Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Miért ott vannak a körúti bringasávok, ahol vannak?

Miért ott vannak a körúti bringasávok, ahol vannak?

2020. június 10. - Sebők Máté

Bár az új kerékpársávok felfestése már több mint egy hónapja elkezdődött, azonban a kialakításuk, a szerepük és az, hogy szeptember után mi lesz a sorsuk, a mai napig heves érzelmi és adott esetben szakmai viták tárgyát képezik. Ez a körúti sávra kiemelten igaz, ami a Nagykörút városban betöltött szerepe miatt nem is meglepő. 

A sáv ellenzői állandó, végeláthatatlan dugókról és üres kerékpársávokról írnak, és vagy beszántanák az egészet vagy legalábbis a parkolósáv helyére vagy a járdára “száműznék” a kerékpárral közlekedőket. Emellett vannak, akik már most teljes leállástól, a város totális közlekedési csődjétől tartanak, ha egyszer újra visszaáll az élet, de legalábbis szeptember elsejétől, amikor elkezdődik az iskola. A kerékpársáv pártolói ezzel szemben a kerékpársávot használók emelkedő számát és a sok helyen valóban megkopott körút “faltól falig” történő megújulásának lehetőségét hangsúlyozzák. Az alábbiakban röviden, szakmai szempontból szeretnénk választ adni arra, hogy miért itt és így alakították ki a körúti kerékpársávot, hogy a jelenlegi kialakítás hogyan befolyásolja a forgalmat, valamint hogy mi várható esetlegesen a jövőben, nem elfelejtve, hogy a végső szakmai (és nem érzelmi) alapú  döntés meghozatalához nélkülözhetetlenek a hosszabb távú adatgyűjtések és az átfogó elemzések.  

Miért nem a járdán vagy a parkolósáv helyén alakítanak ki kerékpársávokat?” 

Sokszor hangzik el a fenti kérdés különböző kommentekben. Bár a körút hosszabb szakaszain valóban széles a járda, ez nem jelenti azt, hogy végig alkalmas arra, hogy ott kerékpárosok is közlekedjenek. Egyrészt a járdák szélessége nem állandó – szakaszosan összeszűkül, ráadásul a szállodák, boltok, színházak és mozik előtt rendszeresek a nagyobb csoportosulások, arról nem is beszélve, hogy a tavasztól őszig tartó időszakban a bárok és éttermek is a Körút járdáira telepítik a teraszaikat. Állandó konfliktusokhoz, sőt kisebb balesetekhez is vezetne, ha az a napi több mint 3000 ember, akik ma a Körút mentén bicikliznek, az úttest helyett a járdán kerékpároznának. Elég csak a Bajcsy-Zsilinszky út járdáján vezetett kerékpárútra gondolni: rendszeresen adódik probléma abból, hogy a gyalogátkelőhelyek környezetében a gyalogosok nem kapnak elsőbbséget egy-egy kerékpárostól, vagy abból, amikor a gyalogosok a kerékpárúton sétálnak. És itt még fele annyi terasz vagy nagyobb forgalmat vonzó létesítmény sincs, mint a Nagykörúton. A gyalogosok számára állandó problémát jelent, ha közöttük vezetik el a kerékpáros infrastruktúrát, elsősorban a kisgyerekes családokra és az idősekre jelentve veszélyt ezzel. Emellett a járdák átvezetése sincs megoldva a nagyobb kereszteződésekben, mint például a Nyugati térnél, a Blaha Lujza térnél vagy az Üllői útnál, a Kilián laktanyánál, ahol a járda föld alatti aluljárókban folytatódik

A parkolósáv helyén kialakított kerékpársáv a körúti villamosmegállóknál jelentene problémát, hiszen ott a hely szűkössége miatt most is csak két forgalmi sáv fér el, a kerékpársáv külön már nem lenne elhelyezhető. Így egyetlen megoldás maradna, ha ezeken a szakaszokon fonódna a kerékpársáv a forgalmi sávval, ami balesetveszélyes már csak a jelentős sebességkülönbség miatt is. Gondoljunk bele, hogy egyszerre érkezik a külső sávban 40-50 km/órával hátulról egy autó és egy 10-15 km/órával haladó kerékpár! Egy ilyen megoldás csak elriasztaná azokat, akik nem gyakorlott kerékpározók, de volna igényük kerékpárral járni, illetve a családosokat vagy a lassabban haladó időseket. Lényegében egy félmegoldás maradna, nem valódi alternatíva.

x.jpg

Emellett számolni kell azzal is, hogy a parkolósáv elvétele sem lenne kevésbé konfliktusmentes, csak ebben az esetben nem az áthaladó autósok, hanem a helyi autótulajdonosok lennének felháborodva. A Kiskörút példája ráadásul azt mutatja, hogy a parkolósáv teljes elvételével nem szűnik meg a parkolás, csak átalakul: a parkolóhelyek helyett a kerékpársávban állnak meg az autók vészvillogóval, vagy a járdát foglalják el széltében-hosszában, sokan tehát szabálytalanul állnak meg. 

Hogyan befolyásolja mégis a forgalmat a jelenlegi kialakítás? 

A tapasztalatok azt mutatják, hogy ahogy a forgalom visszatér a városba - a mérések alapján a főutakra körülbelül 70%-ban, a kisebb belvárosi utcákban viszont nem ritkán a korábbihoz képest megtöbbszöröződve tért vissza a forgalom - a reggeli és délutáni csúcsforgalomban ugyanúgy torlódások jellemzik a Körút forgalmát, mint korábban a két sáv “üzemelése” esetén. A csúcsforgalmon kívüli időszakokban vagy hétvégén viszont a mostani kialakítás mellett is jól járható a Körút autóval. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a két forgalmi sáv eddig sem töltötte be maximálisan a funkcióját, hiszen a külső sávban rendszeresek voltak a „vészvillogós parkolások”, a kanyarodó, valamint a parkolókba ki- és beálló autók, amelyek feltartották maguk mögött a sort. Az esetlegesen szabálytalanul parkoló vagy éppen parkolóhelyet kereső autók miatti kényszerű átsorolás pedig még a belső sáv forgalmát is lassította. 

te_rke_p1.png

A belváros és a Nagykörút forgalma 2020. június 8-án 11:45-kor.

te_rke_p2.png

A belváros és a Nagykörút forgalma 2020. június 8-án 17:00-kor.

A jelenlegi forgalmi adatok (csúcsforgalom és csúcsidőn kívüli forgalom együttesen) alapján még nem lehet kategorikusan állást foglalni a kerékpársávok forgalomra gyakorolt hatásáról. Emellett hosszú távú következtetéseket sem lehet még levonni a járványhelyzet utáni forgalomról, hiszen ezt számtalan más tényező is befolyásolhatja, amelyek nem feltétlenül kapcsolódnak a közlekedéshez. Arról nem is beszélve, hogy amíg nincs vakcina, addig bármikor számíthatunk újabb és újabb hullámokra, így részleges vagy teljes karanténra is. Az elmúlt egy-két hónapban sokan élesben tesztelhették a home office-t, a cégek egy része, ha nem is a hét minden napján, de lehet, hogy a jövőben is élni fog ezzel a lehetőséggel. Továbbá sokan váltottak online ügyintézésre, vásárlásra stb., ami ugyancsak csökkentheti a koncentrált utazási igényeket. A karantén alatt az is látszott, hogy sokan kerékpároztak vagy rollereztek, akárcsak szabadidős jelleggel is. Közülük is lehet, hogy lesz, aki most kapott kedvet ahhoz, hogy a továbbiakban is kerékpárral járjon vásárolni, munkába stb.  Kérdés még, hogy azok, akik a járvány hatására sajnálatos módon elvesztették a munkájukat, mikor és hol tudnak munkába állni, és ez hogyan fogja befolyásolni az esetleges közlekedési szokásaikat. Az ingyenes parkolás júliusi megszűnése is segíthet abban, hogy kevesebb autó jöjjön be a belvárosba, hiszen már anyagilag sem fogja megérni, hogy egész napra több ezer forintot fizessen valaki a parkolásért. A napi.hu napokban megjelent cikkében egy, a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásra hivatkozva azt írják, hogy a megkérdezettek csupán 9%-a nyilatkozta azt, hogy a járványtól való félelmében ül autóba a közösségi közlekedés helyett, 12% viszont az ingyenes parkolás jelentette anyagi előny miatt használja újra a városban az autóját. Többségben vannak tehát azok, akik a fizetős parkolás bevezetése után valószínűsíthetően újra más közlekedési alternatíva után néznek. Meglepő még, hogy a válaszadók 24%-ának nem számít az ingyenesség (ők így is, úgy is autóval járnak), viszont a megkérdezettek több, mint felének vagy nincs szüksége autóra a munkába járáshoz (19%), vagy nem is rendelkezik autóval (33%), 3% pedig anyagi helyzete miatt nem tud autót fenntartani. A régi és új kerékpáros infrastruktúra együttesen tehát egy jelentős többségnek jelenthet valós alternatívát és segítséget. 

