Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

A kijárási korlátozások megszüntetése után Párizs vezetése csökkentené az autós forgalmat

A kijárási korlátozások megszüntetése után Párizs vezetése csökkentené az autós forgalmat

2020. május 19. - lukacs.mate

Az Anne Hidalgo vezette francia főváros a kijárási korlátozás feloldása utáni életre készül a kerékpározás segítésével és a közösségi közlekedés fejlesztésével, hogy az autók uralta Párizs végre ténylegesen és átvitt értelemben is fellélegezhessen.

Tovább
2 komment
Címkék:
Új trend rajzolódik ki: európai városok sora készül a járvány utáni autósforgalom csökkentésére

Új trend rajzolódik ki: európai városok sora készül a járvány utáni autósforgalom csökkentésére

2020. május 14. - lukacs.mate

A halálozási adatok alapján úgy tűnik, hogy Olaszország túl van a koronavírus járvány első nagy hullámán. Így Milánó és más olasz nagyvárosok vezetői azt vizsgálják, hogy a lakosok hogyan térhetnek vissza a járvány előtti életükhöz, noha ők is tudják, a vírus még jelen van a mindennapokban. A döntéseik és megoldásaik azonban mintaként szolgálhatnak a világ más városai számára is.

Tovább
Közhelyek vagy közterek

Közhelyek vagy közterek

2020. május 11. - Sebők Máté

A parkolás pár héttel ezelőtti ingyenessé tételével újra fellángoltak a viták a parkolóhely nélkül maradt helyi lakosok, a parkolóhelyet nem találó ingázók, valamint a gyalogosok és a kerékpározók között, akik az előbbiek következtében a járdára vagy a kerékpársávra parkoló autók miatt csak szűkösen, vagy sehogy sem férnek el. A probléma tehát mindenkit érint, nem lehet csak autós és nem autós ellentétként felfogni. Az utcáinkon, tereinken meglévő helyek száma ugyanis korlátozott – főleg a belvárosban –, így a konfliktusok is előre borítékolhatóak.

Tovább
Nézd meg, hogy mi minden fér el 600 parkoló autó helyén!

Nézd meg, hogy mi minden fér el 600 parkoló autó helyén!

2020. május 08. - lukacs.mate

Bizonyára sokak számára ismerős a Streetfilms csapata, akik a Youtube csatornájukon keresztül mutatnak be a világ minden tájáról remek ötleteket, kezdeményezéseket, bátor lépéseket, amelyeket az élhető, egészséges és biztonságos városok kialakítása érdekében vittek véghez a városvezetők.

Tovább
Amikor a lezárás a megnyitás

Amikor a lezárás a megnyitás

2020. május 04. - Sebők Máté

A háromnapos hétvégén Terézváros és Erzsébetváros ideiglenesen lezárta a kerület belső részein az utcákat az átmenő forgalom előtt – közölte a hírt sok hazai sajtóorgánum szalagcímeken az elmúlt napokban. „Lezárták”, „akadályozták”- könyvelték el sokan magukban a „negatív hírt”.

Tovább
Újra kell indítanunk városaink működését. De ehhez mindenképpen változtatásokra van szükség.

Újra kell indítanunk városaink működését. De ehhez mindenképpen változtatásokra van szükség.

2020. április 14. - lukacs.mate

A washingtoni The Brookings Institution cikke a koronavírus megjelenése nyomán hosszú távon szükségessé váló változtatások bevezetésére hívja fel a figyelmet. Hosszútávú küzdelemre kell berendezkednünk a koronavírussal szemben. De vannak intézkedések, amelyeket már most meg tudunk lépni, és meg is kell lépnünk, hogy lezárt városainkat felkészítsük  a jövő kihívásaira.

Tovább
Nem csak ronda, de illegális is? Rejtélyes reklámhálók Budapesten

Nem csak ronda, de illegális is? Rejtélyes reklámhálók Budapesten

2020. április 09. - jarokelo kata

A belvárosi homlokzatokat csúfító reklámhálók jelensége nem új keletű probléma. Az egyik városi blog, az Urbanista többször is foglalkozott már a kérdéssel. Sőt, pár évvel ezelőtt az egyik olvasójuk önkéntes nyomozásba fogott és arra jutott: minden valószínűség szerint "fantom-építkezésekről" lehet szó a hálók helyéül szolgáló belvárosi helyszíneken. A helyzet az, hogy a Járókelőre érkező bejelentések alapján kijelenthetjük: reklámháló ügyben évek óta minden változatlan.

 

Tovább