Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Legyen itt egy zebra: Örs vezér tere

Legyen itt egy zebra: Örs vezér tere

2019. szeptember 28. - jarokelomarietta

Folytatódik “Legyen itt egy zebra” című kampányunk. Ezúttal az Örs vezér teréről jelentkezünk, ahol arról kérdeztük a járókelőket, hogy miért használják a bicikliseknek kialakított felszíni átkelőhelyet. A forgalmas kereszteződésben évek óta működik zebraként a kerékpáros átkelő, a lakosság és a hatóság hallgatólagos megállapodása mellett.

screenshot_2019-09-28_at_12_26_05.jpg

Igaz, a Budapest Közutat leszámítva a helyzet szinte mindenkinek kényelmetlen. Sőt, balesetveszélyes. Az aluljáróba nem vezet akadálymentes útvonal, a gigacsomópontban viszont szép számmal közlekedn(én)ek babakocsival, kerekesszékkel vagy óriási szatyrokkal a környékbeliek. Mindezt kijelölt gyalogátkelőn keresztül csak a metró és az Árkád között tehetik meg. 

Készítettünk egy helyszíni riportot, ami nagyon jól szemlélteti, mekkora igény van itt kijelölt átkelőre:

A Budapest Közút válaszában a járműforgalom akadályozását emeli ki egyik érvként a zebra ellen.

Itt 8 sávot kell egyben keresztezni, ez a városban különösen nagy átkelési úthossznak számít. A zöldidőre és az utána következő, a gyalogosok úttestet elhagyásához szükséges kihaladási időre itt olyan hosszú értékek adódnak, amelyek a közúti és közöségi közlekedési forgalomban már számottevő akadályozást jelentetnének, ami nem vállalható fel ebben a kritikus csomópontban.

Arra is hivatkozik, hogy itt a gyalogátkelő kialakításához mindenképpen járdaszigetet is ki kellene alakítani. Erre viszont a felvetés beküldője az alábbit válaszolta, és a Google Térkép segítségével meg is mutatta, hogy máshol Budapesten a hosszabb átkelési út ellenére is van zebra.

Ezen kívül a csatolt képek között látható, hogy a Kerepesi út - Hungária krt. kereszteződésben ugyanúgy 8 sávot kell megtenniük a gyalogosoknak, járdasziget nélkül, körülbelül 29 métert megtéve. Az Andrássy út - Bajcsy-Zsilinszky úton is hasonló a helyzet, bár itt csak hét sáv van, de a "ferdén" felfestett átkelő miatt jön ki ez a távolság. Ehhez képest az Örs vezér terén, a Kerepesi úton 28 métert kellene megtenni egy esetlegesen felfestett zebrán.

Jelenleg a kerékpáros átvezetés zöld jelzése arra elég, hogy egy biciklis kényelmesen átguruljon, de ahogy az egyik anyuka mondta: ha szalad, még éppen átér.

Mi azt mondjuk: a városok az embereknek, és nem az autóknak épülnek, úgyhogy legyen itt egy zebra! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr9915180574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

humorpalanta 2019.09.28. 16:12:04

Nem pusztán arról van szó, hogy hány sáv és hány méter. A legfontosabb szempont ilyenkor a lámpaprogram. Márpedig az Örsnél az a csomópont eléggé forgalmas és gyakran vált, miközben egy legalább akkora forgalmú utat keresztez. Szerintem a legnagyobb probléma a kanyarodósávok. Az Örsön ha jól emlékszem kettő-kettő sáv kanyarodik innen is, illetve ide is. Ezért nem lehet megoldani, kizárólag járdaszigettel, így amíg az egyik oldalon megy a nagyívű kanyarodás, mehetne a gyaloglás a másik oldalt és vice versa.
Ugyanakkor egyszerűen képtelen vagyok felfogni az emberi hülyeséget és lustaságot itt, mikor van egyrészt aluljáró, másrészt villamos, amelyik megáll mindkét oldalt!
Ide egyszerűen nincs szükség zebrára és jól is teszi a közlekedéspolitika, hogy nem is próbálkozik vele.

