Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Legyen itt egy zebra: Rákóczi út

Legyen itt egy zebra: Rákóczi út

2019. október 05. - Járókelők

Legyen itt egy zebra! című kampányunk befejező hetéhez érkeztünk legfrissebb beszámolónkkal a Rákóczi útról.

screenshot_2019-09-17_so_ha_z_u_2_1.jpg

A Kazinczy és a Szentkirályi utca közé régóta szeretne zebrát a kerület egy aktív csoportja. Az Élő Erzsébetvárosért Egyesület koordinátora, Molnár Bence szerint itt nem egyszerűen a kényelemről van szó, hanem hogy a Rákóczi út hiába van tele üzletekkel, mégsem egyfajta bevásárló utcaként funkcionál, hanem inkább egy négysávos autópályára hasonlít.

A bátrabb járókelők csapatokba verődve igyekeznek átvágni az autók között, ami nemcsak a forgalmat lassítja, de balesetveszélyes is.

A másik három helyszín mellett persze innen is kaptunk jelzést a Járókelőn, de a zebra létesítését általában a környéket érintő más fejlesztésektől teszik függővé. Ilyen például a helyszíntől több száz méterre (és egy buszmegállóra) fekvő Blaha Lujza tér felújítása.

Már négy éve is megvan, hogy megmutattuk, a BKK 2014-es tervei pontosan arra törekedtek, amiről Molnár is beszél, egy olyan közterület létrehozására, ahol szívesen sétálnak az emberek. A tervek alapján az idegtépő autópálya-hangulatot a közösségi közlekedés és a fenntartható közlekedési módok, például a gyaloglás vagy a kerékpározás kényelmesebbé tételével és hangsúlyozásával szüntetnék meg. 

Összehasonlításul a terv és a Google Maps képe:

 

Hogy ez megvalósul-e valaha, az egy jó kérdés. Ugyanakkor a videóban nyilatkozó Molnár Bence hangsúlyozza: a zebra kialakításával felesleges lenne a nagy tervek megvalósulására várni. Ők már több éve gyűjtenek aláírásokat azért, hogy legyen itt kijelölt gyalogátkelőhely.

A környéken egyébként több egyetem, mozi, orvosi rendelő, kollégium és szálloda is található. De nem utolsó sorban - ha tetszik, ha nem - a Kazinczy utca jelenti a bulinegyed főutcáját is.

***

Ha lemaradtál a korábbi videókról, itt megnézheted őket, kiegészítve legfrissebb beszámolónkkal.  

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr8715109682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Neville 2019.10.05. 19:22:44

Itt inkább a villamost kellene visszaállítani. Tulajdonképpen annak megszüntetésével, és az abból fakadó buszkaravánokkal lett végleg elbaszva ez az utca.

Fülig José 2019.10.05. 20:16:47

"négysávos autópálya"... muhahaha. négysávos parkolót akartál mondani, 0-24. mióta megcsinálták a tutkerájos lámpákat az astoria és a híd közé (pláne mióta a szakasz interaktív akadálypálya lett balf@sz autósoknak) a keleti-gellért etap kb. egy óra.
az is elmebeteg, aki a környékére megy.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.10.05. 20:23:30

Oda azért nem tesznek zebrát, mert onnan kb 50 métere van már (a Vas utcánál). Egyébként egy zebrás átkelő felállításához a festésen kívül kell még külön közvilágítás meg közlekedési lámparendszer is, ami nagyon megdrágítja azt.
Mindettől függetlenül magam is rendszeresen szeretnék ott átrohanni, szóval maximálisan támogatom az ötletet. ;)

Egyébként meg az egész Rákóczi út 2x3 sávos autópálya, amit a szocializmusban alakítottak ki éppen az autósok kedvéért. akik aztán szépen hozzá is szoktak. Éppen ezért nem volt még bátorsága semmelyik vezetőnek visszaállítani a régi, 2x1+villamos/busz sávos rendszert. Amikor egyszer megpróbálta még Tarlós valamikor 6-8 évvel ezelőtt (amikor az itt bemutatott tervek is készültek), mindjárt nekiestek az autósok, azonnal le akarták gyillkolni. Ehhez előbb meg kéne építeni az elkerülő körúthálózatot sokkal jobbra ("nagyon-nagy" körutak), habár a Rákóczi Autópálya két vége (Hegyalja, Thököly) már ma is 2x2 vagy 2x1 sávos...

