot a citrommal. De az az állítás, hogy "a németet símán veri" az nyilván egy alternatív valóságban igaz.

teéjesenmindegy 2019.07.08. 23:19:48

@Benbe: Hát tényleg 9 percet kellett várni amig lefideszbirkáztak.

teéjesenmindegy 2019.07.08. 23:34:03

@Merlot: Bocs, mindentudás fája, te.
Így ha végigolvassa valaki a te meg az általad lefideszbirkázott Benbe szövegeit, szerinted az jön le, hogy te értesz a témához, vagy hogy ő?

Mert lehet, hogy neked marhára meggyőző a dumád, hogy "15 éve 1-2 havonta utaztam és ezért minden jobb volt", de ő meg ilyen adatokat mond, hogy 15 éve 5 IC volt naponta, most meg van 16. Meg ő már hallott valami ebesi felsővezetékszakadásról, és hogy hogyan indították a vonatokat utána. Neked meg kb. olyan emlékeid vannak 15 évvel ezelőttről, hogy még felállt a farkad a kalauzlányra.

HaCS 2019.07.08. 23:34:21

Azt azért hozzá kell tenni, hogy a Bp.-Debrecen-Nyíregyháza vonal szolgáltatási színvonal tekintetében finoman szólva sem tartozik a MÁV prioritásai közé. Kvázi első generációs termes IC-kocsik Szilivel az élen (na jó felerészben Trax-szal). A képen jól láthatóak a már "felújított" 20-44-esek. Tudjátok ezek azok a 2 éve felújított kocsik, ahol 2019-ben kettő(!) darab 230-as dugalj van a terem két végében mellette piktogramon a pirossal áthúzott laptop :-D. Mégegyszer: 2_0_1_9. Teszem gyorsan hozzá, hogy ez az ország legnépesebb vonzáskörzetű vasúti fővonala. Csak a közvetlenül érintett településeken több, mint hatszázezren laknak.

Tudom, mind rossz helyre születtek, költöznek is onnan serényen.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.08. 23:37:30

@John Doe3: A mondat első részét sikerült elolvasni? A Sparpreis nem ér, a teljes árú jegy 100 eur fölötti amúgyis.

teéjesenmindegy 2019.07.08. 23:39:53

@HaCS: Hát, tényleg szar ez. Nem lehet ingyé tőteni a laptopot 600ezer embernek. Mesélj hány dugalj vóna elég nekik?

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.08. 23:44:27

@HaCS: Mivel a Bpee sorozatú kocsik tervek szerint maximum 2-3 évig vesznek még részt InterCity forgalomban, nincs értelme dugaljat szerelni mindegyikbe. Ahhoz képest, hogy például a holland vasút egyetlen InterCity vonatán sincs dugalj, az, hogy a magyar távolsági vonatok közel felében van, ez nem rossz eredmény. A magyar vasútra kb. negyed annyit költenek, mint a csehre, és nyolcadannyit, mint az osztrákra, ahhoz képest nem rosszak az eredmények. Lehet fölösleges, pár évig használható, de legalább drága beruházásokat követelni, csak akkor nem lesz miből lemosni a graffitiket, felújítani az állomásokat, vagy kiszedegetni a pályából a lassújeleket. Érdemes meghatározni a prioritásokat! És esetleg összevetni a magyar vasutat mondjuk a szlovákkal, ahol ugyan az IC-n van minden ülésnél konnektor, de 2300 forint volt csak a pótjegy, mikor legutóbb utaztam vele, az ország jórészében pedig napközben 4-6 órán át nem megy vonat.

LaFire · https://lafire.blog.hu 2019.07.08. 23:49:12

@John Doe3: Aham, Sparpreis-t a teljesárúval (meg eurót forinttal..). Jó lesz az €44-€52-nek is. De még a Spar is €29.90

HaCS 2019.07.08. 23:51:15

@HaCS:

De ha már az IC-t kiveséztük ne menjünk el szó nélkül a többi mellett sem.
A világ vicce ugyanis az, hogy ezen a vonalon (gyorsvonati) pótjegyet kell fizetned Ceglédtől Nyíregyházáig olyan vonatokra, amely a 200 km-es(!) úton szó szerint "minden állomáson és megállóhelyen megáll". Errefelé ilyenek a Sebesvonatok.

HaCS 2019.07.08. 23:53:10

@Benbe:

A tervek szerint már 2 éve ki vannak vonva a forgalomból, és a kb. 100 db IC+ kocsin száguldozunk most épp Debrecenbe a 160-as pályán.

Brix 2019.07.08. 23:55:36

@Benbe: Nem vagyok vasúti szakértő, de a valóság, amit nap mint nap átélnek az emberek, amikor a magyar vasúton utaznak , ellentmond állításaidnak. Én is járom Európát és utazom vasúton, a Budapest-Debrecen távot kb. 3x-szor az elmúlt 2 hétben, amiből 2 alkalommal klíma nélküli ( nem működő) IC kocsiban utaztam és a késés is jelentős volt.
A magyar vasút - ha a balkáni országot nem számítom- az egyik legrosszabb szolgáltatást nyújtja Európában
Az említett olasz vasúton is sokat utazom, de a Trenitalia, a legnagyobb nyári augusztusi csúcsidőszakban is pontosabb , kényelmesebb és sokkal gyorsabba MÁV IC vonatainál.
@teéjesenmindegy: Látom, megdolgozol a pénzedért, kormánypárti troll! Kívánom neked, hogy egyszer utazd végig a Debrecen - Mátészalka távot személyvonaton, hogy ismered meg a magyar rögvalóságot, ne csak a kormányzati propaganda álhíreiből tájékozódj!

teéjesenmindegy 2019.07.09. 00:31:19

@Brix: Kormányzati troll az édesanyád. Nektek faszfejeknek tényleg az az egyetlen mentsváratok, hogy aki nem sír rí, az fizetett ügynök? Bravó.

Belzebubo 2019.07.09. 01:25:14

@teéjesenmindegy: hát, ha nem fizetett ügynők vagy, akkor

Belzebubo 2019.07.09. 01:41:40

@Belzebubo: na még egyszer :-) ha nem fizetett ügynök vagy, akkor még roszabb, önzetlenül vagy gonosz, esetleg mazochista. Az utóbbi évtizedekben csak kevésszer utaztam vonaton, viszont akkor az ÖBB-n is. Nos a Railjet osztrákban megy 240-nel, magyarban 120-140-nel. Az osztrák vonatok mindig tiszták, a WC is, a magyar kocsikról ... legkevesebb, hogy büdösek. Havária lehet mindenütt, a kérdés, hogy milyen gyakorisággal (mennyire elavult a pálya, az el. hálózat, a bizt. berendezés). Én, mint abszolut laikus, simán csak utaznék és nem kifogásokat hallgatnék arról, hogy ez is elavult, az is elavult, erre sincs pènz, meg arra sincs. Pénz arra van, amire költeni akarnak, most épp stadionokra, meg focistákra, úgy látszik ez a szép új világ... (a Rail Cargo-t meg már vissza akarták adni az osztrákok, de v-éknak nem kellett...)

Nzoltan 2019.07.09. 05:30:22

A problémák nagy részét az emberhiány okozza. A máv nem fizet elég jól, humánpolitikai szinten valszeg alkalmatlan személyek dolgoznak. Ezzel együtt azokkal értek egyet, akik szerint fejlődik a vasúti közlekedés. Azok, akik fel vannak háborodva, nem utaztak a kilencvenes évek derekán. Akkor is volt hogy ingáztam, és még 7 évig az elmúlt években. Fényévekkel jobb. Elmondom, hogy régen csak 2-3 óránként járt vonat sokszor 2 órás késéssel, és állni is alig volt hely a nemegyszer 40 fokos kocsikban. Télen előfordult, hogy a fülkében nem olvadt el a réseken a szél által befúvott hó.. Ma meg már légkondícionált vonatok is járnak.

chrisred 2019.07.09. 05:39:24

@Benbe: Ha a wifihez közük sincs, és bizonytalan, mint a kutya vacsorája, akkor ne reklámozzák magukat vele, mert a fogyasztó átverése. Ha úgy hirdetem a kiadó lakásomat, hogy az ablakból topless modelleket lehet kukkolni, akkor később hiába próbálnám kimenteni magam azzal, hogy úgy tűnik, nem volt kedvük az ablak elé menni.

2019.07.09. 06:24:23

Látom megjelentek a trollok is, akik fejlődésnek látják a pusztulást a MÁV-nál...

