Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Így működik a XXI. század vasútja Magyarországon

Így működik a XXI. század vasútja Magyarországon

2019. július 08. - jarokelo kata

Bevallom, ritkán vonatozom. Egy időben ingáztam a főváros és Kelet-Magyarország között, de szerencsére már csak alkalomszerűen megyek. Az egyik ilyen alkalom apropóján pedig végül mégis a vasút mellett döntöttem. A régi rossz emlékek megfakultak, gondoltam, adok egy esélyt. Az autó kevésbé környezetbarát, utasom sem volt, ráadásul nem olyan sietős a dolog. Úgy számoltam, ha a 10.23-kor induló IC-vel megyek a Nyugatiból, akkor kényelmesen megérkezek a 15.00 órai debreceni programra és még dolgozni is tudok. Tévedtem.

A MÁV szolgáltatásainak csúcsát jelentő IC szerelvény első osztályú kocsija.

1. Az indulás napjának délelőttjén lehalt az online jegyvásárlásra is alkalmas elvira.hu fizetési rendszere,vagyis az olcsóbb, gyorsabb és fenntarthatóbb megoldást (elég a képernyőn bemutatni a jegyet) képtelenség volt igénybe venni.

2. Mire a jegypénztárhoz értem azt állították, hogy csak az első osztályon van hely, ami persze drágább, de gondoltam egye fene, urizálok.

3. Csak akkor lettem kicsit bosszús, amikor a kocsikon végigsétálva láttam, hogy bizony akad szabad hely bőven. Sebaj, az első osztály kényelme majd kárpótol és máris eloszlik a gyanú, hogy esetleg átvágtak.

Hangulat és szabad helyek. Lehetséges, hogy csak félúttól váltak szabaddá?

4. A szolgáltatás részét jelentő wifi hálózat nem működik. Ha egyetlen praktikus érvet kerestem a vonat mellett, az éppen az volt, hogy vezetés helyett tudok majd dolgozni. Végül is tudtam. A nagyobb városok megállóiban néha képes voltam frissíteni az e-maileket és más felületeket. (Például a Járókelő oldalát.) Fun fact, hogy a telefonos hálózat is rosszul működik, jóllehet mégsem a civilizációtól távol eső porfészekbe igyekszem. Hanem a keleti régió legdinamikusabban fejlődő központjába.

5. Komfortérzetemről a valamiért 110%-on működtetett klímaberendezés gondoskodik, így már azon sem kell tovább dilemmáznom, vajon legyűr-e a szörnyű nátha, ami napok óta kerülget. Valami rémlik arról, hogy a nyári időszakban éppen ez volt a legkellemetlenebb élmény a vonatozásban. Persze, tudom, ha 50 fok lenne a szerelvényen, akkor amiatt lennék bosszús. Ez igaz. De nincs valami átmenet a két véglet között?

6. Püspökladányhoz érve (Budapest-Debrecen viszonylatban az út kétharmadánál) már elég bosszús vagyok. Amit csak az tetéz, hogy felsővezeték-szakadásról tájékoztatnak. És más semmi.

A 60 perces késés valójában több órát jelent.

7. Előbb 15 majd 30, végül 50 és 60 perces késéssel kalkulálnak. Ez végül több óra csúszást jelent a gyakorlatban. A kalauztól megtudom, hogy nem tud semmit. A mozdonyvezetőtől pedig, hogy egy dízel mozdonyt várunk, ami segíthet rajtunk. Feltéve, ha van rajta elég (szak)ember. Azt mondja, neki nem baj ha állunk, legalább lesz túlórapénz.

8. Legalább le lehet szállni kicsit átmelegedni. Esetleg van idő az állomás büféjében is felszerelkezni hideg élelemmel, hiszen a büfékocsikat már jó ideje kivonták a forgalomból, vagyis ilyen esetben étlen-szomjan lehet várakozni órákig.

img_7748.JPG

Az első osztály ülésein kényelmes fekvés esik.

Egy-két utas spontán telekocsi brigádba tömörül. Többekért elindultak a közeli városból. Ahogy egyikük mondja,

ők mindig így szokták,

amiből arra következtetek, nem ez az első eset. Valaki épp a diplomaosztójára igyekszik, remélem, ő befér valakihez. Én tuti lekéstem az esküvőt. Talán a lagzira még odaérek.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr9214927410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Célkereszt 2019.07.09. 06:41:03

@Benbe: Bizonyára megtudtam volna, hogy van első osztályú vagon, ha működött volna Zuglóban az utastájékoztatás. Így aztán leültem az első szabad ülésre némi séta után.

Célkereszt 2019.07.09. 06:41:06

@Benbe: Bizonyára megtudtam volna, hogy van első osztályú vagon, ha működött volna Zuglóban az utastájékoztatás. Így aztán leültem az első szabad ülésre némi séta után.

Célkereszt 2019.07.09. 06:45:59

@Benbe: Késik minden vonat, de minden szar elővárosi megelőzi a cytit. Nyilván fontosabb annak hamarabb hazajutni, annak aki 20 km-re lakik, mint aki 300-ra.

t4br 2019.07.09. 07:17:23

Nemetorszag:

- IC(E) jegyar minimum 20-25 EUR-tol kezdodik masodosztalyon
- A vonatok rendszeresen teljesen tele vannak, hiaba van rengeteg kocsi a jaraton
- Legkondi +35 fokban kb. nem mukodik, mint egy kihuloben levo szauna, erzed, hogy van valami, de nem oke.
- Es a legjobb ... ingyenes wifi... nem mukodik konkretan, annyira lassu. Egy valamire jo, hogy felhuzd magad, hogy meg az emailjeidet sem tudod olvasni.
- Es a legjobb a vegere: itt is kesnek a vonatok, bar nem orakat, de rendszeres a 10-20 perc keses meg az ICE-knel is.

t4br 2019.07.09. 07:25:26

@t4br: es +1 plusz: a helyfoglalas plusz koltseges. Legutobb is megvettem, csak a rendszer nem mukodott a vonaton, ergo kidobtam azt a penzt...

Jegkoko 2019.07.09. 07:57:20

@t4br: 2011 óta utazok rendszeresen németországba vonattal, az idei év volt az első olyan , hogy a ice amivel mentem vagy éppen vártam késett volna 150 percet. Bár ez leginkább annak köszönhető, hogy ettől az évtől kezdve nagyon komolyan felujítják az összes ice vonalat. Nekem az ice n a klímával sosem volt még balyom, mindig kellemesen hüvös volt az idő. Idén meg bármilyen irányba tetszőleges vonattal se került többe egy utam 26 euronál, és nem voltam vonathoz se kötve.

БУММЕР 2019.07.09. 08:06:34

@Brix:

A MàV nem Orbànék alatt lett szar...szeretném, ha egyszer europai mondra gondolkodnàtok otthon!!! Mikor a Horn/Meggyesi/Fleto/Bajnai volt akkor ök voltak hazaàrulok és ök basztàk el a MàV-ot...nem, ez igy nem igaz...légy fair...a MàV soha nem ment csödbe, pedig kellett volna...maga a struktura elavult amit szét kéne ütni, de ugye ezt ki vàllalja, kb politikai öngyilkossàg!

Ugy szeretném, ha az emberek megvennék otthon a jegyet, nem a rokisat, a teljes àrut...Svàjcban Luzern-Basel vonalon jàrok a legtöbbet 44 CHF/ut a jegy...a kocsik sem ujak, de tisztàk...itt szokàs vigyàzni a "köz"tulajdonra...otthon nem...

Otthon mindig mindenki az aktuàlis kormànytol vàr el mindent...minden hajnalban a ***** geci miniszterelnök felszàll és összepisàlja/szemeteli az összes kocsit a kocsiszinben, hogy kielégülten olvashassa a kommenteket a megszivatott utasoktol...

Emberek, ha ti nem vàltoztok, ha ti nem tartjàtok be a szabàlyokat, akkor miért vàrjàtok el ezt bàrki màstol!

A nyugati "demokràcia" és életvitel is az egységes alapelveken nyugszik, ez Mo.-n nincs, de szerintem nem is lesz...

chrisred 2019.07.09. 08:12:52

@teéjesenmindegy: Aki nem olvas, csak ír, annál felmerülhet, hogy csak propagandát terjeszteni jár ide. Például, ha vetted volna a fáradságot, és elolvasod, amit neked írtak, kiderül, hogy nem a kormányzati, hanem a kormánypárti troll szerepel a szövegben.

