Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Esnek-kelnek a biciklisek, ha rossz szögben metszi a kerékpárút a síneket

Esnek-kelnek a biciklisek, ha rossz szögben metszi a kerékpárút a síneket

2018. április 11. - jarokelomarietta

Klasszikus tervezési hiba? Vagy a kerékpárosok túlérzékenyek megint? Nézd meg ezt a kereszteződést, és döntsd el, kinek van igaza!

screen_shot_2017-12-14_at_00_39_12.jpg

Fotó: Péter Benjámin

Budapesten, a Szent János Kórház közelében van ez a síneken átvezetett kerékpárút. Péter Benjámin jelezte, hogy az átvezetés ebben a formában balesetveszélyes:

A sín jelentősen kiemelkedik a bringaútból és ráadásul srégen keresztezi azt. Sorban repülnek a biciklisek, múlt héten mentő is volt kint. A közelben lakom, és látom, hogy kb. minden nap elesik valaki, mert megcsúszik a kereke a sínen. Vékonyabb kerekű biciklikkel szinte lehetetlen gurulva áthaladni. 

A helyszínről Virágh Áron készített videót:

Péter Benjámin a problémára ezt a választ kapta a BKK-tól:

Köszönjük megkeresését, melyről egyeztettünk a probléma megoldásában illetékes BKV Zrt.-vel, és azt a választ kaptuk, hogy a Szent János kórház villamos-végállomáson szakszolgálatuk ez év júliusában javította a villamosvágányokat és a burkolatot a jelzett helyen. A burkolatszint-csatlakozásokat a vonatkozó műszaki előírások szerint végezték el. Kérik a kerékpárosokat, hogy fokozott figyelemmel haladjanak át a villamossíneken a balesetek elkerülése érdekében.

Egy ennél gyilkosabb átvezetés miatt készített tanulmányt Chris Cherry, aki az amerikai Knoxville-ben esett el a síneken. A feleségével együtt bicikliztek egy futballmeccsre, és mindketten fennakadtak a síneken. Cherry és kollégái végül kutatást végeztek a problémáról, konkrétan egyetemi munkahelyük ablakában helyeztek el egy kamerát, ami az átvezetésre nézett, és több mint 50 balesetet rögzítettek 2 hónap alatt.

A legfontosabb, amire rámutathattunk, hogy 60 fok után azaz, ha a kerékpár a sínekkel legalább 60 fokot bezárva halad át, akkor nem történik egyáltalán baleset. És tényleg csak kevés, kisebb esést láttunk 30 és 60 fok között, így ha az illetékes be tud szuszakolni egy 30 fokos átkelést, akkor már elég sokat tett a problémák megoldása érdekében.

- mondta el Cherry a CityLabnek, hozzátéve, hogy

Őszintén szólva szerintem olyan infrastruktúrát kell kiépíteni, amin a hülyék is át tudnak kelni - ahogy a sznob biciklis mondaná. A legtöbben azzal jönnek, hogy ehhez csak józan paraszti ész kell, de megnézed a videót és úgy tűnik, hogy az emberek harmada tapasztalt kerékpáros, és még a legtapasztaltabb kerékpárosok is elcsúszhatnak ezen a próbán.

Az esettel kapcsolatban megkerestük a Magyar Kerékpárosklubot is, akik szerint

A tanulmány megállapítása pontos, minimum 45, de inkább 60 fokos keresztezéshez kellene teret biztosítani. Az persze alapvető dolog lenne, hogy a sín egy szintben legyen az aszfalttal, mint bárhol máshol.

A Streetfilms egyébként videót is készített arról, hogyan kell biztonságosan áthaladni a síneken kerékpárral. A videóban látható átvezetésnél végül felfestették a kerékpárosoknak az ideális áthaladási szöget, a CityLab szerint Knoxville-ben is ez volt az első lépés a balesetek elkerüléséhez.