2019.07.09. 06:31:11

@Nzoltan:
Mostanában kevesebbszer, korábban rendszeresen vonatoztam. A tapasztalatom az, hogy egyre rosszabb lesz. Nyilván voltak pozitívumok is, pl. mikor bevezették az online jegyvásárlást, illetve a Budapest elővárosi vonalakon korrekt motorvonatok járnak. Ennyi a pozitívum. Ellenben a menetidők rengeteg viszonylatban romlottak, a késés érezhetően gyakoribb, mint 10 vagy 20 éve, az IC-ken többféle kocsi van, de a rendszerük ezt nem tudja, kb. minden harmadik esetben nem létező helyet kapok, vagy ezért, vagy mert hiányzik egy kocsi, az elmúlt 20 évben szűntek meg a büfékocsik, az elmúlt 10 évben a mozgóbüfék az IC-ken, egyre gyakoribb a nem működő klíma a nem nyitható ablakú kocsikban, a menetrendek egyre kevésbé összehangoltak, stb., stb. Tapasztalataim szerint azok látják fejlődésnek ezt a rohamos pusztulást, akik valamely szerencsésebb Budapest elővárosi vonalon járnak.

Célkereszt 2019.07.09. 06:41:03

@Benbe: Bizonyára megtudtam volna, hogy van első osztályú vagon, ha működött volna Zuglóban az utastájékoztatás. Így aztán leültem az első szabad ülésre némi séta után.

Célkereszt 2019.07.09. 06:41:06

@Benbe: Bizonyára megtudtam volna, hogy van első osztályú vagon, ha működött volna Zuglóban az utastájékoztatás. Így aztán leültem az első szabad ülésre némi séta után.

Célkereszt 2019.07.09. 06:45:59

@Benbe: Késik minden vonat, de minden szar elővárosi megelőzi a cytit. Nyilván fontosabb annak hamarabb hazajutni, annak aki 20 km-re lakik, mint aki 300-ra.

t4br 2019.07.09. 07:17:23

Nemetorszag:

- IC(E) jegyar minimum 20-25 EUR-tol kezdodik masodosztalyon
- A vonatok rendszeresen teljesen tele vannak, hiaba van rengeteg kocsi a jaraton
- Legkondi +35 fokban kb. nem mukodik, mint egy kihuloben levo szauna, erzed, hogy van valami, de nem oke.
- Es a legjobb ... ingyenes wifi... nem mukodik konkretan, annyira lassu. Egy valamire jo, hogy felhuzd magad, hogy meg az emailjeidet sem tudod olvasni.
- Es a legjobb a vegere: itt is kesnek a vonatok, bar nem orakat, de rendszeres a 10-20 perc keses meg az ICE-knel is.

t4br 2019.07.09. 07:25:26

@t4br: es +1 plusz: a helyfoglalas plusz koltseges. Legutobb is megvettem, csak a rendszer nem mukodott a vonaton, ergo kidobtam azt a penzt...

Jegkoko 2019.07.09. 07:57:20

@t4br: 2011 óta utazok rendszeresen németországba vonattal, az idei év volt az első olyan , hogy a ice amivel mentem vagy éppen vártam késett volna 150 percet. Bár ez leginkább annak köszönhető, hogy ettől az évtől kezdve nagyon komolyan felujítják az összes ice vonalat. Nekem az ice n a klímával sosem volt még balyom, mindig kellemesen hüvös volt az idő. Idén meg bármilyen irányba tetszőleges vonattal se került többe egy utam 26 euronál, és nem voltam vonathoz se kötve.

БУММЕР 2019.07.09. 08:06:34

@Brix:

A MàV nem Orbànék alatt lett szar...szeretném, ha egyszer europai mondra gondolkodnàtok otthon!!! Mikor a Horn/Meggyesi/Fleto/Bajnai volt akkor ök voltak hazaàrulok és ök basztàk el a MàV-ot...nem, ez igy nem igaz...légy fair...a MàV soha nem ment csödbe, pedig kellett volna...maga a struktura elavult amit szét kéne ütni, de ugye ezt ki vàllalja, kb politikai öngyilkossàg!

Ugy szeretném, ha az emberek megvennék otthon a jegyet, nem a rokisat, a teljes àrut...Svàjcban Luzern-Basel vonalon jàrok a legtöbbet 44 CHF/ut a jegy...a kocsik sem ujak, de tisztàk...itt szokàs vigyàzni a "köz"tulajdonra...otthon nem...

Otthon mindig mindenki az aktuàlis kormànytol vàr el mindent...minden hajnalban a ***** geci miniszterelnök felszàll és összepisàlja/szemeteli az összes kocsit a kocsiszinben, hogy kielégülten olvashassa a kommenteket a megszivatott utasoktol...

Emberek, ha ti nem vàltoztok, ha ti nem tartjàtok be a szabàlyokat, akkor miért vàrjàtok el ezt bàrki màstol!

A nyugati "demokràcia" és életvitel is az egységes alapelveken nyugszik, ez Mo.-n nincs, de szerintem nem is lesz...

chrisred 2019.07.09. 08:12:52

@teéjesenmindegy: Aki nem olvas, csak ír, annál felmerülhet, hogy csak propagandát terjeszteni jár ide. Például, ha vetted volna a fáradságot, és elolvasod, amit neked írtak, kiderül, hogy nem a kormányzati, hanem a kormánypárti troll szerepel a szövegben.

2019.07.09. 08:14:41

@t4br:
Nekem Németországban kizárólag helyközi és elővárosi vonatokkal volt tapasztalatom Frankfurt és Darmstadt környékén. Ég és föld bármely hazai vonathoz képest, de drágább is, igaz ottani fizetésekhez viszonyítva hasonló.

2019.07.09. 08:19:00

@БУММЕР:
Köszi, hogy megtudhattam, hogy a tróger utasok miatt késnek rendszeresen a magyar vonatok, ezért romlanak évtizedről-évtizedre a menetidők, valamint az egyre vastagabb koszréteg is a tróger utasok miatt van, mert ahol trógerek utaznak, ott egyre vastagabb a por.

chrisred 2019.07.09. 08:28:57

@Zabalint: Ja, és örüljünk, hogy ennyit is kapunk, nem a zsömle kicsi, hanem a pofánk nagy.

John Doe3 2019.07.09. 08:28:57

@Benbe: A Flexpreis (ami jobb, mint a magyar, mert nincs vonathoz kötve) 52 EUR. Az sem éppen 100, dehát ezt is tudod, csak valamiért védeni akarod a védhetetlent.

John Doe3 2019.07.09. 08:36:43

@Trixion: Ez kb. reális. A szolgáltatás szintje és a bérszínvonal függvényében jobb, de nem drágább (szvsz). Az 50 EUR kb. 4-szerese a magyar Ft-árnak. A menetidő kb. 1/3-a, a bérek meg ... Egyébként tegyük hozzá, hogy a példaként felhozott menetdíj 5x-éért kapsz 50%-os Bahncardot. Ennek ekvivalense nálunk kb. 110 EUR (cca. 8x menetdíj).
Tehát kb. igaz a mondás: kis pénz, kis foci.

БУММЕР 2019.07.09. 08:37:27

@Zabalint:

Én nem tettem kizàrolagossà, hogy csak az utasok miatt, sem azt, hogy a cég vagy a hatalom miatt...ez egy kölcsönhatàs...

Amugy szerinted a koszért ki a felelös?

Csak egy kérdés, ha van egy ca. 2000 fös cég Mo.-n és egy ugyan ekkora Németorszàgban miért van az, hogy Mo.-n igy is nagyobb kosz van?!

Ki a tököm firkàlja össze a vonatot, ki a tököm teszi fel a retkes làbàt az ülésre, ki pisàl a vagonba mert az poen, ki veri meg a kalauzt egy szaros jegy miatt???

EZ NORMàLIS ORSZàGBAN KURVàRA NEM SZOKàS!

Lehet a viràg lelked nehezen fogadja be, de az utasok is pont olyan trogerek mint a MàV és soha semminek nem tudnak örülni, mindig csak az erre futotta csak...jaaajjjj...àllandoan csak az a kibaszott panaszkodàs...

2019.07.09. 08:38:44

@Benbe:
"Jelen pillanatban a magyar Európa negyedik legjobb vasútja, ami egyébként nem a MÁV érdeme, hanem a versenytársak szégyene."

Mi alapján negyedik? Eleve 3-nál több ország rendelkezik gyorsvasúttal Európában, mi nem. Lásd pl. UK, Franciaország, Németország, Spanyolország, Svájc kapásból.

2019.07.09. 08:45:34

@БУММЕР:
Ja, nyilván azért van évek alatt felhalmozott kosztéteg a vonatokon, mert az utasok odapisálnak meg firkálnak.

Az, hogy te helyből lenyelnél minden szart mert ilyen az igényszinted, nem jelenti azt, hogy más panasza nem lehet jogos. A potenciális utasok jó része régen nem is vonatozik a cikkben is említett problémák miatt, de nyilván ők is összeszarták korábban a vonatot, szóval megérdemlik.

