Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Nézd meg, hogy mi minden fér el 600 parkoló autó helyén!

Nézd meg, hogy mi minden fér el 600 parkoló autó helyén!

2020. május 08. - lukacs.mate

Bizonyára sokak számára ismerős a Streetfilms csapata, akik a Youtube csatornájukon keresztül mutatnak be a világ minden tájáról remek ötleteket, kezdeményezéseket, bátor lépéseket, amelyeket az élhető, egészséges és biztonságos városok kialakítása érdekében vittek véghez a városvezetők.

jace-afsoon-vexiwdcy1gw-unsplash.jpgFotó: Jace & Afsoon - Unsplash

Ebben a kellemes, vidám hangulatú videóban arról beszélget az amszterdami városvezetés egyik munkatársa és a kisfilm készítője, aki New Yorkból érkezett, hogy inspirálódjon, hogy mi mindent lehet a lakossággal közösen tervezni 600 (!) parkoló gépjármű helyén úgy, hogy közben az autók tulajdonosai - azaz a helyben élők - is jól járnak.

Indítsd el a videót, kapcsold be a feliratot, és álmodj velünk arról, hogy egyszer Budapest bizonyos városrészei is hasonlóan barátságos környékekké válhatnak!

 

A látottak után úgy gondolom, hogy a történetet érdemes párhuzamba állítani a József Nádor téri mélygarázs esetével, ahol a közel 500 férőhelyes parkoló megépítése ellenére az önkormányzatnak eszébe sem jutott legalább ennyivel csökkenteni a felszíni parkolóhelyek számát, ezzel is tovább növelve a belvárosba áramló gépkocsik mennyiségét, és a zaj- és légszennyezés mértékét, ami vitathatatlanul ártalmas mindannyiunk egészségére, függetlenül attól, hogy éppen milyen közlekedési módot választunk az utunkhoz.

Ha felkeltettük az érdeklődésedet, kattints ide, és nézd meg, mitől válhat a te környéked is egészségesebbé!

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr5415659114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.05.09. 09:08:53

Egyre szánalmasabb ez az autó elleni erőlködés ami az elmúlt hónapban ezt a buta becsípődést hozta az összes sötétzöld ostobánál.
Aranyoskáim, meséljétek már el, az autók hogyan veszik el a helyet a falra felfuttatott növények elől, az eleve autóforgalom elől elzárt területeken telepített növények elől, etc...
Nem kell ész nélkül mindent tiltani amit trendiségből gyűlöltök, de a hasznából származó összes jóléti eredmény ugye jár nektek, hanem el kéne kezdeni valódi hozzáértő szakemberek, (nem botoxozott buta lobbiifeleség agyhalott sötétzöldek óbégatása) alapján a szabad területek betelepítésének, gondozásának kidolgozását, és minő csoda, ha normálisan tudnátok ezt összeegyeztetni az élet minden szereplőjével, akkor mindenki jól járhatna.
Ja, az nektek nem jó, a másik az csak szopjon mert nektek úgy tetszene.

midnightcoder2 2020.05.09. 10:01:57

Szerintetek mennyibe kerülne ilyen mennyiségű növény napi locsolása, ápolása ? A trambulin körülötti homok már egy hét után tele lenne kutyaszarral, a növények közötti rész pedig teli dobálva szeméttel. Kis hazánkban még a betont sem tudják szemét mentesen tartani.

midnightcoder2 2020.05.09. 10:03:02

Ez nem nyugat-európa ahol a kelet-európából bevándorolt bölcsész kabátgombért összeszedi a szemetet.

HaCS 2020.05.09. 13:34:34

Hollandia egy más világ, és másképp szervezték meg a város életét, már a kezdetektől.

Jó lenne, ha rendszerben szemlélnétek az egészet, és nem megint gyökér módon apró részletekben vesznétek el!

Azt hiszitek, hogy Amszterdam milyen jól elvan az autós közlekedés nélkül, mert ezt látjátok valami prospektusban. Az amszterdami nagykörút az S100 bár többnyire 2x1 sáv, de dugig van felszíni parkolókkal, a kerékpárút meg majdnem végig a járdán megy. Emellett vannak a P+R parkolóházaik, és nem egy foghíjtelek kopár nyomorúságára kell itt gondolni.

Kicsit kijjebb a Hungária krt. távolságában meg konkrétan 2x4 sávos autópálya vezet (A10) szintbeli kereszteződések, lámpák nélkül.

Na, első lépésben így lehet tehermentesíteni a belvárost.