Ramil Safarov 2019.09.28. 16:48:41

Szarra kell buntetni az ostoba gyalogosokat a kerekpar ut elfoglalasaert.

felucca02 2019.09.28. 17:12:40

Tökéletes! Miért kellene elvárni, hogy ha kerékpárral át lehet kelni szintben, akkor a gyalogos lemenjen az aluljáróba? Szerintem új lámpaprogram és zebra kell, minden irányban!
Ez az aluljárózás, ez budapesti betegség, párizs és berlin is elvan jól nélküle.

Kunhalmi Nelymar 2019.09.28. 17:13:44

"Mi azt mondjuk: a városok az embereknek, és nem az autóknak épülnek"

Azt hiszem, az autós is ember valahol. Vagy nem?

2019.09.28. 18:42:35

"Mi azt mondjuk: a városok az embereknek, és nem az autóknak épülnek, úgyhogy legyen itt egy zebra! "

Én még toppantanék is hozzá, az olyan felnőttes, átgondolt, higgadtan és értelmesen is érvelőnek tűnne, mindenképpen.

Pedig adtak segítséget is.:
"Itt 8 sávot kell egyben keresztezni, ez a városban különösen nagy átkelési úthossznak számít. A zöldidőre és az utána következő, a gyalogosok úttestet elhagyásához szükséges kihaladási időre itt olyan hosszú értékek adódnak, amelyek a közúti és közöségi közlekedési forgalomban már számottevő akadályozást jelentetnének, ami nem vállalható fel ebben a kritikus csomópontban."

De neked/nektek biztosan igazatok van, hiszen a nagy pofa mindent megold a mai világban.

Kataj 2019.09.28. 18:54:07

Igen, természetesen embertelen és állampolgárellenes, hogy harcolni kell egy nyomorult zebráért.
Azonban az Örsön, a tér másik oldalán van egy sokkal undorítóbb gond. A metró bejáratánál csupán illegálisan lehet megállni a be- és kiszállás idejére is. Naponta sokszáz iskolába járó gyereket, vagy idős-, beteg embert szállító autós kénytelen tilosban megállni. Ugyanis a már legalább 10 éve és az előző önkormányzati választások előtt is követelt megoldás marad el azóta is. Mivel egy rendkívül cinikus elvárás szerint a többszáz méterre levő, sorompós parkolóba kellene elautózni az említett utasokkal, kizárólag a metróhoz való ki- és beszállás miatt.
Ennek egyik emberséges, polgárbarát megoldása lenne az a nálunk "sci-fi"-nek számító megoldás, ami például Németországban tökéletesen működik: a ki- és beszállás idejére a buszmegállókban is meg lehet állni!!! Amivel persze nem élnek vissza az ottani autósok, és az ottani rendőrség EZT ellenőrzi, ami persze kicsit több munka, mint gépiesen büntetni.
A másik megoldás az lett volna - és lenne ezen a helyszínen biztosan -, hogy kialakítanának az amúgy is széles járdából egy pár autónyi beállót, kizárólag erre a célra. De nem, nem volt erre a megoldásra semmi szándék és figyelem akkor sem, amikor a teret - sok milliárdért - amúgy is felújították, átalakították. Azóta is megy minden a régiben: mindennki naponta szabályt sért sokszáz esetben, a "rendőrség" meg, ha éppen olyan a kedve, néha büntetget. Ez itt a "rend", Abszurdisztában.

boedicca 2019.09.28. 19:01:28

@humorpalanta: Ez nem lustaság vagy hülyeség,az időseknek és a babakocsival,kerekesszékkel közlekedőknek azért kissé nehéz lépcsőzni :) A villamos sem alacsonypadlós itt vagyis nincsenek vele előrébb,amúgy meg ha pont lekésik a villamost,szerinted életszerű várni 10 percet a következőre,hogy átjussanak a túloldalra?
És még azok,akik tudnak lépcsőzni sem mennek aluljárón át,ha nem muszáj.