Én meg nem mondtam, hogy az utasok egy része nem tróger, viszont a problémák nem ide vezethetők vissza, mint ahogy te megpróbálod megmagyarázni. Jó, persze, gondolom magadból indulsz ki, amikor az utasokat fikázod

John Doe3 2019.07.09. 08:45:54

@Benbe: "A magyar vasútra kb. negyed annyit költenek, mint a csehre, és nyolcadannyit, mint az osztrákra" -- idézlek, mert itt a lényeg. Ha neadjisten egyszer a vezénylő tábornok úr úgy ébredne reggel, hogy szép a foci, de jobb a MÁV, és azokat a százmilliárdokat, amiket fociba/térkövezésbe (a sor tetszés szerint folytatható) ölnek, a vasútba/eübe/oktatásba tennék, akkor itt lenne a Kánaán. De akkora szerencsénk nekünk nem lesz.

t4br 2019.07.09. 08:49:18

@Jegkoko: A felujitassal nem vagyok teljesen kepben. En az eszaki reszen (Berlin, Nieder-sachsen) szoktam utazni, es itt folyamatosan vannak kesesek. Panaszkodik is mindenki miatta, meg a nemetek is, pedig az szerintem nagy szo... :D Sokan inkabb autoval mennek, mert bar lassabb, mint a vonat, de olcsobb, es szerintuk kiszamithato (ami nyilvan nem igaz... mivel tele az autopalya balesetekkel).

@Zabalint: arra egyaltalan nem vagyok ismeros. A vonatok itt is nagyon jok, ertem a kulonbseget, amit irsz, de azert kesnek is errefele.

Igazabol amiert kommenteltem, nem a nemet vasut lehuzasa, csak az, hogy ha valami nem tokeletes, attol meg nem total rossz a MAV, nyilvan a tobb oras keses ultragaz, es megertem ha valaki ezen kiakad. Viszont azert, mert nem jo a WIFI, vagy kesik negyed orat... hat az sajnos itt a nagyon fejlett Nemetorszagban is elofordul, es ettol meg nem kell a plafonon lenni.

felhőkergető 2019.07.09. 08:59:44

@Benbe: te szerencsétlen fideszseggnyaló, akkor utazz egész nyáron a MÁV remek szolgáltásaival az ország egyik végéből a másikba, ha olyan nagyszerű.

2019.07.09. 09:18:26

@t4br:
Igen, a nem jó a wifi szerintem sem komoly probléma, a légkondis panaszt is túlzásnak érzem. Ellenben a késés kommunikálásának hiánya tipikusan MÁV-os történet. Az meg, hogy németeknél is előfordulnak késések, nem azonos kategória azzal, hogy nálunk meg olyan fordul elő néha, hogy nem késik a vonat. A MÁV-nak mem hibái vannak, hanem akkor lepődik meg az ember, ha valami kivételesen működik.

PonDrow 2019.07.09. 09:26:07

@Kis kiváncsi: ". A vicc hogy a tájékoztatás csak a késés elkezdésétől él. Tehát ha a vonat 16.04 kor menne akkor csak 16,05 kor írják ki késni fog."
Én azt csináltam, hogy megnéztem a MÁV online térképén, hogy az adott vonat hol jár, mennyit fog késni. Így néha tudtam helyette autóval menni, ha fontos volt időben odaérnem...

navanax 2019.07.09. 09:32:58

@Benbe: Ők üzemeltetik, az ő hibájuk. Tök mindegy, ki fejlesztette, kinek van esetleg kiadva.
A wifit plusz szolgáltatásként reklámozzák az IC-n. Ha technikailag nem megoldható, ne hirdessék, hogy megkapod a pótdíjért.
Átmenet? Tudsz kérni jegyet a napos vagy árnyékos oldalra? Egyébként meg marha nagy különbség lehet, a kocsik külső! szélessége nincs 3m...
Ki a felelős a felsővezeték állapotáért? Ki tartja karban? Szóval de, fair felhozni. Az autópályakezelő nem tehet a balesetek többségéről, amit a felelőtlen sofőrök okoznak, a MÁV tehet a felsővezetékek állapotáról.

teleorman 2019.07.09. 09:40:20

@Benbe: az olasz vasút csakugyan katasztrofális, Milánó-Róma pld. 2:40 óra, közel 600 km, 225 km-es átlagsebesség... bezzeg a MÁV!

Kanyarfúró 2019.07.09. 09:40:21

@teéjesenmindegy: A mobil net nem igazán megy, mert nagyon gyenge a lefedettség. Sok helyen még sima telefon kapcsolat sincs. Emiatt lenne érdekes a vonat WiFi-je, amit a MÁV hálózatáról lehetne ellátni (ami a sinek mentén ott van.)

Kis kiváncsi 2019.07.09. 09:59:24

@Benbe: Igen halottam az esetről. DE ez nem mentség arra hogy egy 40 perces menetidő alatt 50-70 perces késés legyen. Továbbra sem világos miért nem előre tájékoztatnak miért csak a indulási idő után. Hisz nemzetközi vonalakon nálunk is ismert az a tény hogy előreláthatólag késni fog.Egy ilyen késés esetén már lehetne gondoskodni pótlójáratról esetleg.De még meredekebb a 17.34 es Váci járat ami a indoklás szerint azért késik minden nap mert egy mozgássérült személy is használja.Elég szomorú hogy egyetlen vagon alkalmas erre és azt is kézi erővel kell megfelelő állapotba hozni.Az meg szánalmas hogy szegényke ugye előre jelzi utazni fog mert hát másképp nem tudja megoldani de még így sem sikerül egyetlen nap sem erre felkészülni.A modorról meg már ne is beszéljünk ahogy a kedves kalauz viszonyul az esethez.

seadxdx 2019.07.09. 10:21:58

@Benbe: Ugyan neked van mire föl hegyibeszédet írni, de a darabszámokkal szerintem kissé hadilábon állsz.

A vagonok életkorát kérlek magyarázd el, mert nem jön ki nekem a matek. Van 20-25 IC/EC vagon, ami pár éves. Van 30-35, ami 20-25 éves, és nemrég lett felújítva. Ha a megszokott számolást használjuk (életkor/2+azóta eltelt évek), akkor kijönnek 20 alá. A többi nem jön ki nekem 20 év alá, feltételezem érthetően elmagyarázod, ha megkérlek erre.

Beszerzések 1998 után (MÁV):
1998-2002: Az utolsó Dunakeszin épült vagonsorozat megérkezte (1997-98 során). Interpici gépek megjelenése (23 motor + 5 mellékkocsi). 40 motorkocsi (Uzsgyi) vásárlása (2002-04 közt érkezve). 10 Siemens Taurus mozdony érkezte 2002-ben a MÁV részére.
2002-2010: 25 Bombardier Traxx mozdony vétele (+25 opció, ami nem lett lehívva, érkeztek 2010-12 közt). 60 Stadler Flirt vásárlása, 10 Bombardier Talent vásárlása (ezek a benbe által említett hibás gépek). 23 új, majd 8 használt Siemens Desiro vásárlása (ha jól emlékszem, nem kedveled a típust). 300 NDK-ban készült vagon vásárlása (nem túl jók, de szvsz amiket váltottak, azoknál jobbak).
2010 óta: 63 Stadler Flirt vásárlása. 19 Stadler Kiss vásárlása (gyártás alatt, 21 darabra opcióval). 50 osztrák használt vagon beszerzése (jobbak, mint az NDK-s vagonok, de akkor még nem voltak eladóak). A MÁV saját berkeken belül gyárt IC/EC vagonokat, eddig 10 többcélú, és 10-nél kevesebb másodosztályú kész (+2 prototípus). Készül kb. 70 még ezeken felül.

A GYSEV beszerzéseit nem citálom, mert most a MÁV-ról van szó, és egyértelmű a mostani vezetés alatti fejlődés többlete (jelentős részt EU-s forrás).

A különféle részeket még lehet cincálni, de összességében szerintem is előrelépés történt, nagyrész az EU-s források következtében. Mindemellett persze marha sok probléma van, amire megoldást kell találni.

t4br 2019.07.09. 10:35:54

@Zabalint: a wifi szerintem use-case fuggo. En konkretan emiatt nem tudok vonaton dolgozni, amennyiben kenyelmi funkciokent hasznalod, teljesed igazad van. Sajnos a legkondinal nekem ez volt tobbszor a tapasztalatom, orulok, ha nalad nem voltak tapasztalhatoak ilyen problemak.

A kommunikacio sajnos tenyleg nem erossege a MAV-nak. En is tettem meg a Budapest-Szeged tavolsagot kb. 6 ora alatt, tudom mirol van szo, es tokeletesen igaza van annak, aki kiakad rajta. Viszont amit nem szeretek, es ez nemcsak a MAV-ra igaz, hanem globalisan, hogy sokak szerint minden ami magyar, az szar, es ez egy altalanos velekedes. Ha valaki tobb evet kulfoldon rajon, hogy
kozel sem ennyire sem fekete-feher a tortenet.

