Nézzük, melyik bejelentések voltak a legnépszerűbbek az idén Budapesten. Népszerűség alatt mi most azt értjük, hogy az év folyamán eddig ezeket a bejelentéseket nézegették a legtöbbet a Jarokelo.hu oldal látogatói. Van itt minden: városképrontó hotelhomlokzat, járdára parkolás, kutyapártos négyszínfestés és persze a főváros egyik segglyuka pályaudvara sem maradt le a listáról.
5. hely: Clark Ádám téri hotel sötétbarna homlokzata
Az Urbanista szerint a város egyik legértékesebb foghíjtelkéről van szó. Az ide épült hotel homlokzatának színe jelentősen eltér a környékbeli házakétól. Ezt a Járókelőn keresztül is próbálta a fővárossal megvitatni az egyik felhasználónk még 2018 elején. Mint kiderült, komolyabb változás már nem várható, Csány Éva, az I. kerület főépítésze szerint a közvélemény felháborodását a beruházó feledékenysége okozta:
A Clark Hotel homlokzata a korábban engedélyezett tervek módosításával készül, most látható homlokzatszíne (sötétbarna) megegyezik a végleges engedélyben foglaltakkal. Sajnos a homlokzatszín hatósági véglegesítését követően a beruházók ezt a változást nem publikálták a közvélemény számára, és "fenn felejtették" a korábbi világos színű látványképeket. A most látható szín a tervező (Anthony Gall) aktív közreműködésével készül, és úgy gondolom a kissé szokatlan színválasztás a teljes elkészülést követően elnyeri az emberek tetszését.
4. hely: Leparkolt járdák Újlipótvárosban
Bár a XIII. kerület elkezdte a probléma által sújtott utcák parkolásának átalakítását, a nehezített járdahelyzet a mai napig nem szűnt meg. 2018 februárjában rengeteg fotót kaptunk arról, hogy a Balzac utcán és környékén rendszeresen elfoglalják a járdát a járművek. A közterület-felügyelet folyamatosan bünteti a tilosban parkolókat, de azt is hozzá kell tenni a vitához, hogy az egymást vádoló autóval közlekedők – akikből ne feledjük, hogy gyalogos lesz, amint kiszállnak az autójukból – számára hosszú távú megoldást a probléma valós megoldása jelentené a közösségi közlekedés és a kerékpározás támogatásával és népszerűsítésével. Az Újlipótváros-Szuperblokk emiatt mobilitási tervet is készített a környék élhetőbbé tételére.
3. hely: Négyszínfestés frissítése Erzsébetvárosban
Gábor jelezte idén tavasszal, hogy lekopott a VII. kerületi Kazinczy utcai töredezett járdáról a Magyar Kétfarkú Kutyapárt négyszínfestése. Az önkormányzat szerint a járda nem botlásveszélyes, a felfestést pedig ők nem tervezik megújítani. Több sem kellett a Kutyapártnak, elvégezték a „javítást” ők maguk.
2. hely: Visszasírják a rossz lámpát a Méta utcába
Anita írta nekünk, hogy egy baleset nyomán kikapcsolták a közlekedési lámpákat a Méta utca - Zádor utca - Dél-pesti buszgarázs kereszteződésben, így megszűntek a csúcsidei torlódások. A helyzet rövid idő múlva visszaállt, a Budapest Közút szerint a gyalogosok és a buszgarázs miatt van szükség a lámpákra, a Járókelő követői viszont bejelentkezésre működő lámpákat szerettek volna.
1. hely: #Neverforget vizes világbajnokság vécéje
A Karl Lutz sétányon létrehozott mellékhelyiség a jelenlegi ismereteink szerint csupán a vizes vb ideje alatt volt elérhető a nagyközönség számára, és azóta sem működik. 2018 májusában jelezte nekünk Katalin, hogy a turistabuszok várakozóhelyeinek közelében található vécé zárva van, a Fővárosi Csatornázási Művektől pedig megtudtuk, hogy a födém beázása miatt garanciális javításra vár. A Főpolgármesteri Hivatal még szeptemberben is a javítások visszaellenőrzésére és az üzemeltetési feladatok rendezésére várt.
+ 1 Méltatlan állapotok a Keleti pályaudvar csomagmegőrzőjénél
Nem akarjuk kisebbíteni a dolgot, maga a Keleti önmagában érdemelne egy külön helyezést. (Itt nézhetitek meg a legutóbbi bejelentéseket a pályaudvarról és környékéről.) A 2018-ban legnépszerűbb Jarokelo.hu-s bejelentések közül viszont a legnézettebbek közé becsúszott két 2017-es, a keleti pályaudvari a csomagmegőrző állapotát firtató jelzés is. Az egyik esetben az utazó pénzét nyelte el a megőrző automata, az ügyet még 2018-ban is görgettük, a megőrző üzemeltetője nem válaszolt. A másik beküldött eset a csomagmegőrző terem állapotát írja le, nem mellékesen felvetve a kérdést, miért bánunk így a Keletivel.
Mivel érdemelte ki ez az építészeti kincs, hogy ilyen sebektől vérzik szinte mindenhol? Egyedül a Lotz terem volt jó állapotban, amíg el nem kezdett lepusztulni és talán majd a megnyíló kormányablak emel némileg a színvonalon. Ide futnak be Európa minden szegletéből a nemzetközi vonatok és ezt kell lássa a turista? Egy pályaudvar mindig egy ország vagy egy város kapuja, az első benyomás itt éri a vonattal érkezőt!