Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Megerőszakolják a taxik a bulinegyedet, a Hétker és a BKK meg csak nézik ahogy telik

Megerőszakolják a taxik a bulinegyedet, a Hétker és a BKK meg csak nézik ahogy telik

2018. július 16. - jarokelomarietta

Négy hónapja került ki Szabó Viktória posztja a Facebookra, amin az Akácfa utcát teljesen élhetetlenné tévő taxiskaraván látható. Azóta felpörgött a turistaszezon, így a VII. kerületi lakók és arra keveredő budapestiek a címben szereplőnél csak durvább szavakat használnak.

ejszakai-horizontal.png

A bulinegyed és a belváros éjszakai életének problémáival foglalkozó oldalunkon, az Éjszakai Járókelőn jelezte valószínűleg egy ottlakó, hogy hétvégente képtelenség az Akácfa utcában közlekedni az utcát elfoglaló taxik miatt.

Minden szombat és vasárnap hajnali 3 órától 6:30 óráig az alábbi állapot van. Gyakorlatilag az ember munkába nem tud elindulni kocsival, mert nem tud kijutni az utcából.

Nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy valaki kitalálja, a VII. kerület belső része nemhogy a normál autós közlekedés terhelését nem bírja el, a nagy turistaforgalom által generált extrém taxis érdeklődés végképp kezelhetetlen. A megoldás a drosztok áthelyezése lenne a Károly körútra, a Rákóczi útra, akár a Nagykörútra.

Molnár Bence hozzászólása:

Az olyan utcákba mint az Akácfa vagy a Kazinczy (és a Király) nem szabadna egyáltalán beengedni autót este, mert csak ez tud lenni. Drosztokat a környező utcákban kellene kialakítani.

A kerület és a taxisok működését felügyelő BKK egy ketyegő bombán ül. Az Éjszakai Járókelőre érkezett BKK-válaszból idézünk, kiemélés tőlünk.

Köszönjük megkeresését, melyre szakterületünk azt válaszolta, hogy tudnak a hétvégi nagyobb belvárosi (Akácfa/Király utcai) taxisforgalomról, éppen ezért gyakoribbak ott az ellenőrzések. Hozzátették, hogy a hétvégi nagyobb forgalmat nem a megrendelt taxik okozzák, hanem az utcákon cirkáló, megálló, utasra váró taxik, amelyek között szép számmal vannak független szolgáltatók is. A személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló 176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet 21. §-a alapján a személytaxi-szolgáltató az utast nemcsak taxiállomáson, hanem az utcán is felveheti.

Továbbra is fokozottan ellenőrzik a belvárosi személytaxi-szolgáltatást, azonban a taxik forgalmának csökkentésére nincsen sem ráhatásuk, sem hatáskörük.

Többszöri megkeresés után a területileg illetékes VII. kerületi közterület-felügyelet arról tájékoztatta a Járókelőt, hogy helyszíni ellenőrzésük során tapasztaltak sorképződést, ami taxis jelek következménye, de a sor nem áll túl sokáig egy helyben.

Hozzátették, a hosszabb ideig megálló autó szabálysértést követ el, ami a körülményeket figyelembe véve adott esetben tolerálható.

A hatóság szerint a bejelentőink által tapasztalt dudáláson nehéz rajtakapni a taxisokat. Végül azt is közölték, hogy végső soron a rendőrség és a városi közútkezelő tud hatékonyan fellépni a súlyosabb problémák esetén.

Egy tipikus júniusi szombat éjszaka helyszíni tapasztala alapján a Fogas és az Instant körüli sokadalom miatt alakul ki a taxis sor, ami folyamatos és lépésben halad (vagy még úgy sem). Többségükben valamelyik nagyobb céghez tartoznak az autók, de előfordulnak szabadúszók is, akik közül láttunk és hallottunk olyat, aki a letekert ablakon keresztül próbálkozott utasokat fogni magának egy határozott "taxi?" kiáltással (egy kinézetre külföldinek látszó fiatal csoportot). Úgy láttuk, viszonylag sok taxi körözget az Akácfa-Dob-Kertész-Wesselényi utcákban. (A Fogasházat egyébként a Taxi4 szolgálja ki, az ő láthatósági mellényes embereik állnak a hely előtt.)