Visceroid 2019.07.09. 10:47:55

@Weidmüller: "és nem lesz munkátok,majd el lehet gondolkodni mit is b@szt@tok el! "

MÁV = Magyar ÁLLAMvasutak. Nem piaci alapon működik!! Magyarul lehúzhatják a rolót, kirúghatják az összes mozdonyvezetőt, eladhatják az összes kocsit, felszedhetik a síneket, a nagyfőnökök akkor is megkapják a fizetésüket. Vagy esetleg be lehet hozni magán vasúttársaságokat, akik két-háromszor ennyiért visznek el, kb hasonló minőségben. Kérdés?

teéjesenmindegy 2019.07.09. 10:48:43

@Belzebubo: Te a gonosz szó jelentését egyáltalán érted, hülyegyerek?
Az azért megvan ugye, hogy Ausztria az unió és ezzel a világ egyik leggazdagabb állama?
Hát persze, hogy azzal kell hasonlítgatni ugye? Ja, és csak hogy teljes legyen a borsodi mellékvonalat az osztrák nemzetközivel, ugye? Ezt csak úgy gondolom, mert nehéz elhinni, hogy ahogy átlép a határon a vonat rögtön hugyos lesz.

Tudod, ez a stadionozás gecire unalmas. A világ minden bajára tényleg az a válaszotok, hogy mert a stadionok? Tudod milyen ez? Mint mikor fater otthon esténként felnyit egy sört, és muter erre közli, hogy azért nincs mercedesük, medencés házuk, meg helikopterük, mert sörre megy el minden pénz. Röhejes.

teéjesenmindegy 2019.07.09. 11:15:32

@navanax:
:D:D Na, te vagy aztán az igazi hülye bazmeg.
"Átmenet? Tudsz kérni jegyet a napos vagy árnyékos oldalra? Egyébként meg marha nagy különbség lehet, a kocsik külső! szélessége nincs 3m.."
Ja bazmeg, csak az egyik oldalról tűz a nap az ablakon át. Semmiség, csak 30 fokkal van ott melegebb, mint 3 méterre tőle. Sőt, jobbat mondok, ha tűz rád a nap a hőérzeted egész más, mint aki árnyékban van.

"Ki a felelős a felsővezeték állapotáért? Ki tartja karban? " A MÁV. Szerinted mégis mi a francért szakad le egy vezeték? Mert nincs karbantartva, vagy mert egy vihar leszakítja? És szerinted, ha egy vihar rádönt egy fát, vgy egy teherautó elviszi a vezetéket arra hogy lehet felkészülni? Szerinted, nem mindegy, hogy 2 hete cserélték a vezetéket, vagy 10 éve, ha rádől egy fa? Vagy cserélgessék a hibátlan vezetékeket, vagy tényleg te is mi a lófaszt képzelsz a világról?

Girhes Joe 2019.07.09. 12:15:15

Akik a DB-vel példálóznak... ott az ICE az elérhető legmagasabb kategória, ami valóban elég jó szolgáltatást kínál, néha még csak nem is vészesen drága, és az, hogy folyton tele van, az nem baj, hanem inkább annak jele, hogy a helyiek is elégedettek vele.

DE!

Idén tavasszal jártam úgy valamelyik regionális vasúttal Frankfurt környékén, hogy hiába terveztem be szépen, hogy milyen átszállással megyek vissza Frankfurtba a Rajna-völgyi kirándulásról (este másik vonathoz siettem), a szolgáltatás a MÁV-ot is sokszorosan alulmúlta. Először is, mindenféle utastájékoztatás nélkül az eredeti vonatom időpontjában egy másik jött, és senki nem tudta, hogy ez a vonat nem az a vonat. (Az csak apró esztétikai hiba, hogy az egész vonaton fullasztó sz@rszag volt az egyetlen budi hibája miatt, mint valami késő esti balatoni Flirten.) A kalauznak kábé fogalma nem volt arról, hogy erről mégis mire hogyan kéne átszállnom, ugyanazt a mobilos applikációt próbálta nézni, ami ugyanúgy nem működött neki a hegyek között, ahogy nekem se. Mondván, hogy ez egy időszakosan járó vonat (vasárnap este volt), és ő nem ismeri a helyi menetrendet. Mire nagy nehezen meg tudtuk szülni, hol kell leszállnom, maradt rá kb. 30 másodpercem. Az átszállóponton aztán közölte a hangosbemondó, hogy a csatlakozó vonat *A*MAI*NAPON*NEM*KÖZLEKEDIK*SZEMÉLYZETHIÁNY*MIATT*. Mivaaaaaaaaan?!?!?! Ilyen a Balkánon nincs! Mi az, hogy személyzethiány? Lebetegedett a kaller, és nincs helyettes, vagy mi a franc? Mert sztrájk az éppenséggel nem volt, sőt a helyiek mondták, hogy már hónapok óta megy a kínlódás a személyzethiány miatt, meg hogy annyira sz@rul fizetik a vasutasokat, hogy mindenki elmegy onnan. Tisztára olyan érzés volt, mintha valahol Afrikában lennék. És persze az egyetlen lehetőség a frankfurti csatlakozást elérni az volt, hogy TAXIVAL mentem. Amire rá se bagózott az a regionális vasút, ők ugyanis kiírták plakátokra, hogy vonatkimaradások *LEHETNEK*. A DB-t persze még ennyire se érdekelte, elvégre másik cég saját szemétdombja. Éljenek az EU bürokraták a vasúti versennyel, meg az inkompetens regionális vasúti törpecégeikkel. Na ez is az a bizonyos *NÉMET*VASÚT* ám!

Kis kiváncsi 2019.07.09. 12:50:28

@PonDrow: Jogos a pont. Én csak a nyárra jöttem haza.Ezért nem kötöttem internet előfizetést. Anélkül meg a Máv wifin ez szinte lehetetlen. A másik ok személy szerint egy 10 kilométeres távon használnám a Mávot vagy a Volánbuszt. Sajnos mindkettővel ugyan az a probléma.A morbid rész a Dunakanyar térségéről van szó ami kiemelt turisztikai terület is.Nem egyszer volt már rá példa elözönlötték a turisták a vonatott és utólag derült ki meg sem áll a célállomáson mert hol személy,hol zónázó. Mikor mennyit késik éppen.Múlt héten is hasonló történt.Így Nagymarosról be kellet menni Vácra majd vissza Verőcére.Persze a kalauz sem tudta mi történt.

Pötyögtetek 2019.07.09. 13:01:38

@Benbe: Csak szólok, hogy a t-systemet IS megvette a gázszerelő.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:24:23

@Belzebubo: Ha tudnád, hányszor ültem már úgy a railjeten, ICE-n, hogy a negyedik kocsiig nem találtam tiszta, avagy egyáltalán működő WC-t? Olyan is volt, hogy Bregenzből már induláskor a szar böfögött vissza az összes WC-ben, és onnan még 6 óra Bécs!

A railjet sehol nem megy 240-nel. Magyarországon nincs olyan vasútvonal, ahová megtérülne valaha is az, hogy akár 200 km/h-val járható pálya épüljön. Ausztriában a nagyvárosok jórésze a Westbahn mentén helyezkedik el, azon a (mindössze 200 km/h-ra alkalmas) pályán utazik Salzburg, Linz, Steyr, Amstetten, St. Pölten, Bécs, Pozsony, Zólyom, Besztercebánya, Zsolna, Kassa, Eperjes, Győr, Budapest, Sopron, sőt, Krakkó felől is mindenki, aki Németország déli része vagy Svájc felé tart. Nem véletlenül indul óránként 28 kocsinyi railjet plusz egyéb vonatok arrafelé (pl. ICE, REX, D). Magyarországon hol lakik annyi ember?

Ha Debrecen lakosságának a 10%-a minden nap vonatra ülne, akkor sem érné meg a Budapest-Debrecen nagysebességű vasút. Érdekes a hozzáállás, mindig megy a rinya, hogy fölösleges beruházásokra megy el a pénz, de nagysebességű vasút, az kellene! Elárulom, hogy a jelenlegi, 160 km/h-ra alkalmas pályához képest négyszeres árú a 200-as pálya üzemeltetése, az építése pedig nyolcszor annyiba kerül. Megérné?

(Ilyen épül most Belgrád felé. Érdekes módon azt is mindenki ellenzi.)

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:27:33

@chrisred: A wi-fi általában elég jól működik, az út kb. 20-30%-ában nincs lefedettség, legtöbbször a túl nagy sebesség, kis részben az árnyékoltság miatt. 100% lefedettség nincs, a mobilneteden sem. Hányszor követeltél pénzt vissza a mobilszolgáltatódtól, mert nem volt mobilnet valahol utazás közben? Pedig minden szolgáltató 99,9%-os lefedettséggel kampányol. Kettős mércét érzek.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:30:29

@Célkereszt: A főszabály az Integrált Ütemes Menetrendnél az, hogy annak a vonatnak van elsőbbsége, aki a saját, előre megrendelt menetvonalán közlekedik. Egy elővárosi vonaton 3-4-szer annyian ülnek, mint egy IC-n, logikus, hogy nekik kell menniük. Ráadásul annak a vonatnak van mondjuk 15 perce fordulni a végállomáson, így ha sokat késik, a visszafelé vonat is késni fog, az IC szerelvénye 2-3 órával később fordul, ráér. Ha lett volna utastájékoztatás, abból sem derült volna ki, hogy hol az első osztályú kocsi, ez mindig az utas dolga, hogy megfigyelje. Hat-nyolc kocsinál talán nem lehetetlen végigsétálni sem. Ezt úgy hívják, hogy lemondtál az ülőhelyedről.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:37:36

@Zabalint: Düsseldorf környékén többször volt, hogy csak a második, harmadik emeletes vonatra fértem föl, ott is csak az ajtó előtti térben nyomorogva (az emeletre vezető lépcsőn is lapjával álltak az emberek). Ennyi emberrel nyilván a klíma sem bírt el, legalább 40 fok volt odabent, pedig alapvetően hűvös idő volt.

