Az országimázs ellen dolgoznak a liftek Ferihegy vasútállomáson: hol az egyik nem működik, hol a másik nem működik. A problémát már 2013 óta dokumentáljuk a Járókelőn.
Lukács Máté bejelentése 2013 áprilisában:
Ferihegy vasútállomás megnyitása óta rendszeres probléma a lift üzemben-, és karban tartása. Ezért az év nagy részében nem is üzemel vagy az egyik, vagy a másik, esetleg mind a három lift
2013 májusában ezt a választ kaptuk a MÁV-tól:
Köszönjük a megkeresést, amellyel kapcsolatosan tájékoztatjuk, hogy Ferihegy vasúti megállóhelyen 3 liftet helyeztünk üzembe a megállóhely átadásakor. Sajnálatosan a létesítmény műtárgyait és ezzel együtt a lifteket is több esetben javítani kellett a nem rendeltetésszerű használat, illetve a szándékos rongálások miatt.
A peronokhoz vezető felüljárók állapotáról is többször érkezett bejelentés. Érdemes felidézni a MÁV 2014-es, eléggé kétségbeesett hangvételű levelét:
Köszönjük a Ferihegy megálló állapotával kapcsolatos bejelentést és tájékoztatjuk, hogy a terminál üzemelésének megszűnését követően, látványos rombolást vittek véghez a vandál hajlamú honfitársaink, amelynek megakadályozásához sajnálatosan nem rendelkezünk megfelelő tárgyi és személyi feltételekkel és mivel a rendőrség sem tudja biztosítani az objektum folyamatos ellenőrzését, őrzését, ezért a probléma megoldása sokkal összetettebb intézkedéseket kíván, mint amit a vasúttársaság hatásköre, kapacitása lehetővé tesz.
Megszüntetni a megállóhelyet nem tartjuk jó megoldásnak, mivel igen sokan (nem feltétlenül a külföldi, repülőtérre/ről igyekvő Utasainkra gondolunk) veszik igénybe rendszeresen elővárosi, illetve helyi közlekedési céllal (munkába, iskolába járás) a vonatokat és az eddigi tapasztalatok alapján minden megszüntetett szolgálati hely, létesítmény, még gyorsabban az enyészet és a vandalizmus martalékává vált.
Bízunk abban, hogy a tervezett elővárosi vasúti rehabilitációs projekt 2014-2020 közötti szakaszában, Ferihegy megállóhely felújítása, átépítése is megtörténik.
Az Index 2014-ben fotógalériát is készített a rossz állapotú állomásról. A jegypénztárt azóta megszüntették.
2015-ben a MÁV tájékoztatása szerint új vállalkozó vette át a liftek üzemeltetését. A választ egy akkori bejelentésre kaptuk.
A Ferihegy megállóhely liftjei a nem megfelelő használat és szándékos rongálás miatt hibásodnak meg. (a megengedettnél többen használják egyszerre, a kézi kocsival közlekedőknél az önműködő ajtó rácsukódik az utasra, segéd-motorkerékpárral hajtanak a liftbe, vagy tönkreteszik a berendezéseket) Az illetékes MÁV Zrt. tájékoztatása szerint, a liftek üzemeltetésre 2014. november hónapban új pályázatok kerültek kiírásra. A liftek átvételi folyamata után az új üzemeltető vállalkozó árajánlatot nyújtott be (2015. január), ami elfogadásra került.
2016 októberében Mészáros Attila jelezte, hogy nem megfelelő az utastájékoztatás a vasútállomáson és
„a liftek általában nem működnek”.
Erre a bejelentésre semmilyen válasz nem érkezett, egy hozzászóló azt írta, hogy a MÁV-nál telefonon annyit mondtak neki, hogy a kivitelezővel kötött szerződéssel van gond. Azzal kapcsolatban, hogy az egyik lépcső aljában esős időben felgyűlik a víz, idén január óta szintén nem kaptunk tájékoztatást, csak arról érkezett visszajelzés, hogy a MÁV fogadta az erről szóló bejelentést. 2016 januárjában Antal Ágota is jelezte, hogy nem működnek a liftek az állomáson. Eddig semmi válasz.
A fenti képet Zsuzsától kaptuk áprilisban, ő ezt írta a liftekről:
2016. szeptember óta a Nagybánya utca felőli lift egyáltalán nem működik. A többi lift hol igen, hol nem (de ezeket nem figyelem igazából). Sajnos a legforgalmasabb oldal liftje rossz. Erre az oldalra érkeznek meg a Nyugatiból a vonatok a turistákkal és csomagjaikkal. Mivel nincs lent átjáró és a lift 8 hónapja rossz, ezért a hatalmas bőröndöket a lépcsőn húzzák vonják az emberek. De nincs megoldva a betegek, rokkantak, babakocsisok átjutása sem. Volt már rá példa,hogy az öcsém egy ikerbabakocsis hölgynek próbált meg segíteni, mert azt is a lépcsőn kellett volna egyedül felhúznia az anyukának.