wp_20180701_01_39_46_pro.jpg

Az Akácfa utca egy tipikus szombat éjszakán. Fotó: Somodi Dániel, Járókelő

A Magyar Kerékpárosklub idevágó javaslatában a gépkocsi forgalom visszaszorításával, ezzel egyidejűleg a gyalogos- és kerékpáros forgalom elősegítésével reformálná meg a budapesti bulinegyed közlekedését.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr3014011058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hunsly 2018.07.16. 20:11:24

Pécsen kizárták az egész belvárosból a forgalmat. Most BP úgynevezett belvárosa a Király utca és környéke. Éve élek Pesten és azóta látom hogy ez probléma. Hihetetlen hogy még mindig nem lépte túl az emberek ingerküszöbét. BKK addig nem fog lépni amíg nem lesz valami nagy baleset, vagy amíg nem lesz útlezárásos tiltakozás.

infrablue 2018.07.16. 21:15:33

A jövő héten migrálok a Klauzál térről 36 év után. Magánügy. A taxisok a Klauzál teret folyamatosan minden napszakban leuralják, beállnak az orral-farral parkolók elé és elmennek "kávézni". Az éjjel-nappali boltocskában bélelten isszák és a tér kerítése mentén hugyoznak úgy, hogy az út túloldaláig ér a bűz. Éjjel egy paraszt rendszeresen bömbölteti a zenéjét várakozás közben. Múltkor a közteresek és a rendőrök is 2 autóval arrébb kuksoltak az autójukban, nem szóltak rá, a szomszédom ordítozott ki az ablakon, szép szópárbaj volt. A rendőr közteres kombó csak röhögött. Hazugság, hogy a közteresek bármit is csinálnak, puhap@cs mind, utasításra lapulnak. Ez a rendszer jól ki van találva, a hatóság minden ága asszisztál aki ezt reklamálja az hülye. Nagyobb pénz van ebben, mintsem hogy bárkit érdekeljenek az itteni közállapotok. Az a lúzer, aki reggel dolgozni megy, az vár a dugóban, vagy kerülgeti a hányás-vizelet-töröttüveg szigeteket. Ja nemzetgazdasági húzóágazat.

Snagal 2018.07.16. 21:48:44

Konkurenciát állami segítséggel elüldözték így most monopol helyzetben azt csinálnak amit akarnak kb. És ez a mentalitásukon is látszik - nagy részük utolsó büdös paraszt aki a fentiek miatt azt gondolja még ő tesz szívességet az utasnak. Egy nappal korábban leadott előrendelésekre nem képesek kiérkezni csak félórás késésekkel... (persze ezt sem tudod előre, csak jelzik, hogy késni fog... lehet öt percet, elehet többet who knows...)
A közlekedésben meg úgy vesznek részt, hogy sokszor másokat is veszélyeztetnek, szarnak a szabályokra. Persze ha szólni mersz nekik akkor a környékbeli hiénákkal együtt összegyűlve "rendezik" a konfliktust. ÉS persze ha valami nem úgy van, ahogy ők akarják akkor jön a tüntetés ami ugye abba merül ki, hogy a hétköznapi egyszeri emberek közlekedését ellehetetlenítik az utak elfoglalásával... és akkor az utasok átbaszását még csak nem is érintettük. Undorító ami ebben az iparágban megy és ezt hagyjuk is. Amíg ez a hozzáállás a részükről addig felőlem meg az, hogy nyugodtan dögöljenek éhen...
(ui: a biciklisek meg ne javasolgassanak kerékpár barát megoldást amíg a közlekedési szabályokra ők is ugyan így szarnak/szart se tudnak róla... a kerékpáros sajnos budapesten a másik "kulturkör" akik azt gondolják rájuk semmilyen szabály nem vonatkozik, ott sem ártana egy közlekedési etikett tabfolyam, aztán ha az sikerül lehet majd gondolkozni a biciklis barát megoldásokon...)

lüke 2018.07.17. 05:15:21

Bezzeg karácsonykor vadászhatod!

kolompar lole 1113 2018.07.17. 06:59:31

@hunsly: Nem tüntizgetni kell, mert annak semmi hatása. Az kell hogy a másik oldalnak is fájjon, mert az nevelő hatású. Ha néha beszállna 1-1 féltégla a taxis szélvédőkön, pár kigyúrt bézbólütős kancigány szétverne pár dudálgató köcsögöt, annak lenne hatása. Legalább egy rendőri jelenlét, ahol nem mer dudálgatni a sok hiéna köcsög.

DocBulywood 2018.07.17. 08:20:21

Kihúztok egy szögcsapdát, pár alkalommal belefut egy-két taxis, de hogy legközelebb nem fog arra menni, az hót sicher!