Berlinben több, mint tíz éve tart az úgynevezett S-Bahn válság, azóta jár a megrendelthez képest csökkentett kapacitással az összes vonal, több vonalat le is kellett rövidíteni emiatt (például az S3-ast a Westkreuztól először az Ostbahnhofig, majd az Ostkreuzig vágták vissza). Regensburg környékén még mindig közlekednek Silberling kocsik, amik a MÁV 20-26 sorozatával egyidősek - a 20-26-osok közül az utolsó nagyjából 2003-ban járt Miskolc és Ózd között.

Sok helyen a német elővárosi vonatok pontossága messze elmarad még a ceglédi vonalétól is. Máshol persze nagyon jó, de attól, hogy te pont szerencsés vagy, még nem lehet általánosan kijelenteni, hogy a német vasút jobb, és kész.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:39:53

@Girhes Joe: Személyzethiány: ma egy mozdonyvezető 300-400 ezer forint nettó bért keres a MÁV-nál, ami fele annak, amit egy magánvasúttól kaphat, negyede annak, amit kis tanulással Németországban kaphat. A forgalmi és kereskedelmi dolgozók bére a mozdonyvezetőkének kb. a fele. Elment a Lidl-be mind. Ha sürgősen nem tízszerezik meg a MÁV költségvetését, nagy bajban lesz a vasút. Erre viszont senki nem akar áldozni.

Jegkoko 2019.07.09. 14:42:05

@t4br: Az elmúlt években bejaártam szinte egész németországot északról egészen délig, illetve keletről nyugatra. De az idei késéseket leszámítva nem tudok úgy igazán semmi kirívóan rosszat mondani a DB re. Idén amikor Chemnitzből nem ment a regionális vonatom Lipcse felé közvetlenül, akkor az információs pultban dolgozó intézett nekem meg még két másik utasnak egy taxit ami egészen lipcséig vitt el. Ilyen magyarországon kb elképzelhetetlen lenne. Illetve a sok késés miatt nem vesztettem el a napomat az interrail bérletemmel, mert a következő nap hajnali fél 3 ra ért a vonatom a célállomásra.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:43:19

@seadxdx: "Ha a megszokott számolást használjuk "

Ebben semmi megszokott nincs. Azokban a kocsikban alig maradt eredeti elem, így nyugodtan tekinthetőek új kocsiknak. A posta-Bhv-kat pedig nem számoltad, pedig elég jelentős mennyiségről van szó.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:47:09

@Jegkoko: Ez olyan, hogy kinek van szerencséje, kinek nem. Én 4,5 évig jártam heti 2-3 alkalommal Egerbe Budapestről főiskolára, egyetlen egyszer volt késése a vonatnak (lerobbant a mozdony), aminek köszönhetően előbb értem haza, mint egyébként tettem volna.

Ehhez képest a legutóbbi tíz ausztriai utazásomból tíz alkalommal komoly késés, fél-egy napos időveszteség, és sokszor jegyvisszatérítés lett a vége, máskor a jegyvizsgálók jóindulatán múlt, hogy egyáltalán eljutottam a célállomásig. Egy egyszerű Budapest-Bécs úton is sikerült többször már úgy késve érkeznem Bécsbe, hogy Hegyeshalomból menetrend szerint indultunk el. Nem mondom, hogy az én szélsőségesen rossz tapasztalataim a mérvadóak, de azt igen, hogy az, hogy neked vagy bárkinek jó tapasztalatai vannak, az nem bizonyíték semmire. Az anekdotikus bizonyítékok használhatatlanok.

Célkereszt 2019.07.09. 14:52:34

@Benbe: Ezen jót nevettem. Vicces gyerek vagy. Már elvtelenül véded a vasutat.
Az is véletlen volt, hogy felszálltam rá. Úgy nézett ki, mint egy személyvonat, bocsánat, gyorsvonat. Személy már nincs, minden gyors lett,hahaha. Örültem, hogy ülőhelyet találtam a tömött vonaton, voltak álló utasok is már. Na, de hagyjuk már az első osztályú pótjegyet, beszéljünk már helyjegy árának visszatérítéséről is.

Jegkoko 2019.07.09. 14:58:28

@Benbe: én azt nem szerencsének nevezném, hogy az idei évet leszámítva minden utammal szerencsém volt. Mit értesz anekdotikus bizonyítékok alatt? Bár igaz Ausztrián csak átutazóban voltam, de mindig sikerült elérnem a csatlakozásomat Bécsben. Még a nagy 2013 as dunai árvíz idején is.

Tsteinar 2019.07.09. 15:13:11

Vasárnap Balaton express, 10-20 végül 40 percet késett. Természetesen az állomáson előre véletlenül se mondtak be semmit. Online lehetett nézni, hogy még a közelben sincs a vonat.
Keszthelyről indul, mire Siófokra és rendszeresen összeszed 15 perc késést.
Ic pótjegyes kocsiban légkondi nem működött és villany sem volt. A déliben egy pénztár volt, ahol vissza akartam kérni a késés miatti 25%-ot. Sajnos csak kinyomtatott jegy alapján tudják visszadni.

chrisred 2019.07.09. 15:15:46

@Benbe: Milyen kettős mércét? Te magad írtad, hogy nem a MÁV-on múlik. Vagy amikor működik, az a MÁV-nak köszönhető, amikor meg nem elérhető, az meg a T... hibája? Ez biztosan nem kettős mérce. :)

Kivlov 2019.07.09. 15:24:20

Talán meg kéne szüntetni, hogy a fél ország ingyen utazik ezen a sz*ron.
Nem érdekel, hogy hány gyereke van, hogy hány éves, vagy hogy mekkora a jövedelme. Fizessen.
Kedvezmény csak diákoknak, meg csecsemőknek.

Gazsi bácsi lótetű 2019.07.09. 16:42:59

Vicces azt olvasni, hogy a MÁV a 4. legjobb. A közelmúltban utaztam a francia, olasz, német vonatokon, IC, ICE, EC, ITALO és helyi döcögősökön is, háááát én nem értem hogy jött ki a matek.
A takarítás hiánya igen szembeötlő. Tessen már az aktuális vezignek hetente kipróbálni a szolgáltatást. Olyan mocskosak a kocsik, hogy évek óta nem kaptak normális takarítást. Azt, hogy 1 vödör vízzel felmosnak egy szerelvényt, nem nevezem takarításnak.
Mi a helyzet a pottyantós klotyókkal? Valahol olvastam, hogy a MÁV szerint 35 év kell még, hogy sikerüljön lecserélni a vasúti kocsikat. Remélem ez csak vicc.
Kommunikáció hiánya. Konkrétan úgy hazudnak, hogy az vicc. Volt fotóm, ami szerint a 35 percet késő IC csak 5 percet késett a peron információs kijelzője szerint.

Néhányan érvelnek a kocsik életkorával. Tapasztalatom szerint a haldokló nyugaton a karbantartás minősége hmm némileg magasabb, ezáltal jobb állapotúak a kocsik.

Ha úgy tűnne, hogy nem drukkolok ennek a korhadt ósdi vállalatnak, az nem igaz. Csak nem gondolom, hogy a szabad piac nyitásáig bármi is történne. Majd jön pár szlovák-cseh-osztrák próbálkozó, aki az otthoni selejt helyett idehozza a lepukkant szerelvényeit, és lepipálja a MÁVot.

A pályavasút állapotához nem szólok, mert az rohadtul csak a lopásról szól, stróman lölő aranyáron újítja fel a pályát. Erről valami összehasonlító adat valakinél? Mennyibe kerül nálunk 1 km pálya felújítása, és mennyibe kerül ugyanez máshol? Érdekelne...

Béláim! Rátoltuk! 2019.07.09. 19:39:25

@Ződ2000: Azután a magyar szakaszon a wifi itt sem működik; a magyar helyjegykiadás többször hibás; gyakran tele van álló utasokkal

Béláim! Rátoltuk! 2019.07.09. 19:50:14

A Szeged-Budapest vonalon télen és nyáron egyaránt a legtöbbször nincs víz a vagonok wc-iben. A személyzet szerint nincs elég tartalék kocsi és ezért idő a feltöltésre és a megfelelő takarításra. A wifi gyakran itt sem működik (pl a Bp-Miskolc vonalon sem). Gyakran fordul elő jelentős késés: ha az elvirán vettem jegyet a Szeged-Bp-Miskolc viszonylatra, egy év alatt háromszor is előfordult, hogy nem lehetett az IC csatlakozást elérni.