Az, hogy valójában mennyire válik be az új infrastruktúra, még nem dőlt el. Ezzel érdemes megvárni a szeptembert és csak akkor, a szükséges forgalmi adatok és más, nem csak közlekedéshez kapcsolódó tényezők figyelembe vételével meghozni a döntéseket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr6515763542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemecsekerno_007 2020.06.11. 13:08:00

Költsük az ország összes pénzét arra, hogy Budapest élhetőbb legyen!
Aztán még több tőkét és embert szív el, ami miatt megint lehet rá jó sok pénzt költeni. A kör bezárult.
Sajnos a főváros egy vízfej aminekt történelmi és politikai okai vannak, ha nem akadályozzuk, hogy tovább dagadjon akkor még torzabb lesz az ország térszerkezete. Érdekes, hogy ezt a folyamatos növekedést Budapestnek elnézik a haladó antikapitalisták, a cégeknek meg nem. Pedig pont ugyanaz az algoritmus :)

Editor Bob 2020.06.11. 13:09:19

@csúti csüngőhasú tolvaj: Suttyókám, ne zavarjon, hogy a bringautakhoz Orbánnak semmi köze. Amúgy meg nem Mercivel jár, azzal szellemi vezetőd, Gyula bácsi járt 25 éve.

Serény Vélemény 2020.06.11. 14:26:30

@Sebők Máté: "ahol gyakran látni, hogy a gyalogos és kerékpáros forgalom a villamossíneken is bonyolódik."

És azt hogy oldják meg, hogy a sínt kis szögben keresztező biciklis nem taknyoljon egy hatalmasat amiatt, mert a kerék beakad a sínbe? (Pontosabban a sín mellett futó vájatba.)

kvp 2020.06.11. 14:38:25

A sineken a kialakitasuk miatt nem lehet kerekparral menni. Jopar kerek pont beszorul a villamosos nyomvalyuba. Csak az ennel legalabb ketszer szelesebb kereku jarmuvek tudnak biztonsagosan haladni rajta. Meg ugyebar gyakori, hogy ket villamos egymas mellett all egy megalloban, mindket vegukon keresztezodessel, ami meg a mentoforgalmat is akadalyozza. (a villamossavok felhivatalosan mentosavok is)

A jo megoldas a szuk reszeken (a megallok mellett) az autos sav megszuntetese lenne. Maradna kozepen a villamos, mellette a busz/taxi sav es amellett a biciklisav. Igy autoval csak azokra a szalaszokra lehetne behajtani, ahol a megszuntetett parkolosav az autos sav kialakitasara lehetoseget adna. Ezzel a korut nagyreszen csak 1-1 sarok kozott tudnanak az autok haladni (joreszt celforgalomkent), ami remelhetoleg ravenne az embereket az autok Hungarian kivul hagyasara. (egyebkent a mostani nyertes onkormanyzati valasztasi igeretek kozott volt a nem elektromos autok kitiltasa a nagykorutakon belulrol, mig az osszes nem szallito/karbantarto jarmu kitiltasa a kiskorutakon belulrol, remeljuk megvalosul ez a progressziv zold gondolat, automentesse teve a belvaros nagyreszet)

kvp 2020.06.11. 14:48:32

@Serény Vélemény: És azt hogy oldják meg, hogy a sínt kis szögben keresztező biciklis nem taknyoljon egy hatalmasat amiatt, mert a kerék beakad a sínbe?

Eltero sin kialakitassal. A nyugati villamosvonalak jelentos resze keskeny karimas kerekekhez keszult. Ezeknel a valtokon a villamosok a kerek nyomkarimajan futnak. A magyar sinek ellenben nagyvasuti, nehez sinek, amik lehetove teszik a nagyvasuti jarmuvek tovabbitasat is a villamoshalozaton. (mar ami befer a porosz tehervonati urszelvenybe, ezt orokolte meg Budapest) Anno volt par UV amik meg a regi kerekeket hasznaltak, de nem jarhattak a vonalhalozat nagyreszen, mert beestek volna az ivekben a sinek kozze. Igy a modernebb, nehezsines nagyvasuti iranyba epitettek at a halozatot. Mondjuk a pesti Combinok sulyahoz meg ez is keves volt. Az eredmeny egy nehezebb sin, melyebb karimas kerekek es szelesebb, melyebb nyomvalyu. Hozzank legkozelebb Grazban es Becsben vannak ilyen kis melysegu sinek. Hatranyuk, hogy csak konnyebb es kisebb villamosokat birnak el, mig jelenleg Budapesten jar a vilag leghosszabb es masodik leghosszabb (es legnagyobb kapacitasu) villamositpusa is. Gyakorlatilag felszini metrokent uzemelve. Kapacitas szerint a koruton a villamosok a legjobban kihasznaltak, utannuk jonnek a buszok es ezutan a biciklisavok. A legkevesebe hasznos pedig az autos sav, mivel a legtobb helyet igenyli a szallitokapacitasahoz kepest. (egy tomott combinoba jelentosen tobb ember fer mint egy azonos hosszu tomott autosorba es az autosor meg csak ki sincs hasznalva, mivel nem 4-5 fo ul minden autoban) Tehat varosi forgalomban effektiv kapacitasban a legkevesbe hasznos a szemelyauto.

Matyika Ápolója 2020.06.11. 14:56:57

@csúti csüngőhasú tolvaj: az bazdmeg, a bringautak is Orbán miatt vannak nyilván, nem az önkormányzatok miatt tuti :D Azt se tudod már miért habzol

Serény Vélemény 2020.06.11. 15:13:16

@kvp: "egyebkent a mostani nyertes onkormanyzati valasztasi igeretek kozott volt a nem elektromos autok kitiltasa a nagykorutakon belulrol, mig az osszes nem szallito/karbantarto jarmu kitiltasa a kiskorutakon belulrol, remeljuk megvalosul ez a progressziv zold gondolat, automentesse teve a belvaros nagyreszet"

Hát, ha a budapestiek annyira ostobák és agymosottak, hogy ilyen ígéreteket tevő alakokra szavaztak, akkor meg is érdemlik...

szánmonoxid 2020.06.11. 15:38:18

@erol:
Nos, remek példája vagy az seggostoba kerekes cigánynak, aki miatt mindenki utál benneteket.

szánmonoxid 2020.06.11. 15:51:05

Kellett volna esetleg valamiféle tanulmányokat végezni a sávok felfestése előtt, nem hasraütésre cselekedni.
A körúton meg a Bartókon tényleg járnak biciklisek, de az autókhoz képest még mindig elenyésző számban. Bár számos kerekes cigány továbbra is a járdán folytatja a kerekescigány-életet itt is, ahogy az Andrássyn is, ahol már vagy 15 éve van kerékpárút.
Az Üllőin viszont óránként megy el egy biciklis (általában futár) a felfestett sávokban, meg mondjuk 10 a sáv mellett a járdán. Meg több ezer autó ugyanennyi idő alatt az úton.

A napi 2500 biciklis, amivel jelenleg dicsekszenek, azt jelenti, hogy óránként 100, azaz percenként nem egészen 2. És ez is csak nyáron, jó időben, a maihoz hasonló esősben a negyede sem, télen meg gyakorlatilag senki (a kiskörút tapasztalatai alapján).
Ennyiért nem éri meg külön sávot fenntartani egy elenyésző törpe kisebbségnek (Budapesten az itt élők nem egész 2%-a, bármit hazudik is a kerekescigányklub hazug cigány vezetője, Kürti seggfej).

Karácsonyra szavaztam, de utoljára. Ennél az agyatlan fasznál Tarlós is sokkal jobb lett volna, pedig érte sem rajongtam.
És Európában utolsó fővárosként Budapesten még mindig nem időalapú a helyi tömegközlekedési jegy (Londont hagyjuk, ott sem, de 3 út után már egész nap ingyen utazol). És ahogy Tarlós 9 év alatt nem tett semmit, ez a fasz sem tesz, pedig ehhez elég lenne egy rendeletet kiadni, mivel már gyakorlatilag minden járművön időbélyegzős jegykezelő van, nem lyukasztó.