Ziu9 2019.10.05. 20:48:03

Csak a címet láttam meg, de egyből tudtam a helyszínt - szerintem is jogos igény. Egy kérdés csak, hogy a Rákóczi út buszközlekedésének folyamatosságát hogyan befolyásolná? Nincs most előttem milyenek az ottani lámpahangolások, konkrétan az érdekel, hogy ha a Buda felé tartó busz a Kazinczy utcánál megáll és utast cserél, akkor utána nem egyből tilosat kapna ennél az új zebránál? Vagy mindegy, mert úgyis a Síp utca lámpája lesz a mérvadó, ahol a busz és a gépkocsi egyszerre kap szabadot, zöldhullámban? (Ott meg mintha előnyitás lenne a busznak.)

Az antiochiai szent kézigránát 2019.10.05. 21:07:49

Egy utcával feljebb és lejjebb is van zebra, minek még eggyel megakasztani a Rákóczi amúgy is szar forgalmát?

ember100 2019.10.05. 21:16:01

Helló !

Igazából egy csatornát kellene oda építeni , a nagykörút is eredetileg csatorna lett volna hajókkal , uszályokkal.Persze lehetne gondola meg vaporettó is :)
Meg aztán ki lehetne tiltani az autósokat és visszatérnénk a lovas kocsikra , kordékra , RÉGEBBEN IS ILYEN VOLT !
Be is lehetne szántani az Oktogont olyan is volt , meg , meg ,meg.....
De tényleg ?
Elég sok fővárosban jártam pl. Isztambul 14 millió lakos ott vagy 2-3 2X5 sávos autósztráda vágja "darabokra" és még ÉLNEK ,
Róma , London .... mindenhol van 1-2 fő csapásirány az "autóknak" .
Mert ugye a belvárosban a Rákóczi úton nem esznek , vásárolnak... az ott lakók.Ja és persze mindenki dolgozzon lakjon ugyanabban a kerületben hogy ne kelljen autóznia.
A tömegközlekedést meg inkább hagyjuk , zsúfoltság , kosz , rettentő büdös dízel buszok szakadt villamosok a kombínókat kivéve.
Inkább meg kellene gyorsítani az átmenő forgalmat nem pedig ott lassítani ahol csak tudják.
Remek ötlet volt az aluljárókat megszüntetni , most még a felüljárókat is meg akarja szüntetni MERT CSÚNYA ???????
De hát akkor a Lánc - Szabadság - Margit hidat kivéve MIND le kellene bontani MERT azok sem túl szépek .
Hol is vagyunk a Balkánon ?????

Goyo 2019.10.05. 22:21:35

@Az antiochiai szent kézigránát: Mert a gyalogosok fontosabbak, mint az autósok, azért. Egyébként az az egy sarok mindkét irányba több, mint 100 méter.

encir 2019.10.05. 22:44:02

@Az antiochiai szent kézigránát: Na, a lenti és fenti zebra HELYETT lehetne ott a zebra, hiszen a buszmegállók miatt lenne praktikus azon a helyen. Vagyis még nyernének is az autósok, mert egy zebrával kevesebb lehetne.

Syllabux 2019.10.06. 08:10:59

Ott élek, és tényleg nagyon jó lenne ott egy zebra.
@ember100: gépkocsiforgalom és tömegközlekedés ügyben javaslok egy közelebbi fővárost: Bécset. A városmagból napközben ki van tiltva a gépkocsiforgalom, és láss csodát, az ott lakók élnek, a város működik, az emberek esznek, vásárolnak, stb.

KisIst 2019.10.06. 08:11:40

A Blahához közelebbi átkelőt lehetne egy kicsit beljebb vinni, ha már mindenféle képpen szükséges, valamint kicsit arrébb kellene vinni a befelé oldali buszmegállót 20-30m-rel...

A terv meg szép a forgalom csillapításra, de ameddig nincs valós alternatíva más útvonalra pédául Zugló-BAH csomópont között, addig felesleges ilyen projektben gondolkodni...

KisIst 2019.10.06. 08:17:56

@Syllabux:
Egyrészt a bécsi tömegközlekedés jobb, mint a budapesti, másrészt vannak alternatívák, pédául a gyakorlatilag a városon keresztülmenő, magasban épített autópálya... Na, ha ilyen lesz itthon, akkor részemről az összes mostani "felszíni városi autópályát" meg lehet szüntetni...

chrisred 2019.10.06. 10:40:09

@_Neville: A villamos helyett lett a kettes metró.

Syllabux 2019.10.06. 10:44:16

@KisIst: a bécsi tömegközlekedés valóban jobb, ugyanakkor Budapest termeli meg az ország GDP-jének közel 40%-át, és ebből juthatna a tömegközlekedés fejlesztésére is. Egyébként elég sokan élnünk itt, akik tömeggel, kerékpárral vagy gyalog közlekedünk, szóval meg lehet ezt oldani gépjármű nélkül.