KoGa 2019.09.28. 19:09:39

@Kataj: Ha egy kicsit továbbgurulsz a metrótól, az épület oldalában meg lehet állni szabályosan, nem kell elmenni a parkolóig.
(Bár van az a faramuci helyzet, hogy a 67 busz megállója pont ezen a parkolóhelyen van létesítve.)

Kataj 2019.09.28. 19:25:39

@KoGa: Pont annyira faramuci, hogy ott se lehessen szabályosan megállni.

user_man 2019.09.28. 19:26:03

@humorpalanta: idézet "Az aluljáróba nem vezet akadálymentes útvonal, a gigacsomópontban viszont szép számmal közlekedn(én)ek babakocsival, kerekesszékkel vagy óriási szatyrokkal a környékbeliek"

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2019.09.28. 19:36:59

@humorpalanta: Az aluljáró kényelmetlen sokaknak - öregek, kövérek, babakocsival, kerekesszékkel vannak. És amúgy gyalog is át lehet érni a bringásátkelőn, csak akkor a bringáknak nem marad hely.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2019.09.28. 19:51:12

@icipicicsipa: Bizony, és a nagy pofánkkal rád is ordítunk a közlekedésben, ha akkora pöcs vagy, mint itt.

Mit nem értesz azon, hogy a város az emberekért, és nem a zökkenőmentes autós közlekedésért van?

KisIst 2019.09.28. 21:29:22

Arra a helyre tényleg ne kellene gyalogátkelő... Egy kicsivel feljebb viszont ki lehetne alakítani, ott az autós sávok változása miatt eleve van hely járdaszigetnek... (Az Andrássy úti átkelő meg igencsak rossz példa, napközben istentelen dugók tudnak ott kialakulni...)

tlantos 2019.09.28. 21:48:06

5mp zold kell. Aki addig nem indult el, maradjon, varja meg a kovetkezot.

_Neville 2019.09.28. 22:11:38

humorpalanta: Mit nem értesz? Az emberek rühellik az aluljárózást, a folyton lépcső le, lépcső fel szórakoztást, és ha tehetik, nem ott közlekednek. Ma már szerencsére nem is divat, hogy a gyalogosokat a föld alá kényszerítsék, még Bp-n is inkább újranyitottak csomó, korábban megszüntetett zebrát.

kisf 2019.09.28. 22:14:03

Nehogy már ennek a tetves városnak ne legyen pénze 4 db nyomorult mozgólépcsőre. Szavazáskor ilyenekért is törlesztünk....

2019.09.28. 22:39:51

@Parmezanidész:

Ja, mert a városi embereknek nincs is autója és nem is szeretné használni.
Meg te sem akarsz mindent azonnal és gyorsan bármilyen boltból, futárszolgálattól, stb-stb....

Igaz?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.09.29. 02:02:06

@Kunhalmi Nelymar: Én ezt úgy ismertem régebben, hogy a gyalogos is autós, csak ő már talált parkolóhelyet...
:D
Amúgy meg fasság ez a zöldidős bullshit, most is átérnek az emberek, legfeljebb egy kicsikét ki kell lépni.Viszont a kerékpárúton gyaloglás tényleg nem faja, legalább azzal kezdhetnének valamit.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.09.29. 02:06:39

@boedicca: Szerintem nem az aluljáró az igazi probléma, hanem a lépcső.Aluljárót lehet rámpával is építeni, alacsony emelkedési szöggel, az valszeg megoldás lenne mindenkinek, nem?

magyarparaszt 2019.09.29. 09:12:18

Hazudva felelősséget hárítani, aztán megint hazudni, és hazudni... Ez az orbáni állam lényege. Az orbánista állam szervei nem a polgárokért vannak (hol van már a ruszkibérenc csuti rohadék "polgári" állama..., hanem a kordában tartásukra, amíg az ország vezetése szétlopja, amit lehet.

midnight coder 2019.09.29. 09:22:42

Mi lenne, ha zebra helyett építenének egy mozgólépcsőt ?

midnight coder 2019.09.29. 09:23:36

@magyarparaszt: "Hazudva felelősséget hárítani, aztán megint hazudni, és hazudni... Ez az orbáni állam lényege."