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.06.11. 16:37:13

Imádom amikor az egybites agyú síkbarom kerekes cigányok kiakadnak az igazságtól.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.11. 16:43:25

@csúti csüngőhasú tolvaj: nagyon helyes! téged meg elönt az epe, aminek mi csak örülünk.

ebella2 2020.06.11. 18:16:54

A bringások nagy része amúgy is a járdán bringázik, és nem kérdezi fel őket a hatóság, pedig tilos.(A rendőrkapitányságok előtt is, arcátlanul.) Ott is sokan, ahol van bringasáv az úton, mert semmi következménye és mégiscsak kisebb a veszély. Ott kéne igazán rendet rakni, de mindenki fél a bringalobbi felháborodásától. De amikor a főpolgármester is a járdán kerekezik, akkor végképp kinyílik a bicska a zsebemben. Egy főpolgármester aki maga is magasról szarik a rendeletekre? Milyen példát mutat az átlagprosztónak?

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2020.06.11. 18:27:48

@kvp: Nálunk is vannak "felfutó" rendszerű keresztezések, ahol nyomkarimán fut a villamos, az nem a nyomkarima méretén múlik. Az valóban igaz, hogy a budapesti villamoshálózat nagyvasúti kerékprofilt használ, mivel elég sokáig mozgattak rajta nagyvasúti teherkocsikat és a nyomvályú mérete is ehhez igazodik.
Egyébként azért sem lenne buli a villamospályán biciklizni, mert a homokolás miatt főleg megállóknál baromi poros a burkolat, állandóak lennének a pofáraesések.
@csúti csüngőhasú tolvaj: Az autósok is tudnak ám nagy ívben fosni arra, hogy dugó van miattuk. Ma sem a kerékpársáv miatt állt vissza a Mester utcáig a Körút, hanem mert a Tűzoltó utca előtt egy nagy, fekete autó tulajdonosa inkább félig a külső sávon állt meg, mint hogy az autónak megfelelő méretű helyet találjon.
@szánmonoxid: Az is egy tanulmány, hogy most próbából odafestették ezeket a sávokat, ha már a járvány miatt hirtelen feleannyi autó lett az utakon. Máskor nem lehetett volna kipróbálni a gyakorlatban, mert még ennél is nagyobb felháborodás lett volna belőle (meg a város is összeomlott volna egy hétig, mire beáll az új egyensúly).

erol 2020.06.11. 18:27:55

@szánmonoxid: Nos, remek példája vagy az seggostoba autós cigánynak, aki miatt mindenki utál benneteket.

ebella2 2020.06.11. 18:34:58

@erol: Csak szólok. A járdát használó bringás cigányokat minimum ugyanannyian.

blah 2020.06.11. 19:10:40

a mentegetőzésed szánalmas, megoldást nem kínálsz, jó politikus lenne belőled.

erol 2020.06.11. 19:44:41

@ebella2: Nyugi, mindenki utál mindenkit.

ember100 2020.06.11. 19:47:55

@Serény Vélemény:
Helló !

Hollandiában , Németországban sok városban így vezetik a kerékpárutat.
A bringások tanuljanak meg biciklizni és a kreszt is.Vagy a magyarok kevesebbet tudnak mint a németek , belgák , hollandok ????

pkovaks 2020.06.11. 19:49:11

En meg nem lattam olyan környezetvedö kerekes ciganyt aki a Nagyköruton hutögepet cipelne a drotszamaran...de olyat sem aki 200 kg cementet rakott volna a ketkerekure vagy egy fel disznot vitt volna rajta... Na ugye ? A kerekpar NEM A FÖUTAKRA VALO ! ! ! !

ember100 2020.06.11. 19:52:19

Helló !

Ha Bajcsyn meg pár helyen működik a járdán bicikli út akkor mehetne máshol is.Sirámok mindig lesznek a bringások részéről .
Igazából MINDEN főútra macskakövet kellene rakni , régebben is ez volt , minek az a sok aszfalt környezetszennyező meg minden.
Védeni kell a gyerekeinket az aszfalt okozta károktól !
Macskakő !!!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.11. 20:17:39

"Azt sem szabad elfelejteni, hogy a két forgalmi sáv eddig sem töltötte be maximálisan a funkcióját, hiszen a külső sávban rendszeresek voltak a „vészvillogós parkolások”, a kanyarodó, valamint a parkolókba ki- és beálló autók, amelyek feltartották maguk mögött a sort. Az esetlegesen szabálytalanul parkoló vagy éppen parkolóhelyet kereső autók miatti kényszerű átsorolás pedig még a belső sáv forgalmát is lassította."

Most ugyananez lesz, csak az egyetlen megmaradt forgalmo sávon.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.11. 20:32:26

@kvp:

"varosi forgalomban effektiv kapacitasban a legkevesbe hasznos a szemelyauto."

Egyben a személyautó az egyetlen, amely bárkit point to point elvisz bárhová. A kerékpár nem igazán jó a nagyinak, mozgásában bárhogyan is korlátozott embernek, szív- vagy a legtöbb egyéb betegnek, asztmásnak, kisgyereknek vagy nagyobb/nehezebb poggyászt szállítónak. Ahogy nem jó esőben, hóban, hidegben, erős szélben, latyakban sem, és persze nagyobb távolságokra sem. Vagyis az idő jelentős részében és az emberek jelentős részének nem jó.

HaCS 2020.06.11. 21:08:25

A teljes belvárosi közlekedés egy összefüggéstelen, koncepciótlan, toldott-foldott katyvasz.

Mindenkinek jön egy hirtelen ötlete, és azt próbálja beleerőszakolni a keretekbe átfogó terv, de még csak felmérések nélkül is.

Mikor érkezik már egy hozzáértő, és nem mellesleg tökös vezető, aki kimondja, hogy nem az autósokkal van a baj, nem a kerékpárosokkal, nem a gyalogosokkal, hanem a belvárosi közlekedéssel úgy általában. Aki kimondja, hogy jelen helyzetben a kompromisszum a lehető legrosszabb megoldás.

Van gyűrűszerűen egy teljes hosszában 45 méter széles sávunk, amit képtelenek vagyunk hatékonyan kihasználni, mert annyi mindent próbálunk oda besűríteni, hogy egymást akadályozzák. Villamos + autók + parkoló + kerékpárút + áruszállítás + fasor + járda + teraszok. Ez van egy irányban, tehát kb. a felén.

Valakinek végre el kellene dönteni, hogy mi menjen, mi maradjon, és koncepció szerint fejleszteni (önteni a pénzt). Azt is fel kellene ismerni, hogy sem a kérdés megválaszolása, sem a tervek kivitelezése nem fog menni pár hónap, és néhány felfestett vonal árán.
Fel kellene vállalni a komoly konfliktusokat is akár, mert mindez jól láthatóan nem fér el, senkinek sem jó, mindenkinek elég kényelmetlen, és néha veszélyes is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.11. 22:20:02

@HaCS:

"Aki kimondja, hogy jelen helyzetben a kompromisszum a lehető legrosszabb megoldás."
"Villamos + autók + parkoló + kerékpárút + áruszállítás + fasor + járda + teraszok."

Sajnos nem kevés igazság van abban, amit itt írsz, mert ennyi mindennek eleget tévő és egyben életképes kompromisszum nem létezik.

Az mindenesetre minden nem kerékpár-fanatikus számára látható, hogy az autósávok csökkentése csak fokozza ill. fokozni fogja a Körút légszennyezését - which in turn a kerékpározást is súlyosan egésségkárosító közlekedési formává változtatja.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.11. 22:21:52

egésségkárosító

egészség...

Békássy Csaba 2020.06.12. 00:29:03

Mivel pontosan ugyanaz az elrendezés, mint az Andrássy úton, nem értem a kérdésfelvetést. (Annyiban egyetértek, hogy ott csak a második próbálkozásra sikerült, tehát ez a kialakítás bevált). Már csak a használókat kell meggyőzni: egy nap nagyjából 3000 használó, mikor ott van mellette a villamos, óránként 15000 utassal.

n3spr3ss0 2020.06.12. 05:26:09

Magyarországon kerékpáros nem való városba, nem alkalmas városi közlekedésre. Ezt évek óta, nap mint nap látjuk.Részemről a kitiltás.

_B_ 2020.06.12. 09:05:02

A nagykörutat hétvége kivételével mindig elkerültem kocsival, robogóval és biciklivel is. Minden járműtípussal járhatatlan hétköznap.
Most annyi változott, hogy legalább a biciklisek és a motorosok elférnek. Autós részről nem látok változást, még bőven nincs az a szintű dugó sem, ami a koronapánik előt volt 2 sávon, pedig a belvárosban már elég durva forlagom van az ingyenparkolók miatt. A P+R-ek meg üresek....

