Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Buenos Aires bevezette a 10km/órás övezeteket

Buenos Aires bevezette a 10km/órás övezeteket

2020. április 28. - lukacs.mate

Buenos Aires vezetése néhány évvel ezelőtt úgy döntött, hogy a szűk belvárosi utcákat a megváltozott igények alapján átalakítja, több teret adva a gyalogosan és kerékpárral közlekedők számára.

fabio-alves-ysjuowq1hi8-unsplash.jpg

Fotó: Fábio Alves - Unsplash

Ebben a rövid videóban Juanjo Mendez a Buenos Aires-i önkormányzat munkatársa bemutatja nekünk, hogy milyen látványos eredményeket értek el a projekt keretében átalakított belvárosban. A közterületek újratervezése egy általunk is ismert vezérelv, az emberközpontúság mentén zajlott, amiről bővebben az Egészséges utcák című kiadványunkban olvashatsz.

 

A látottak alapján hány alapelvre ismersz rá az Egészséges utcák szempontrendszeréből?

hs_diagram_2.png

A napokban két európai nagyváros, Brüsszel és Milánó is forgalomcsökkentés bevezetését jelentette be, ezenkívül növelik a gyalogosok és a kerékpárosok által használt területeket, hogy a koronavírus utáni helyzetben a biztonságos fizikai távolság megtartását elősegítsék. Milánó levegőjének minősége jelentősen javult a karanténidőszakban, így a városvezetés másik célja az intézkedésekkel, hogy megtartsák ezt az állapotot.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr9915631392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gleccsertetű 2020.04.29. 13:39:55

Megy a propaganda meg az agymosás ezerrel

tiltsál ki te gyökér 2020.04.29. 14:01:07

Elmentek ti is meg a karigeri is a kurva anyátokba.

Szeretném látni például ezt a ferdefejű faszt esőben biciklizni.
Meg mondjuk Soroksárról jusson el Óbudára télen.

tiltsál ki te gyökér 2020.04.29. 14:03:22

Egyébként meg ki volt az a marha aki kitalálta, hogy az utcán kell élni, meg jól érezni magukat az embereknek?

Attilajukkaja 2020.04.29. 14:35:31

Az ilyen utcákban vajon hogyan történik például az árúkiszállítás?

gigabursch 2020.04.29. 14:42:55

Jó dolog ez a 10 km/s sebességkorlátozás.
Nagyjából bármelyik 3 éves gyerek meghaladja egy futóbiciklivel.
Remélem jól le lesznek trafizva.

Amúgy Krausz Gedeon megint fossa az ökörségeket.
Persze, ha lenne ÉNY-i szektora az M0-nak, akkor miattam az egész rakpart lezárható lenne, de addig miről szól a süketelés?
Értem, hogy nehéz dolog ésszerűen gondolkodni, mert ahhoz kevés a frázispuffogás, de könyörgöm(!) azért ipari szintű hülyének nem kell lenni.

röf 2020.04.29. 15:04:58

Gondolom ha K.Gergely nem állt volna elő ezzel a forgalombénító ötletével, a kutyát sem érdekelné a jólevegőjű argentin város hasonló lépése.... megy a puhítás....

lukacs.mate 2020.04.29. 15:26:06

@röf: 2 hete állt a fiókban már ez a videó, csupán a véletlen műve, hogy egyszerre jött ki a fővárosi tervekkel. amúgy azzal te is nehezen tudsz vitatkozni, hogy a tisztább levegő jobban esik a tüdődnek, a kevesebb zaj, pedig a fülednek, ugye? ;)

Kivlov 2020.04.29. 15:42:44

Muhahahha, akkor karácsonyfa mutogathat, hogy már a zindiánok is ezt csinálják, akkor jó lesz nekünk, kipcsakoknak is.

Jó is lenne, csak először kéne még vagy 5 metróvonal, kb. Pest megye széléig érve.

röf 2020.04.29. 15:52:21

@lukacs.mate:
Ne viccelj... egy kétmilliós várost akarsz jólevegőjűvé és csendessé tenni...?
És a lassan poroszkáló, dugóban türelmetlenkedő autók hogy fogják tisztábbá tenni a város levegőjét ahhoz képest, mintha a lehető leggyorsabban célba érne mindenki...?
Csak azért, mert Geri Papát (nem tudni kinek a hibájából) elütötték....
Ne haragudj, ez méltó az új városvezetéshez.... orbitális marhaság.

Bkkzol 2020.04.29. 15:58:15

Ez a szerencsétlen "főpolgármester" hol él? 30 km/óra... persze alát magának egy hasonszőrű "szakértőt" aki nagyon dícsérte az oslói, helsinki mintákat (azt nem említve, hogy 600-700 ezres városok ezek.
Fura egy országban élünk amikor a miniszterelnök foci imádata milliárdokat költenek erre a főpolgármester apjának balasete miatt, meg mert nem tud autót (se) vezetni milliókat nyomorítanak meg.... Esetleg ajánlom neki a teljes autó stoppot ,mert álló autó nem gázol el senkit....

inyesmester 2020.04.29. 16:08:31

A helyzet komolytalanságát mutatja, hogy a filmben mindenki dupla,tripla sebességgel megy, ha nincsen előtte akadály.A kerékpárosok szívbaj nélkül hajtanak be a gyalogosok közé.
Budapesten is lehetne ilyen, ha nagyon akarja valaki. Lazítani kell a sétálóutcák feltételein. Ezekben egyébként jelenleg is 10 km/h a megengedett sebesség, csak nálunk kevesebb autó hajthat be.

tiltsál ki te gyökér 2020.04.29. 16:09:38

@gigabursch:
"ha lenne ÉNY-i szektora az M0-nak, akkor miattam az egész rakpart lezárható lenne,"
Jaja. Akkor egy Békás- Alberfalva táv a 17 km helyett lenne 42. Úgy az élhető városért a környezetvédelem jegyében.

