Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Itt az idő, nekünk is beszélnünk kell a MÁV-ról (GALÉRIA)

Itt az idő, nekünk is beszélnünk kell a MÁV-ról (GALÉRIA)

2018. augusztus 18. - Somodi Dániel

Sajnos sok bejelentenivaló akad a MÁV-hoz tartozó területeken, a bejelentések meg is érkeznek, de az állami vasút társaság ritkán javítja a hibákat.

134417-5b70808de104c.jpg

Fotó: H B

El kell ismerni, nincs könnyű dolguk. A vállalat infrastruktúrája országosan szerteágazó, rengeteg és még annál is több állomás- és kiszolgáló épület, átjáró, felüljáró és így tovább. Másrészről nem szabad elfeledkezni a több tízezres alkalmazotti létszámról és az időről időre megítélt, óriási állami dotációról.

Mindezeket figyelembe véve sem lehet mást mondani: siralmas a MÁV hozzáállása a Járókelőre érkező bejelentésekhez (ugyanez igaz úgy általában céghez tartozó területek állapotára). Utoljára egy július 12-én érkezett bejelentésre reagáltak a cégtől (azóta még 12 vasút-témájú, megoldásra váró ügyet küldtek a felhasználóink a Járókelőre). Az utolsó, MÁV által megoldott bejelentés május 22-ei keltezésű (majd két hónappal később, július 12-én zártuk le az ügyet). Ha a teljes idei évet nézzük, az eddig eltelt csaknem nyolc hónap során 78 bejelentés érkezett a MÁV-hoz – ebből mindösszesen 9-nek „Megoldott” a státusza.

Beázásra hajlamos gyalogos felüljáró, üzemképtelen lift, autónyúzó vasúti átjáró (egy a sok hasonló ügy közül), szemétkupac (szintén egy a sok hasonló ügy közül), megsüllyedt projekt-tábla, a sor hosszan folytatható lenne.

De az utolsó szó legyen inkább a képeké. Mind megoldatlan státuszú bejelentés:

Nézd meg, hol és hogyan oldódnak meg a MÁV Zrt. illetékességébe tartózó problémák a Járókelőn.

ke_pernyo_foto_2018-10-08_14_54_08.png

Próbáld ki a Járókelő új, részletes térképes keresőjét. A térképes keresőnket az Innomax-díj támogatása révén készítettük el. 

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr1114183685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.08.19. 09:08:59

Ezekből egy PR-filmet össze lehet rakni.
Most megint lecserélték a MÁV vezetőjét, pedig az előző annyit hazudozott a veszteségek megszüntetéséről, hogy néhányan el is hitték...

Laci A Lakli 2018.08.19. 22:48:30

Elnézve a képeket, a MÁVnak is van felelőssége bőven. Azonban nem igazán értem, hogy a fővárosi infrasturktúrákat, miért barmolják szét a helyi erők... Grafiti, szemetelés stb... Persze a MÁVnak is van mit tennie, de valahogy elmegy az ember egy vidéken felújított pályaudvarra 1 év múlva valahogy nincsenek grafitik a falon. Az emberek valahogy megtalálják a kukákat... Sokkal, de sokkal kevesebb a szemét...
Még mielött megszüntették volna a Kecskemét-Kiskőrös kisvasútat kb. 50-100 éves személyvagonok voltak széntüzeléses kályhával! Mégis a fapadoknak semmi bajuk nem volt!
Nem voltak valami kényelmesek, de nem volt szétrombolva az utazóközönség által!

rnz 2018.08.20. 06:36:34

Semmi gond. Meg kell emelni az árakat a triplájára és akkor lassanként lehet foltozni.
Nem is olyan régen volt, amikor még minden nap ingáztam én is vonattal. Azóta hatalmasat fejlődött a vasút, pedig ez is csak 18-20 éve volt. Akkor nem volt kérdés, hogy megy-e a légkondi, mert nem is volt légkondi...

jános515 2018.08.20. 07:11:51

Igen, emelni kell a jegyárakat, még több vidéki szárnyvonalat kell bezárni és még nagyobb fizetést + prémiumot kell adni a vezérigazgatónak, az fb tagjainak és vissza kell hozni a lóvasutat vagy a riksákat kell beállitani.

Gyerekek ! Vidéken, a kisebb városokhoz csatlakozó falvak és községekben már csak a vasúti sinek egyes darabjai vannak meg ! A hidakat bontják lassan, akkor miről beszélünk ? Ha nincs vasút, nincs már teherszállitás sem a vasúton,akkor a beázás, a graffiti a legnagyobb gond ?

Igaz ez a legkényelmesebb megoldás, hiszen ami nincs, amit megszüntettek, azzal már nem kell foglalkozni, de az állagmegóvás érdekében, milliárdokat lopnak el és ma holnap már a kevés zúzottkövet is eladják a vasúti pályákból ! Na ez az igazi fejlesztés !

pallee 2018.08.20. 07:59:41

A hóeltakarításos az ideiglenes megoldva...

fda 2018.08.20. 09:16:06

Lehet itt írogatni és fényképezgetni egymás között, ha a MÁV vezetőségét és tulajdonosait mindez nem érdekli. Az utazóközönsége pedig egyre ragyább, igazából az utazik vonattal, akinek nincs jobb lehetősége. Sok fejlődés is látszik azért, de az összkép szánalmas.

tomsawyer3131 2018.08.20. 09:24:41

Teljes tévedésben vagy. Nem dolgoznak több tízezren, és a nagy "MÁV" is kurva rég szétbomlott leányvállalatokra, kft.-kre, gittegyletekre. Ez azért is jó ,mert egy-egy felmerülő probléma esetén lehet mutogatni ,"hogy ja ez nem hozzánk tartozik, forduljon a lopcsalhazudik kft.-hez".

Te tudod?! 2018.08.20. 10:17:59

Az elhasználódás javítás, pótlása a MÁV hatásköre, az viszont a Te pénzed, ami akár vonatjegy, akár adó. Kérdés, ez elegendő, vagy sem. A bemutatott egyes állapotokban a MÁV felelőssége nem elvitatható.
Az állapotok másik forrása a rongálás, amit a Te környezeted követ el. A Te környezetedben élő emberek, ismerősöd, szomszédod, gyereked. Ha nem teszel semmit, akkor nézed és az adódból fizeted a rendrakást.
Ha jobb állapotot akarsz, akkor többet kell fizess és ne légy közömbös!

sutyerák 2018.08.20. 16:57:50

na,majd belépek a fideSS-be és állomáskipofozós pályázatot nyújtok be,-úgy 5,de talán 50 mrd-ért,-és 40% haveri jutalék belőle. akkor talán valami lenne.

youtu.be/m4CcPOqWZ_I