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 09:50:27

@Editor Bob: VW Transporterrel jár, aminek ugyanakkora a szále-hossza, ráadásul 2 böszme Audit Q7 kiséri. Szóval?

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 09:51:07

@n3spr3ss0: Magyarországon autós nem való városba, nem alkalmas városi közlekedésre. Ezt évek óta, nap mint nap látjuk.Részemről a kitiltás.

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 09:55:03

@Serény Vélemény: mint ahogy megérdemlik a tiszta levegőt és a biztonságos utcákat is

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 10:01:30

@szánmonoxid: és Budapesten miért elenyésző törpe kisebbség a biciklisek, és például egy tetszőleges alföldi községben miért többség? Nem lehet, hogy a körülmények miatt? Ha Budapesten is kialakítjuk a megfelelő körülményeket, akkor itt sem lesz törpe kisabbség. És ne feledd, ha biciklizni lehet, akkor megvan rá az esély, hogy kevesebben fognak autózni, több helyet hagyva azoknak, akiknek valóban kell. Nem mondom, hogy ez holnaptól lesz, de ha esélyt sem adunk rá, akkor tuti soha.

_B_ 2020.06.12. 11:00:57

@pityókabort Vráncsábó ócsón: Igen, egyébként látszik is, hogy a körúton egyre több a biciklis, szépen lassan odaszoknak, mert végre lehet arra menni.
A Bartókon is most hogy végig bicajsáv van, érezhetően többen bicajoznak

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2020.06.12. 11:32:16

a kérdés jó, miért vannak?
válasz nincs.
oka nincs.

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 11:44:22

@_B_: és minél több a biciklis, annál több hely marad a buszon, villamoson, tehát azok is vonzóbbak lesznek a mostani autósoknak.

Gyugyó 2020.06.12. 11:47:18

A Nagykörút két sávja önmagában sem elég a gépjárműforgalomra.
Két sávval is igen gyakran vannak dugók, ezzel kiemelkedő környezet szennyezése.. Aki dugós környezetben lakik, kevesebbet él, és betegebb. Én elhiszem, hogy ez a helyzet jó a kerékpárosoknak, de a többiek (a vidám kerékpárosok is addig amíg ott közlekednek) nagy árat fizetnek.
Amikor Karácsonyra szavaztam, nem gondoltam, hogy ilyen buta döntéssel rukkol ki a Fővárosi Önkormányzat.

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 11:49:23

@Gyugyó: az autóforgalom árát fizetik meg az ottlakók, tehát azt kell onnan elterelni

gyongyi70 2020.06.12. 12:01:17

@pityókabort Vráncsábó ócsón: Nagyon jó meglátás. Budapest területe 525 km, átmérője 30 km, az átlagos munkába járási idő 40-50 perc. Ugyanez falun minden tekintetben jóval kevesebb.

gyongyi70 2020.06.12. 12:13:23

@Sebők Máté: Lehet, hogy a körúton csak egy sorban pöfögnek az autók, de a dugó kifelé halad, ezért egyre több embert érint.

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 12:17:10

@gyongyi70: Igaz, ahogy az is, hogy ezen a 30 kilométeres körön belül élő és dolgozó/tanuló emberek egy jelentős része (mindeképpen több, mint a mostani "törpe kisebbség") napi 2x10 kilomérern belül mozog. Szóval igény lenne, a feltételek alakulnak, a bátorság lassan megjön, és ezzel jobb lesz azoknak is akiknek nem opció a bicikli, nekik több hely marad a buszon/villamoson és az autós sávokon.

gyongyi70 2020.06.12. 12:23:38

@pityókabort Vráncsábó ócsón: Én nem ezt tapasztalom, sem a munkahelyemen (valószínűleg mert speciális területen dolgozunk), sem a lakókörnyezetemben, ahol nincs munkahely, egyetem, középiskola is roppant kevés, ezért értelemszerűen innen mindenki BEjár valahova... Arról nem is beszélve, hogy gyerekeknek, nőknek, idősebbeknek nem opció télen, csúszós utakon, latyakban, zuhogó esőben vagy 30 fokban biciklizni.
A megoldás a közlekedés fejlesztése lehetne, de arról sosincs szó. Én azt sem bánom, ha a tervezett összeg felét ellopják a haverok. De könyörgöm, mennyivel jobb lenne, ha e lopás a Belgrádi-Bp vasútvonal és kismillió stadion helyett inkább kórházfelújítás, metróépítés, alul- és felüljáró építés alkalmával valósulna meg. Egy kicsit mi is jobban járnánk.

Sebők Máté 2020.06.12. 12:24:33

@gyongyi70: És sajnos ez igaz arra is, hogy a túlzsúfolt, dugóban álló belváros miatt egyre inkább kijjebb költözők, majd onnan már autóval naponta a városba ingázók miatt is egyre messzebb és több embert érintenek a dugók. A különbség annyi, hogy ez egy hosszútávú és összetett folyamat így kevésbé vesszük észre és szólalunk fel ellene.

gyongyi70 2020.06.12. 12:27:33

@Sebők Máté: A belvárosból nem elsősorban a dugók, hanem az ingatlanárak miatt költöznek ki az emberek. Egy belvárosi lakás áráért a külső kerületekben vagy agglomerációban egy palotát vagy két átlagos családi házat lehet venni.

DFK 2020.06.12. 12:29:48

Szóval mielőtt további kerékpárost engedünk a forgalomba a következőknek kell teljesülnie:
1. KRESZ vizsga a kerékpárosoknak
2. azonosító a kerékpárokra
3. kötelező felelősség biztosítás a kerékpárosoknak is
4. útadó a kerékpárokra is
5. a kerékpáros közlekedési kihágásokat is büntessék

Sebők Máté 2020.06.12. 12:32:07

@gyongyi70: Természetesen ez is hozzájárul, de már akkor megindult ez a folyamat az agglomeráció felé amikor még nem szálltak el ennyire a lakásárak. mert sokan csak egy kis zöldre vágytak. aztan szép lassan beindult az ördögi kör.

Blindmouse 2020.06.12. 12:35:53

Vannak javaslataim..
-Hungária körgyűrűn belül olyan arányban építeni ki a különféle járművek útpályáit amilyen arányban ők akarva/akaratlanul is de hozzájárultak a járműadójukkal a saját útpályájukhoz, tehát az autóutakat, az autósoktól beszedett adóból finanszírozzák, a kerékpársávokat/utakat a kerékpárosok járműadójából, a villamospályát meg a bkv utasok jegybevételeiből lehet esetleg..
-Hungária körgyűrűn belül, az összes kerékpárosnak teljes értékű bukósisak viselése legyen kötelező, az ő érdekükben.

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 12:40:33

@gyongyi70: először is: a havereok csak ne lopkogjanak itt!

Másodszor már tpasztalat: milyen gyakran voltak csúszósak, latyakosak az útak a városban az utóbbi, mondjuk öt évben, hány százaléka ez a munkanapoknak? Eső is sokkal kevesebb van, mint a sokat bicikliző Hollandiában, Dániában. A 30 fok pedig leginkább abban a két nyári hónapban vana, amikor a gyermekek vakáción vannak. Egyetértek, tökösebb hozzáállást, és nagyobb személyes rugalmasságot követel a biciklire való áttérés, de sok ember esetében a hozadéka meghaladja a ráfordításokat.

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 12:47:20

@gyongyi70: @Sebők Máté: nem beszélve arról, hogy túl Budapest-centrikus az ország. Kb 20 évvel ezelőtt hallottam egy becslést Bukarestről, miszerint a sajár kb 2 millió lakosához napközben további kettő adódik hozzá. Szerintem az Budapestre is nagyjából igaz. Több tevékenységet kellene vidékre vinni. Pl a reggeli csúcsforgalmat már az is jelentősen csökkentené, ha több jó minőségű középiskola lenne az agglomerációban, és jobb lenne a tömegközlekedés az agglomeráció települései között.

