Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

10 tipikus „megoldhatatlan” MÁV-os probléma a fővárosban

10 tipikus „megoldhatatlan” MÁV-os probléma a fővárosban

2018. november 21. - jarokelo kata

Használhatatlan liftek, elhanyagolt aluljárók, hiányzó táblák, gaz, szemét és falfirkák mindenütt - 10-es listán a Magyar Államvasutakhoz tartozó, máig megoldásra váró bejelentések. 

screenshot_2018-11-15_at_22_53_39.jpg

A MÁV megoldatlan bejelentései a Járókelőn

Talán nem túlzás kijelenteni, hogy a megoldatlan problémák kategóriájában a MÁV sajnos csúcstartó a Járókelő tapasztalati szerint. A vasúti közlekedést koordináló állami cég adóssága 2010 óta jelentősen csökkent. Az akkori 300 milliárd forint helyett mindössze 51 milliárddal kell már csak elszámolniuk. (Összehasonlításként: ennél valamivel kevesebb pénzből, 40 milliárdból fejlesztik a Budapest környéki egészségügyi szolgáltatásokat, viszont éppen pontosan ennyit költött az ország határvédelemre, 2017 novembere és decembere között.) Az elmúlt években az adósságkonszolidáció mellett fejlesztésekre is volt pénz. Számtalan uniós és állami forrás jutott például a pályák korszerűsítésére és a közlekedésbiztonság javítására. Sőt, nyárra elkészülhet a MÁV saját, hazai gyártmányú IC kocsija is

A fejlesztéseket elnézve már-már érthetetlen, hogy miért húzódik mégis évek óta olyan bejelentések megoldása, amelyekkel jelentősen javíthatnák az utasok kényelmét. És nem utolsó sorban a közlekedési cég megítélését. Az több éves múltra visszatekintő, Járókelős bejelentésekből összeállított MÁV „gyűjtemény” ugyanis, minden ismert siker ellenére, egy haldokló, állandó forráshiánnyal küzdő, impotens vállalat képét mutatja.

1. A legendás Ferihegyi állomás és lift 

A reptéri vasútállomásról számtalan bejelentés érkezett az évek alatt, de a sajtót is időről-időre bejárja a hír, hogy nincs minden rendben. Az ország repterét egy olyan vasútállomáson keresztül lehet csak elérni, ahol a legritkább esetben működik a lift. És ha az nem lenne elég, hogy egy ilyen forgalmas csomóponton aligha beszélhetünk akadálymentes megoldásokról, akkor tegyük hozzá, hogy kevés helyismerettel szinte képtelenség kiigazodni a megállóban. Az a kérdés pedig végképp messzire vezet, hogy egyáltalán hogyan lehetne hatékonyan integrálni ezt az állomást a reptéri közlekedésbe és létezik-e erről bármiféle elképzelés? Bejelentések itt és itt.

2. Liftekkel máshol is rosszul áll a MÁV 

Albertfalva megállóról júliusban érkezett bejelentés egy 4 gyerekes anyukától, aki lift és rámpa hiányában nehezen tudja megoldani a közlekedést. A semmitmondó központi válasz nem sok jót sejtet. A helyzet azóta is megoldatlan, pedig a bejelentő szerint a probléma nem új keletű, de még csak annyit sem árultak el: tervezik-e megjavítani. 

3. A Nyugati pályaudvar jelzőtáblái

Júliusi az a bejelentés, amire válaszul ismételt, sürgető fellépést ígért a MÁV válaszlevele. A főváros legforgalmasabb pályaudvarán nehéz a tájékozódás. Látható és egyértelmű jelzőtáblák hiányában a 17 vágány némelyike az utasok számára láthatatlan. „Nemrég segítséget kért több turista is, hogy megtalálja a keresett vágányokat, pénztárakat. Ha már nemzetközi úti célok is elérhetőek a pályaudvarról, miért nincsen minden feltüntetve minimum 2 nyelven, ehelyett a kopott táblák helyett?” – írja a bejelentő. 

4. Kőbánya - Kispest

A KÖKI MÁV állomás helyzete évek óta megoldatlan. A problémákból akad egy csokorra való. A felújításról szóló, sokat tologatott határidőkkel azonban nehezen tud elszámolni a cég. A legfrissebb információk szerint most úgy áll a helyzet, hogy alig két év múlva, azaz 2020-ban megindulhat a kivitelezés, így leghamarabb 2021-ra már egy korszerű, akadálymentesített és a gyalogosok szempontjából is kényelmes állomás várja majd a közlekedőket.