Ez minden állam lényege, különösen a mai modern demokráciákban.

Boar. 2019.09.29. 10:37:38

@Parmezanidész: Tudod gyökér, az autós egy valag pénzt tol be az önkormányzatnak azért, hogy autózhasson. Te meg állampolgári jogon(és ingyen) járatod a nagy büdös pofádat mert orvosi papírod van róla, hogy genetikailag alkalmatlan vagy a járművezetésre.

NemNick 2019.09.29. 11:15:58

Heti rendszerességgel használom:
Bicajjal: Nem zavarnának a gyalogosok, ha a minimális közlekedési kultúra meg lenne bennük: nem andalgok a azonos irányú kerékpársáv közepén, beszélgetve a mellettem menő barátnőmmel, hanem lehúzódva, a szembesáv szélén, szemkontaktust keresve áthaladok.
Ezt kb. minden 40-50-ik embernek sikerül csak megugornia, a többire a nagy felfuvalkodott önérzetéből meg a tudatlanságból fakadó magabiztosságából fakadóan még rászólni sem lehet.
Gyalogosként: simán át lehet érni, ha az ember nem totojázik és zöldre indul, nem a zöld közepén (pl. a 70+ éves édesanyám simán abszolválja). De ugye van ez a "még zöld, meg csak nem ütnek el" hozzáállás is.
Autósként: nem zavar.

humorpalanta 2019.09.29. 11:20:47

Ne röhögtessétek már ki magatokat. Ha megnézitek a videót ti is láthatjátok, hogy nem csak és kizárólag idősek mászkálnak itt át, hanem elég sokan, akik csak tesznek a dolgokra.
Az aluljáróval nincs gond, maximum emberbaráttá kéne tenni lifttel vagy rámpával.
Nem lehet minden út minden négyzetcentiméterére zebrát rakni, márpedig magyar ember ott megy át, ahol ő akar, nem ott, ahol zebra van.

halaloszto 2019.09.29. 16:11:18

@Kataj: Kb sehol nem merül fel a tervezőkben, hogy sokan használják az autót és a tömegközlekedést vegyesen a P+R-en kívül is.

Pl a vasúti pályaudvarok nagyrészénél nincs betervezve hely, ahol utast lehetne kitenni vagy felvenni. Kb Kökin abszolút nincs hol, a bringaútról szokás a bozótba kitenni a rokont.

Vajk

halaloszto 2019.09.29. 16:16:57

@Boar.: mennyi az a valag? Tegyünk már ide pár számot, hogy lássuk ki beszél mellé.

egy tízéves astrára havi 1200 forint. egy új 150lóerős autóra havi 3200 körül.

ez neked egy valag pénz? gondolom tankolni is 10literenként szoktál.

ennyi pénzből lószart sem tartanak karban az utakon, erre hivatkozni kicsit gyerekes.

Angéla Fekete 2019.09.29. 16:33:39

Én is szívesebben közlekednék a felszinen itt, mint az aluljáróban, de fel kell fogni, hogy akkora kereszteződésről beszélünk, hogy ha fent zebrákkal megszakítjuk az autósforgalmat hosszabb időre, mint most, akkora dugók lesznek, hogy mindenki idegbajt kap.
A gyalogosok közlekedési kultúrája meg -mint látszik is- olyan, hogy már bőven piroson is még simán átsétálgatnak, ami itt elég veszélyes játék, meg plussz 10 másodperc, ha a mamika lassú, amivel pont egy zöldnyi autóst leblokkol és kész a káosz. A biciklis átjáróban se képesek sokan úgy menni -ha már szabálytalankodnak eleve- hogy ne akadályozzák a kerékpárosokat.
Én inkább mozgólépcsőkre szavaznék az aluljárókba.