Fikalnyik Eugén 2020.06.12. 13:22:27

@DFK:
KRESZ bmeg
még a sajtóbemutatón sem képesek visszafogni magukat
www.youtube.com/watch?v=u_6QuGJL7o4&feature=youtu.be&t=28

gyongyi70 2020.06.12. 13:29:44

@pityókabort Vráncsábó ócsón: engem személy szerint a 30 fok zavar a legkevésbé, 36 fokban is kerékpártúráztunk (meg túráztunk is) a Cinque Terrén. De a hideget nem bírom, plusz hogy hordanám a csini nyári ruháimat magassarkú szandikkal biciklin?!
Én normális tömegközlekedést kérek, a bicikli pedig marad szabadidős tevékenység.

gyongyi70 2020.06.12. 13:42:46

@Sebők Máté: Zöld most sincs a belvárosban, de mostanában menő, plusz minden karnyújtásnyira van, előny-hátrány alapján mindenki mérlegelhet a preferenciái és élethelyzete alapján.
De azon gondolkoztatok már mint adófizetők, hogy ha kiszorítják az autósokat a belvárosból, akkor az ottani ingatlantulajdonosoknak érdemtelenül felértékelődik a tulajdona, miközben a kintebb élőké veszít az értékéből. Ez tulajdonképpen bújtatott vagyonátcsoportosítás a belvárosiak számára.

gyongyi70 2020.06.12. 13:42:47

@Sebők Máté: Zöld most sincs a belvárosban, de mostanában menő, plusz minden karnyújtásnyira van, előny-hátrány alapján mindenki mérlegelhet a preferenciái és élethelyzete alapján.
De azon gondolkoztatok már mint adófizetők, hogy ha kiszorítják az autósokat a belvárosból, akkor az ottani ingatlantulajdonosoknak érdemtelenül felértékelődik a tulajdona, miközben a kintebb élőké veszít az értékéből. Ez tulajdonképpen bújtatott vagyonátcsoportosítás a belvárosiak számára.

Sebők Máté 2020.06.12. 13:45:57

@gyongyi70: természetesen az igény egy magas színvonalú tömegközlekedési rendszer meglétére jogos, ez szerintem nem is lehet kérdés tárgya. A városi közlekedésnek sokféle módja van, ide tartozik a kombinált mód is, hogy az utad nagy részét közösségi közlekedéssel teszed meg hosszabb táv esetén, de az első és utolsó rövidke szakaszt már kombinálva gyalog, bicajjal, esetleg elindulsz autóval, váltasz közösségi közlekedésre és legvégén 3-5 percre biciklire ülsz. Ez az a táv, ami gyalog már-már hosszúnak tűnik, bicajon (esetleg rolleren) viszont fel se tűnik, de annyi előnye van mondjuk az autóhoz képest, hogy nem kell parkolóra vadásznod, stb. Ilyen esetben még gy csinosabb ruha, cipő sem szokott sokaknak gondot okozni, ez túl röv út ahhoz. Elég megnézni 1-1 holland, dán városban készült videót, sokan kiskosztümben, ingben bicikliznek. Természetesen ez nem elvárás mindenki felé, hogy ha nem jön be, akkor nem kell erőltetni, de maga az elv az nem ördögtől való.

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 13:47:18

@gyongyi70: a normális tömegközlekedés egyik feltétele, hogy ne legyen zsúfoltság. Ehhez vagy sok jármű (és azoknak pálya) vagy kevés utas kell. Ez utóbbihoz járul hozzá az, ha a biciklizni akaró és tudó embereket kiegendjük a gépesített közlekedés keretei közül. Viszont ahhoz meg kell teremteni a feltételeket, ezt nem lehet megúszni.

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 13:50:04

@gyongyi70: ugyanakkor nem feledkezhetünk meg az egészséges környezethez való alkotmányos jogról sem. Tény, hogy a mostani kétharmad három perc alatt ki tudná ezt törölni az alaptörvényből, de most még ott van. :)

gyongyi70 2020.06.12. 13:50:18

@Sebők Máté: és honnan terem bicikli az utolsó 3-5 percre? Nem az időtávval van gond, hanem pl. szűk, rövid szoknyában és magassarkúban lehetetlen biciklizni. Láttam sok holland videót, a holland hölgyek 99,9%-a nadrágban nyomja. Én alig várom a tavaszt, hogy ledobhassam a nadrágot.

A tömegközlekedés fejlesztése: igen. Pont ez a bajom és azért szállok vitába több fórumon a bicikli sávok éltetésével, mert ez egy részmegoldás. Szegény ember megoldása. DE A TÖBBSÉG SZÁMÁRA NEM VONZÓ ÉS NEM MEGOLDÁS.

gyongyi70 2020.06.12. 13:54:24

@pityókabort Vráncsábó ócsón: Nem a zsúfoltság a legfőbb probléma a tömegközlekedéssel kapcsolatban, olvass el néhány kutatást, vagy nézz meg más nagyvárosokban példákat, ahol valóban jó a tömegközlekedés. Igénybe veszik, akkor is, ha zsúfolt, ha
1, gyors
2, minél kevesebb átszállással, kiszámítható idő alatt lehet eljutni A pontból B pontba
3, pontos
4, tiszta.

padlogaz 2020.06.12. 14:01:22

két megjegyzés, ill. kérdés:

1) miért nem az agglomerációs tömegközlekedést oldják meg előbb (kötöttpályás HÉV, metró, villamos összeköttetést BP-en kívüli tényleg nagy kapacitású P+R-ekkel), ami számottevő mértékben csökkentené Bp. gépkocsi forgalmát, utána kisebb konfliktusokkal lehetne átadni a belvárost a kerékpárosoknak

2) ettől függetlenül is miért nem a forgalmas belvárosi főutakkal (körút, üllői út stb., stb.) párhuzamos mellékutcákat alakítják át kerékpárutaknak, ott eleve kisebb az autósforgalom, az ott lakók még örülnének is neki stb.), kb. úgy, mint ahogy a ráday utca meg van csinálva.

Sebők Máté 2020.06.12. 14:02:38

@gyongyi70: erre van kitalálva a Donkey Republic vagy a Bubi közösségi kerékpár. De ahogy mondtam, ha számodra ez nem opció, én nem erőltetem. A szegény emberre vonatkozóan: ne ítélj elsőre, lehet, hogy valakinek egy drága autója van, de azt már felismerte, hogy a belvárosba nem éri meg azzal járni hanem oda kis helyet igénylő, rugalmas, ámde a gyaloglasnal gyorsabb közlekedési eszközt érdemes igénybe vennie vagy kombinálni az egyes módokat.

gyongyi70 2020.06.12. 14:04:42

@Sebők Máté: A szegény embert a fővárosra értettem. Nincs pénz metróra, de biciklisávot két vödör festékkel meg lehet oldani. :-)

Sebők Máté 2020.06.12. 14:10:40

@gyongyi70: ok;) az biztos, hogy a teljes változáshoz elengedhetetlen az infrastruktúra további építése (metrók,új villamosok és buszok, elővárosi vonat, hév és még sorolhatnam). Ezeket én sem kérdőjelezem meg. De ismerve a viszonyokat, ezekből az évtized vége előtt nem lesz kész semmi sem. Addig meg a gondok csak hatvanyozodnak. P.S. amúgy örülök, hogy tudunk értelmesen erről beszélni, megvitatni az allaspontokat, mar ez sokat jelent ;)

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 14:12:32

@gyongyi70: minél kiterjedtebb egy hálózat, annál nehezeben teljesíthetó a kevés átszállás iránti igény. A teljes utazás gyorsasága pedig nagymértékben függ az átszállások számától, és a kapcsolódó járatok pontosságától. A zsúfoltság negatívan befolyásolja a pontosságot és a tisztaságot (és a közbiztonságot is!). Úgy vélem, hogy a zsúfoltság csökkentése nélkül a gyorsaság növelése erősen korlátos és drága.

RealDogg69 2020.06.12. 14:16:06

A megoldás az, hogy a kerékpáros közlekedést kell kitiltani a belvárosból, mivel elhanyagolható létszám használja és az is csak nyáron, jó időben. Maximum csak nyári szünetben engedném időszakosan. Amúgy sem valós alternatívája az autós közlekedésnek és marginális csoportot érint, akiknek valamiért egyre nagyobb a hangjuk és a lobbierejük. Tömegközlekedést kellene javítani és a kedves kerékpárosok utazzanak azzal, amúgy is azt teszik ha rossz az idő vagy beülnek az autóba ők is és olyankor meghasonulva önmagukkal csendben maradnak.
Semmivel nem szabálykövetőbbek a biciklisek mint az autósok, sőt. A minap kellett ledudálnom a Vámház körúton az egyik barmot, mert nem volt neki elég a sávja, feltartotta a fél várost a Kálvin tértől a Szabadság hídig, mert előzgetett az autók elé kikanyarodva. Ha eltaposom neki állt volna feljebb, biztos vagyok benne. Ha már kaptak az autósok kárára egy sávot, miért nem abban bicikliznek? Semmi nem elég?
Nem pár száz ember időszakos igényét kellene szem előtt tartani, hanem a valós problémát megoldani, pl: villamost föld alá vinni, a sok autósnak ezáltal 2x3 sáv jutna, amin gördülékenyebb lenne a közlekedés. Amennyi pénzt az elmúlt években elloptak, abból tele lehetett volna építeni a várost parkolóházakkal és már a 10-es metró is megépülhetett volna.