Zabalint 2019.07.09. 08:14:41

@t4br:
Nekem Németországban kizárólag helyközi és elővárosi vonatokkal volt tapasztalatom Frankfurt és Darmstadt környékén. Ég és föld bármely hazai vonathoz képest, de drágább is, igaz ottani fizetésekhez viszonyítva hasonló.

Zabalint 2019.07.09. 08:19:00

@БУММЕР:
Köszi, hogy megtudhattam, hogy a tróger utasok miatt késnek rendszeresen a magyar vonatok, ezért romlanak évtizedről-évtizedre a menetidők, valamint az egyre vastagabb koszréteg is a tróger utasok miatt van, mert ahol trógerek utaznak, ott egyre vastagabb a por.

chrisred 2019.07.09. 08:28:57

@Zabalint: Ja, és örüljünk, hogy ennyit is kapunk, nem a zsömle kicsi, hanem a pofánk nagy.

John Doe3 2019.07.09. 08:28:57

@Benbe: A Flexpreis (ami jobb, mint a magyar, mert nincs vonathoz kötve) 52 EUR. Az sem éppen 100, dehát ezt is tudod, csak valamiért védeni akarod a védhetetlent.

John Doe3 2019.07.09. 08:36:43

@Trixion: Ez kb. reális. A szolgáltatás szintje és a bérszínvonal függvényében jobb, de nem drágább (szvsz). Az 50 EUR kb. 4-szerese a magyar Ft-árnak. A menetidő kb. 1/3-a, a bérek meg ... Egyébként tegyük hozzá, hogy a példaként felhozott menetdíj 5x-éért kapsz 50%-os Bahncardot. Ennek ekvivalense nálunk kb. 110 EUR (cca. 8x menetdíj).
Tehát kb. igaz a mondás: kis pénz, kis foci.

БУММЕР 2019.07.09. 08:37:27

@Zabalint:

Én nem tettem kizàrolagossà, hogy csak az utasok miatt, sem azt, hogy a cég vagy a hatalom miatt...ez egy kölcsönhatàs...

Amugy szerinted a koszért ki a felelös?

Csak egy kérdés, ha van egy ca. 2000 fös cég Mo.-n és egy ugyan ekkora Németorszàgban miért van az, hogy Mo.-n igy is nagyobb kosz van?!

Ki a tököm firkàlja össze a vonatot, ki a tököm teszi fel a retkes làbàt az ülésre, ki pisàl a vagonba mert az poen, ki veri meg a kalauzt egy szaros jegy miatt???

EZ NORMàLIS ORSZàGBAN KURVàRA NEM SZOKàS!

Lehet a viràg lelked nehezen fogadja be, de az utasok is pont olyan trogerek mint a MàV és soha semminek nem tudnak örülni, mindig csak az erre futotta csak...jaaajjjj...àllandoan csak az a kibaszott panaszkodàs...

Zabalint 2019.07.09. 08:38:44

@Benbe:
"Jelen pillanatban a magyar Európa negyedik legjobb vasútja, ami egyébként nem a MÁV érdeme, hanem a versenytársak szégyene."

Mi alapján negyedik? Eleve 3-nál több ország rendelkezik gyorsvasúttal Európában, mi nem. Lásd pl. UK, Franciaország, Németország, Spanyolország, Svájc kapásból.

Zabalint 2019.07.09. 08:45:34

@БУММЕР:
Ja, nyilván azért van évek alatt felhalmozott kosztéteg a vonatokon, mert az utasok odapisálnak meg firkálnak.

Az, hogy te helyből lenyelnél minden szart mert ilyen az igényszinted, nem jelenti azt, hogy más panasza nem lehet jogos. A potenciális utasok jó része régen nem is vonatozik a cikkben is említett problémák miatt, de nyilván ők is összeszarták korábban a vonatot, szóval megérdemlik.

Én meg nem mondtam, hogy az utasok egy része nem tróger, viszont a problémák nem ide vezethetők vissza, mint ahogy te megpróbálod megmagyarázni. Jó, persze, gondolom magadból indulsz ki, amikor az utasokat fikázod

John Doe3 2019.07.09. 08:45:54

@Benbe: "A magyar vasútra kb. negyed annyit költenek, mint a csehre, és nyolcadannyit, mint az osztrákra" -- idézlek, mert itt a lényeg. Ha neadjisten egyszer a vezénylő tábornok úr úgy ébredne reggel, hogy szép a foci, de jobb a MÁV, és azokat a százmilliárdokat, amiket fociba/térkövezésbe (a sor tetszés szerint folytatható) ölnek, a vasútba/eübe/oktatásba tennék, akkor itt lenne a Kánaán. De akkora szerencsénk nekünk nem lesz.

t4br 2019.07.09. 08:49:18

@Jegkoko: A felujitassal nem vagyok teljesen kepben. En az eszaki reszen (Berlin, Nieder-sachsen) szoktam utazni, es itt folyamatosan vannak kesesek. Panaszkodik is mindenki miatta, meg a nemetek is, pedig az szerintem nagy szo... :D Sokan inkabb autoval mennek, mert bar lassabb, mint a vonat, de olcsobb, es szerintuk kiszamithato (ami nyilvan nem igaz... mivel tele az autopalya balesetekkel).

@Zabalint: arra egyaltalan nem vagyok ismeros. A vonatok itt is nagyon jok, ertem a kulonbseget, amit irsz, de azert kesnek is errefele.

Igazabol amiert kommenteltem, nem a nemet vasut lehuzasa, csak az, hogy ha valami nem tokeletes, attol meg nem total rossz a MAV, nyilvan a tobb oras keses ultragaz, es megertem ha valaki ezen kiakad. Viszont azert, mert nem jo a WIFI, vagy kesik negyed orat... hat az sajnos itt a nagyon fejlett Nemetorszagban is elofordul, es ettol meg nem kell a plafonon lenni.

felhőkergető 2019.07.09. 08:59:44

@Benbe: te szerencsétlen fideszseggnyaló, akkor utazz egész nyáron a MÁV remek szolgáltásaival az ország egyik végéből a másikba, ha olyan nagyszerű.

Zabalint 2019.07.09. 09:18:26

@t4br:
Igen, a nem jó a wifi szerintem sem komoly probléma, a légkondis panaszt is túlzásnak érzem. Ellenben a késés kommunikálásának hiánya tipikusan MÁV-os történet. Az meg, hogy németeknél is előfordulnak késések, nem azonos kategória azzal, hogy nálunk meg olyan fordul elő néha, hogy nem késik a vonat. A MÁV-nak mem hibái vannak, hanem akkor lepődik meg az ember, ha valami kivételesen működik.

PonDrow 2019.07.09. 09:26:07

@Kis kiváncsi: ". A vicc hogy a tájékoztatás csak a késés elkezdésétől él. Tehát ha a vonat 16.04 kor menne akkor csak 16,05 kor írják ki késni fog."
Én azt csináltam, hogy megnéztem a MÁV online térképén, hogy az adott vonat hol jár, mennyit fog késni. Így néha tudtam helyette autóval menni, ha fontos volt időben odaérnem...

navanax 2019.07.09. 09:32:58

@Benbe: Ők üzemeltetik, az ő hibájuk. Tök mindegy, ki fejlesztette, kinek van esetleg kiadva.
A wifit plusz szolgáltatásként reklámozzák az IC-n. Ha technikailag nem megoldható, ne hirdessék, hogy megkapod a pótdíjért.
Átmenet? Tudsz kérni jegyet a napos vagy árnyékos oldalra? Egyébként meg marha nagy különbség lehet, a kocsik külső! szélessége nincs 3m...
Ki a felelős a felsővezeték állapotáért? Ki tartja karban? Szóval de, fair felhozni. Az autópályakezelő nem tehet a balesetek többségéről, amit a felelőtlen sofőrök okoznak, a MÁV tehet a felsővezetékek állapotáról.

teleorman 2019.07.09. 09:40:20

@Benbe: az olasz vasút csakugyan katasztrofális, Milánó-Róma pld. 2:40 óra, közel 600 km, 225 km-es átlagsebesség... bezzeg a MÁV!