KissGecihuszár 2019.10.06. 11:38:07

@_Neville: Így igaz, erre várunk már vagy 7-8 éve, mert már a 2014-es önkori választási kampányban is egész konkrétan elhangzott, miszerint reinkarnálják a 44-es villingert, mely az Asia centertől, a mellette kialakításra kerülő P+R parkolótól fog közlekedni első körben a Felszab (óóhh, jajj; Ferenciek) teréig, közös busz/villinger sávon a Rákóczin a villinger indulását követően is megmaradó, nyilván lényegesen lecsökkentett számú buszviszonylattal, míg a jelenlegi középső sáv megmarad forgalom csillapított, tehát csak a célforgalom számára fenntartott autós sávnak, a jelenlegi buszsáv egy része kerékpár, nagyobb része pedig a kiszélesített járda funkciót kapja, így kialakul egy, fákkal, növényekkel teli promenád, ahol kiülős teraszok, árnyékolók nyújthatnak felüdülést a nyári hónapokban akár 50C fok fölé is emelkedő Rákóczi-Kossuth Lali úti mikroklímában. Erre az ígéretre majd tessen emlékezni a derék fővárosi választópolgároknak, mint eleddig meg nem valósult beruházásra!

Fikalnyik Eugén 2019.10.06. 13:27:35

@ember100:
Ezekkel ne vitatkozz, ezek fundamentalisták. Te egy eltaposandó dolog vagy, ami zavarja a kis érzékenységüket, "idegtépő autópálya hangulatot" teremtesz a kis világukban a környezetszennyezéseddel. Igaz a zaj, amit a bulinegyed nevű pöcegödör okoz, az már nem környezetszennyezés, mert ott bebaszhatunk mi is. Ezért neked nincs igazad, nekünk ökokriptopaleomazogyalogbékáknak viszont igen.
Mindig.
Igaz a Rákóczi úti témába mindig a Kossuth Lajos utcai látványtervet rakjuk be, de kit érdekel, igazunk van. Az "autós" pedig rohadjon le az anyjába, még a budira is kocsival megy. Ellenben a gyalogossal, aki képtelen a zebráig arrébb elgyalogolni, ezért fessünk fel neki, mert már most is ott megy át. Aztán lesz egy másik csapat, aki az Urániánál akar átmenni, hát nosza, oda is zebrát. És innentől kezdve máris elérkeztünk odáig, hogy valójában tök mindegy mivel közlekedik az ember, géppel vagy a saját lábával, valójában ugyanaz az erőszakos egóbajnok.

Fikalnyik Eugén 2019.10.06. 13:31:20

@Syllabux:
"Budapest termeli meg az ország GDP-jének közel 40%-át"

Ez így ebben a formában soha nem volt igaz, helyesen úgy hangzik, hogy Budapestre vannak bejelentve azok a cégek, amik országosan a GDP 40%-át termelik meg. A benzinkúthálózatok, a bankrendszer, a távközlési szektor többsége egész országban tevékenykedik pesti központtal.

chrisred 2019.10.06. 13:47:35

@Fikalnyik Eugén: A multik meg vidékre vannak bejelentve, és Budapest nélkül messze kerülnék az országot.

Magyar Gábor6817 2019.10.06. 15:02:42

A probléma Budapest többszáz éves városszerkezetéből adódik: a várost kettészeli a Duna, és mivel a hidak gyakorlatilag a belső kerületekben vannak ezért ilyen iszonytató a forgalom minden "hidas" tengelyen amik tulajdonképpen a belvárosban vannak.(Hungária Körút 2 híddal,Nagy Körút 2 híddal, Andrássy út,Rákóczi+KossutL u, Vámház Krt) A lovaskocsik korában amikor ezek a hidak épültek senki sem sejthette, hogy 100-120 évvel később bárkinek lehet autója és az egykor elegáns és sétálós Kossuth Lajos utca gyakorlatilag élhetetlenné válik a forgalomtól. Ezen max alagutakkal lehetett volna változtatni de ez már valószínüleg késő. A város marad az autók uralma alatt, ezen csak az elektromos éra eljövetele segíthet, kicsit több oxigénnel...

Magyar Gábor6817 2019.10.06. 15:11:39

ja...és a Keleti-- Felszab tengelyen úgy jár 9-10 db buszjárat, hogy alatta ott a metró...ilyen idiotizmust nem hszem, hogy sok város tud produkálni...

ember100 2019.10.06. 18:22:14

@Syllabux:
Helló !