Nézzétek meg egy térképen, a mai technológiával nem nagy truváj!

Laeisz 2020.05.09. 15:34:16

@HaCS: Zöldikémék kiruccannak Hollandiába. Fogadja őket ott valami helyi, állampénzen lebzselő csimbókoshajú, akivel spangliznak egyet-kettőt - aztán hazamegy Zöldike és ír egy ilyet...

Megkérdezném Zöldikét: vajon tudja-e, hogy mi finanszírozza mindazt, amit látott? Nyilván nem. Ez az az ezeréves polgári (kapitalista!) tradíció, amely a hollandok nagy részében természetes "alapszoftverként" fut. Az egész ország egy szervezett rendszer - amely még azt is elbírja, hogy van néhány csimbókoshajú, állmapénzen eltarva. Hollandia nem az amszterdami virágláda és enm a bringák. Hollandia a rotterdami kikötő, az eindhoveni ipar és egy csomó egyetemi kutatóintézet.

Ehhez persze Zöldike mit sem ért, meg lusta is rá!

(Egy kérdés: ez a posztoló, bizonyos Lukács Máté tán csak nem fiacskája Lukács Andrásnak, á la Levegő Munkacsoport? Mert ha igen, akkor mindent értek...)

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.05.09. 16:56:30

A sok sötétzöld egyszer végigmehetne néhány külvárosi utcán. Segítek, alap a fél méteres gaz, az, hogy két hetente lenyírom a füvet a ház előtt a valójában önkormányzati kezelésű területen, az velem együtt az utcában jó ha 5 porta előtt megszokott a 100-ból. A többi még ki is tapossa két keréknyomon mert fontosabb neki az autója. Itt akartok ti zöld szemléletet? Ébresztő bogárkáim, elsőnek az önkorikat kéne rávenni a saját területük rendben tartására, aztán a lakókat, utána lehetne fejleszteni, de ahhoz biztos nem sötétzöld agymosottaktól kellenek a tanácsok.

nyelv-ész 2020.05.09. 17:36:09

A József Nádor téri mélygarázs esetét felesleges bármivel párhuzamba állítani. Olyan szerény mennyiségű parkolóház és mélygarázs van Budapesten, legfőképp P+R parkoló, hogy a József N. téri csak egy egész kicsit enyhít a helyzeten.
Budapest nem a városhatárig tart, mert körbeépült egy majdnem milliós agglomerációval, ahol nem tud kiépülni olyan tömegközlekedés, mint a belvárosban. Ha az agglomerációból nem lehet P+R-be beparkolni, akkor be fog jönni továbbra is mindenki autóval az agglomerációból, és lehet helyette építeni csilliárd kilométer bringautat, mert az sem fog javítani a helyzeten.

nyelv-ész 2020.05.09. 17:38:37

@csúti csüngőhasú tolvaj: Ez is nonszensz, hogy a házad előtti területet köteles vagy gondozni, de nem a tiéd. Még azért is területfoglalási engedélyt kell kérned, és fizetned, ha konténert hozatsz, mert mondjuk építkezel. Akkor is, ha nem járdán van a konténer, és nem lóg be az úttestre sem.

törzsmókus 2020.05.10. 00:11:15

@csúti csüngőhasú tolvaj:
Egyre szánalmasabb ez az autó melletti erőlködés ami az elmúlt hónapban ezt a buta becsípődést hozta az összes autóbagyógyult ostobánál.
Bármi, de tényleg bármi téma előkerül, amitől a város egy kicsit is élhetőbb és használhatóbb lehetne, kapásból megjelennek a trollok, akik visítoznak, hogy a sötétzöldek tönkreteszik az autózást, és mivel autózás = élet, ezért az életet. Mindmeghalunk. :'(

Hollandia a 60-as években ugyanilyen autóbuzi volt, faltól falig füstölő fémdobozokkal voltak tele a városaik. Aztán elegük lett. Az olajválság krízisét kihasználva elkezdték átalakítani a városaikat, és most már itt tartanak. A hanyatló nyugat, ugye.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2020.05.10. 09:54:41

@törzsmókus: Álom-álom, édes álom! Itt még azt a minimális lépést se képes megtenni a helyhatóság, hogy a 40 éve járdára terelt (félkerékkel, orral oda álló) autókat visszategye párhuzamos parkolásra. Nem hogy körgyűrűket meg parkolóházakat/garázsokat hozzon létre kint és bent. Itt a csak addig ért mindig is az ész, hogy lezárjanak és kitiltsanak. És ez nem pálya.