A Köki; Zugló (stb. hasonló) állomások állapota 20-30 éve gyalázatos. Soha, senki nem ellenőrzi/szankcionálja az állomásokon történő dohányzást, szemetelést. A MÁV állapopta pontosan tükrözi Magyarország mai állapotait: szánalmas és szégyenletes, egy rákos tumor lettünk Európában.

Blogolo Blogi 2019.07.09. 20:09:04

@teéjesenmindegy: "Az azért megvan ugye, hogy Ausztria az unió és ezzel a világ egyik leggazdagabb állama?
Hát persze, hogy azzal kell hasonlítgatni ugye?"
Hasonlitana inkabb Ukrajnaval ossze, mert az meg az egyik legszegenyebb? Kuszaszem kapitany egyebkent is megmondta, hogy 11even belul utolerjuk oket, ugyhogy ideje lenne, ha a MAV is felporogne kisse.

" A világ minden bajára tényleg az a válaszotok, hogy mert a stadionok?"
Mennyi mehetett el ra? Ugy csekely 5-600 milliard? Megerte, meg ugy is, hogy most hitelt vesz fel a gazdi szep uj vasut epitesere, hogy a kinaiaknak ne kelljen szivni a MAVval.

" Mint mikor fater otthon esténként felnyit egy sört, és muter erre közli, hogy azért nincs mercedesük, medencés házuk, meg helikopterük, mert sörre megy el minden pénz."
Ennyire reszeges volt az oreg?

Blogolo Blogi 2019.07.09. 20:24:52

A kozelmultban volt alkalmam parszor kiprobalni a vasuti kozlekedest Franciaorszagban es Angliaban is. Fura volt, hogy az utasterben alig erezni a sebesseget, aztan eloszor csak az tunik fel, hogy a parhuzamos autopalyan elmaradoznak az autok, ramersz GPS-el es kiderul, hogy 160km/hval, vagy meg gyorsabban docodsz. Nem uj, de tiszta es karbantartott minden, wifi alap. Mint ahogyan a percre pontos erkezes/indulas is (javareszt). Bar nyilvanvaloan a jegyek arszinvonala sem magyarorszagi.

nemecsekerno_007 2019.07.09. 20:51:42

@Benbe: Jaja a 160 km-es bőven elég lenne, inkább az ilyen pályákkal kéne behálózni az országot és a Kárpát medencét.
Ez a 200 km/h-s max. akkor érné meg ha Mo.-on 20 millióan laknának és lenne kb. 5-6 félmilliós város. De még ekkor se biztos, hogy megérné...

nemecsekerno_007 2019.07.09. 20:57:18

@Blogolo Blogi: Be kell vezetni az ottani árakat, akkor lehet emelni a színvonalat. Itt ahol az utasok 40% valamilyen kedvezménnyel v. ingyen utazik ne várjatok csodát.
Persze lehet úgy gondolkozni, hogy kevesebb stadion=gyorsabb vonat...

teéjesenmindegy 2019.07.09. 21:07:48

@Blogolo Blogi: Látom nem nagyon értetted a példámat, te egyedül. Ezért neked, mint különösen visszamaradott nehézfejűnek elmagyarázom még egyszer.
Szóval nem azért nincs mercedes meg medencés villa, meg világkörüli út, mert fater (te értsd: a családfő) megiszik napi egy sört. Ha nem inná meg, akkor sem lenne. Ezért teljesen hülye érvelés. Pont amit ti csináltok.

"Kuszaszem kapitany egyebkent is megmondta, hogy 11even belul utolerjuk oket, ugyhogy ideje lenne, ha a MAV is felporogne kisse."
Kuszaszem azt mondta, hogy 11 év múlva a 80% ra kéne felmennünk. Nem utolérjük.

"Mennyi mehetett el ra? Ugy csekely 5-600 milliard?"
Annál ugye lényegesen kevesebb, az is 10 év alatt. Az index bruttó 350ről beszélt, szóval jó az 280nak. Ez alatt a 10 év alatt az eü költségvetése 15000 milliárd volt. De nyilván nagyságrendekkel jobb lenne, ha beletolták volna a 280at. A vasút is évi 100 milliárdokat kap.
Megerte, meg ugy is, hogy most hitelt vesz fel a gazdi szep uj vasut epitesere, hogy a kinaiaknak ne kelljen szivni a MAVval.

Blogolo Blogi 2019.07.09. 21:33:35

@teéjesenmindegy: "Szóval nem azért nincs mercedes meg medencés villa, meg világkörüli út, mert fater (te értsd: a családfő) megiszik napi egy sört."
Vagyis edesanyad buta? Esetedben valami csaladi defekt default. Eloszor faterodra gyanakodtam, de ha valoban nem iszik, akkor edesanyad hogyan lehet ennyire gyenge matekbol? Mire megy el a csaladi koltsegvetes?

" Az index bruttó 350ről beszélt, szóval jó az 280nak"
Annyit egyedul a Puskas stadion felepitese is el fog vinni, de mindegy is, lenyeg, hogy lehet majd kopkodni a szotyit a VIPben.

Blogolo Blogi 2019.07.09. 21:48:23

@nemecsekerno_007: "Itt ahol az utasok 40% valamilyen kedvezménnyel v. ingyen utazik ne várjatok csodát."
ernoke, ha szar kajat raknak eled a vendegloben, boldogit a tudat, hogy legalabb olcso volt? Nem kene.

teéjesenmindegy 2019.07.09. 22:33:03

@Blogolo Blogi: Egy ennyire egyszerű példát nem bírsz felfogni? Nyilván nehéz életed van, ennyi ésszel.
Mindegy, sírjál tovább, hogy ezer forintér utazol és nincs wifi közben. Igazi sikerember vagy, nyilván rohadt fontos munkád van, hogy nem telik mobilnetre.

teéjesenmindegy 2019.07.09. 22:48:13

@Blogolo Blogi: " ha szar kajat raknak eled a vendegloben, boldogit a tudat, hogy legalabb olcso volt? "
A sarki kifőzdében sír a szád, hogy nem Michlein csillagos kaját kaptál hatötvenér?

Blogolo Blogi 2019.07.09. 22:53:01

@teéjesenmindegy: "Egy ennyire egyszerű példát nem bírsz felfogni?"
De akkor magyarazd mar el, hogyan kellett erteni?
Faterod sort iszik. Muterod azt mondja, hogy ha nem inna ennyit, akkor nem putriban laknatok. Namarmost.
a.) Edesanyadnak igaza van, faterod alkoholista, maradtok a putriban, teged tovabb vernek.
b.) Edesanyad retard, fater tiszta, viszont elkurvazza a penzt. Ugyanugy maradtok a putriban.

Ez a hattere a tokegyszeru peldadnak. Vicces, nem?

Blogolo Blogi 2019.07.09. 23:03:48

@teéjesenmindegy: "A sarki kifőzdében sír a szád, hogy nem Michlein csillagos kaját kaptál hatötvenér?"
Most komolyan: melyik hasonlat volt egyszerubb, jobban erthetobb, konnyen emeszthetobb, frappansabb?
Amugy mi van a stadionokkal? Gyorsan lejottel a szerrol Draga Baratom. Miert jobb stadionokra szorni a penzt, mintha MAVra, oktatasra, egeszsegugyre, rendorsegre, stb koltenenk? Ha mar kozpenzrol beszelunk, miert a szotyikopkodo, egymast anyazo korok javat szolgaljak a milliardok?

totii 2019.07.09. 23:29:19

@HaCS: Nem kell gyorsvonati pótjegy Ceglédtől Nyíregyházáig. A gyorsvonati pótjegy bevezetésekor valóban kellett, de már nagyon rég óta nem.

teéjesenmindegy 2019.07.10. 01:49:12

@Blogolo Blogi: Ugye még mindig nem érted a szájbabaszott példát.
Az a nyivákolásod, hogy minden kurva jó lenne, ha nem lennének stadionok. Kurvára nem így van, faszfej. Számolj.
Megint elmondom, akkor, hátha felfogod. Ha faterod napi egy sört iszik meg, akkor a kurva anyád hiába basztatja ezzel, hogy ezért nincs pénz, nincs igaza. Pont úgy, ahogy a balfasz kölykének sincs, aki a világ összes kibaszott problémáját arra vezeti vissza, hogy elszartak évi 30 milliárdot stadionokra. Ez az eü 2%a.
De ehhez gondolom megint túl hülye leszel, hogy felfogd.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.10. 07:00:41

@teéjesenmindegy:

Te nem érted a szájbabaszott országot.
Elindul a Puskás stadion 39 milliárddal, most 200 milliárd körül jár.
A retard fajtádnak beadják a 30 milliárdot, mivel ostoba vagy nem veszed észre, hogy elköltenek rá még 170 milliárdot, és az ebből az 1 stadionból ellopott minimum 150 milliárdból néhány milliót kifizetnek a hozzád hasonló ostoba trollseregnek, akik szakmáynban nyomják a fideSStetvek hazugságait.
És ez csak egy stadion a tömérdekből amik épültek és kihasználatlanul, üresen tátonganak.
O1G

Blogolo Blogi 2019.07.10. 08:03:14

@teéjesenmindegy: "Az a nyivákolásod, hogy minden kurva jó lenne, ha nem lennének stadionok."
A MAV szolgaltatasi szinvonala jobb lehetne, persze csak akkor, ha nem olyan Tarlos felek mutyizzak el a csiliardokat vagonfelujitasra, aki most csak a fejet vakargatja, merthogy a lipsik panaszkodnak, hogy nem nagyon lenne rossz, ha lenne legkondi a 35 fokos utasterben. Mivel kenyelmetlen igy utazni. Szoval az o stadionreszukbol lehetett volna legkondis vagon, a fideszgyokerek meg jarhatnanak szotyizni a forro vagonokkal.