Arra a Bécsre gondolsz ahol vagy 2 körgyűrű van és egy pár alagút több sávosak ?
Ja kérem ott megoldották :)

- duplagondol 2019.10.06. 19:12:54

@Magyar Gábor6817: Könnyen beláthatod, hogy másfelé nemigen közlekedhetnének azok a buszok, amik NEM a Keletitől indulnak és NEM a "Felszabon" állnak meg. Persze, ha volna itt egy berlinihez, párizsihoz, londonihoz etc. hasonló összetett földalatti rendszer, ami kiváltaná a külvárosi buszokat is, egészen más volna az összkép.

- duplagondol 2019.10.06. 19:17:08

@ember100: Arról nem szólva, hogy az U-Bahn vonalai, amik a központban még a föld alól indulnak, valahol a városszéli mezőkön érnek véget. Gazdagrét-Rákospalota-metró, jut is eszembe.

KissGecihuszár 2019.10.07. 11:12:31

@chrisred: Sajnos a '90-es évek teljes egészében a még nagyobb vízfejet csináljunk "az 1000-színben vibráló metropolisz Budapestből" (demszkycsíra nyomán) jegyében telt el, s ahelyett, hogy a 10 legnagyobb megyeszékhelyünkre koncentráltuk volna az épp akkoriban az országba betelepülő multikat, nemm, mi mindegyiket a vízfejbe kísértük, húztuk fel nekik egymás után az "A", "B" kategóriás irodaház falansztereket, aztán ezt még tetéztük azzal, hogy az M0-ást turbóztuk fel, ahelyett, hogy az M8-ast építettük volna rohamtempóban Szolnok-Kecskemét-Dunaújváros-Balatonaliga-Veszprém-Pápa-Győr, illetve Körmend-Graz között, így teremtve egy, a vízfejet kellő távolságra elkerülő, azt tehermentesítő Ny-K irányú korridort, mely mellesleg felturbózhatta volna az ország középső régióját is!

chrisred 2019.10.09. 05:47:37

@KissGecihuszár: A kilencvenes években már nem a pártközpontban hozták meg a döntéseket, hogy teszem azt Dunapentelén építsük fel Sztálinvárost. A multik hozták a tőkét, ők döntöttek arról, hogy hol legyenek az irodaházaik, és logikusan oda tették, ahol megfelelő munkaerőt találtak hozzá.

Javíts ki, ha tévednék, de az MO-nak mintha pont az lenne a szerepe, hogy az országon átvezető forgalmat kivezesse Budapestről, bár ezt a funkcióját nyilvánvalóan elég fogyatékosan látja el. Autópálya építésekhez meg saját tőke kell, ott vannak mementónak a ballibek PPP konstrukciói, amiknek a költségeit az adófizetők még évtizedekig fogják pengetni.

KissGecihuszár 2019.10.11. 18:05:33

@chrisred: Ne haragudj, te hány éves vagy? Itt nem pártközpontról van szó, hanem egy FELELŐS kormányról, mely számos kérdésben dönthet, többek közt abban, hogyan allokálja az országba betelepülni, invesztálni óhajtó multi cégeket, nyilván úgy, hogy minden eszközzel támogatja, segíti őket, azaz tehát autópályákat, vasutakat, reptereket épít, illetve olyan jogi környezetet teremt, hogy stabil, kiszámítható makrokörnyezet legyen, ezáltal quasi garantálva 1-1 invesztíció kiszámítható jövőbeni megtérülése.
Nem azt mondtam, hogy nem kellett volna M0, hanem azt, hogy miután kész lett, de még nem lett bővítve, egyből hozzá kellett volna látni az M8, illetve az M9 autópályák kivitelezésének. Nettó röhej, hogy a Dunaújvárosi pentele M8 híd 13 éve átadásra került és még mindig nincs meg az M8 legalább Kecskemét és a Balaton (M7-es) közt, de ugyanez vnatkozik az M9-re is, mely 2003-ban került átadásra, de azóta sem keleti, sem nyugati irányban 1 métert sem épült tovább az M9, miközben nem kis dellát csengetnek a Magyar autósok a költségvetésbe, úgy hogy még az autópályák is fizetősek! Isten őrizz a PPP-től!

chrisred 2019.10.13. 06:31:53

@KissGecihuszár: Pont annyira vagyok idős, hogy tudjam, a felelős kormány kifejezésben meghatározott, hogy kik felé felelős. Tehát nem dönthet minden kérdésben szabadon, hogy nyakló nélkül öntse az adófizetők pénzét autópályára, vasutakra, repterekre. A betelepülő multik meg adókedvezményeket és közvetlen támogatásokat kapnak, hogy vidéken létesítsenek üzemeket, telephelyeket - de ezek így is csak elszigetelt kis pontocskák a nagy reménytelenségben.