Kanyarfúró 2019.07.09. 09:40:21

@teéjesenmindegy: A mobil net nem igazán megy, mert nagyon gyenge a lefedettség. Sok helyen még sima telefon kapcsolat sincs. Emiatt lenne érdekes a vonat WiFi-je, amit a MÁV hálózatáról lehetne ellátni (ami a sinek mentén ott van.)

Kis kiváncsi 2019.07.09. 09:59:24

@Benbe: Igen halottam az esetről. DE ez nem mentség arra hogy egy 40 perces menetidő alatt 50-70 perces késés legyen. Továbbra sem világos miért nem előre tájékoztatnak miért csak a indulási idő után. Hisz nemzetközi vonalakon nálunk is ismert az a tény hogy előreláthatólag késni fog.Egy ilyen késés esetén már lehetne gondoskodni pótlójáratról esetleg.De még meredekebb a 17.34 es Váci járat ami a indoklás szerint azért késik minden nap mert egy mozgássérült személy is használja.Elég szomorú hogy egyetlen vagon alkalmas erre és azt is kézi erővel kell megfelelő állapotba hozni.Az meg szánalmas hogy szegényke ugye előre jelzi utazni fog mert hát másképp nem tudja megoldani de még így sem sikerül egyetlen nap sem erre felkészülni.A modorról meg már ne is beszéljünk ahogy a kedves kalauz viszonyul az esethez.

seadxdx 2019.07.09. 10:21:58

@Benbe: Ugyan neked van mire föl hegyibeszédet írni, de a darabszámokkal szerintem kissé hadilábon állsz.

A vagonok életkorát kérlek magyarázd el, mert nem jön ki nekem a matek. Van 20-25 IC/EC vagon, ami pár éves. Van 30-35, ami 20-25 éves, és nemrég lett felújítva. Ha a megszokott számolást használjuk (életkor/2+azóta eltelt évek), akkor kijönnek 20 alá. A többi nem jön ki nekem 20 év alá, feltételezem érthetően elmagyarázod, ha megkérlek erre.

Beszerzések 1998 után (MÁV):
1998-2002: Az utolsó Dunakeszin épült vagonsorozat megérkezte (1997-98 során). Interpici gépek megjelenése (23 motor + 5 mellékkocsi). 40 motorkocsi (Uzsgyi) vásárlása (2002-04 közt érkezve). 10 Siemens Taurus mozdony érkezte 2002-ben a MÁV részére.
2002-2010: 25 Bombardier Traxx mozdony vétele (+25 opció, ami nem lett lehívva, érkeztek 2010-12 közt). 60 Stadler Flirt vásárlása, 10 Bombardier Talent vásárlása (ezek a benbe által említett hibás gépek). 23 új, majd 8 használt Siemens Desiro vásárlása (ha jól emlékszem, nem kedveled a típust). 300 NDK-ban készült vagon vásárlása (nem túl jók, de szvsz amiket váltottak, azoknál jobbak).
2010 óta: 63 Stadler Flirt vásárlása. 19 Stadler Kiss vásárlása (gyártás alatt, 21 darabra opcióval). 50 osztrák használt vagon beszerzése (jobbak, mint az NDK-s vagonok, de akkor még nem voltak eladóak). A MÁV saját berkeken belül gyárt IC/EC vagonokat, eddig 10 többcélú, és 10-nél kevesebb másodosztályú kész (+2 prototípus). Készül kb. 70 még ezeken felül.

A GYSEV beszerzéseit nem citálom, mert most a MÁV-ról van szó, és egyértelmű a mostani vezetés alatti fejlődés többlete (jelentős részt EU-s forrás).

A különféle részeket még lehet cincálni, de összességében szerintem is előrelépés történt, nagyrész az EU-s források következtében. Mindemellett persze marha sok probléma van, amire megoldást kell találni.

t4br 2019.07.09. 10:35:54

@Zabalint: a wifi szerintem use-case fuggo. En konkretan emiatt nem tudok vonaton dolgozni, amennyiben kenyelmi funkciokent hasznalod, teljesed igazad van. Sajnos a legkondinal nekem ez volt tobbszor a tapasztalatom, orulok, ha nalad nem voltak tapasztalhatoak ilyen problemak.

A kommunikacio sajnos tenyleg nem erossege a MAV-nak. En is tettem meg a Budapest-Szeged tavolsagot kb. 6 ora alatt, tudom mirol van szo, es tokeletesen igaza van annak, aki kiakad rajta. Viszont amit nem szeretek, es ez nemcsak a MAV-ra igaz, hanem globalisan, hogy sokak szerint minden ami magyar, az szar, es ez egy altalanos velekedes. Ha valaki tobb evet kulfoldon rajon, hogy
kozel sem ennyire sem fekete-feher a tortenet.

Visceroid 2019.07.09. 10:47:55

@Weidmüller: "és nem lesz munkátok,majd el lehet gondolkodni mit is b@szt@tok el! "

MÁV = Magyar ÁLLAMvasutak. Nem piaci alapon működik!! Magyarul lehúzhatják a rolót, kirúghatják az összes mozdonyvezetőt, eladhatják az összes kocsit, felszedhetik a síneket, a nagyfőnökök akkor is megkapják a fizetésüket. Vagy esetleg be lehet hozni magán vasúttársaságokat, akik két-háromszor ennyiért visznek el, kb hasonló minőségben. Kérdés?

teéjesenmindegy 2019.07.09. 10:48:43

@Belzebubo: Te a gonosz szó jelentését egyáltalán érted, hülyegyerek?
Az azért megvan ugye, hogy Ausztria az unió és ezzel a világ egyik leggazdagabb állama?
Hát persze, hogy azzal kell hasonlítgatni ugye? Ja, és csak hogy teljes legyen a borsodi mellékvonalat az osztrák nemzetközivel, ugye? Ezt csak úgy gondolom, mert nehéz elhinni, hogy ahogy átlép a határon a vonat rögtön hugyos lesz.

Tudod, ez a stadionozás gecire unalmas. A világ minden bajára tényleg az a válaszotok, hogy mert a stadionok? Tudod milyen ez? Mint mikor fater otthon esténként felnyit egy sört, és muter erre közli, hogy azért nincs mercedesük, medencés házuk, meg helikopterük, mert sörre megy el minden pénz. Röhejes.

teéjesenmindegy 2019.07.09. 11:15:32

@navanax:
:D:D Na, te vagy aztán az igazi hülye bazmeg.
"Átmenet? Tudsz kérni jegyet a napos vagy árnyékos oldalra? Egyébként meg marha nagy különbség lehet, a kocsik külső! szélessége nincs 3m.."
Ja bazmeg, csak az egyik oldalról tűz a nap az ablakon át. Semmiség, csak 30 fokkal van ott melegebb, mint 3 méterre tőle. Sőt, jobbat mondok, ha tűz rád a nap a hőérzeted egész más, mint aki árnyékban van.

"Ki a felelős a felsővezeték állapotáért? Ki tartja karban? " A MÁV. Szerinted mégis mi a francért szakad le egy vezeték? Mert nincs karbantartva, vagy mert egy vihar leszakítja? És szerinted, ha egy vihar rádönt egy fát, vgy egy teherautó elviszi a vezetéket arra hogy lehet felkészülni? Szerinted, nem mindegy, hogy 2 hete cserélték a vezetéket, vagy 10 éve, ha rádől egy fa? Vagy cserélgessék a hibátlan vezetékeket, vagy tényleg te is mi a lófaszt képzelsz a világról?

Girhes Joe 2019.07.09. 12:15:15

Akik a DB-vel példálóznak... ott az ICE az elérhető legmagasabb kategória, ami valóban elég jó szolgáltatást kínál, néha még csak nem is vészesen drága, és az, hogy folyton tele van, az nem baj, hanem inkább annak jele, hogy a helyiek is elégedettek vele.

DE!