 

Megpróbáltunk utánajárni, hogy hány balesetről tud az Országos Mentőszolgálat, a rendőrség vagy a BKK a Szent János Kórháznál található átvezetésnél.

A BKK-tól annak ellenére, hogy Péter Benjámin bejelentése 2017-es volt, ezt a választ kaptuk:

2017 évben egyetlen egy bejelentés sem érkezett a BKK Zrt.-hez a jelzett helyszínen történt kerékpáros balesetekkel kapcsolatban. Kerékpáros balesetből eredő villamos forgalmi akadálya a BKK Zrt.-nek nem volt az elmúlt évben. Ettől függetlenül lehetett itt olyan baleset, amellyel kapcsolatban az intézkedés nem a BKK Zrt. illetékességébe tartozott, így hozzájuk bejelentésre sem került.

A rendőrség balesettérképén nem találtunk hasonló ügyet, a Mentőszolgálatnak pedig nincsen helyszínre vonatkozó baleseti statisztikája.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr9613499099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.04.12. 17:07:31

Nálunk, Győrben is alakítottak ki ilyen kereszteződést(Kandó Kálmán utca). Volt is baleset, több is. Anyuka gyerekkel esett el, combcsont-törött lett.

annalovacska 2018.04.12. 17:10:18

Kossuth tér 2-es villamos sinen átmegy a kp. út. Nincs szintben, sokkal magasabban van a sin, mint az út. Nekem nem gond, vesekövem van

efi 2018.04.12. 17:30:12

Nálunk az lenne az első, hogy az ombudsman, vagy mi, jól fejbeb.ssza az illetőt, hogy hogyan mer kamerázni közterületre.

lenörd hofstadter 2018.04.12. 18:14:56

Út és látási viszonyoknak megfelelően megválasztott sebesség.

Ja, bocs, a kerekesféreg életében nem hallott a KRESZ-ről, ahol ez le van írva.
Essetek, az agyatok ennyire képes.

Pirx 2018.04.12. 18:42:12

Most már tuti, csak a hülyék ülnek biciklire

gmagich 2018.04.12. 19:28:48

Hűh, azért kőkeményen van itt színvonal egyeseknél

Mézes Gergely 2018.04.13. 22:52:10

Megfelelő szögben ráhajtva (derékszög közeli) szinte kizárt az esés, kivéve jeges időben akkor azért megcsúszhat. Az ügyetlenek inkább tolják át ilyenkor.

Mézes Gergely 2018.04.13. 23:01:17

@Mézes Gergely: A megfelelő behajtási szögre kanyarítani a felfestést segíthet itt helyben, viszont ha nem tanulja meg hogy kell átmenni a sínen, úgyis elesik majd máshol.

juan74 2018.04.16. 17:12:48

Ezt a problémát pár éve már jelentettem egyszer. Időről-időre megcsinálják szarul, aztán nemsokára ugyanez van. Én itt már többször taknyoltam az évek során, pedig tudom, hogy észnél kell lenni, de ugye vannak a babakocsit középen toló, csengetésre nem reagáló anyukák, mindenre tojó gyalogosok, pár őrült bringás (konkrétan olyan is volt, hogy egy ilyen miatt egy másik bringás esett el épp, amikor ott voltam, de a hibás továbbtekert és én álltam meg, hogy minden rendben van-e) vagy az eső - ami miatt ez szerintem mindennapos eset.
Ha nedves a beton és a sín, tényleg életveszélyes tud lenni. Én eleve igyekszem merőlegesen ráhajtani, de nagyon rossz helyen van az egész - itt egyszer még csúnya baleset lesz, mert gyalogos és kerékpáros is ide van terelve, két megálló is van itt, plusz bukkanók/szegélykövek.

Talán érdemes volna nem mindig ugyanolyan szarul kijavítani, hanem megoldani rendesen. Ha országútival jársz erre sokat, akkor előbb-utóbb e is fogsz egyet zakózni.
süti beállítások módosítása