Boar. 2019.09.29. 16:46:22

@halaloszto: Közel százezer forint "súlyadót" fizetek évente. Ez közel százezerrel több mint amit az önérzetes gyalogos befizet. Ennyi. Pofázni ingyen is lehet, autózni nem.
És nem egy autóst tiltana ki a városból az önérzetes fusszganger hanem az összeset, tehát mégiscsak egy "valag pénzről" beszélünk...

Makacs Folt 2019.09.29. 17:12:43

Valahogy a fejébe kéne verni a gyalogosoknak, hogy bicikliúton koslatnak. Hiába csönget az ember, nem veszik észre magukat, némelyik még be is ugat. Felőlem használják, de ha jön a biciklis, akkor gondolkodás nélkül félreugrik, mert ő ott egy szabálytalan senki.

Prophetic 2019.09.29. 17:58:03

@Boar.:

Értem az autósok frusztráltságát, hogy nem tudnak kényelmesen közlekedni a városban a járművükkel. Ez azért van, mert az infrastruktúra alkalmatlan erre az egyébként is működésképtelen közlekedési koncepcióra. Ahol meg azzá tették - pl. USA - ott elképesztő környezeti károkkal járt, és úgyszintén élhetetlen lett minden, napi több óra ingázással és dugóban üldögéléssel.

Ez a "mindenkinek legyen autója" koncepció egyszerűen nem működik, csak Budapest itt (is) le van maradva egy tíz évvel Európa más városaihoz képest. És ezerszer ki lett kutatva meg tapasztalva, hogy a több sáv, több parkoló stb. semmit nem old meg, mert ha csinálsz 10 parkolót, akkor 100 új autósod lesz rá, aki oda akar majd beállni, és közben folyamatosan kurvaanyázik, hogy nem tud, pedig mennyi adót fizet és az új Duster törlesztője is milyen drága.

Én már alig várom, hogy kitiltsák az autókat a belvárosból! Csak a helyet foglalják, és nagyjából a háromnegyedükben egyetlen ember ül (és nem áruszállításra használja). Mérések szerint a belvárosban a forgalomban levő autók kb. ötöde egyébként is csak épp parkolóhelyet keres.

Minek kerülgessük, minek hallgassuk, minek szagoljuk az egész nap menthetetlenül bedugult, frusztrált sofőrökkel teli autósorokat?

halaloszto 2019.09.29. 18:09:38

@Boar.: akkor vagy fuvarozó vagy, vagy konkréten te pusztítod el a Földet.

Közbiztonság Szilárd 2019.09.29. 21:47:43

Mondjuk közlekedési kultúráról papolni egy biciklis szájából több mint röhejes.
Nézz egy kicsit magadba előtte.

Közbiztonság Szilárd 2019.09.29. 21:49:54

@halaloszto:
P+R parkolóból ami volt, azt a keveset is megszüntették (Pöttyös utca, Ecseri, Határ út stb.). Pedig inkább építeni kellett volna még, akár lefelé is, a metróvonal mellé.

halaloszto 2019.09.29. 22:17:22

@Közbiztonság Szilárd: Ez is persze. De a zebra téma, meg a kocsival nem lehet kitenni a gyereket a metrónál téma is kicsit arról szól, hogy a tervezők abból indulnak ki, hogy aki gyalog meg metróval jár, az csóró. És köszönje meg, hogy a nemcsórók tökre rendesek vele, és megengedik neki hogy közlekedjen, amíg nem zavar nagyon persze.

Persze, ahol lehet zebra, oda teszünk, de csak ha minket nemcsórókat nem nagyon akadályoz. Csinálunk nektek metrót, meg vasutat, ne mondjátok hogy nem tudtok eljutni valahova.