Idén tavasszal jártam úgy valamelyik regionális vasúttal Frankfurt környékén, hogy hiába terveztem be szépen, hogy milyen átszállással megyek vissza Frankfurtba a Rajna-völgyi kirándulásról (este másik vonathoz siettem), a szolgáltatás a MÁV-ot is sokszorosan alulmúlta. Először is, mindenféle utastájékoztatás nélkül az eredeti vonatom időpontjában egy másik jött, és senki nem tudta, hogy ez a vonat nem az a vonat. (Az csak apró esztétikai hiba, hogy az egész vonaton fullasztó sz@rszag volt az egyetlen budi hibája miatt, mint valami késő esti balatoni Flirten.) A kalauznak kábé fogalma nem volt arról, hogy erről mégis mire hogyan kéne átszállnom, ugyanazt a mobilos applikációt próbálta nézni, ami ugyanúgy nem működött neki a hegyek között, ahogy nekem se. Mondván, hogy ez egy időszakosan járó vonat (vasárnap este volt), és ő nem ismeri a helyi menetrendet. Mire nagy nehezen meg tudtuk szülni, hol kell leszállnom, maradt rá kb. 30 másodpercem. Az átszállóponton aztán közölte a hangosbemondó, hogy a csatlakozó vonat *A*MAI*NAPON*NEM*KÖZLEKEDIK*SZEMÉLYZETHIÁNY*MIATT*. Mivaaaaaaaaan?!?!?! Ilyen a Balkánon nincs! Mi az, hogy személyzethiány? Lebetegedett a kaller, és nincs helyettes, vagy mi a franc? Mert sztrájk az éppenséggel nem volt, sőt a helyiek mondták, hogy már hónapok óta megy a kínlódás a személyzethiány miatt, meg hogy annyira sz@rul fizetik a vasutasokat, hogy mindenki elmegy onnan. Tisztára olyan érzés volt, mintha valahol Afrikában lennék. És persze az egyetlen lehetőség a frankfurti csatlakozást elérni az volt, hogy TAXIVAL mentem. Amire rá se bagózott az a regionális vasút, ők ugyanis kiírták plakátokra, hogy vonatkimaradások *LEHETNEK*. A DB-t persze még ennyire se érdekelte, elvégre másik cég saját szemétdombja. Éljenek az EU bürokraták a vasúti versennyel, meg az inkompetens regionális vasúti törpecégeikkel. Na ez is az a bizonyos *NÉMET*VASÚT* ám!

Kis kiváncsi 2019.07.09. 12:50:28

@PonDrow: Jogos a pont. Én csak a nyárra jöttem haza.Ezért nem kötöttem internet előfizetést. Anélkül meg a Máv wifin ez szinte lehetetlen. A másik ok személy szerint egy 10 kilométeres távon használnám a Mávot vagy a Volánbuszt. Sajnos mindkettővel ugyan az a probléma.A morbid rész a Dunakanyar térségéről van szó ami kiemelt turisztikai terület is.Nem egyszer volt már rá példa elözönlötték a turisták a vonatott és utólag derült ki meg sem áll a célállomáson mert hol személy,hol zónázó. Mikor mennyit késik éppen.Múlt héten is hasonló történt.Így Nagymarosról be kellet menni Vácra majd vissza Verőcére.Persze a kalauz sem tudta mi történt.

Pötyögtetek 2019.07.09. 13:01:38

@Benbe: Csak szólok, hogy a t-systemet IS megvette a gázszerelő.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:24:23

@Belzebubo: Ha tudnád, hányszor ültem már úgy a railjeten, ICE-n, hogy a negyedik kocsiig nem találtam tiszta, avagy egyáltalán működő WC-t? Olyan is volt, hogy Bregenzből már induláskor a szar böfögött vissza az összes WC-ben, és onnan még 6 óra Bécs!

A railjet sehol nem megy 240-nel. Magyarországon nincs olyan vasútvonal, ahová megtérülne valaha is az, hogy akár 200 km/h-val járható pálya épüljön. Ausztriában a nagyvárosok jórésze a Westbahn mentén helyezkedik el, azon a (mindössze 200 km/h-ra alkalmas) pályán utazik Salzburg, Linz, Steyr, Amstetten, St. Pölten, Bécs, Pozsony, Zólyom, Besztercebánya, Zsolna, Kassa, Eperjes, Győr, Budapest, Sopron, sőt, Krakkó felől is mindenki, aki Németország déli része vagy Svájc felé tart. Nem véletlenül indul óránként 28 kocsinyi railjet plusz egyéb vonatok arrafelé (pl. ICE, REX, D). Magyarországon hol lakik annyi ember?

Ha Debrecen lakosságának a 10%-a minden nap vonatra ülne, akkor sem érné meg a Budapest-Debrecen nagysebességű vasút. Érdekes a hozzáállás, mindig megy a rinya, hogy fölösleges beruházásokra megy el a pénz, de nagysebességű vasút, az kellene! Elárulom, hogy a jelenlegi, 160 km/h-ra alkalmas pályához képest négyszeres árú a 200-as pálya üzemeltetése, az építése pedig nyolcszor annyiba kerül. Megérné?

(Ilyen épül most Belgrád felé. Érdekes módon azt is mindenki ellenzi.)

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:27:33

@chrisred: A wi-fi általában elég jól működik, az út kb. 20-30%-ában nincs lefedettség, legtöbbször a túl nagy sebesség, kis részben az árnyékoltság miatt. 100% lefedettség nincs, a mobilneteden sem. Hányszor követeltél pénzt vissza a mobilszolgáltatódtól, mert nem volt mobilnet valahol utazás közben? Pedig minden szolgáltató 99,9%-os lefedettséggel kampányol. Kettős mércét érzek.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:30:29

@Célkereszt: A főszabály az Integrált Ütemes Menetrendnél az, hogy annak a vonatnak van elsőbbsége, aki a saját, előre megrendelt menetvonalán közlekedik. Egy elővárosi vonaton 3-4-szer annyian ülnek, mint egy IC-n, logikus, hogy nekik kell menniük. Ráadásul annak a vonatnak van mondjuk 15 perce fordulni a végállomáson, így ha sokat késik, a visszafelé vonat is késni fog, az IC szerelvénye 2-3 órával később fordul, ráér. Ha lett volna utastájékoztatás, abból sem derült volna ki, hogy hol az első osztályú kocsi, ez mindig az utas dolga, hogy megfigyelje. Hat-nyolc kocsinál talán nem lehetetlen végigsétálni sem. Ezt úgy hívják, hogy lemondtál az ülőhelyedről.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:37:36

@Zabalint: Düsseldorf környékén többször volt, hogy csak a második, harmadik emeletes vonatra fértem föl, ott is csak az ajtó előtti térben nyomorogva (az emeletre vezető lépcsőn is lapjával álltak az emberek). Ennyi emberrel nyilván a klíma sem bírt el, legalább 40 fok volt odabent, pedig alapvetően hűvös idő volt.

Berlinben több, mint tíz éve tart az úgynevezett S-Bahn válság, azóta jár a megrendelthez képest csökkentett kapacitással az összes vonal, több vonalat le is kellett rövidíteni emiatt (például az S3-ast a Westkreuztól először az Ostbahnhofig, majd az Ostkreuzig vágták vissza). Regensburg környékén még mindig közlekednek Silberling kocsik, amik a MÁV 20-26 sorozatával egyidősek - a 20-26-osok közül az utolsó nagyjából 2003-ban járt Miskolc és Ózd között.

Sok helyen a német elővárosi vonatok pontossága messze elmarad még a ceglédi vonalétól is. Máshol persze nagyon jó, de attól, hogy te pont szerencsés vagy, még nem lehet általánosan kijelenteni, hogy a német vasút jobb, és kész.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:39:53

@Girhes Joe: Személyzethiány: ma egy mozdonyvezető 300-400 ezer forint nettó bért keres a MÁV-nál, ami fele annak, amit egy magánvasúttól kaphat, negyede annak, amit kis tanulással Németországban kaphat. A forgalmi és kereskedelmi dolgozók bére a mozdonyvezetőkének kb. a fele. Elment a Lidl-be mind. Ha sürgősen nem tízszerezik meg a MÁV költségvetését, nagy bajban lesz a vasút. Erre viszont senki nem akar áldozni.