5. Aluljárók 

A Nyugati pályaudvarnál az aluljárón is volna még mit javítani, de egy-egy nagyobb eső után Kelenföldön is akadnak  problémák. Pestszentlőrincen, pedig az általános elhanyagoltság tünetei jelentkeznek. Szinte nincs olyan része az állomásnak, amivel elégedettek lennének az utasok.

screenshot_2018-11-15_at_22_55_12.jpg

Legutóbbi MÁV-ot érintő bejelentések a Járókelőn

6. Gazos peronok 

Nem telik el úgy év, hogy ne érkeznének panaszok az elhanyagolt peronokról. A lista összes helyezettje közül ennek a jelenségnek a legkedvezőbb a befektetett forrás / várható megtérülés indexe. Vagyis viszonylag kevés ráfordítással látványos eredményt lehetne elérni a megállókon. Egy kis tereprendezéshez igazán nincs szükség milliárdokra, sok helyen mégis méteres gaz burjánzik a megállókban. Bejelentések itt, itt és itt.


7. Kevés és silány minőségű tájékoztatás 

A Nyugati pályaudvar hiányzó tábláinak esete külön helyezést ért a listán, de ez a pont általánosságban igyekszik beszámolni arról: mennyire nem figyel a cég arra, hogy világos üzenetekkel kommunikáljon és érhető módon jelezze a megállókat vagy bármilyen más, az utasokat érintő változást vagy információt. Legyen szó akár a peronokon meghibásodott digitális tábláról vagy a WC-vel kapcsolatos feliratokról

8. Megtelt kukák és szeméthegyek

Ha egyszer burjánzik a gaz, miért ne lehetne szemét is a megállókban és környékükön? Itt, itt vagy akár itt is. 

1916-58040b71e9ed0.jpg
9. A XVI. kerületi gyalogos átjáró terve – tiltás vs. megoldás

Ez az átjáró azért fontos példa, mert a bejelentő éppen azt javasolja, hogy találjanak hosszútávú, valós megoldást egy olyan jelenségre, ami egyébként kényelmetlen a MÁV-nak és veszélyes az utasokra nézve. Aszfaltozott átjáró hiányában egy földúton vágnak át a gyalogosok a síneken. A szolgáltató pedig abban látta a megoldást, hogy kitett egy táblát, ami tiltja az áthaladást. A síneken átmenni valóban balesetveszélyes és tilos, de az évtizedek óta rosszul működő gyakorlatot némi realitásérzékkel és praktikummal is igyekezhetnének kezelni. Különösen akkor, ha a helyi lakosság részéről jön az ötlet, hogy készítsenek szabályos gyalogátkelőt. Igaz, ehhez nyitottságra, pénzre és nem utolsó sorban szándékra lenne szükség. Hasonló a helyzet Rákoscsabán is. 

10. Sérült zajvédő falak

Az egyik komment szerint gyakori probléma, hogy a hiányos zajvédők karbantartására nincs kapacitás. Annyira, hogy a bejelentésre 2 éve nem érkezett válasz.

26 komment
Címkék: MÁV

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr3014375169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dhrbikes 2018.11.22. 14:36:14

Viccesek ezek a bejelentések innen Rákosrendező környékéről nézve. Szemét, kosz, rozsda, málló felüljáró, kockaköves átjáró, 20 percnél tovább zárva tartható, bedeszkázott ablakok, hajléktalanok,...

Csakritkánkommentelek 2018.11.22. 15:01:45

Biztos van még millió gond, én csak egyet írok le a sok közül.
Ha már nyugati két pontban is szerepelt, én még hozzáfűzök egy harmadikat is: a hiányzó tető. Nyugatinak olyan mintha nem lenne teteje. Szinte mindenhol beázik és nem elég ha elállt az eső, még utána is 10-20 percig csöpög, folyik be a víz. Ez szinte az egész területet érinti ahol fel-le lehet szállni a vonatokra.
Gondolom valamikor 2118-ban talán fel fogják újítani.

Lady Ann 2018.11.22. 15:08:02

Hozzá kell tenni, hogy a szemétkupacok nem odanőnek a sínek mellé, hanem egy-egy igénytelen polgártársunk így oldja meg a problémáját. Pl. a nem messze az fenti "átjárni tilos"-os táblától lakó hölgy (Szuglói körvasút sor 146.) rendszeresen talicskával hordja ki a sín mellé a zöldhulladékát, ami valamiért bevonzza a többi szemetet, mint pl. a bezacskózott kutyasz*rt (ez is egy rejtély számomra, egyszer lehajolt összeszedni,akkor miért dobja el újra?)...

