Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Ősszel és télen is legyen a gyalogosoké a rakpart, kérik a civilek

Ősszel és télen is legyen a gyalogosoké a rakpart, kérik a civilek

2020. november 08. - Járókelők
Továbbra is minden hétvégén zárják le az autóforgalmat a pesti alsó rakparton. Ezt kéri Karácsony Gergely főpolgármesternek írt közös levelében a Levegő Munkacsoport, az Asztmás és Allergiás Betegek Országos Szövetsége, a Járókelő Közhasznú Egyesület, a Kortárs Építészeti Központ, a Közlekedő Tömeg és a Velo Budapest. A Fővárosi Önkormányzat ugyanis úgy döntött, hogy novembertől a hétvégéken ismét az autóforgalom veheti birtokba a rakpartot. A kérést párhuzamosan tették 22 civil szervezet azon javaslatával, hogy az önkormányzat olyan terveket készítsen, amelyek megvalósításával véglegesen és teljes mértékben birtokba vehetik a rakpartot a gyalog, a kerékpárral és a rollerrel közlekedők.

rakpart4.jpg

 Fotó: Sebők Máté

Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke elmondta: „Helyi lakosok és odalátogatók is jelezték nekünk, hogy amikor nincs autóforgalom a rakpartokon, óriási javulást tapasztalható a környezet állapotában, nem utolsósorban sokkal tisztább a levegő. A rakpart hétvégi megnyitásának folytatásával is hozzájárulhat a Fővárosi Önkormányzat a járvány elleni küzdelemhez, hiszen a légszennyezés súlyosbítja a COVID-19 miatti megbetegedéseket. A koronavírus-járvány miatt minden korábbinál nagyobb az igény az olyan közterületek iránt, ahol biztonságosan, kellemes körülmények között lehet sétálni. Ezért minden lehetőséget ki kell használni, hogy minél több ilyen helyet biztosítsunk a főváros lakóinak.”

A levelet aláíró civil szervezetek annak idején örömmel fogadták, hogy megvalósult régi követelésük, és idén májustól minden hétvégén csak a gyalogosok és a kerékpárosok használhatták a rakpartot. Az intézkedés sikerét mutatja a Fővárosi Önkormányzat megrendelésére a Medián által végzett közvélemény-kutatás, amely szerint „az autómentesített rakpartot a budapestiek többsége támogatta: „73 százalék egyetértett azzal, hogy hétvégeken szüntessék meg a gépkocsiforgalmat, de még a forgalom teljes megszüntetését is 59 százalék helyeselte”. A tapasztalatok azt is mutatják, hogy az őszi-téli időszakban is van igény az autómentes rakpartra: október 25-én, vasárnap, az eső és a 13 fokos hőmérséklet ellenére is birtokba vették a rakpartot a gyalogosok és a kerékpárosok.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr3916275108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szúnyog 2020.11.09. 13:39:07

Sok idióta. Így kell élhetetlenné tenni egy várost.

GPx008 2020.11.09. 14:01:18

Nem lehetne csak akkor, ha süt a nap? Különben a kutya sem fog ott sétálgatni, max. 1-2 magányos bicajnáci fog arra menni... Idióták.

DFK 2020.11.09. 14:11:24

Sőt, télen locsolják fel, hogy korcsolyázni is lehessen.

csakeztengedte 2020.11.09. 14:36:18

Aki dolgozna, az meg szopjon...

konrada 2020.11.09. 15:13:57

Szükség is volt a lezárásra, hogy egy esős októberi vasárnap éjjel fél 12-kor tudjon mászkálni rajta a gyalogosok tömege...

blah 2020.11.09. 15:30:17

@DFK: ezt mondjuk adnám.

Taktaszada Bazsi 2020.11.09. 16:15:15

Teljesen igazuk van! Sokat javult a levegő minősége a pesti rakpart közelében. Viszont ennél sokkal jobban romlott a nagykörúton, a budai alsó- és felső rakparton.
Megnéztem, az esős szombaton az egész rakpart hosszábban 7 gyalogos, és 4 kerékpáros ment. (A túlparton autózva, 3 kislányért mentem az uszodába, onnan láttuk).
Nem tudom, hogy ki volt ez a csodálatos elme, de az tény, hogy elérte, hogy Budapesten szombat délelőtt is kedd délutáni csúcsforgalom legyen - kivéve a pesti alsó rakpartot.
Miközben a városból kifelé vezető lámpa zöldje 75%-a a szemben -a belsváros felé vezető lámpa- zöldjének több helyen is (Budafoki, Bocskai, Soroksári út csak néhány példának). Valahogy fordítva nem lenne jobb? De azzal nem törődünk.
Sajnos, észre kellene venni, hogy ezek az intézkedések, és a hasonlók nem szorítják ki az autókat a városból. Csak más -városon belüli- útvonalra terelik. Talán, most hogy 3 év után sikerül átadni az M0-ás hidat, meg a Soroksári-Haller találkozásánál 5 hónap után azt a 400m villamossínt (negatív világrekord, az USA-ban a XIX században a nyers terepen sokkal gyorsabban haladtak a vasútépítők.).