Jegkoko 2019.07.09. 14:42:05

@t4br: Az elmúlt években bejaártam szinte egész németországot északról egészen délig, illetve keletről nyugatra. De az idei késéseket leszámítva nem tudok úgy igazán semmi kirívóan rosszat mondani a DB re. Idén amikor Chemnitzből nem ment a regionális vonatom Lipcse felé közvetlenül, akkor az információs pultban dolgozó intézett nekem meg még két másik utasnak egy taxit ami egészen lipcséig vitt el. Ilyen magyarországon kb elképzelhetetlen lenne. Illetve a sok késés miatt nem vesztettem el a napomat az interrail bérletemmel, mert a következő nap hajnali fél 3 ra ért a vonatom a célállomásra.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:43:19

@seadxdx: "Ha a megszokott számolást használjuk "

Ebben semmi megszokott nincs. Azokban a kocsikban alig maradt eredeti elem, így nyugodtan tekinthetőek új kocsiknak. A posta-Bhv-kat pedig nem számoltad, pedig elég jelentős mennyiségről van szó.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.09. 14:47:09

@Jegkoko: Ez olyan, hogy kinek van szerencséje, kinek nem. Én 4,5 évig jártam heti 2-3 alkalommal Egerbe Budapestről főiskolára, egyetlen egyszer volt késése a vonatnak (lerobbant a mozdony), aminek köszönhetően előbb értem haza, mint egyébként tettem volna.

Ehhez képest a legutóbbi tíz ausztriai utazásomból tíz alkalommal komoly késés, fél-egy napos időveszteség, és sokszor jegyvisszatérítés lett a vége, máskor a jegyvizsgálók jóindulatán múlt, hogy egyáltalán eljutottam a célállomásig. Egy egyszerű Budapest-Bécs úton is sikerült többször már úgy késve érkeznem Bécsbe, hogy Hegyeshalomból menetrend szerint indultunk el. Nem mondom, hogy az én szélsőségesen rossz tapasztalataim a mérvadóak, de azt igen, hogy az, hogy neked vagy bárkinek jó tapasztalatai vannak, az nem bizonyíték semmire. Az anekdotikus bizonyítékok használhatatlanok.

Célkereszt 2019.07.09. 14:52:34

@Benbe: Ezen jót nevettem. Vicces gyerek vagy. Már elvtelenül véded a vasutat.
Az is véletlen volt, hogy felszálltam rá. Úgy nézett ki, mint egy személyvonat, bocsánat, gyorsvonat. Személy már nincs, minden gyors lett,hahaha. Örültem, hogy ülőhelyet találtam a tömött vonaton, voltak álló utasok is már. Na, de hagyjuk már az első osztályú pótjegyet, beszéljünk már helyjegy árának visszatérítéséről is.

Jegkoko 2019.07.09. 14:58:28

@Benbe: én azt nem szerencsének nevezném, hogy az idei évet leszámítva minden utammal szerencsém volt. Mit értesz anekdotikus bizonyítékok alatt? Bár igaz Ausztrián csak átutazóban voltam, de mindig sikerült elérnem a csatlakozásomat Bécsben. Még a nagy 2013 as dunai árvíz idején is.

Tsteinar 2019.07.09. 15:13:11

Vasárnap Balaton express, 10-20 végül 40 percet késett. Természetesen az állomáson előre véletlenül se mondtak be semmit. Online lehetett nézni, hogy még a közelben sincs a vonat.
Keszthelyről indul, mire Siófokra és rendszeresen összeszed 15 perc késést.
Ic pótjegyes kocsiban légkondi nem működött és villany sem volt. A déliben egy pénztár volt, ahol vissza akartam kérni a késés miatti 25%-ot. Sajnos csak kinyomtatott jegy alapján tudják visszadni.

chrisred 2019.07.09. 15:15:46

@Benbe: Milyen kettős mércét? Te magad írtad, hogy nem a MÁV-on múlik. Vagy amikor működik, az a MÁV-nak köszönhető, amikor meg nem elérhető, az meg a T... hibája? Ez biztosan nem kettős mérce. :)

Kivlov 2019.07.09. 15:24:20

Talán meg kéne szüntetni, hogy a fél ország ingyen utazik ezen a sz*ron.
Nem érdekel, hogy hány gyereke van, hogy hány éves, vagy hogy mekkora a jövedelme. Fizessen.
Kedvezmény csak diákoknak, meg csecsemőknek.

Gazsi bácsi lótetű 2019.07.09. 16:42:59

Vicces azt olvasni, hogy a MÁV a 4. legjobb. A közelmúltban utaztam a francia, olasz, német vonatokon, IC, ICE, EC, ITALO és helyi döcögősökön is, háááát én nem értem hogy jött ki a matek.
A takarítás hiánya igen szembeötlő. Tessen már az aktuális vezignek hetente kipróbálni a szolgáltatást. Olyan mocskosak a kocsik, hogy évek óta nem kaptak normális takarítást. Azt, hogy 1 vödör vízzel felmosnak egy szerelvényt, nem nevezem takarításnak.
Mi a helyzet a pottyantós klotyókkal? Valahol olvastam, hogy a MÁV szerint 35 év kell még, hogy sikerüljön lecserélni a vasúti kocsikat. Remélem ez csak vicc.
Kommunikáció hiánya. Konkrétan úgy hazudnak, hogy az vicc. Volt fotóm, ami szerint a 35 percet késő IC csak 5 percet késett a peron információs kijelzője szerint.

Néhányan érvelnek a kocsik életkorával. Tapasztalatom szerint a haldokló nyugaton a karbantartás minősége hmm némileg magasabb, ezáltal jobb állapotúak a kocsik.

Ha úgy tűnne, hogy nem drukkolok ennek a korhadt ósdi vállalatnak, az nem igaz. Csak nem gondolom, hogy a szabad piac nyitásáig bármi is történne. Majd jön pár szlovák-cseh-osztrák próbálkozó, aki az otthoni selejt helyett idehozza a lepukkant szerelvényeit, és lepipálja a MÁVot.

A pályavasút állapotához nem szólok, mert az rohadtul csak a lopásról szól, stróman lölő aranyáron újítja fel a pályát. Erről valami összehasonlító adat valakinél? Mennyibe kerül nálunk 1 km pálya felújítása, és mennyibe kerül ugyanez máshol? Érdekelne...

Béláim! Rátoltuk! 2019.07.09. 19:39:25

@Ződ2000: Azután a magyar szakaszon a wifi itt sem működik; a magyar helyjegykiadás többször hibás; gyakran tele van álló utasokkal

Béláim! Rátoltuk! 2019.07.09. 19:50:14

A Szeged-Budapest vonalon télen és nyáron egyaránt a legtöbbször nincs víz a vagonok wc-iben. A személyzet szerint nincs elég tartalék kocsi és ezért idő a feltöltésre és a megfelelő takarításra. A wifi gyakran itt sem működik (pl a Bp-Miskolc vonalon sem). Gyakran fordul elő jelentős késés: ha az elvirán vettem jegyet a Szeged-Bp-Miskolc viszonylatra, egy év alatt háromszor is előfordult, hogy nem lehetett az IC csatlakozást elérni.

A Köki; Zugló (stb. hasonló) állomások állapota 20-30 éve gyalázatos. Soha, senki nem ellenőrzi/szankcionálja az állomásokon történő dohányzást, szemetelést. A MÁV állapopta pontosan tükrözi Magyarország mai állapotait: szánalmas és szégyenletes, egy rákos tumor lettünk Európában.

Blogolo Blogi 2019.07.09. 20:09:04

@teéjesenmindegy: "Az azért megvan ugye, hogy Ausztria az unió és ezzel a világ egyik leggazdagabb állama?
Hát persze, hogy azzal kell hasonlítgatni ugye?"
Hasonlitana inkabb Ukrajnaval ossze, mert az meg az egyik legszegenyebb? Kuszaszem kapitany egyebkent is megmondta, hogy 11even belul utolerjuk oket, ugyhogy ideje lenne, ha a MAV is felporogne kisse.

" A világ minden bajára tényleg az a válaszotok, hogy mert a stadionok?"
Mennyi mehetett el ra? Ugy csekely 5-600 milliard? Megerte, meg ugy is, hogy most hitelt vesz fel a gazdi szep uj vasut epitesere, hogy a kinaiaknak ne kelljen szivni a MAVval.

" Mint mikor fater otthon esténként felnyit egy sört, és muter erre közli, hogy azért nincs mercedesük, medencés házuk, meg helikopterük, mert sörre megy el minden pénz."
Ennyire reszeges volt az oreg?