De fel sem merül, hogy valaki nem azért megy metróval autó helyett mert nincs autója, hanem mert mondjuk ezzel spórol a jövőnek. Nem elviszi a gyereket suliba, hanem csak a metróig. Nem kocsival megy a piacra, hanem gyalog. És ekkor azt tapasztalja, hogy ha nem akarja hogy csórónak nézzék, hogy direkt szivassák, akkor gyorsan üljön vissza a kocsijába, és puffogja ki a légszennyezést.

Közbiztonság Szilárd 2019.09.29. 23:05:53

@halaloszto:
Ezeket ne nekem mondd, van autóm, de Pesten, hacsak nem szállítok valami nehezet (vagy nem kéne tömegközlekedéssel megkerülnöm a fél várost, amikor autóval ott vagyok 5 perc alatt, mert ilyen is van), akkor tömegközlekedem vagy gyaloglok.

Egyébként a tömegközlekedésnél sem ártana kissé jobban átgondolni a dolgokat, mondjuk a nagycsaládosok támogatásánál, mert ha egy családnak 4 gyereke van, akkor vehet egy családi napijegyet, ami 5 főre szól, mondjuk 2 felnőtt +3 gyerek, a negyedik gyereknek meg vehetik a teljes árút. Nem tudom, miért nem lehetne azt megoldani, hogy 2 felnőtt +bármennyi gyerek, ha legalább az egyik felnőtt valamelyik gyereknek a szülője (mondjuk válás utáni új kapcsolatban 2-2 gyerek mindkét oldalról, és együtt mennének valahova).
Más kérdés, hogy a BKK jegyárai eleve kurva magasak a többi exszoci fővároséhoz képest (bár igazából a nyugatiakhoz képest is, mert 1 jegy ott is kb. 1 euró gyűjtőjegyben, de 1 órára szól, nem 1 járatra), és nem jobb a tömegközlekedés, mint azokban. Tapló bácsi meg 9 éve nem tudta ezt megoldani, pedig már 2010-ben ezt ígérte.

Boar. 2019.09.30. 09:26:45

@Prophetic: Látom, kedvenc jelződ a "frusztrált"...
Talán feltűnhetett volna, hogy a posztot épp egy "frusztrált" gyalogos írta...
Az ilyen magadfajta kompromisszumképtelen faszkalapokat nem lehet és nem érdemes komolyan venni. Mindenesetre rossz hír a magadfajta csököttagyúaknak, hogy a vellanyos autók terjedésével ezt a környezetvédelmi süketelést egyre kevésbé lehet megjátszani...
Na figyelj buzikám, csak gondolkozz egy kicsit ezen a kitíltósdin... Azt mondod, nincs joga minden embernek külön autóval foglalni a helyet stb. Akkor menjünk egy kicsit tovább. Mi lenne, ha valami csóringer előállna azzal a világmegváltó ötlettel, hogy egy emberre max. 10m2 lakás juthat, senkinek nincs joga többszáz négyzetméteres lakásokkal elfoglalni mások elől az életteret. Érzed az analógiát? Tudnád folytatni a sort?
Veszélyes vizek ezek, a végén még eljutunk a kommunizmushoz...

Boar. 2019.09.30. 09:28:28

@halaloszto: Nem vagyok fuvarozó. És hiába van több járművem, egyszerre egyet tudok vezetni szóval nem szennyezek többet, mint más.

halaloszto 2019.09.30. 13:55:55

@Boar.: akkor miért gondolod, hogy neked több jár a közösből, mint a többieknek? a közterület egy nagyvárosban szűkös erőforrás. édemesebb a szükségletek alapján felosztani, mint a pénz alapján, nem?

Prophetic 2019.09.30. 14:42:28

@Boar.:

Az ostoba, fölösleges személyeskedésedet figyelmen kívül hagyva kiemelném, hogy nem azt írtam, hogy tiltsuk meg, hogy az embereknek autója legyen. Azt írtam, hogy maga a koncepció működésképtelen, és a belvárosból kell kitiltani az autókat.

