Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

8+1 tanács, hogy mit csináljunk a parkokban a járvány idején és mit ne

8+1 tanács, hogy mit csináljunk a parkokban a járvány idején és mit ne

2020. május 09. - lukacs.mate

Milyen szabályokat fontos betartanunk, mire figyeljünk, ha sétálni, sportolni, biciklizni vagy kutyát sétáltatni megyünk a parkba?

1. Mindig tarts 2 méteres távolságot másoktól!

Ha nehéz elképzelni, hogy mennyi a két méter, gondolj egy nagyon magas hason fekvő emberre közted és egy másik parkba látogató között. Na, pontosan ennyi. Általában azt kérik tőled a parkokban, hogy maradj a kijelölt ösvényeken, de ezúttal ne félj letérni róluk, hogy a másoktól való 2 méteres távolság megmaradjon! Adj elsőbbséget a babakocsival és a kerekesszékkel közlekedőknek, helyettük te sétálj a fűben!

2. A napozás nem testmozgás.

A parkok és a napsütés kéz a kézben járnak egymással, azonban a járvány alatt ügyelj rá, hogy csak akkor menj ki a szabadba, ha valamilyen testmozgást szeretnél végezni! Szóval ne most napozz, piknikezz vagy tarts online munkahelyi megbeszélést a munkatársaiddal a parkban!

3. Egyedül vagy a veled egy háztartásban élőkkel eddz!

Bármennyire is csábító, hogy a barátaiddal menj le edzeni a parkba, ezt most inkább hanyagold! Ha mindenáron másokkal szeretnél edzeni, akkor azok a veled egy háztartásban élők legyenek!

arek-adeoye-running-unsplash.jpg

Photo by Arek Adeoye on Unsplash

4. Ha azt látod, hogy le van zárva a kültéri sportpálya, azt vedd komolyan!

A járvány miatt az önkormányzatok lezárták a legtöbb játszóteret és sportpályát. Ne hagyd figyelmen kívül a tiltást, most ne menj be a lezárt területre!

5. Lassan közelítsd meg a nyitva lévő parkok bejáratait.

Sokszor nem könnyű betartani a fizikai távolságtartás alapvető szabályait, mert bizonyos épületek és parkok be- és kijáratának szűk az áteresztőkapacitása. Óvatosan közelítsd meg ezeket a helyeket, hogy elkerüld a másokkal való érintkezést!

6. Gyalogolj, ne fuss a zsúfoltnak tűnő helyeken!

Tagadhatatlan, hogy a futás egy jó testedzési forma, azonban a jelenlegi helyzetben nem jó mások között szlalomozni. Ha úgy ítéled meg, hogy sokan vannak a parkban, látogass vissza egy későbbi, csendesebb időszakban!

7. Ne bringázz csoportosan!

Tekerj óvatosan és körültekintően, maradj a kijelölt ösvényeken és ne csoportosulj másokkal.

8. Kutyádat pórázon sétáltasd!

Fontos, hogy a kutyádon póráz legyen, amikor beléptek a parkba. A négylábú barátod alap természetéből fakadóan azonnal odarohan, ha más kutyákat lát. A póráz segít megakadályozni, hogy a kutyád és te is túlságosan közel kerüljetek másokhoz. Különösen fontos ez, ha egy különösen veszélyeztetett ismerősöd kutyáját viszed le sétálni.

mitchell-orr-dog-unsplash.jpg

Photo by Mitchell Orr on Unsplash

+1 Segíts, hogy a parkok nyitva maradhassanak!

Ahhoz, hogy a parkok fizikai és mentális kikapcsolódási lehetőséget nyújtsanak a látogatóknak, fontos hogy betartsuk a felsorolt alapvető szabályokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr8915658120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zabalint 2020.05.09. 07:48:44

A 8-as pont máskor is kötelező, csak nagyon sok a tahó kutyatartó, aki leszarja.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2020.05.09. 19:50:53

@Zabalint: Az alapprobléma az, hogy kutyát tartanak a belvárosi lakásban...

bmeli 2020.05.10. 06:48:33

Esetleg a kialakított futópályák használatára is lehet a egy szabály (kutyák futók rá ugorva, kutyák pórázzal keresztben, totyogók, bicikliző, stb.). Ráadásul a rekortán mellett séta- és bringaút is van.

shantung 2020.05.10. 09:21:34

A futókkal, kerékpárosokkal a gyors haladás és a fokozott levegő, nyálcseppek kiáramlása miatt legalább 8-10, egyesek szerint 20 méter távolságtartás a javasolt.
Kár, hogy figyelmeztetni kell őket arra, hogy legalább maszkot viseljenek, erre maguktól kellene rájönniük! Ja, hogy nehezebben kap levegőt,- az amúgy mindig nyitott szájjal futó - ennyi áldozatot ő is hozhat a rendkívüli helyzetben!

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2020.05.10. 10:02:57

A napozás testmozgás, próbálj meg egy olyan napon, amikor teljes napon túl meleg van, teljes árnyékban túl hideg, követni az ideális napozóhelyet!:)

blaubner 2020.05.10. 13:18:09

@shantung:
ezt egy picit túlzónak tartom, ha nem versenyre edz valaki és nincs hurrikán, hanem hétköznapi szélviszonyok közötti kényelmes kocogásról és városi kerékpárról beszélünk, akkor szvsz 4-5 méter távolságot elég tartani.
ami fontos, hogy a futó kerüljön, esetleg lassítson egy kicsit és fordítsa el a fejét, amikor elhalad valaki mellett.
a leginkább kulturált megoldás persze az, ha valaki ezekben az időkben nem a felkapott helyeken tud, hanem alternatív helyeket keres akár néptelen mellékutcákban.

Perillustris 2020.05.10. 14:55:31

@shantung: Miért kellene figyelmeztetned bárkit is? Egyrészt nem is kötelező, másrészt a többségnek - ahogy nekem is - kinzás lenne maszkban futni.

Zabalint 2020.05.10. 18:14:41

@shantung:
Ja, de azt a távolságot nem egymás kerülésénél, hanem egymás csóvájában kell tartani, egyébként egyébként ugyanaz, mint ha nem futnál.

Másrészt sokkal célszerűbb nem frekventált helyen, nem frekventált időpontban futni, mint maszkot viselni, ami egyébként teljesen értelmetlen lenne futás közben, mivel intenzív légzés esetén erősen visszaesne a maszk nyújtotta védelem.