Blogolo Blogi 2019.07.09. 20:24:52

A kozelmultban volt alkalmam parszor kiprobalni a vasuti kozlekedest Franciaorszagban es Angliaban is. Fura volt, hogy az utasterben alig erezni a sebesseget, aztan eloszor csak az tunik fel, hogy a parhuzamos autopalyan elmaradoznak az autok, ramersz GPS-el es kiderul, hogy 160km/hval, vagy meg gyorsabban docodsz. Nem uj, de tiszta es karbantartott minden, wifi alap. Mint ahogyan a percre pontos erkezes/indulas is (javareszt). Bar nyilvanvaloan a jegyek arszinvonala sem magyarorszagi.

nemecsekerno_007 2019.07.09. 20:51:42

@Benbe: Jaja a 160 km-es bőven elég lenne, inkább az ilyen pályákkal kéne behálózni az országot és a Kárpát medencét.
Ez a 200 km/h-s max. akkor érné meg ha Mo.-on 20 millióan laknának és lenne kb. 5-6 félmilliós város. De még ekkor se biztos, hogy megérné...

nemecsekerno_007 2019.07.09. 20:57:18

@Blogolo Blogi: Be kell vezetni az ottani árakat, akkor lehet emelni a színvonalat. Itt ahol az utasok 40% valamilyen kedvezménnyel v. ingyen utazik ne várjatok csodát.
Persze lehet úgy gondolkozni, hogy kevesebb stadion=gyorsabb vonat...

teéjesenmindegy 2019.07.09. 21:07:48

@Blogolo Blogi: Látom nem nagyon értetted a példámat, te egyedül. Ezért neked, mint különösen visszamaradott nehézfejűnek elmagyarázom még egyszer.
Szóval nem azért nincs mercedes meg medencés villa, meg világkörüli út, mert fater (te értsd: a családfő) megiszik napi egy sört. Ha nem inná meg, akkor sem lenne. Ezért teljesen hülye érvelés. Pont amit ti csináltok.

"Kuszaszem kapitany egyebkent is megmondta, hogy 11even belul utolerjuk oket, ugyhogy ideje lenne, ha a MAV is felporogne kisse."
Kuszaszem azt mondta, hogy 11 év múlva a 80% ra kéne felmennünk. Nem utolérjük.

"Mennyi mehetett el ra? Ugy csekely 5-600 milliard?"
Annál ugye lényegesen kevesebb, az is 10 év alatt. Az index bruttó 350ről beszélt, szóval jó az 280nak. Ez alatt a 10 év alatt az eü költségvetése 15000 milliárd volt. De nyilván nagyságrendekkel jobb lenne, ha beletolták volna a 280at. A vasút is évi 100 milliárdokat kap.
Megerte, meg ugy is, hogy most hitelt vesz fel a gazdi szep uj vasut epitesere, hogy a kinaiaknak ne kelljen szivni a MAVval.

Blogolo Blogi 2019.07.09. 21:33:35

@teéjesenmindegy: "Szóval nem azért nincs mercedes meg medencés villa, meg világkörüli út, mert fater (te értsd: a családfő) megiszik napi egy sört."
Vagyis edesanyad buta? Esetedben valami csaladi defekt default. Eloszor faterodra gyanakodtam, de ha valoban nem iszik, akkor edesanyad hogyan lehet ennyire gyenge matekbol? Mire megy el a csaladi koltsegvetes?

" Az index bruttó 350ről beszélt, szóval jó az 280nak"
Annyit egyedul a Puskas stadion felepitese is el fog vinni, de mindegy is, lenyeg, hogy lehet majd kopkodni a szotyit a VIPben.

Blogolo Blogi 2019.07.09. 21:48:23

@nemecsekerno_007: "Itt ahol az utasok 40% valamilyen kedvezménnyel v. ingyen utazik ne várjatok csodát."
ernoke, ha szar kajat raknak eled a vendegloben, boldogit a tudat, hogy legalabb olcso volt? Nem kene.

teéjesenmindegy 2019.07.09. 22:33:03

@Blogolo Blogi: Egy ennyire egyszerű példát nem bírsz felfogni? Nyilván nehéz életed van, ennyi ésszel.
Mindegy, sírjál tovább, hogy ezer forintér utazol és nincs wifi közben. Igazi sikerember vagy, nyilván rohadt fontos munkád van, hogy nem telik mobilnetre.

teéjesenmindegy 2019.07.09. 22:48:13

@Blogolo Blogi: " ha szar kajat raknak eled a vendegloben, boldogit a tudat, hogy legalabb olcso volt? "
A sarki kifőzdében sír a szád, hogy nem Michlein csillagos kaját kaptál hatötvenér?

Blogolo Blogi 2019.07.09. 22:53:01

@teéjesenmindegy: "Egy ennyire egyszerű példát nem bírsz felfogni?"
De akkor magyarazd mar el, hogyan kellett erteni?
Faterod sort iszik. Muterod azt mondja, hogy ha nem inna ennyit, akkor nem putriban laknatok. Namarmost.
a.) Edesanyadnak igaza van, faterod alkoholista, maradtok a putriban, teged tovabb vernek.
b.) Edesanyad retard, fater tiszta, viszont elkurvazza a penzt. Ugyanugy maradtok a putriban.

Ez a hattere a tokegyszeru peldadnak. Vicces, nem?

Blogolo Blogi 2019.07.09. 23:03:48

@teéjesenmindegy: "A sarki kifőzdében sír a szád, hogy nem Michlein csillagos kaját kaptál hatötvenér?"
Most komolyan: melyik hasonlat volt egyszerubb, jobban erthetobb, konnyen emeszthetobb, frappansabb?
Amugy mi van a stadionokkal? Gyorsan lejottel a szerrol Draga Baratom. Miert jobb stadionokra szorni a penzt, mintha MAVra, oktatasra, egeszsegugyre, rendorsegre, stb koltenenk? Ha mar kozpenzrol beszelunk, miert a szotyikopkodo, egymast anyazo korok javat szolgaljak a milliardok?

totii 2019.07.09. 23:29:19

@HaCS: Nem kell gyorsvonati pótjegy Ceglédtől Nyíregyházáig. A gyorsvonati pótjegy bevezetésekor valóban kellett, de már nagyon rég óta nem.

teéjesenmindegy 2019.07.10. 01:49:12

@Blogolo Blogi: Ugye még mindig nem érted a szájbabaszott példát.
Az a nyivákolásod, hogy minden kurva jó lenne, ha nem lennének stadionok. Kurvára nem így van, faszfej. Számolj.
Megint elmondom, akkor, hátha felfogod. Ha faterod napi egy sört iszik meg, akkor a kurva anyád hiába basztatja ezzel, hogy ezért nincs pénz, nincs igaza. Pont úgy, ahogy a balfasz kölykének sincs, aki a világ összes kibaszott problémáját arra vezeti vissza, hogy elszartak évi 30 milliárdot stadionokra. Ez az eü 2%a.
De ehhez gondolom megint túl hülye leszel, hogy felfogd.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.10. 07:00:41

@teéjesenmindegy:

Te nem érted a szájbabaszott országot.
Elindul a Puskás stadion 39 milliárddal, most 200 milliárd körül jár.
A retard fajtádnak beadják a 30 milliárdot, mivel ostoba vagy nem veszed észre, hogy elköltenek rá még 170 milliárdot, és az ebből az 1 stadionból ellopott minimum 150 milliárdból néhány milliót kifizetnek a hozzád hasonló ostoba trollseregnek, akik szakmáynban nyomják a fideSStetvek hazugságait.
És ez csak egy stadion a tömérdekből amik épültek és kihasználatlanul, üresen tátonganak.
O1G

Blogolo Blogi 2019.07.10. 08:03:14

@teéjesenmindegy: "Az a nyivákolásod, hogy minden kurva jó lenne, ha nem lennének stadionok."
A MAV szolgaltatasi szinvonala jobb lehetne, persze csak akkor, ha nem olyan Tarlos felek mutyizzak el a csiliardokat vagonfelujitasra, aki most csak a fejet vakargatja, merthogy a lipsik panaszkodnak, hogy nem nagyon lenne rossz, ha lenne legkondi a 35 fokos utasterben. Mivel kenyelmetlen igy utazni. Szoval az o stadionreszukbol lehetett volna legkondis vagon, a fideszgyokerek meg jarhatnanak szotyizni a forro vagonokkal.

"elszartak évi 30 milliárdot stadionokra. Ez az eü 2%a."
Igazad van, az egeszsegugyre is ertelmesebben el lehetett volna kolteni azt a rengeteg penzt, de ez most MAVos topic.

chrisred 2019.07.10. 08:17:01

@Blogolo Blogi: Csak a miheztartás végett: a főváros vezetése eredetileg új szerelvények beszerzéséről döntött az M3-asnál, de a kormány csak felùjításhoz engedélyezett hitelfelvételt.