Zsuzska Molnár 2020.04.29. 16:52:08

@tiltsál ki te gyökér: A videóban gyalogosbaráttá alakított övezetekről, gyakorlatilag sétálóutcákról van szó Buenos Aires városközpontjában. Ez azért nem ugyanaz, mint Budapesten mindenhol bevezetni bármilyen sebességkorlátozást.

Zsuzska Molnár 2020.04.29. 16:59:09

@röf: Nem nagyon van szerintem hasonlóság, ha megnézed a videót. A videóban sétálóutcák kialakításáról van szó, amelyekbe 10 km/órával hajthatnak be autók, az utcákon alapvetően gyalogosok és kerékpárosok járnak. Akkor lenne hasonlóság, ha mondjuk több Váci utcát szeretne valaki a belvárosban. Egy egész városra vonatkozó sebességkorlátozási terv, illetve sétálóutcák kialakítása egy város központjában nem nagyon állítható szerintem párhuzamba. Mondjuk ehhez meg kell nézni a videót, és nem elég a címet elolvasni.

Zsuzska Molnár 2020.04.29. 17:06:32

Kár, hogy csak a címeket olvassák el az emberek. Itt sétálóutcák kialakításáról van szó Buenos Aires városközpontjában, nem egy egész város sebességkorlátozásáról. Szerintem a kettőnek kevés köze van egymáshoz. Ha mondjuk az lenne a terv, hogy Budapest belvárosában több sétálóutca lesz, amelyekben 10 km/óra a sebességkorlátozás, ahogy ez normális egy sétálóutcában, akkor lenne köze a jelenlegi budapesti tervekhez.

röf 2020.04.29. 19:14:46

@Zsuzska Molnár:
Kedves Zsuzska, vedd már észre, a franc se foglalkozik itt Argentínával, a kutyát nem érdekli, hogy ott milyen utcákon hánnyal megy be az autó a hintók, vízibiciklik és sárkánykígyók közé....
Itt az foglalkoztatja a népeket, tényleg lesz-e valami Ká.Geri abnormális elképzeléséből....

Zsuzska Molnár 2020.04.29. 19:34:32

@röf: Szerintem én észrevettem, hogy téged más érdekel, nem a cikk, amiben nincs szó sárkánygyíkról sem, meg általános forgalomcsökkentésről sem. És ez tök oké, csak ha a fővárosi intézkedések érdekelnek, akkor érdemes lenne azokon az odalakon beszélgetned, ahol erről van szó, vagy ahol azoknak tudsz jelezni, akik a döntést tervezik. De ahogy jól esik. Csak szóltam, hogy szerintem az argentínai sétálóutcáknak kevés közük van egy általános forgalomcsökkentéshez, te viszont a kettő közötti hasonlóság miatt háborogtál.

röf 2020.04.30. 06:58:04

@Zsuzska Molnár:
Kedves Zsuzska, kérlek számold össze, hogy az írásra beküldött kommentek közül hányan foglalkoznak az argentin helyzettel, és hányan a várható pesti káosszal.
15/3-ra a pesti téma nyert. (A háromból egy a cikkíróé, kettő a tiéd)
Ergo ha csak a cikkhez lehetne hozzászólni, akkor kár volt megírni és közzétenni.

Attilajukkaja 2020.04.30. 08:44:57

@röf:
Én sem a pesti helyzetre kérdeztem rá a hozzászólásomban.
Ettől függetlenül, nem a kommentek minősége határozza meg, miről szól a cikk.

Zsuzska Molnár 2020.04.30. 08:44:59

Engem nem zavar, ha cicás posztok vagy receptek alatt is a budapesti helyzet a téma, bár sok értelmét személy szerint nem látom, de írtam, hogy mindenki ott beszélget erről, ahol neki jól esik. Csak szerintem egymástól független témákat nem érdemes összemosni csak azért, hogy arról beszélhessen az ember, ami őt érdekli. Te ezt írtad: "Gondolom ha K.Gergely nem állt volna elő ezzel a forgalombénító ötletével, a kutyát sem érdekelné a jólevegőjű argentin város hasonló lépése.... megy a puhítás...." Ez az összefüggés, ha az argentín videót megnézed, nem állja meg a helyét, nem hasonló Buenos Aires lépése a budapesti tervezethez, pusztán erre próbáltm felhívni a figyelmedet. Talán csak a címig jutottál el, és emiatt nem voltál tisztában a bejegyzés tartalmával, így a párhuzamot is tévesen állítottad fel. Megesik. Sokan csak a címeket olvassák.