Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

2020-ban a közúti problémák és az elhagyott autók zavarták leginkább a lakosságot

2020-ban a közúti problémák és az elhagyott autók zavarták leginkább a lakosságot

2020. december 28. - lukacs.mate

A Járókelőnél azon dolgozunk, hogy a lakosság által jelzett közterületi problémák fotóit és leírásait eljuttassuk az önkormányzatoknak és a városi szolgáltatóknak. A közel 80 fős önkéntes csapatunk naponta több száz hozzánk beérkező ügyet közvetít ki, és nézi át a róluk szóló levelezést. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy melyek voltak idén a legnépszerűbb ügytípusok, és kik azok az illetékesek, akiknek a legtöbb bejelentést címzik a szolgáltatásunkat használó 26 településen.

jk_top_katego_ria_k.png

A korábbi évekhez képest némi átrendeződés volt a legnépszerűbb kategóriák között. Jól látható, hogy még mindig toronymagasan a forgalomtechnikai problémák jelzése a leggyakoribb a lakosság részéről. Ebbe az ügytípusba tartozik minden olyan eset, ami útburkolati jelekkel, közlekedési lámpákkal, KRESZ táblákkal, pollerekkel, azaz parkolásgátló elemekkel, vagy bármilyen más problémával kapcsolatos, ami a forgalombiztonságot érintheti. A jó hír, hogy az illetékes közútkezelők kiemelt figyelmet fordítanak ezen elemek javítására és pótlására, nem úgy mint a kátyúkkal kapcsolatos jelzések esetében, ahol minden harmadik bejelentés megoldatlanul zárul.

Meglepő módon második helyen végzett az elhagyott gépjárműveket érintő kategória. Míg 2019-ben a nyolcadik leggyakoribb probléma volt a lakosság körében a közterületen “felejtett” autók jelenléte, idén ez az egyik legbosszantóbb jelenséggé vált. Az a tapasztalatunk, hogy a tulajdonosok sokszor nem foglalkoznak azzal, hogy szabályosan tárolják-e járművüket a közterületen. Van olyan autó, amelyik rendszámmal, de lejárt műszaki vizsgával, van, amelyik mindenféle azonosításra alkalmas jelzés nélkül várakozik, míg egyes járműveknek már csak a roncsát láthatjuk.

Az utóbbi témához viszonylag szorosan kapcsolódik, hogy az illetékeseknek rendszeres és anyagilag is igen megterhelő feladatot jelent, hogy mi mást hagyunk még magunk után településeinken, az erdőben, a mezőn vagy éppen az autópálya szélén. Véleményünk szerint megfelelő kommunikációval és ismeretterjesztéssel el lehetne érni, hogy a lakosság a hulladékudvarokat használja a természet helyett, amikor meg akar szabadulni egy pár autógumitól vagy egy régi TV-től.

jk_top10_illete_kes.png

A Járókelő.hu országosan segíti a helyi lakosságot, mégis nem meglepő, hogy a legtöbb bejelentés kapcsán a fővárosi szolgáltatók az illetékesek, egyetlen kivétel a top 10-ben a Szegedi Környezetgazdálkodási NKft. Az abszolút listavezető, ahogy azt a korábbi években is láthattuk, a Budapest Közút, amely egymaga végzi a fővárosi jelentőségű közúthálózat üzemeltetését. Hogy jobban értsük és el tudjuk képzelni, egy régi ökölszabály szerint minden olyan út, ahol busz, troli vagy villamos közlekedik, a Fővárosi Önkormányzat kezelésében és/vagy tulajdonában van. 

A második helyezett a Budapesti Közlekedési Központ, vagyis a főváros közlekedésszervezője. A BKK-hoz nem csak a közösségi közlekedés tartozik, hanem a fővárosi P+R parkolók kezelése is, a november végén ideiglenesen leállított BUBI, az új közlekedési beruházások koordinálása, a forgalomszervezés vagy akár a mikromobilitási eszközök szabályozása is.

Viszonylag sok bejelentéssel “büszkélkedhetnek” budapesti kerületi önkormányzatok és közterület-felügyeleteik, mint a III., a XI. vagy a XIV. kerület. Fontos megjegyezni, hogy nem feltétlenül van több közterületi probléma ezen városrészekben. Inkább arról van szó, hogy az itt élő lakosság aktívabb, jobban odafigyel a környezetére, mert látják, hogy a Járókelő.hu használatával és az önkormányzatok partneri hozzáállásával könnyen lehet változást elérni.

A Járókelő.hu által továbbított lakossági bejelentések megoldási aránya kétharmados, azaz három bejelentésből kettő megoldásában (az illetékes válasza alapján megoldódott vagy éppen megoldásra vár jelzéssel látjuk el) tudtunk segíteni. Az idei év számunkra sem úgy alakult, ahogy azt elterveztük, de így is sikerült 17500 lakossági probléma továbbításában segédkeznünk 2020-ban, 8 év alatt átléptük a 75000-es számot a beérkező bejelentések tekintetében, illetve országosan  közel 45000 ügyet zártunk megoldással.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr7816341396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vehicular cyclist 2020.12.28. 21:00:55

"Meglepő módon második helyen végzett az elhagyott gépjárműveket érintő kategória. Míg 2019-ben a nyolcadik leggyakoribb probléma volt a lakosság körében a közterületen “felejtett” autók jelenléte, idén ez az egyik legbosszantóbb jelenséggé vált. Az a tapasztalatunk, hogy a tulajdonosok sokszor nem foglalkoznak azzal, hogy szabályosan tárolják-e járművüket a közterületen. Van olyan autó, amelyik rendszámmal, de lejárt műszaki vizsgával, van, amelyik mindenféle azonosításra alkalmas jelzés nélkül várakozik, míg egyes járműveknek már csak a roncsát láthatjuk."

Egyáltalán nem meglepő: miközben a járós autókat nem tudják a tulajok leparkolni, az önkormányzatok fokozatosan terjesztik ki a fizető zónákat a lehetetlen parkolási helyzet miatt olyan járgányok foglalják a közterületet ingyen vagy jelképes összegekért, amelyeknek semmi keresnivalójuk nincs ott. Lejárt műszakival, menthetetlen állagú járgányok, angol rendszámmal parkolók, mert akkor semmmit sem kell fizetni satöbbi.

Ez a járgány évek óta foglalja péládul a helyet egy szűkös lakóvöezeti közterületen:
jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/47743/hibridizacios-kiserlet-lejart-muszakival

A kerületi köztereseknek csak arrogáns leppantítós válaszuk van a botrányosan elharapózódott zuglói közterületi roncstárolása

eßemfaßom meg áll 2020.12.30. 07:31:40

@Vehicular cyclist: kis benzin rá aztán majd elszállítják

indanick 2020.12.30. 10:48:10

Engem zsákban kirakott szemét zavar legjobban. Hogy lehet valaki akkora selejt, hogy nem érti, hogy ezt nem csak a szabályok miatt nem lehet? Hogy nincs annyi agya valakinek, hogy egy zsák szemetet ne tudjon a helyére eljuttatani? A második nálam a kocsiból kidobált szemét, pl. mekis pohár, zacskó, ahol szintén megemlítem h. a k.anyja. Persze lehet, h. ezen is csak csodálkozna az ilyen, ha hallaná, hogy honnan tudom. Harmadik a háború utáni állapotú Nagykőrösi út a XVIII kerületben kb. 1km hosszan Szentimrén, aminek a felújítását már 15 éve is ígérték.
süti beállítások módosítása