"elszartak évi 30 milliárdot stadionokra. Ez az eü 2%a."
Igazad van, az egeszsegugyre is ertelmesebben el lehetett volna kolteni azt a rengeteg penzt, de ez most MAVos topic.

chrisred 2019.07.10. 08:17:01

@Blogolo Blogi: Csak a miheztartás végett: a főváros vezetése eredetileg új szerelvények beszerzéséről döntött az M3-asnál, de a kormány csak felùjításhoz engedélyezett hitelfelvételt.

Blogolo Blogi 2019.07.10. 08:29:57

@chrisred: "főváros vezetése eredetileg új szerelvények beszerzéséről döntött az M3-asnál, de a kormány csak felùjításhoz engedélyezett hitelfelvételt."
Vagyis milyen erdekeket kepviselt az a polgi, aki gyege erdekervenyesito kepessege vagy egyeb befolyasolo tenyezok miatt ugy dontott, hogy a lakosok erdekei helyett, akiknek a XXI. szazadban kijarna az izzadtsagmentes utazas, inkabb elfogadta a kormany javaslatat, akik csak el akartak mutyizni par szazmilliardot?

chrisred 2019.07.10. 08:51:38

@Blogolo Blogi: Az nem javaslat volt, a stabilitási törvény szerint az önkormányzatok csak a kormány hozzájárulásával vehetnek fel fejlesztési hitelt.

Blogolo Blogi 2019.07.10. 09:05:45

@chrisred: Tuti felreertettem a szituaciot, de egy helyen azt olvastam, hogy a fovaros (Tarlos) a felujitas mellett dontott: "A főváros korábban döntött arról, hogy az M3 metró rehabilitációját a szerelvények felújításával kívánja megoldani. Mivel a kormány felelősséget érez a főváros tömegközlekedésének biztonságos működtetéséért, ezért úgy döntött, hogy a szerelvények felújítására vonatkozó terveket támogatja"
Nekem ugy tunik, hogy valaki megtevesztett teged. Vagy a kormanyt. Vagy a valasztokat.

chrisred 2019.07.10. 10:12:53

@Blogolo Blogi: Én meg mindenhol azt a verziót olvastam, amit le is írtam.

budapest.hu/Lapok/2019/atadtak-a-3-as-metro-megujult-eszaki-szakaszat.aspx

"Emlékeztetett, a 3-as metró szerelvényeit már korábban felújították. A főváros új szerelvényeket akart, de kormánygaranciát felújításra kaptak - jegyezte meg a főpolgármester."

2019.07.10. 10:27:48

@Benbe:
Te jelentetted ki kategorikusan, hogy a magyar a negyedik legjobb, ezzel feltehetőleg a németet a magyar alá sorolva.

Nos, a német S-Bahn halózatok kiterjedtebbek, naponta arányaiban is több ember utazik rajtuk az amúgy is jóval nagyobb népsűrűségű országban. Ezzel együtt tudsz olyan hibákat mondani, amik itthon amúgy mindennaposak. A német mint mindenhová autóval járó nép sztereotípiájahoz képest pl. Münchenben és Stuttgartban rengetegen járnak az agglomerációból S-Bahnnal, arányaiban is többen, mint Budapeten.

2019.07.10. 10:33:33

@Benbe:
A probléma az, hogy Magyarországon hiába adnál egy állami közcélú vallalatnak 10-szeres pénzt, simán érdemi fejlődés nélkül elnyelné. Ha privatizálnák, majd az állam közcél arányosan jegyalapon támogatná (értsd: ha valamié fontos egy gyérebb forgalmú vonal, akkor oda utas arányosan többet fizetne az állam), akkor lenen fejlődés, de gyanús, hogy ez esetben a te hisztiznél legjobban...

2019.07.10. 10:39:59

@nemecsekerno_007:
Budapest-Hegyeshalom simán mehetne 200 km/h felett, főleg hogy többféle nemzetközi viszonylatnak az a kiinduló szakasza. Ha normális sebességű nemzetközi vasúti kapcsolatok lennének, akkor a repülőgép forgalom egy része is áttérne vasútra. Pl. Spanyolországban a belföldi gyorsvasút rengeteg utast átcsábított a belföldi repülő forgalomból. Emellett ugye normális esetben a vasút a gyorsabb, mint ugyanez autóval, nálunk ez fordítva van.

2019.07.10. 10:43:28

@chrisred:
Te komolyan beszopod az Tarlós-Orbán jó rendőr - rossz rendőr játékot?

Blogolo Blogi 2019.07.10. 10:49:25

@chrisred: gondoltam, hogy felreertes lesz a budapest.hu es kormany.hu hivatalos oldalakon megjelent infokkal kapcsolatban. Mar csak az a kerdes, hogy a fovaros vagy a kormany vezetoje hazudik?

www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/semmi-sem-akadalyozza-az-allami-kezessegvallalast-az-m3-metro-felujitasa-kapcsan

nemecsekerno_007 2019.07.10. 10:52:28

@Blogolo Blogi: Mások már leírták a választ, én már nem írok semmit...

nemecsekerno_007 2019.07.10. 10:57:01

@Zabalint: A 160 km/h-s is gyorsabb mint az autó és Spanyolország egy kicsit nagyobb.
Ezért írtam, hogy az már elég lenne.
A repülőgépes hasonlat meg eléggé sántít az ország mérete miatt...
A gond inkább a közlekedés térszerkezetével van, túlságosan főváros-központú, aztán persze csodálkozunk, hogy bedugul az M0-s...
Decentralizálni kell, illetve a Kárpát-medencét kell alapul venni a fejlesztésekben.
Lsd.: déli vasút Szabadkán keresztül megy Pécsre ahogy volt ez annó...
Illetve a Kecskemét-Székesfehérvár autópálya ami csökkenti az M0-s terhelését...

Blogolo Blogi 2019.07.10. 11:33:00

@nemecsekerno_007: "én már nem írok semmit..."
Ez egy igazan jo otlet, remelem tartani fogod magad hozza.

barankai 2019.07.10. 12:11:19

@Brix: a MÁV ami jelenleg kb 70%ban a ktgvetésből műxik azért van padlón mert a ballib bűnözők fél Mrd kenőpénzért eladát a cargo üzletágát az osztrákoknak akik utána szóltak a nemzeti (cocilista) kormánynak h mivel bűncselekmény történt ezért érvénytelen a szerződés és visszadják mire a nemzeti kormány rábólinott h vigyék csak (bár ma már biztos a mészáros kapná...) így maradt a mávnak a veszteséges utasforgalom és ugrott a nyereséges cargo és még látni lehet az átfestett magyar vagonokat Ezentúl már rég fel kellene rakni a K-medencén Mo-on áthaladó kamionokat mint Svájcban, ez is ugye cargo forgalom. Amit most csinál a MÁV az annak egyenes következménye ha párttitkárok vezetnek egy országot. A 20. század fordulóján (tehát 120 éve) a sebes 2 óra alatt ért le Máramarosba és talán 6 óra alatt az Adriára. Le lehetett ugrani fürdeni.

chrisred 2019.07.10. 12:27:02

@Blogolo Blogi: A vonatkozó kormányhatározatban a következő szerepel:

"1. megvizsgálta a fővárosi M3 metróvonal felújításával kapcsolatos fővárosi javaslatokat, és úgy döntött, hogy a szerelvények felújítására vonatkozó terveket támogatja;"

Ebből nekem az derül ki, hogy semmilyen előzetes fővárosi döntés nem született, a kormány több alternatívát kapott, és abból választott egyet. Ebbe simán belefér, hogy nem azt választotta, amit a főváros támogatott.

2019.07.10. 13:50:06

@nemecsekerno_007:
"A 160 km/h-s is gyorsabb mint az autó és Spanyolország egy kicsit nagyobb."