Terézágyú 2018.11.22. 15:09:20

@Csakritkánkommentelek:
Ugyanez van a Keletiben is...

És az összes pontnál fel lehet sorolni az összes pályaudvart...

Csakritkánkommentelek 2018.11.22. 15:12:47

@Terézágyú: Mondjuk ez is igaz. Én csak a nyugatiban járok minden nap, (meg néha köki, de ha lehet az még kevésbé minősíthető, mint a nyugati) de most hogy mondod valóban az összes pályaudvarra igaz lehet az összes pont.

ROTFL Manó 2018.11.22. 15:35:31

Gondolom az lesz a MÁV válasza, hogy ők szépen átadták, de a vandálok összegreffitizték, széttörték, a vállalat nem tehet a mostani állapotról.

De igenis tehet!

- Miért csak a felújításra volt pénz, a szintentartó karbantartás miért maradt ki a szerződésből? Aki ezeket a szerződéseket aláírta, az simán számonkérhető!
- Miért nem strapabíróbb anyagból, mondjuk rozsdamentes acélból vannak a cuccok? De olyan jó, 5-6 miliméter falvastagságúból, amin egy elefánt is ugrálhat, akkor se lesz semmi baja!

Én a Moszkva téren járok át, gyakorlatilag az összes kuka le van amortizálva. A Csaba utcai emelkedőn szétesett darabjaira. A Kentákicsirkével szemben, a hentes előtt szétesett darabjaira. A fa ülőbútorok szétrohadva, az ülőke-rész letörve, mellette a fém szemeteskuka olyan girbe-gurbára hajtogatva, mintha alufóliából lenne. A padlóvilágítás ledcsíkja kábé három hetet se működött. Mindezt három milliárdért. Könyörgöm, ez már csak eléri az ingerküszöböt! Ennyi pénzért ilyen szart?

(Vagy mi van akkor, ha ez egy összeesküvés-elmélet? Szándékosan csinálják szar anyagból, hogy öt évente, amikor már tarthatatlan az állapota és ismételten fel kell újítani, akkor megint a haver cége nyerje el a túlárazott pályázatot és ismét ellophasson egy valag közpénzt.)

Kolompár Magneto 2018.11.22. 15:42:34

Kőbánya alsót is ide lehet venni nyugodtan, ótvar ocsmány, beázik az is, plusz tele van drogériásokkal.

P1sty 2018.11.22. 16:14:28

@Kolompár Magneto: kit érdekel, hogy bokáig kell gázolni a vízben minden eső után, meg hogy elvitték az egyik jegykiadó automatát, ha cserébe kaptunk zsírúj kijelzőket, amik mutatják, mennyit késnek a vonatok :D

Bobby Newmark 2018.11.22. 16:17:48

@ROTFL Manó: Egyik haverom a Vác-Szob vonal szakaszmérnöke volt a Nyugatiban. Mesélt érdekes dolgokat.
Van a MÁVnak egy excel táblázata, amiben össze van szedve szépen, hogy milyen felújítási munkákat kellene elvégezni. Aztán amikor megkapják az éves költségvetési keretüket, akkor kerül bele egy piros vonal, hogy addig elég a zsé. Aztán ahogy halad előre az év, a piros vonal csak felfelé tud kúszni. Ja, és arányaiban sok száz soros excel, és néhány tucatra elég az éves keret.

Hát kb ez az oka annak, hogy minden rohad. Ilyen ütemben nemcsak száz évre előre megvannak a feladatok, hanem inkább gyorsabban keletkeznek, mint ahogy fogynak, soha nem érnek a végére, és szétrohad az egész.

Az meg megint egy másik történet, hogy a pénzek felhasználása sem optimális, finoman szólva...

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.11.22. 17:07:03

@ROTFL Manó: EU-s pénzből nem lehet karbantartani, arra külön kellene pénzt adni, de nem adnak, mert ott nem lehet szalagot átvágni. Ezért van tele az ország fölösleges "fejlesztésekkel".

ROTFL Manó 2018.11.22. 17:54:02

@Benbe: Na most attól, hogy a nép boldogan végignézheti azt, hogy a politikus átvág egy szalagot, mondjuk egy hetven centi magas kilátón, annak a látványától a népnek még nem lesz több pénze kiflit venni a sarki boltban.