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.12. 14:20:29

@padlogaz: ez két igencsak fontos kérdés. A jelenleginél sokkal komolyabb ösztönzőkre lenne szükség, hogy az autók a városhatárnál maradjanak. Ez egyrészt megfelelő és megfeleően megközelíthatő hely, másrészt kis kényelmi kompromisszummal elérhető drámai sebességnövekedés. Addig, amig az agglomeráció tetszőleges mellékútján a helyközi busz 50-nel cammog végig, kirázva a reggelit a t. publikumból sokan érezhetnek késztetést az autózásra. Nem is értem, miért hanyagolják el ennyire az agglomeráció útjait. Ha azt hiszik, hogy ezzel az autósoknak tesznek be, nagyot tévednek. Pont az autózást ösztönzik.

Blindmouse 2020.06.12. 17:10:40

@pityókabort Vráncsábó ócsón: karácsony úr világában budapest határa a hungária körút vonalánál van, azon kívül a végtelen sáros puszttaság lehet szerinte.

Amúgy ha annyira jó a bringa. akkor biciklizzetek már be mondjuk Rákoshegyről az első kerületbe mostanában úgy hogy elkap kétszer a monszun. :D :D

Ménár Atya 2020.06.12. 18:28:13

@csúti csüngőhasú tolvaj:
Cimbora, mi a szarért szavaztál erre az alkalmatlan hülyegyerekre, ne orbánt hibáztasd már karigeri bringasávjaiért.
Menj tüntetni a főpolgi hivatalhoz ha nem tetszik.
Mire számítottál amikor oda húztad az x-et a neve mellé.
Mióta hatalomra került csak káosz van, meg fosztogatás.
Néha gondolkodhatnál, mielőtt baromságokat hordasz össze.
Amúgy az összes belvárosi faszkalap megérdemli, remélem még nagyobb dugó,és káosz lesz, akkor legalább hamar elzavarják fletó után a 3.14 csába.

Ménár Atya 2020.06.12. 18:38:53

Teljesen jó az autósoktól elvett kerékpár sávvá varázsolt sáv.
Én javaslom a főpolgármester úrnak, akinek ma is azt kívántam, hogy egy lmbtq fekete embertársunk kényeztesse előbb az ánuszát, utána a száját, hogy talán kellene most már egy pipázó és vagy cigerettázó, esetleg még füves cigis sáv is, meg egy alkesz hajléktalan is.
Ezeket más más színnel és piktogrammal kellene festeni valamelyik haveri cégnek, hogy azért ők is keressenek valamit rajta.
Mi meg birkák majd jól otthon hagyjuk az autónkat, és önként több adót is fizetünk azért, hogy sem közlekedni, sem dolgozni, szállítani nem tudunk, mert láthatóan vizes hajjal kerékpározott kedves karigerink, és eléggé megfázhatott az agya, mert ép ember ekkora baromságot nem csinálhat.
Azok pedig akik rá szavaztak, szarjanak sünt!

törzsmókus 2020.06.12. 23:33:18

@RealDogg69: dugó ellen még egy sávot nyitni annyira értelmes, mint elhízás ellen nagyobb nadrágot venni. a körúti villamost nem lehet föld alá vinni, a közművek, a keresztező kisföldalatti, meg még egy csomó egyéb miatt. a többi felvetésedet inkább hagyjuk

törzsmókus 2020.06.12. 23:35:30

@padlogaz: a főutakon kell megoldani a kerépáros közlekedést, mert az emberek kerékpárral éppúgy egyenesen és gyorsan, cikcakk és sok jobbkéz nélkül akarnak A-ból B-be eljutni, mint autóval. a mellékutcákba normál esetben csak az megy be, akinek ott van dolga

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.13. 06:07:44

@törzsmókus:

"a főutakon kell megoldani a kerépáros közlekedést"

Támogatom az ötletet, szívják a kerékpárosok is a főutak szennyezett levegőjét!

szánmonoxid 2020.06.13. 19:36:50

@erol:
Faszfejkém, autós cigány nincs, csak a hozzád hasonló elmebeteg biciklis faszkalapok fejében, ellenben benneteket mindenki kerekes cigánynak hív, azért, mert olyanok vagytok, mint a cigányok, loptok-csaltok-hazudoztaok-törvényt szegtek, pluszjogokat akartok, a kötelességeiteket meg nem ismeritek.

És nem, az autósokat csak ti, elmebeteg faszkalap kerekes cigányok utáljátok, ellenben benneteket mindenki utál, többnyire még ti is egymást. Nem véletlenül.
Pont a hozzád hasonló elmebeteg, agyatlan faszkalap kerekes cigányok miatt.

szánmonoxid 2020.06.13. 19:38:30

@erol:
Tévedsz, faszkalap. Csak titeket kerekes cigányokat utál mindenki.

szánmonoxid 2020.06.13. 19:54:01

@ember100:
Ott a kerekes cigányt addig büntetik, amíg kerékpárossá nem válik.
Itt is ez lenne a megoldás.

@HaCS:
Nem egy tökös vezető kellene, hanem egy ép eszű közlekedésmérnök.
Most pl. a Népligetnél lezártak két kanyarodósávot, mert építik a metrót. A lámpákat viszont nem hangolták át, úgyhogy a felüljáró közepénél a lámpa úgy vált, hogy amikor zöld, akkor 5 autó tud áthaladni a Könyves Kálmán körútra ráeresztő zöldig - mert ennyi fér el. Ha ezt a két lámpát összehangolnák (az első kb. a második előtt 3 másodperccel kezdene zöldet adni, és ugyanakkor váltanának vissza pirosra), akkor 3-szor ennyi férne el.
Így a Népliget másik végéig áll a sor, de hát kit érdekel?

De a BKV-járatok összehangolása is ilyen Budapesten, totál kaotikus, mintha hálótervről és hasonlókról még az életben nem hallott volna egy forgalomtervező sem. Mindezt a számítógépek korában, amikor egy jól megírt (nem az Index fos blogmotorjának tákolóit kell megbízni vele) program birtokában pár perc lenne megtervezni az egészet.

@Békássy Csaba:
A napi 3000 használó az percenként még mindig csak 3 fő egész napra levetítve. Autóból ennek a sokszorosa (minimum tízszerese, de valószínűleg inkább hússzorosa) jár.

Mi a faszért is kellene egy törpe kisebbségnek kedvezni a túlnyomó többség ellenében?

@_B_:
Nem tudom, hol van ez a parkolózsúfoltság, és bármerre járok a városban (többnyire gyalog), mindenhol látok szabad pakolóhelyeket, többet, mint amíg fizetős volt a parkolás a korona előtt.

@pityókabort Vráncsábó ócsón:
Csak azt látjuk, hogy faszságokat beszélsz részegen.

szánmonoxid 2020.06.13. 20:39:16

@pityókabort Vráncsábó ócsón:
Azért, te agyatlan barom, mert vidéken az az egyetlen közlekedési lehetőség, nincs tömegközlekedés, másrészt nincsenek távolságok. Budapesten sem mész autóval 500 méternyire, hacsak nem valami nehezet kell szállítanod.

Vidéken a bicikli szükségszerűség, Budapesten meg a semmilyen szabályt betartani nem hajlandó anarchista terrorista divatmajmok meg zöldnácik fegyvere az ép eszű emberekkel szemben.
Hát ez a különbség.
Vidéken a Budafok-Békásmegyer vagy egy Ferihegy-Hármashatárhegy távolságon 3 különálló település van, köztük méretes szántóföldekkel.

Neked ennyire fáj a gondolkodás, azért nem szoktál?

"minél több a biciklis, annál több hely marad a buszon, villamoson"
Nem, mert a kerekes cigányok a biciklijüket buszon-villamoson is szállítani akarják. Erre pláne azt mondom, hogy lófaszt a seggükbe, ha biciklizni akarnak, akkor biciklizzenek, a buszról-villamosról meg takarodjanak le, semmi keresnivalójuk ott. Legalábbis nem több, mintha a paraszt bácsi a két tehenével akarna rajta utazni.

És még egy fasz, aki Dániát meg Hollandiát hozza fel.
Nem, ott sem bicikliznek többen, csak a fővárosokban. Ott meg azért, mert teljesen más a városok infrastruktúrája, és nem tegnaptól, hanem évszázadok óta.
Emellett van még vagy 50 ország Európában, azokat miért nem említed?
Csak nem azért, mert ott még annyi kerékpáros sincs, mint ahány kerekes cigány Budapesten?

" több jó minőségű középiskola lenne az agglomerációban"
És mégis ki a fasz akarna odamenni tanulni, meg oda íratni be a gyerekét, amikor 1,5 óra út oda, ugyanannyi vissza?