Pontosan ezért írtam elsősorban nemzetközi viszonylatokat itt Európa közepén. A 160 km/h pedig lehet, hogy gyorsabb, de ha a viszonylatod nem a két vasútállomas, akkor nem feltétlenül jobb az autónál közepes viszonylatban (200-500 km), illetve a repülőnél hosszabb (500-1500 km) viszonylatban. De mindez elővárosi vasútnál is necces tud lenni, lásd ritka nagy dugó kell, hogy pl. Ráckevéről a HÉV gyorsabb legyen, mint az autó. Ha lényegesen gyorsabb a vasút, mint az autó, akkor ha nagyon sokba is kerül, megérheti társadalmi szinten, hiszen sokkal több ember számára válik ezzel vonzóbbá az autózásnál. Persze ehhez kevesebb késés és kényelem sem árt.

totii 2019.07.10. 14:04:50

@barankai: Honnan ért két óra alatt Máramarosba, illetve hat óra alatt az Adriára? Máramarossziget és Rijeka (Fiume) között nagyjából ezer kilométer van, szóval ma akár kivitelezhető is lehetne egy kb 125 km/h-s átlag (az ismeretlen hely és a másik kettő közötti 2+6 órával számolva), de 120 éve biztos nem.

Blogolo Blogi 2019.07.10. 14:39:41

@chrisred: "Csak a miheztartás végett: a főváros vezetése eredetileg új szerelvények beszerzéséről döntött az M3-asnál, de a kormány csak felùjításhoz engedélyezett hitelfelvételt."

Az egesszel csak a fenti hozzaszolasod helytelensegere szerettem volna reflektalni. A mellebeszelesre, ami vegigkiserte az ugyet.

chrisred 2019.07.10. 15:18:59

@Blogolo Blogi: Én meg ennek a helytelenségére reflektáltam:

"A MAV szolgaltatasi szinvonala jobb lehetne, persze csak akkor, ha nem olyan Tarlos felek mutyizzak el a csiliardokat vagonfelujitasra, aki most csak a fejet vakargatja, merthogy a lipsik panaszkodnak, hogy nem nagyon lenne rossz, ha lenne legkondi a 35 fokos utasterben. Mivel kenyelmetlen igy utazni. Szoval az o stadionreszukbol lehetett volna legkondis vagon, a fideszgyokerek meg jarhatnanak szotyizni a forro vagonokkal"

Ha egy darab stadion nem épül az országban, a ruszkik akkor is rárepülnek a hármas metró szerelvénypótlására, akkor meg tökmindegy, hogy Tarlós eredetileg milyen vagonokat akart.

barankai 2019.07.10. 16:13:56

@totii: értelemszerűen :-) az ország vasóti kpjából vagyis Bpről Egyébként a megadott menetidők és járatok közismertek és közkedveltek voltak anno

totii 2019.07.10. 16:59:10

@barankai: Budapest-Máramarossziget légvonalban 365 km, kizárt a két óra. Valamit félrenéztél. Mozdony sem volt még szerintem, ami száznál többel ment.

Blogolo Blogi 2019.07.10. 17:22:47

@chrisred: "Ha egy darab stadion nem épül az országban, a ruszkik akkor is rárepülnek a hármas metró szerelvénypótlására"
Ez tokeletesen igaz, a hozzaszolasom pedig arrol szolt, hogy ha nem Tarlos fele bologato pincsik lennenek dontesi poziciokban a MAVnal vagy epp Budapest Onkormanyzatanal, akkor hiaba nyomulnanak az oroszok a sufnibol elokapart vagonjaikkal, es talan a polgarok igenyeinek es a XXI. szd technikai-, technologiai szinvonalanak megfelelo szerelvenyekben utazhatnanak az emberek. Sajnos ez a vonat elment, jo magyar szokas szerint ujra elkezdodik a taknyolas, aminek a vege egy korlatozottan mukodokepes megoldas lesz, de legalabb dupla annyiba fog kerulni, mint amibol eredetileg kielegithetoen megoldhato lett volna az egesz problema.

barankai 2019.07.10. 17:57:41

@totii: Máramaros akkor több volt talán 4ó +/- nem emlékeztem jól Nemrég még volt ennyi idő alatt értem fel Balatonról 90km. De az expressz Rijekába jó a menetidő mert a hajnali fogást hozták a piacra és még ebédre pont jó volt 5 körül indult hajnalban a tengertől és 11körül volt itt.

2019.07.11. 18:46:34

@barankai:
Amúgy nem tudom mi volt akkor a helyzet, de poén, hogy ma a Flixbus reggeli járata 5, a vasút viszont csak 6 alatt ér Zágrábig, pedig addig nincsen hegyes terep, vagy bármi ami a vasutat jelentősen lassítaná.

totii 2019.07.12. 08:34:44

@Zabalint: Van több mint 30 megálló, egy 30 perces megállás Gyékényesnél, egy további 13 perces Kaproncán, és Balatonszentgyörgyön is leakasztanak pár kocsit, az is 10 perc, míg a busz csak pihenőre áll meg, és ugye végig autópályán megy.
A határellenőrzések és a gépcserék kihagyásával, jobb menetrenddel (az Gradec Balatonszentgyörgyig Balaton expressz is, az Adria 5:27 alatt ér Zágrábba) simán 5 óra alá lehetne szorítani a menetidőt - sőt, Ljubljana felé sem lenne 7 óránál több az út Zágrábon keresztül (Zalaegerszeg felé 8 óra).

2019.07.15. 10:55:01

@totii:
Ja, 5 óra alá lehetne szorítani, ha dedikáltan azt a viszonylatot szolgálná ki. De ez azért nem lehetséges, mert olyan vonatra nincs igény, ami 5 óra alatt megteszi a távot, és csak a legnagyobb megállóknál áll meg. Azért nincs, mert 5 óra ilyen távolságra még mindig nevetségesen sok, autóval jóval hamarabb ott van az, akinek ez a viszonylat kell. A vasút jelenlegi állapotában ezekre a nemzetközi "gyors" vonatokra van pusztán igény, mert ezzel egyben ki tudnak szolgálni helyközi viszonylatokat is.

Megjegyzem, Horvátországon belüli viszonylatokban még nagyobb különbség van a távolsági buszok javára a vonatokkal szemben. Hogy ne csak a mávot szidjam.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.24. 15:57:32

@chrisred: Azt a kettős mércét, hogy szarnak hívják emberek a MÁV-ot, amiért a vonaton nincs net valahol Mucsaröcsögepuszta alsón, de amikor a T 99,9%-os lefedettségével Pest megye gyakorlatilag legészakibb 40 kilométerén egy gramm internet sincs, akkor senki nem megy naponta a Fogyasztóvédelemhez.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.24. 16:02:49

@Gazsi bácsi lótetű: Fölsoroltál néhány paramétert, amiben jobbak a fölsorolt vasutak. Most mondok néhányat, amiben a MÁV akár tízszer jobb eredményt ér el, mint a francia, olasz, spanyol, belga, holland, brit vasút:
- lefedettség
- járatsűrűség
- közlekedő/lemondott vonatok aránya
- zsúfoltság

Hiába van például Spanyolországban a világ második leghosszabb nagysebességű vasúti hálózata, ha rengeteg nagyvárosba legfeljebb busszal, vagy napi két vonattal tudsz elmenni.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.24. 16:12:11

@nemecsekerno_007:
Jelenleg 160 km/h sebességre alkalmas:
-Tata-Hegyeshalom
160 km/h sebességre alkalmas lenne, ha az EU csúcs cégei képesek lennének működtetni egy nyavalyás mobiltelefon-hálózatot (de ötödik éve képtelenek erre):
-Budapest-Székesfehérvár
-Szajol-Békéscsaba
-Cegléd-Debrecen
Egy éven belül elkészül 160-ra:
-Budapest-Puszaszabolcs
-Aszód-Hatvan
140 km/h-ra alkalmas:
-Budapest-Cegléd
-Budaörs-Tata
120 km/h-ra alkalmas:
-Aszód-Miskolc
-Székesfehérvár-Lepsény
-Győr-Sopron
-Sopron-Szentgotthárd
-Porpác-Szombathely
-Budapest-Pécs
-Budapest-Záhony
-Miskolc-Nyíregyháza
-Cegléd-Kiskunfélegyháza
-Budapest-Vác

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.24. 16:20:04

@Zabalint: Ehhez képest a statisztikák szerint Németország a fasorban sincs a tömegközlekedés-használók között, ellenben sokkal többen választják az autózást, mint Budapesten. 2017-ben Európában csak Bécs, Zürich, Prága és Párizs előztek minket (nem látok német várost a listában).

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.24. 16:22:01

@Zabalint: A privatizáció erős megrendelőszervezet nélkül nem ér semmit, erre jó példa Budapest.

nemecsekerno_007 2019.07.24. 17:12:51

@Benbe: ... és ez hány százaléka a teljes hálózatnak? :)

chrisred 2019.07.27. 11:34:09

@Benbe: A T-vel az emberek szolgáltatási szerződést kötnek, amiben ezek a feltételek tisztázva vannak. A MÁV meg beígér olyasmit, amit esze ágában sincs teljesíteni, mert köze sincs hozzá.
süti beállítások módosítása