Madridban ezt megcsinálták: villanyautóval be lehet jönni, a szennyező autókkal csak addig, amíg leparkolsz egy parkolóházban. Rengeteget javult a levegőminőség. Itt Bp. belvárosában pedig 24/7 nyeljük a szmogot.

Idővel terjedni fognak az elektromos járművek, ami levegő és zaj szempontjából szuper, és az átmenő forgalmat vállalhatóbbá is teheti, de a járművek helyigénye továbbra is túl nagy. Egyszerűen nincs rendben, hogy a belvárosi utcákon van, ahol kevesebb, mint egy méter jut a gyalogosoknak a parkolóhelyek miatt.

Én tudom, hogy ezt a pirulát nehéz lenyelni, elég csak az efféle javaslatokra adott reakciókat nézni. Pl. Puzsér programjának a Facebook kommentjeit - autóhasználók tucatjai sereglenek oda, hogy "de a gyerek ide jár suliba, meg én olyan messze dolgozom, és XY helyről csak autóval lehet stb." Ezek életdöntések, amiket az ember annak fényében hoz meg, hogy az autó adott. Még akkor is, ha valójában nem is annyira éri meg, mert drága, büdös és úgyis dugóban kell ülni.

Szóval megfelelő incentívák kellenének, SOKKAL több P+R, tömegközlekedés fejlesztése, és belvárosi behajtási díj bevezetése.

Közbiztonság Szilárd 2019.10.01. 04:13:25

"Itt Bp. belvárosában pedig 24/7 nyeljük a szmogot."
Madridban lehet, hogy nem fűtenek szénnel meg fával.
Az ugyanis már kurva rég kiderült, hogy az autóknak vajmi kevés közük van a szmoghoz, csak pár csökött agyú idióta hangoztatja ezt még mindig. Télen általában a legszennyezettebb levegőjű részek az alföldi falvak.* Vagy úgy gondolod, hogy mindenki 3 autóval jár arrafelé télen?

*Véletlenül sem Budapest, és Budapesten is az egyéni fűtésű részek a szennyezettek, nem a nagy autóforgalmúak.

Úgyhogy faszságokat hangoztatsz.
Vagy esetleg be kéne tiltani a fűtést, esetleg fűtési adót fizettetni a dugódíj mintájára? Merthogy rég kiderült, hogy a szmogért az a felelős.

Tényleg van pár agyatlan fasz, aki szerint a dugódíj megoldás lenne bármire azon kívül, hogy O1G és barátai többet lophassanak?

@halaloszto:
Nem gondolja. Neked sem tiltja senki, hogy autóval járj. Ha lemondasz róla, akkor meg ne pattogj, hogy más azzal jár. (Többnyire én sem azzal járok, még mielőtt ezzel jönnél.)

törzsmókus 2019.10.03. 09:45:23

@Boar.: XDDDDDD
minden autóval megtett kilométer nettó veszteség a nemzetgazdaságnak.
az hogy neked sokba kerül, és a te pénztárcádnak ez nagy összeg, az max annyit jelent, hogy nem biztos hogy megengedheted magadnak az autót. még úgy sem, hogy egyébként az állam orrba-szájba támogatja az autózást. ami adókat ennek kapcsán befizetsz, messze nem fedezi a társadalom vonatkozó költségeit.

szóval vissza lehet venni a nagy arcból.

az egyéni autózás olyan luxus, mint a tengerparti villa. nagyon fasza érzés, de ha *mindenkinek* van, akkor semmi értelme, mert nem fér el annyi.

törzsmókus 2019.10.03. 09:58:06

@humorpalanta: „csak tesznek a dolgokra” – vagy épp ismerik a KRESZt és tudják, hogy ahol nincs járda, ott a kerékpárutat használhatják.