Galerida 2020.11.09. 16:52:01

..és ha végre szétrohad a Lánchíd, akkor át lehet úszni a túlsó partra ahol addigra remélhetően szintén lezárják a rakpartot....

Billy Hill 2020.11.09. 17:02:01

Kötelezzük az aláírókat, hogy minden hétvégén mindkét nap folyamatosan legyenek kint, és élvezzék az új helyzetet. Nem ám otthon vagy máshol punnyadni, amikor ilyen szépen megszervezték maguknak! :-)

Mr. Fritz Teufel 2020.11.09. 18:17:58

Dühöng a hülyék bosszúja.
Ezer gyönyörű park, Óbudai sziget, Margit sziget, Népliget, Városliget...stb áll a rendelkezésre, de valami aberrált idióta csoport minden rendezvényt csak a lakosság terrorizálásával, nyugalmának tönkre tételével, a forgalom megbénításával tud elképzelni.
Kialakult egy olyan felháborító debil értékrend az engedélyező hatóságok körében, hogy egy koncert, esti rendezvény sikerességét abban akarják mérni, hogy hány (tíz)ezer ember nem tud aludni a döngő macskazenétől, tuc-tuc-tól.( Lásd: Sziget. Még Rákos-Rémesen is rezegtek az ablakok egész éjjel az ablakok a basszustól)hogy hány ezer ember k*rvaanyázik reggelig.
A futóversenyek, felvonulások meg hasonló csinn-bumm cirkuszok mércéje pedig az, hogy hogy tudják megbénítani a várost. Ha véletlenül valahol ki lehet kerülni, akkor már sz*rt sem ér a rendezvény.
Javasolnám a rendezvények vasúti síneken, a Liszt Ferenc repülőtér kifutópályáján, katonai harckocsi, vagy tűzérségi gyakorló téren való megrendezését. Persze a terület alapfunkcióinak szüneteltetése nélkül.

Zsolttttt 2020.11.09. 20:14:08

Ezek barmok....És kretének is....

viricsi 2020.11.09. 21:33:03

Persze a leszűkített nagykörút, kiskörút, Üllői út, valamint a Niedermüller úr VII. kerületi utca átjárhatatlansági projektje mellé még rohadtul hiányzik a lezárt rakpart is.
Valakinek értelmeznie kéne, hogy mi miért van...az utak például azért, hogy közlekedjenek rajta.
Sétálni meg fel kell ballagni a János hegyre.
Lukács urat meg a munkacsoportjával együtt kiterelni az Alföldre, a jó levegőre.
Sosem felejtem el neki, hogy mit összeviaskodott a metró ellen, mondván hogy az ugyanolyan környezetszennyező mint bármi más, mert a villamos energia előállítása is szennyezi valahol a levegőt.

kéki béla 2020.11.11. 08:58:30

@Mr. Fritz Teufel: nem kötelező autóval járni. Hónapokig néztem a körülöttem közlekedő autósokat: tízből kilenc autóban csak a sofőr ül.

viricsi 2020.11.11. 21:23:11

@kéki béla:Hiába, a stílus maga az ember!
A témához esetleg van valami érdemi hozzáfűznivalója?

viricsi 2020.11.12. 17:47:59

@kéki béla: Elsősorban ezt a hangot azzal szemben engedje meg, akinek kenyeret ad a szájába!

Másodsorban célszerű lenne az ostoba mondatát átgondolni. Ki volt kizárva eddig a rakpartról? Senki.
És most ki van kizárva?
A gépjárművek.
A városban vannak járdának nevezett útfelületek, vannak kerékpárutak és vannak sétálóutcák is. Miért is csak az autósoké lenne a város?
Ja és a dübörgő sziget mennyiben jön a témához?
A kérdésem költőiek. Öntöl nem várok rá választ. Részemről ennyi.
süti beállítások módosítása