Blogolo Blogi 2019.07.10. 08:29:57

@chrisred: "főváros vezetése eredetileg új szerelvények beszerzéséről döntött az M3-asnál, de a kormány csak felùjításhoz engedélyezett hitelfelvételt."
Vagyis milyen erdekeket kepviselt az a polgi, aki gyege erdekervenyesito kepessege vagy egyeb befolyasolo tenyezok miatt ugy dontott, hogy a lakosok erdekei helyett, akiknek a XXI. szazadban kijarna az izzadtsagmentes utazas, inkabb elfogadta a kormany javaslatat, akik csak el akartak mutyizni par szazmilliardot?

chrisred 2019.07.10. 08:51:38

@Blogolo Blogi: Az nem javaslat volt, a stabilitási törvény szerint az önkormányzatok csak a kormány hozzájárulásával vehetnek fel fejlesztési hitelt.

Blogolo Blogi 2019.07.10. 09:05:45

@chrisred: Tuti felreertettem a szituaciot, de egy helyen azt olvastam, hogy a fovaros (Tarlos) a felujitas mellett dontott: "A főváros korábban döntött arról, hogy az M3 metró rehabilitációját a szerelvények felújításával kívánja megoldani. Mivel a kormány felelősséget érez a főváros tömegközlekedésének biztonságos működtetéséért, ezért úgy döntött, hogy a szerelvények felújítására vonatkozó terveket támogatja"
Nekem ugy tunik, hogy valaki megtevesztett teged. Vagy a kormanyt. Vagy a valasztokat.

chrisred 2019.07.10. 10:12:53

@Blogolo Blogi: Én meg mindenhol azt a verziót olvastam, amit le is írtam.

budapest.hu/Lapok/2019/atadtak-a-3-as-metro-megujult-eszaki-szakaszat.aspx

"Emlékeztetett, a 3-as metró szerelvényeit már korábban felújították. A főváros új szerelvényeket akart, de kormánygaranciát felújításra kaptak - jegyezte meg a főpolgármester."

Zabalint 2019.07.10. 10:27:48

@Benbe:
Te jelentetted ki kategorikusan, hogy a magyar a negyedik legjobb, ezzel feltehetőleg a németet a magyar alá sorolva.

Nos, a német S-Bahn halózatok kiterjedtebbek, naponta arányaiban is több ember utazik rajtuk az amúgy is jóval nagyobb népsűrűségű országban. Ezzel együtt tudsz olyan hibákat mondani, amik itthon amúgy mindennaposak. A német mint mindenhová autóval járó nép sztereotípiájahoz képest pl. Münchenben és Stuttgartban rengetegen járnak az agglomerációból S-Bahnnal, arányaiban is többen, mint Budapeten.

Zabalint 2019.07.10. 10:33:33

@Benbe:
A probléma az, hogy Magyarországon hiába adnál egy állami közcélú vallalatnak 10-szeres pénzt, simán érdemi fejlődés nélkül elnyelné. Ha privatizálnák, majd az állam közcél arányosan jegyalapon támogatná (értsd: ha valamié fontos egy gyérebb forgalmú vonal, akkor oda utas arányosan többet fizetne az állam), akkor lenen fejlődés, de gyanús, hogy ez esetben a te hisztiznél legjobban...

Zabalint 2019.07.10. 10:39:59

@nemecsekerno_007:
Budapest-Hegyeshalom simán mehetne 200 km/h felett, főleg hogy többféle nemzetközi viszonylatnak az a kiinduló szakasza. Ha normális sebességű nemzetközi vasúti kapcsolatok lennének, akkor a repülőgép forgalom egy része is áttérne vasútra. Pl. Spanyolországban a belföldi gyorsvasút rengeteg utast átcsábított a belföldi repülő forgalomból. Emellett ugye normális esetben a vasút a gyorsabb, mint ugyanez autóval, nálunk ez fordítva van.

Zabalint 2019.07.10. 10:43:28

@chrisred:
Te komolyan beszopod az Tarlós-Orbán jó rendőr - rossz rendőr játékot?

Blogolo Blogi 2019.07.10. 10:49:25

@chrisred: gondoltam, hogy felreertes lesz a budapest.hu es kormany.hu hivatalos oldalakon megjelent infokkal kapcsolatban. Mar csak az a kerdes, hogy a fovaros vagy a kormany vezetoje hazudik?

www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/semmi-sem-akadalyozza-az-allami-kezessegvallalast-az-m3-metro-felujitasa-kapcsan

nemecsekerno_007 2019.07.10. 10:52:28

@Blogolo Blogi: Mások már leírták a választ, én már nem írok semmit...

nemecsekerno_007 2019.07.10. 10:57:01

@Zabalint: A 160 km/h-s is gyorsabb mint az autó és Spanyolország egy kicsit nagyobb.
Ezért írtam, hogy az már elég lenne.
A repülőgépes hasonlat meg eléggé sántít az ország mérete miatt...
A gond inkább a közlekedés térszerkezetével van, túlságosan főváros-központú, aztán persze csodálkozunk, hogy bedugul az M0-s...
Decentralizálni kell, illetve a Kárpát-medencét kell alapul venni a fejlesztésekben.
Lsd.: déli vasút Szabadkán keresztül megy Pécsre ahogy volt ez annó...
Illetve a Kecskemét-Székesfehérvár autópálya ami csökkenti az M0-s terhelését...

Blogolo Blogi 2019.07.10. 11:33:00

@nemecsekerno_007: "én már nem írok semmit..."
Ez egy igazan jo otlet, remelem tartani fogod magad hozza.

barankai 2019.07.10. 12:11:19

@Brix: a MÁV ami jelenleg kb 70%ban a ktgvetésből műxik azért van padlón mert a ballib bűnözők fél Mrd kenőpénzért eladát a cargo üzletágát az osztrákoknak akik utána szóltak a nemzeti (cocilista) kormánynak h mivel bűncselekmény történt ezért érvénytelen a szerződés és visszadják mire a nemzeti kormány rábólinott h vigyék csak (bár ma már biztos a mészáros kapná...) így maradt a mávnak a veszteséges utasforgalom és ugrott a nyereséges cargo és még látni lehet az átfestett magyar vagonokat Ezentúl már rég fel kellene rakni a K-medencén Mo-on áthaladó kamionokat mint Svájcban, ez is ugye cargo forgalom. Amit most csinál a MÁV az annak egyenes következménye ha párttitkárok vezetnek egy országot. A 20. század fordulóján (tehát 120 éve) a sebes 2 óra alatt ért le Máramarosba és talán 6 óra alatt az Adriára. Le lehetett ugrani fürdeni.

chrisred 2019.07.10. 12:27:02

@Blogolo Blogi: A vonatkozó kormányhatározatban a következő szerepel:

"1. megvizsgálta a fővárosi M3 metróvonal felújításával kapcsolatos fővárosi javaslatokat, és úgy döntött, hogy a szerelvények felújítására vonatkozó terveket támogatja;"

Ebből nekem az derül ki, hogy semmilyen előzetes fővárosi döntés nem született, a kormány több alternatívát kapott, és abból választott egyet. Ebbe simán belefér, hogy nem azt választotta, amit a főváros támogatott.

Zabalint 2019.07.10. 13:50:06

@nemecsekerno_007:
"A 160 km/h-s is gyorsabb mint az autó és Spanyolország egy kicsit nagyobb."

Pontosan ezért írtam elsősorban nemzetközi viszonylatokat itt Európa közepén. A 160 km/h pedig lehet, hogy gyorsabb, de ha a viszonylatod nem a két vasútállomas, akkor nem feltétlenül jobb az autónál közepes viszonylatban (200-500 km), illetve a repülőnél hosszabb (500-1500 km) viszonylatban. De mindez elővárosi vasútnál is necces tud lenni, lásd ritka nagy dugó kell, hogy pl. Ráckevéről a HÉV gyorsabb legyen, mint az autó. Ha lényegesen gyorsabb a vasút, mint az autó, akkor ha nagyon sokba is kerül, megérheti társadalmi szinten, hiszen sokkal több ember számára válik ezzel vonzóbbá az autózásnál. Persze ehhez kevesebb késés és kényelem sem árt.

totii 2019.07.10. 14:04:50

@barankai: Honnan ért két óra alatt Máramarosba, illetve hat óra alatt az Adriára? Máramarossziget és Rijeka (Fiume) között nagyjából ezer kilométer van, szóval ma akár kivitelezhető is lehetne egy kb 125 km/h-s átlag (az ismeretlen hely és a másik kettő közötti 2+6 órával számolva), de 120 éve biztos nem.