Ahoj- 2018.07.17. 09:06:27

@DocBulywood: Pár kárpitosszeget is kiszórhatsz, csak a normális is szívni fog vele. (Bár úgy látom normális ilyenkor nem jár erre)

m.t. 2018.07.17. 12:31:22

@kolompar lole 1113:
Vagy kicserelni a kerekeket teglara, a benzint a tankbol levegore :)

ételizésítő 2018.07.17. 17:07:53

A Magyar Kerékpárosklub menjen a kurva anyjába, zöldterrorista faszfej kerekes cigányok, semmi egyéb.
Ha van rosszabb a taxisoknál, akkor az a kerekes cigányok bandája.

A bulinegyedben vannak ugyan kirendelt rendőrök meg biztonsági őrök, de lófaszt sem érnek, fölösleges pénzkidobás, 2 méterre tőlük hugyozza oldalba a boltbejáratot a köcsög barom, de rá nem szólnának.
Taxisokat valóban nem lenne szabad beengedni néhány utcába (pl. Kazinczy - ott pár hónapja megváltoztatták az egyirányúsítás irányát, nem tudom, mi értelme volt... így még szarabb), de más autót sem.
A Király esetében ez nem oldható meg, mert a Király utca bizonyos esetekben nem kerülhető meg, ugyanis fő összekötő út, mint mondjuk a Wesselényi.

@hunsly:
Ja, baszd meg, csak Pécs belvárosa akkora, hogy keresztülköpöm minden irányban.
Egész Pécs nincs akkora, mint a tágabb értelemben vett budapesti belváros.

@DocBulywood:
Ha már külföldi szavakkal akarsz ékeskedni, legalább tanuld meg őket leírni, mert így csak kiröhögteted magad.

Csirkefogo82 2018.07.17. 19:06:21

@ételizésítő: Az hogy Pécs mekkora az egy dolog, és hogy mekkorát tudsz köpni az egy másik. A köpéshez gratulálok. De nem értem az összefüggést a Hunsly hozzászólásához

ételizésítő 2018.07.17. 19:52:53

@Csirkefogo82:
Az, baszd meg, hogy Pécs belvárosát átköpni sem nehéz, nem átgyalogolni rajta, a két legtávolabbi pontja nincs egymástól 1 km-re, ennyit az élelmiszerboltig megyek naponta (csak oda, gyalog), a rövidebb oldal meg kb. a fele. Szóval ilyen kis területről nem gond, ha ki van tiltva a forgalom. Ráadásul lakás sincs túl sok, mert dzsámi van, minaret van, nagytemplom van, nagy tér van, a térből leágazó utcákban színház, iskola stb.
Azért vesd már ezt össze a budapesti belvárossal. És vedd bele a budai részeket meg a XIII. és IX. kerületet is, mert a bővebb belvárosban még ezek simán benne vannak, nem csak az V. kerület, bár kis túlzással az is majdnem akkora, mint egész Pécs.
És laktam Pécsen az Uránvárosban - ami ott a világ vége, kb. mint Pesten a Csepel Csillagtelep - többször a POSZT idején, nem egyszer mentünk haza gyalog a szállásra, szóval Pécsen lófasz távolságok vannak Pesthez képest.

lbalazs 2018.07.25. 09:36:05

Itt tulajdonképpen nem a taxikról van szó, hanem arról, hogy mire használjuk az útfelületet. Jelenleg parkolásra, de ez nem célszerű. A kerület elszalasztotta a történelmi lehetőséget a rendezésre, ugyanis már majdnem mind beépültek a foghíjak amiken parkolóházakat kellett volna építeni, a közterületi parkolást pedig néhány kivételtől eltekintve nem engedélyezni. A csökkentett forgalmú utcákban pedig vagy megtiltani a forgalmat a gyalogosok csúcsidejében, vagy valóban csökkenteni a forgalmat (pl lámpákat felszerelni, ami öt percenként egy autót enged be) Az utcákat bekamerázni, amit nem a rendőrségre bekötni, hanem a kerületnek fenntartani, és valóban figyelni a szabálysértésekre és másnap biztosan feljelenteni minden elkövetőt. A közteresek félre nézése érthetetlen, mert az éppen hogy nem szolgálja a bevétel növelését. Persze nem rátámadni kellene a részeg turistára vagy a taxisra, hanem segíteni neki megtalálni a megfelelő helyet...
süti beállítások módosítása