@Sebők Máté:
"Elég megnézni 1-1 holland, dán városban készült videót, sokan kiskosztümben, ingben bicikliznek."
Ez mondjuk nem igaz, kisestélyiben nem nagyon láttam biciklizni senkit se Hollandiában, se Dániában, másrészt igazából Hollandiában is csak Amszterdam, Dániában meg Koppenhága az, ahol sokan bicikliznek. Elmész mondjuk Rotterdamba, ami szintén nagyváros holland szinten, vagy Eindhovenbe, hébe-hóba látsz biciklist.
Ráadásul Budapesthez képest mindkettő kisváros, másrészt a legmagasabb magasságkülönbség a vakondtúrás mind a kettőben.
Másrészt ott valóban kerékpárosok vannak, tartják a szabályokat, nem száguldoznak, míg Budapesten kizárólag kerekes cigányok.
A kerékpárosokkal semmi bajom, ahogy másnak sincs.

@_B_:
Ja, a korábbi óránként 10 helyett már óránként 20-an. Abból 19 a járdán.
Nem egy 2% alatti, azaz jelentéktelen törpe kisebbségnek kellene kedvezni.

@Gyugyó:
Persze, mert az a fasz is csak a népszerűséget hajhássza, de olyanról, hogy előzetes tanulmányok meg utólagos felmérések, még nem hallott.
Ha hallott volna, akkor rég megszüntette volna a körúton meg az Üllőin is a kerekescigánysávot.

@gyongyi70:
Gyere ide, itt nálam mindjárt beköszönt a tavasz. Akár még a többi ruhát is ledobhatod, a bugyit is beleértve.

A felsorolásból (tömegközlekedés) kihagytad: olcsó.
Ma Budapest a világ kiemelkedően legdrágább tömegközlekedése azzal, hogy minden járaton külön kell lyukasztani. Európában már vagy 15 éve mindenhol időalapú a jegy.
Az, hogy a külvárosokban fos, amit tömegközlekedésnek gúnyolnak, szintén fontos kérdés.
Ami a metróépítést illeti: a madridi metró harmada áron épült, mint az M4. 7 év alatt 200 km. Nálunk 7 év alatt felújítanak 15 km-t (M3). Kurva drágán.

@padlogaz:
A P+R más városokban is a városon belül, a külvárosokban van. És tisztességes áron (24 óra alig több, mint 1 villamosjegy). Nem kell messzire menni, nézz körül Bécsben.

Dan da Man 2020.06.14. 09:46:38

@Editor Bob: Látom jól értesz az autókhoz. Akkor kérlek, oszd meg velünk, ostobákkal, hogy milyen típusú az a kisbusz, amivel a vezír közlekszik.

Preparing to apologize in 3...

2...

1...

Dan da Man 2020.06.14. 09:51:22

@szánmonoxid: Nyugi, tök igazad van, csak nem nézel elég messzire.

Ez nem intézkedés Karácsony részéről, hanem politika. Kezdeményez egy zöld intézkedést (zöld szavazatok), amit a kormány (megvalósíthatóság híján) elkaszál majd. Így a zöldek (akik közt vannak narancsok is) megorrolnak a fideszre, és átszavaznak. A budapesti autósok viszont nem fognak "hálából" átszavazni a fideszre, mert jobban utálják őket.

Szóval ez nem komoly dolog, csak egy kis játék. Nem az a cél, hogy valóban működőképes legyen.

Más kérdés, hogy emiatt a pestiek szopnak. Részvétem, ez valóban nem fair.

Dan da Man 2020.06.14. 10:00:12

@Dan da Man: Hát, hibázni is tudni kell, mert valóban VW, és nem Mercedes (de azért ne a pék Transporterére gondoljunk). Úgyhogy megkövetlek. Ezzel együtt igaza volt annak, aki rámutatott, hogy ettől még nem üldögél a dugóban, sem ő, sem a követő autók, hanem villogva autózik.
Tehát az autó márkája másodlagos.
Ezzel együtt tévedtem...

Dan da Man 2020.06.14. 10:04:07

@pityókabort Vráncsábó ócsón: Akár igazad is lehetne. Egészen addig, amíg rossz idő nem lesz. Meg bevásárolni nem kell menni. Meg gyerekért. Meg tárgyalni (vagy máshol megjelenni).

Ne legyünk naivak. A bicikli nem állandó alternatíva. Ezért nem is lesz soha többség. Jelenleg viszont arra jó, hogy mindenkit a biciklisek ellen hangol, mert az autósokat is felbassza, és a környékbelieket is, akiket a szmog zavar. És a 4 gyereket nem fogja az ember villamoson, sem biciklin terelgetni, ha van autója.

Dan da Man 2020.06.14. 10:06:12

@DFK: TÖKÉLETES.

Így van.

Innen indulunk.

És akkor azt is látjuk hány ember gondolja komolyan a biciklizést, és hogy érdemes-e nekik bicikliutat rendszeresíteni...

Dan da Man 2020.06.14. 10:12:40

@Ménár Atya: Fosztogatás...

Főleg az.

Legalább ne azzal vádolnád ezt a szerencsétlent, amit orbánék csinálnak. Emiatt lesz teljesen hiteltelen a hozzászólásod, mert mutatja, hogy merre vagy elkötelezett.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.14. 10:30:18

@pityókabort Vráncsábó ócsón:

"Budapesten miért elenyésző törpe kisebbség a biciklisek, és például egy tetszőleges alföldi községben miért többség? Nem lehet, hogy a körülmények miatt?"

Absazolút igazad van, a körülmények miatt.

A falunkban akár gyalog is elsétálok az 1km-re lévő boltba, de gyakrabban megyek kerékpárral.

De ha már több dolgot bevásárolok, akkor csakis autó. Ahogy akkor is csak autó, ha erős szél fúj, esik az eső, hideg van, nagyon meleg van, vagy a 30km-re lévő városba megyek bármilyen céllal. Akkor is autó, ha idős rokonunkat is visszük magunkkal, ami gyakran előfordul.

Mari néni esete más, ő hetente kétszer elkerekezik a boltba és megveszi a pár apróságot, ami kell neki. Ha messzebbre kell mennie vagy nagyobb bevásárlás esedékes, akkor viszik a gyerekei - autóval. :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.14. 10:34:07

A lényeg az, hogy az általunk megtett utaskilométerek 95+%-át autóval abszolváljuk. Falunk, a körülmények miatt.

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.14. 13:29:04

@Blindmouse: honnan tudod, hogy mi van Karácsony világában. Egyébként, és javíts ki ha tévednék, ő is a Hungária körúton kívül lakik, ráadásul korábban egy olyan kerület polgármestere volt, ami részben a Hungária körúton kívül fekszik. Egyébként ha elfelejti mi van ott, majd a kerületi polgármesterek emlékeztetik.

A második mondatod egy lusta ember szánalmas önigazolási kísérlete, nem több. Na viszlát!

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.14. 13:46:49

@Dan da Man: nyilván van, akinek a bicikli nem pálya. Öltöny, nyakkendő, kiskosztüm, fél az esőtől (pedig mi, magyarok állítóleg keméynek vagyunk), nagy pokkot cipel, túl öreg hozzá. De ha a többiek kiszállnak a kocsiból, leszállnak a buszról, akkor a maradók életét is megkönnyítik, gondolom, ezt nem kell tovább magyarázni. Hogy ennek ára van? Hát sajnos igen. De lehet, hogy jobban megéri most megfizetni azt az árat, mint konzerválni a mostani állapotokat. És igen a dolog hozadéka nem azonnali, és nem is mindehol biztos. De foglalkozni kell vele.

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.14. 13:49:19

@Dan da Man: Ja, és megnéztem mekkora Budapesten a négy+ gyermekes családok aránya: 0,63%. Részemről ennyien a budira is járhatnak autóval :)

Link: www.ksh.hu/nepszamlalas/docs/tablak/csaladtipusok_jellemzoi/16_02_03_02_04.xls

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.14. 13:52:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A falunkban akár gyalog is elsétálok az 1km-re lévő boltba, de gyakrabban megyek kerékpárral." Budapest belső kerületeiben 300 méteren belül szinte garantáltan találsz egy boltot. Ha pedig a külső kerületekben laksz, és bevásárlóközpontba mennél, nyugodtan autózhatsz, ott általában nem annyira zsúfolt a környék.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.14. 13:53:40

@pityókabort Vráncsábó ócsón:

"De ha a többiek kiszállnak a kocsiból, leszállnak a buszról, akkor a maradók életét is megkönnyítik, gondolom, ezt nem kell tovább magyarázni."