Nem gondoltam volna, hogy pont egy blogon fogom megkapni a végső választ. De ha látjuk, hogy ez a rendszer szar, a politikusok mégis ezt csinálják, akkor miért nincs erről a hót felesleges, szemfényvesztő, közpénzpazarló felhasználásról FELVILÁGOSÍTÁS az utca emberének? Nem gondolom, hogy csak engem érdekel ez a kérdés.

Duplaxiii 2018.11.22. 18:51:20

Na végre!
Ha megoldódnak a MÁV fővárosi problémái, akkor végre sehol máshol nem lesz probléma!
Engem mondjuk a gaznál jobban zavar egy nem fővárosi, de oda köthető település állomásán talált patkánytetem (a peronon, központi helyen - le is fotóztam) vagy egy vágányzár esetén a idióta tájékoztatás (azt is lefotóztam), esetleg az összes automatás állomáson az automaták nem működése, a személyzet hiánya vagy az idióta vonalszerkezet.
Például Váctól párhuzamosan megy két vonal, az egyik a szobi fővonal, a másik a balassagyarmati kisvasút vonala.
Pesten nem tudok jegyet venni mondjuk Verőcére, mert azzal a jeggyel nem utazhatok Váctól Verőce-Magyarkút vagy Verőce-Fenyveshegy állomásokra, pedig árban ugyanannyi lenne! Nem dönthetek úgy, hogy Vácon leszállok, vásárlok, majd a másik vonallal megyek tovább - ugyanoda....
Mert a kalauz büntet! Nem az adott vonara szól a jegyem.
De ha ezeken a kisállomásokon szállok fel, ahol nincs pénztár, és nem jön a kalauz Vácig, akkor nem rohanhatok át a másik vágányra a pár perc múlva érkező zónázóhoz, mert a pár perc nem elég arra, hogy berohanja, jegyet begyek és vissza, a vonaton meg nem lehet jegyet venni...
Na ezek szerintem (melyek mindehol jellemzőek, például a primitív automata, amiből egy tapasztalt utazó is 10-15 perc alatt juthat csak jegyhez...) , mint egy gazos vágány, máló vakolat.
Most úgy utazunk, hogy a hibás automatát lefotózzuk, így van igazolásunk, hogy nem tudtunk jegyet venni! Vagy a zónázón Vác után elbújunk egy megállót és akkor már Vác-Alsóvárost mondjuk be indulásnak, akkor ad a kaller jegyet...
A kosz, a pontatlanság, a modortalanság csak hab a tortán.
Legutóbb Vácon két napig több tucat besúgójellegű mávos zaklatta az utasokat (Nincs peronzár!!! Nincs benne az utazási szabályzatban), mert a kalauzokat úgy ellenőrizték, hogy lezárva a peronokat az utasok jegyeit vizsgálták.
És a máv panaszkodik, hogy nincs ember, de a sok selejtet valahonnan előkaparták. Úgy ahogy a bkv teszi az 1 bites söpredékével, akik a metrón meg máshol 2-3-as csoportban bszogatják az utasokat.
.
Valaki írta a Rákosrendezőt.
Remek fotós terület!
De ne fessük az ördögöt a falra, már volt terv, hogy ott lesz a Nyugati helyett a fejállomás, ahol 1000 méteren belül semmi tömegközlekedés a forgalmas szobi vonalon érkezőknak.
A sorompót a bringásaktivisták provokálják, valamikor ennek a átkelőnek a kiváltására csinálták a felüljárórendszert. Most a bringások kényelméért tereljék vissza a tömeget????
Inkább azt kellene megoldani, hogy a váci és az esztergomi vonalak megállói ne legyenek egymástól 500 méterre eltolva, ne kelljen rohanni az érkező szerelvény "után"!
.
De mondom, örülök, hogyha a fővárosi rész rendben lesz, akkor máshol nincs már probléma...
(Ez a poszt pontosan olyan, mint a szervezett bringások harsogása - a számukra fontos bringautakért, leszrva a többi kerékpárost.)

Sir Gombóc 2018.11.22. 20:06:12

Albertfalván elvileg már pár hete üzembe helyezték a liftet, csak gondoltam szólok.

Sir Gombóc 2018.11.22. 20:07:13

Legutóbb Vácon két napig több tucat besúgójellegű mávos zaklatta az utasokat (Nincs peronzár!!! Nincs benne az utazási szabályzatban),

De, benne van. Az állomás területén elvileg bárhol ellenőrizhetnek.

Sir Gombóc 2018.11.22. 20:09:29

Ezt a felugró facebukos hirdetést kikapcsolhatnátok, senki nem kíváncsi rá.

