Más néven az Arany János utcai metrómegállónál. A tervek szerint ez a hely lesz a belváros egyik ékköve, ahol a felújítással az eddigiekhez képest 32%-kal növelnék a zöldterület arányát, vagyis lesz sok új fa a téren, de lecserélik a burkolatot és közvilágítást is, illetve végleg eltüntetik innen a trolimegállót. Egyelőre azonban öles lyukak tátonganak a placcon. Megnéztük, mennyire problémás erre közlekedni a felújítás idején.
A másik oldalról nézve rosszabbnak tűnik a helyzet, de ha valaki mégis átmerészkedik a metróállomás oldalába, viszonylag könnyen körbejárhatja a teret. A gyalogos forgalom irányát táblákkal jelzik, a veszélyesebb szakaszokat pedig rendre elzárták a járókelők elől. Ahol szükséges, oda rámpákat is tettek, bár nem mindenhol van elég széles hely ahhoz például, hogy kerekesszékkel, babakocsival kényelmesen át lehessen jutni. Gyalog közlekedve egyedül a por számít igazán zavarónak.
Elsőre tehát úgy tűnhet, hogy kivételesen nem a gyalogosok, hanem sokkal inkább az autóval közlekedők és a kerékpárosok számára necces az ideiglenes állapot. Az Arany János utca egyik sávját ugyanis lezárták. Amíg tart a felújítás, munkagépek várakozhatnak ott. A közeli boltok áruforgalmát így nehéz lesz erről a frontról megoldani, ekkora mennyiségű autó mellett pedig szinte garantált a folyamatos dugó ezen a szakaszon.
A pedáns gyalogosútvonal kijelölés mellett pláne feltűnő, hogy a bicikliút pótlásával már nem volt ilyen nagyvonalú a kivitelező. A város egyik legforgalmasabb bringás útvonalát pedig éppen "kettévágja" ez a beruházás. És bár dicséretes, hogy a végcél éppen az, hogy a biciklis közlekedés is kényelmesebb és biztonságosabb legyen, egyelőre mindezért súlyos árat kell fizetni. Mindössze annyival látták jónak elintézni a helyzetet, hogy kiraktak egy táblát: ezen a részen mindenki szálljon le és tolja inkább a járgányt.
Ez persze nem minden esetben teljesül, viszont sok kerékpáros közlekedő ismeri a helyszínt és már eleve a buszsávon kerül. A tér Bajcsy-Zsilinszky út felőli szakasza egyszerűen túl szűk ahhoz, hogy ennyi ember elférjen rajta. Mivel a tér többi része le van zárva a forgalom elől, erre közlekedik mindenki, aki a metróba igyekszik, vagy épp onnan jön ki. Erre nyílnak a téren működő büfék és trafikok is. Páran kerékpárral próbálnak átjutni, és ott vannak még a felújításról mit sem sejtő turistacsoportok, illetve a 9-es busz és időszakosan az M3 metrópótló közönsége. A nehezített pályán elég egy babkocsi és kész a baj. Dugó van a járdán is.
A munkagépeket és a szivárgó tűzcsapot elnézve, csoda, hogy a busz probléma nélkül be tud állni. Igaz, vártam már itt úgy, hogy egy-két járat kimaradt a menetrendhez képest. Persze lehet, hogy semmi összefüggés, de nem lennék meglepve, ha emiatt a terep miatt akadnának ad hoc változások a vonalon.