21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.
(2) Ha az úton sem járda, sem leállósáv, sem útpadka, sem kerékpárút nincs - vagy az a gyalogosközlekedésre, illetőleg a kerekes székkel való közlekedésre alkalmatlan -, a gyalogosok az úttesten közlekedhetnek.

törzsmókus 2019.10.03. 10:06:22

@Boar.: közel százezer az kérlek lófasz az autózásod társadalmi költségeihez képest. még az útépítés és -karbantartás se jön ki belőle. Magyarországon közel 3,5M autó fut, ha mind befizet közel százezret, az közel 350 milliárd. ehhez képest csak a NIF Zrt útépítési és felújításai projektjei évi több mint 600 milliárd költségűek, a Magyar Közút karbantartási költségvetése kb évi 60 milliárd. ehm.
és akkor még externális költségekről (levegő, közterülethasználat, dugók gazdasági kára stb) szó se volt.

törzsmókus 2019.10.03. 10:12:26

@Közbiztonság Szilárd: hát bazmeg, ez mekkora hülyeség. felejtsd el. nincsenek „biciklisek”. emberek vannak, akik minden nap közlekedési eszközt választanak, amikor elindulnak.
én az év első felében legtöbbször gyalog, sokszor villamossal, néha autóval és alkalmanként biciklivel jártam. most már többet biciklizek, de ugyanúgy használom a többi eszközt, és legtöbbet gyalog járok (mert a munkahelyem közelében vettem ki albérletet, a saját lakásom meg kiadtam).
akkor én most biciklis vagyok? vagy villamosos?

a kultúra nem járműfüggő. aki köcsög módon közlekedik és leszarja a többieket, az bringán, autóban és gyalog is ezt teszi. aki nem, az nem.

Közbiztonság Szilárd 2019.10.10. 03:06:01

@törzsmókus:
"minden autóval megtett kilométer nettó veszteség a nemzetgazdaságnak"
Ez szimplán a sötét zöld barmok hazugsága.
Az autós minden megtett kilométere után igen komoly adót fizet az államnak, sőt, még adóztatott adót is (a jövedéki adón, ami a benzin árának kb. a fele, még van 27% áfa is, tehát még az adót is adóztatják). Plusz még súlyadó, útdíj stb.
Szóval inkább ne hazudozz.

De, sajnos, vannak biciklisek, bárcsak ne lennének.
A biciklis az nem egy közlekedési eszközt használó ember, hanem az agyatlan baromnak egy nagyon súlyos kategóriája, a viselkedni képtelen, senkire tekintettel nem levő tahó szinonimája.
Kb. mint annak idején a bunkofonos volt.
Ennek a mai megfelelője a biciklis. És sokat tettek/tesznek érte az ezen közlekedési eszközt választók, hogy ezt az emberek így gondolják.

Alf56 2019.10.15. 17:39:05

Egy élmény az az átjáró. Odagurulok, és mire zöld lesz, simán van előttem 3-4-5 gyalogos!.
Simán kikerülnek és elém állnak.
És amikor jelzem, hogy nemkéne, mi a reakció? KERÜLJJ KI!.
Itt szeretném jelezni, hogy a folytatás a a Füredi úti (?) sarokig ugyan ez: a gyalogosok 90%-a a járda helyett a bringaúton kóvályog.

Amúgy tényleg kéne oda egy zebrát varázsolni valahogy.

Alf56 2019.10.15. 17:40:40

@Közbiztonság Szilárd:
Ma reggel melóba jövet 3 db személygépkocsit vezető lény ütött majdnem el, ugyanis egyszerűen észre sem vette, hogy ottvagyok és ELSŐBBSÉGEM is van.

Szóval vegyél vissza!

törzsmókus 2019.11.07. 21:04:35

@Közbiztonság Szilárd:
LOL
Ha én kurva sokat, mondjuk hétmillió forintot keresek egy hónapban, de nyolcmilliót költök, akkor csak a sötétzöldek hazudják azt, hogy nettó veszteséges vagyok, mert kurva sokat keresek. Ugye!?
Kb ennyire értelmes az érvelésed, amivel a hazug voltomat bélés bizonyítani.
süti beállítások módosítása