Blogolo Blogi 2019.07.10. 14:39:41

@chrisred: "Csak a miheztartás végett: a főváros vezetése eredetileg új szerelvények beszerzéséről döntött az M3-asnál, de a kormány csak felùjításhoz engedélyezett hitelfelvételt."

Az egesszel csak a fenti hozzaszolasod helytelensegere szerettem volna reflektalni. A mellebeszelesre, ami vegigkiserte az ugyet.

chrisred 2019.07.10. 15:18:59

@Blogolo Blogi: Én meg ennek a helytelenségére reflektáltam:

"A MAV szolgaltatasi szinvonala jobb lehetne, persze csak akkor, ha nem olyan Tarlos felek mutyizzak el a csiliardokat vagonfelujitasra, aki most csak a fejet vakargatja, merthogy a lipsik panaszkodnak, hogy nem nagyon lenne rossz, ha lenne legkondi a 35 fokos utasterben. Mivel kenyelmetlen igy utazni. Szoval az o stadionreszukbol lehetett volna legkondis vagon, a fideszgyokerek meg jarhatnanak szotyizni a forro vagonokkal"

Ha egy darab stadion nem épül az országban, a ruszkik akkor is rárepülnek a hármas metró szerelvénypótlására, akkor meg tökmindegy, hogy Tarlós eredetileg milyen vagonokat akart.

barankai 2019.07.10. 16:13:56

@totii: értelemszerűen :-) az ország vasóti kpjából vagyis Bpről Egyébként a megadott menetidők és járatok közismertek és közkedveltek voltak anno

totii 2019.07.10. 16:59:10

@barankai: Budapest-Máramarossziget légvonalban 365 km, kizárt a két óra. Valamit félrenéztél. Mozdony sem volt még szerintem, ami száznál többel ment.

Blogolo Blogi 2019.07.10. 17:22:47

@chrisred: "Ha egy darab stadion nem épül az országban, a ruszkik akkor is rárepülnek a hármas metró szerelvénypótlására"
Ez tokeletesen igaz, a hozzaszolasom pedig arrol szolt, hogy ha nem Tarlos fele bologato pincsik lennenek dontesi poziciokban a MAVnal vagy epp Budapest Onkormanyzatanal, akkor hiaba nyomulnanak az oroszok a sufnibol elokapart vagonjaikkal, es talan a polgarok igenyeinek es a XXI. szd technikai-, technologiai szinvonalanak megfelelo szerelvenyekben utazhatnanak az emberek. Sajnos ez a vonat elment, jo magyar szokas szerint ujra elkezdodik a taknyolas, aminek a vege egy korlatozottan mukodokepes megoldas lesz, de legalabb dupla annyiba fog kerulni, mint amibol eredetileg kielegithetoen megoldhato lett volna az egesz problema.

barankai 2019.07.10. 17:57:41

@totii: Máramaros akkor több volt talán 4ó +/- nem emlékeztem jól Nemrég még volt ennyi idő alatt értem fel Balatonról 90km. De az expressz Rijekába jó a menetidő mert a hajnali fogást hozták a piacra és még ebédre pont jó volt 5 körül indult hajnalban a tengertől és 11körül volt itt.

Zabalint 2019.07.11. 18:46:34

@barankai:
Amúgy nem tudom mi volt akkor a helyzet, de poén, hogy ma a Flixbus reggeli járata 5, a vasút viszont csak 6 alatt ér Zágrábig, pedig addig nincsen hegyes terep, vagy bármi ami a vasutat jelentősen lassítaná.

totii 2019.07.12. 08:34:44

@Zabalint: Van több mint 30 megálló, egy 30 perces megállás Gyékényesnél, egy további 13 perces Kaproncán, és Balatonszentgyörgyön is leakasztanak pár kocsit, az is 10 perc, míg a busz csak pihenőre áll meg, és ugye végig autópályán megy.
A határellenőrzések és a gépcserék kihagyásával, jobb menetrenddel (az Gradec Balatonszentgyörgyig Balaton expressz is, az Adria 5:27 alatt ér Zágrábba) simán 5 óra alá lehetne szorítani a menetidőt - sőt, Ljubljana felé sem lenne 7 óránál több az út Zágrábon keresztül (Zalaegerszeg felé 8 óra).

Zabalint 2019.07.15. 10:55:01

@totii:
Ja, 5 óra alá lehetne szorítani, ha dedikáltan azt a viszonylatot szolgálná ki. De ez azért nem lehetséges, mert olyan vonatra nincs igény, ami 5 óra alatt megteszi a távot, és csak a legnagyobb megállóknál áll meg. Azért nincs, mert 5 óra ilyen távolságra még mindig nevetségesen sok, autóval jóval hamarabb ott van az, akinek ez a viszonylat kell. A vasút jelenlegi állapotában ezekre a nemzetközi "gyors" vonatokra van pusztán igény, mert ezzel egyben ki tudnak szolgálni helyközi viszonylatokat is.

Megjegyzem, Horvátországon belüli viszonylatokban még nagyobb különbség van a távolsági buszok javára a vonatokkal szemben. Hogy ne csak a mávot szidjam.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.24. 15:57:32

@chrisred: Azt a kettős mércét, hogy szarnak hívják emberek a MÁV-ot, amiért a vonaton nincs net valahol Mucsaröcsögepuszta alsón, de amikor a T 99,9%-os lefedettségével Pest megye gyakorlatilag legészakibb 40 kilométerén egy gramm internet sincs, akkor senki nem megy naponta a Fogyasztóvédelemhez.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.24. 16:02:49

@Gazsi bácsi lótetű: Fölsoroltál néhány paramétert, amiben jobbak a fölsorolt vasutak. Most mondok néhányat, amiben a MÁV akár tízszer jobb eredményt ér el, mint a francia, olasz, spanyol, belga, holland, brit vasút:
- lefedettség
- járatsűrűség
- közlekedő/lemondott vonatok aránya
- zsúfoltság

Hiába van például Spanyolországban a világ második leghosszabb nagysebességű vasúti hálózata, ha rengeteg nagyvárosba legfeljebb busszal, vagy napi két vonattal tudsz elmenni.

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.24. 16:12:11

@nemecsekerno_007:
Jelenleg 160 km/h sebességre alkalmas:
-Tata-Hegyeshalom
160 km/h sebességre alkalmas lenne, ha az EU csúcs cégei képesek lennének működtetni egy nyavalyás mobiltelefon-hálózatot (de ötödik éve képtelenek erre):
-Budapest-Székesfehérvár
-Szajol-Békéscsaba
-Cegléd-Debrecen
Egy éven belül elkészül 160-ra:
-Budapest-Puszaszabolcs
-Aszód-Hatvan
140 km/h-ra alkalmas:
-Budapest-Cegléd
-Budaörs-Tata
120 km/h-ra alkalmas:
-Aszód-Miskolc
-Székesfehérvár-Lepsény
-Győr-Sopron
-Sopron-Szentgotthárd
-Porpác-Szombathely
-Budapest-Pécs
-Budapest-Záhony
-Miskolc-Nyíregyháza
-Cegléd-Kiskunfélegyháza
-Budapest-Vác

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.24. 16:20:04

@Zabalint: Ehhez képest a statisztikák szerint Németország a fasorban sincs a tömegközlekedés-használók között, ellenben sokkal többen választják az autózást, mint Budapesten. 2017-ben Európában csak Bécs, Zürich, Prága és Párizs előztek minket (nem látok német várost a listában).

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.07.24. 16:22:01

@Zabalint: A privatizáció erős megrendelőszervezet nélkül nem ér semmit, erre jó példa Budapest.

nemecsekerno_007 2019.07.24. 17:12:51

@Benbe: ... és ez hány százaléka a teljes hálózatnak? :)

chrisred 2019.07.27. 11:34:09

@Benbe: A T-vel az emberek szolgáltatási szerződést kötnek, amiben ezek a feltételek tisztázva vannak. A MÁV meg beígér olyasmit, amit esze ágában sincs teljesíteni, mert köze sincs hozzá.