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.11.22. 21:05:20

@ROTFL Manó: Tegnap írtam pl ezt a posztot: falujaromotorvonat.blog.hu/2018/11/21/a_vonalbezaras_nem_koltsegcsokkentes Sokan próbáljuk tolni a felvilágosítást, több más ilyen posztot is találsz a blogon ilyen témában. A legtöbb olvasó értelmezés nélkül, ösztönből kommentel.

Bobby Newmark 2018.11.22. 21:50:09

@Duplaxiii: Na azért ne essünk át a ló túloldalára. Aki nem képes az automatából egy percen belül jegyet szerezni, az egy technikai analfabéta gyökér. Esetleg írástudatlan, vagy soha nem látott még színes képernyőt.

Továbbá egy szájbatekert okostelefon azért 2018ban annyira kibaszottul nem luxus, ráadásul még olcsóbb is a jegy, ha azon veszed. Én már csak akkor veszek papír jegyet, azt is a kalauztól, ha tudom, hogy szar az automata az állomáson ahol felszállok, és van kb 50% esélyem arra, hogy bliccelek, nem ér hozzám a kalauz.

Egy picit sem tisztem, sem szándékom a fosadék MÁVot védeni, de ha azt sem vagy képes használni, ami VAN, akkor mi a faszt szeretnél, őszintén?

Gukker 2018.11.22. 22:04:00

@P1sty: És tudod mi a legviccesebb az új kijelzőkben? Hogy épp csak a pontos időt nem mutatják. Tök jópofa, ha tudod, hogy pl. 17:50-kor kéne jönnie a vonatnak, ha momentán nem tudod _most_ mennyi az idő. Röhej.

drover(fanyul társa) 2018.11.23. 09:24:43

Egyetlen megoldás van a MÁV mizériára:

GYSEV.

A dunántúli vonalait meg lehet nézni szervezettség és fenntartás szemszögből.A MÁV -ot fel kell számolni. Nincs szükség egy technikailag a XX. száza közepén ragadt óriási vízfejet hordozó kontra produktív örökségben dagonyázó szocialista típusú nagyvállalatra.

Terézágyú 2018.11.23. 10:02:10

@Benbe:
"EU-s pénzből nem lehet karbantartani, arra külön kellene pénzt adni, de nem adnak, mert ott nem lehet szalagot átvágni. Ezért van tele az ország fölösleges "fejlesztésekkel"."

Pontosan.
De ugyanez van a kisebb dolgokkal is: a munkahelyen előbb kapunk új nyomtatókat, mint a régibe festékpatront. Mert az újra szereznek pályázati pénzt (és megveszik jól felárazva közbeszerzéssel), de a festékpatronra nem lehet pályázni...

A nemrég kapott új nyomtatónk csak áll a sarokban, mert kifogyott belőle a vásárláskor bennelevő patron. És nem kapunk újat...

Terézágyú 2018.11.23. 10:04:35

@Bobby Newmark:
"Én már csak akkor veszek papír jegyet, azt is a kalauztól, ha tudom, hogy szar az automata az állomáson ahol felszállok, és van kb 50% esélyem arra, hogy bliccelek, nem ér hozzám a kalauz."

És még te oktatsz ki másokat???????

Bobby Newmark 2018.11.23. 10:16:36

@Terézágyú: Mert, mi nem igaz vagy célszerű ebből?

Hülye leszek magamat szopatni, ugye nem azt várod tőlem?

citrix 2018.11.23. 10:21:02

Egy megoldás van a MÁV igénytelen, koszfészek, lepusztult állomásainak, pályaudvarainak rendbetételére: át kell nevezni őket stadionnak és máris lesz évente néhány százmilliárd a renoválásra és fenntartásra.

sevylor 2018.11.23. 10:23:09

Mikor lesz végre nyilvános illemhely a föld alá dugott kelenföldi pályaudvar (aluljáró) területén??????????????????????????????????

Terézágyú 2018.11.23. 11:08:03

@Bobby Newmark:
"Hülye leszek magamat szopatni, ugye nem azt várod tőlem?"

Nem, én azt várom, hogy NE LOPJ (bliccelés = lopás), vagy ha már teszed, akkor ne büszkélkedj vele.

Bobby Newmark 2018.11.23. 12:23:01

@Terézágyú: Szerencsére pont leszarom, hogy mit szeretnél hogy csináljak, vagy ne csináljak.

És ha te nem tudsz jegyet venni, ezért a vonaton direkt megkeresed a kalauzt, hogy adakozz, az a te balfaszságod. De tőlem ne várd el, mert kiröhöglek.