Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

A parkolók száma növeli az autósok számát

A parkolók száma növeli az autósok számát

2021. május 06. - Járókelők

Egy új kutatás megmutatta, hogy a várostervezés hogyan formálja az emberek viselkedését. A San Franciscó-i tanulmány szerint a parkolás a „kulcstényező” a közlekedési magatartás alakításában, arra készteti az embereket, hogy többet autózzanak, mint egyébként tennék.

Tovább
New York-iak kérik a közterületek, az utcák egyenlőbb újrafelosztását

New York-iak kérik a közterületek, az utcák egyenlőbb újrafelosztását

2021. május 01. - Járókelők

Danny Harris véleménycikke márciusban jelent meg a Thomson Reuters Foundation oldalán.

Jelenleg is zajlik éppen a közterületek újragondolása. Eljött az idő, hogy a vezetők, köztük New York vezetői is, visszaszolgáltassák az utcákat az embereknek. Gondoljunk csak New York köztereire! Mi jut eszünkbe? A Central Park? A Times Square? Vagy Coney Island? Miközben New York nem szűkölködik ikonikus közterekben, a közterületek legnagyobb részét az utcák teszik ki.  Ezek háromnegyedét jelenleg az autós közlekedés számára és a gépjárművek tárolására tartjuk fenn. 

Tovább
Egy város úton az autómentesség felé

Egy város úton az autómentesség felé

2021. április 23. - Járókelők

Miközben az autógyártók azt ígérik, hogy hamarosan felfüggesztik a belsőégésű motorok alkalmazását, Heidelberg inkább maguktól az autóktól szabadulna. Eckhart Würzner, Heidelberg polgármestere azon munkálkodik, hogy városát mentesítse a károsanyag-kibocsátástól, és nincsen lenyűgözve a General Motors, a Ford és a többi nagyobb autógyártó cég fosszilis üzemanyagok feladásáról szóló ígéreteitől.

Tovább
A világ legszebb sugárútja megújul - többsávos főútvonalból zöld folyosó

A világ legszebb sugárútja megújul - többsávos főútvonalból zöld folyosó

2021. április 16. - Járókelők

Anne Hidalgo, Párizs polgármestere fák ültetésével és a forgalom csökkentésével alakítaná autómentes zónává a francia főváros ikonikus sugárútját, a Champs-Elysées-t. Az év elején jóváhagyta a gyökeres átalakítását. Ígérete szerint a 2,3 km hosszúságú utat, amely a Concorde tértől egészen a Diadalívig fut egy „különleges kertté” alakítják építészek segítségével, a város által erre a tervre szánt 305 millió dollárból (93,5 milliárd forintból).

Tovább
A járókelők váltják fel az autókat a városközpontban - újjáépül Newcastle

A járókelők váltják fel az autókat a városközpontban - újjáépül Newcastle

2021. április 08. - Járókelők

A közelmúltban Európában és a világ többi részén is számos nagyvárosban változott a szemlélet a közlekedésszervezésben, a várostervezésben. Az autóközpontú gondolkodást felváltották a gyalogosokat, kerékpárosokat középpontba állító megoldások, melyek hozzájárulnak az egészségesebb, élhetőbb városok, városrészek kialakításához. A koronavírus megjelenése után még inkább egyértelművé vált a zöldterületek és a tiszta levegő értéke. Newcastle városvezetése is újít, változásokat léptetnek életbe a város központjában.

Tovább
A te lakókörnyezeted kiemelkedőnek mondható? - Vancouver egykori vezető várostervezője szerint ezen az 5 tényezőn múlik

A te lakókörnyezeted kiemelkedőnek mondható? - Vancouver egykori vezető várostervezője szerint ezen az 5 tényezőn múlik

2021. március 31. - Járókelők

A Járókelő Egyesület 2012 óta segíti a városlakókat abban, hogy a közterületen észlelt problémákat jelezhessék, és ezzel elősegítsék a mielőbbi megoldásukat, így egy egészségesebb, szebb, biztonságosabb, élhetőbb város megóvásához, megteremtéséhez járulhatnak hozzá. S hogy milyen is egy élhető város? Brent Toderian, Vancouver egykori vezető várostervezője szerint a nagyszerűség ugyan szubjektív, de vannak olyan tényezők, amelyek nem azok. Öt olyan alkotóelemet említ, amelyek a remek városrészeket megkülönböztetik a jó városrészektől.

Tovább
Milyen egy igazi gyermekbarát város?

Milyen egy igazi gyermekbarát város?

2021. március 18. - Kárpáti Fanny

Sok városi gyerek számára az a realitás, hogy az idejük jelentős részét a négy fal között töltik és gyakran okoseszközökön játszanak. Néhány város azonban megpróbál szembemenni ezzel a jelenséggel a gyerekek egészségének érdekében, illetve azért, hogy tudjanak egymással találkozni, méghozzá szabad téren.

Tovább
Önkénteseket keresünk a Járókelő ügykezelői csapatába

Önkénteseket keresünk a Járókelő ügykezelői csapatába

2021. március 17. - lukacs.mate

Törődsz a környezeteddel és szeretnél hozzájárulni, hogy a lakóhelyed tisztább, rendezettebb, biztonságosabb és szebb legyen? Akkor csatlakozz a Járókelő csapatához! Csömör, Pécs, Székesfehérvár és Szigetszentmiklós területéről keresünk önkénteseket.

Tovább
Út az “egyperces városok” felé

Út az “egyperces városok” felé

2021. március 04. - Járókelők

2020-ban a világjárvány miatt életbe lépő korlátozások több milliárd embert kényszerítettek arra, hogy szorosabb kapcsolatba kerüljenek a közvetlen környezetükkel. A legfelkapottabb kortárs várostervezési elmélet az úgynevezett 15 perces város volt, vagyis lehetővé tenni a lakosok számára, hogy egy 15 perces sétával vagy kerékpározással elérjenek mindent, ami a mindennapi élethez szükséges. A koncepció célja az üvegházhatású kibocsátások csökkentése és a nagyvárosok élhetőségének növelése. Elsősorban Párizs karolta fel az ötletet, hogy ezzel a francia főváros koronavírus utáni felépülését megalapozza. Svédország most egy hiperlokális változattal újít be, a terv az ország minden egyes utcájának átgondolását célozza meg.

Tovább
süti beállítások módosítása