Ha a gyerekek, a papa és a mama biciklivel megy, a nagypapa meg autóval ugyanakkor ugyanoda, akkor kinek az életét könnyítik meg?

"mint konzerválni a mostani állapotokat."

Szerinted eljön majd az az idő, amikor a beteg, az idős, a rokkant is biciklizni fog? Eljön az az idő, amikor télen is elég meleg lesz a biciklizéshez? Amikor a biciklis feje fölött eláll az eső? Amikor a bevásárolt áru m agáról megy házhoz? (OK, van, ahol működik házhozszállítás, de ha 5 helyen vásárlok be, akkor nem túl gazdaságos 5 helyről házhozszállítást fizetni.)

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.14. 13:57:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ugyanez a vidéki utakkal. Én sem biciklivel járok az agglomerációból a vidéki munkahelyemre, viszont itthon, helyben canga, bár van hágó rendesen, Budapestre, ha ott akad dolgom, csak este hét után és hétvégén megyek autóval, egyébként busz (nem saját, mint a viccben az arab diáknak :)).

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.14. 14:01:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ha a gyerekek, a papa és a mama biciklivel megy, a nagypapa meg autóval ugyanakkor ugyanoda, akkor kinek az életét könnyítik meg?" Mennyire gyakori, hogy papa mama, gyerekek és nagypapa naponta carsharinget játszik Budapest utcáin?

"Szerinted eljön majd az az idő, amikor a beteg, az idős, a rokkant is biciklizni fog?" Nem, bővel elég ha az egészségesek és fiatalabbak megtehetik. Már az is eredmény.

"Eljön az az idő, amikor télen is elég meleg lesz a biciklizéshez? Amikor a biciklis feje fölött eláll az eső?" Ezt mások valahogy megoldják. Csak nem akarod azt mondani, hogy mi, magyarok puhapöcsök vagyunk?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.14. 14:35:13

@pityókabort Vráncsábó ócsón:

Mi van, ha nem a 300 méteren belüli boltban találom meg megfelelő áron, amit keresek? Mi van, ha annyit vásárolok, hogy kerékpárral nem bírom hazavinni?

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.14. 14:49:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: megfontolt emberként eldöntöd, hogy az árkülönbség megéri-e, hogy költs a hosszabb útra. Viszont, szerinted ez egy mindennapos probléma?

pityókabort Vráncsábó ócsón 2020.06.14. 14:53:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ráadásul, ha sokan autóznak, olyanok is, akik amúgy biciklizhetnének, sokkal tovább fog tartani eljutnod a kiválasztott boltba

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.14. 16:07:36

@pityókabort Vráncsábó ócsón:

"Mennyire gyakori, hogy papa mama, gyerekek és nagypapa naponta carsharinget játszik Budapest utcáin? "

Nem carsharing. Ha papa nem tud biciklizni, akkor ő mehet autóval, de a család többi tagja már nem ülhet be mellé a kocsiba, mert ők ugye biziklizzenek. Nagyon észszerű, nem?

"bővel elég ha az egészségesek és fiatalabbak megtehetik. Már az is eredmény."

Bocs, én nem fogok esőben, hóban, fagyban és kánikulában kerekezni csak azért, mert megtehetem.

"Ezt mások valahogy megoldják"

Mármint azt, hogy a biciklis feje fölött elálljon az eső? Áruld el, hogyan csinálják? Netán esernyővel bicikliznek?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.14. 16:12:04

@pityókabort Vráncsábó ócsón:

"szerinted ez egy mindennapos probléma?"

Mondjuk másnapos probléma.

"ráadásul, ha sokan autóznak, olyanok is, akik amúgy biciklizhetnének, sokkal tovább fog tartani eljutnod a kiválasztott boltba"

Mennyivel tart tovább az út, ha a nagypapa mellé kerekezés helyett beül a papa és a mama is?

szánmonoxid 2020.06.14. 19:40:15

@pityókabort Vráncsábó ócsón:
Ami a négynél több gyerekeseket illeti, azokat még a BKV is szívatja, ugyanis a családi kedvezmény csak 4 gyerekig érvényes. Ha több van, azoknak venni kell külön jegyet.
Nem apró faszság.
És nemcsak cigányoknak van ennyi, egy csomó (na jó, kissé azért elborult, középsúlyos valláskárosult) ismerősömnek is (vagy ott a Gyurcsány meg az O1G).

"Csak nem akarod azt mondani, hogy mi, magyarok puhapöcsök vagyunk?"
Lehet, hogy nem vagyunk, de remélem, körülnéztél ma délután, hogy hány biciklist láttál a belvárosban. Én konkrétan egyet sem. Igaz, zuhogott rendesen. De az autók azért jártak, meg a buszok is. A lámpák nem mindenhol működtek, az igaz.

Érdemes-e csak jó időre az autók rovására kerekescigánysávokat kijelölni szerte a városban, amelyeket csak áprilistól októberig használnak mérhető számban, de akkor is csak jó időben?

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Eljön az az idő, amikor télen is elég meleg lesz a biciklizéshez?"
Hát, aszongyák, globális felmelegedés van, és bár a buzik száma is egyre nő, de szerintem itt nem erre gondoltak, hanem szó szerint értik, szóval ilyen még lehet. Ahogy olyan is, hogy nyáron túl meleg lesz hozzá annak, aki nem néger.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.14. 20:58:38

@szánmonoxid:

"aki nem néger"

Basszus, hát hol élsz te? A néger szó rasszista, manapság az afroamerikainak kell nevezni őket. Mondjuk nem tudom, hogyan kellene nevezni azt a négert (ezer bocsesz a szóért, mea culpa, mea maxima culpa), aki Afrikában él és soha nem is járt Amerikában. Mert hát a néger szó nem szerepelhet a megnevezésben, ahogy a black sem, mert az is rasszista.

Vagy hogyan kell píszíül nevezni egy Amerikában élő líbiai származású arabot vagy egy a Dél-afrikai Köztársaságból származó fehér embert. Mert szigorúan véve ők is afroamerikaiak.

_B_ 2020.06.15. 12:19:21

@szánmonoxid: Te tipikusan annak a sötét embernek tűnsz, aki szívesen áll 4 sávon a dugóban, de azért a kereszteződésbe behajt, hogy blokkja a keresztforgalmat.
Mindenkinek a seggében tülekedsz amíg süt a nap, aztán ha leesik az eső, mint tegnap is, akkor az országúton sírva remegsz és 20-al mersz menni, autópályán is csak 40-el fékezgetsz, mert vezetni azt nem tudsz, de azért elindulsz, mert jogod van hozzá.
A tetves fajtád miatt tegnap 2x annyi idő alatt tettem meg 200 km-t, mint amúgy (sebességhatárokat betartva)

szánmonoxid 2020.06.17. 01:07:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Amerikában már az afroamerikai (Afro-American) is ugyanolyan sértő, mint a néger, az afrikai amerikai (African American) a PC. Ma még.

@_B_:
Te meg tipikusan annak a sötét faszkalapnak tűnsz, akinek az anyja a Gizella-Thököly sarkán strichelve keresi neked a napi kaját. Biztosan ezért nem tanultál meg helyesen írni sem, mert téged meg férfiaknak árusított ki, azóta vagy buzikurva, ezért nem volt időd iskolába járni. De legalább se a nyeléssel, se a szarással nem lesz gondod soha életedben, mert mindenhol jól kitágítottak.
Szóval az, hogy négykézláb, egy fasszal a seggedben meg eggyel a szádban mennyi idő alatt tettél meg 200 km-t, a kurva anyádat sem érdekli. Vezetni úgyis maximum csak áramot tudsz, te agyatlan faszkalap.

Alf56 2020.06.23. 16:43:55

Megkérdem itt is, (választ nemnagyon remélve) hátha elgondolkodnak rajta néhányan:
- Ki a bánatos találta ki, hogy az Üllői úton a MEGLÉVŐ kerékpárút mellé felfest úgy egy másikat, hogy az se tábla nem jelzi sehol, se megközelíteni sem lehet szabályosan. A kifelé menő oldalon 2 méterre van az új a régitől.
- MÉRT még mindig azon gondolkodik mindenki, hogy az AUTÓS KÖZLEKEDÉS gondját megoldjuk? EGYMÁSTÓL nem férnek el, nem a kerékpárosoktól / gyalogosoktól
- Ki találta ki az ingyenes parkolást és mi volt a cél? Mert ugye a vidékről Budapestre autóval bejövő dolgozó azokra a helyekre tud beállni, ahonnan a budapesti dolgozó munkába menve elment. ELMENT? Vagy hómoffiszozik?