Évek óta húzódott egy kőbányai útszakasz rendbetétele, szinte teljesen szétrohadt és a helyiek óriási vízmegállásról számoltak be. Ez utóbbit végül egy felújítással sem sikerült orvosolnia a kivitelezőnek.
Kőbánya egykor villamosvágánnyal működő osztottpályás útja, a Kápolna utca közel fél kilométer hosszú útszakaszáról már 2013. május 22-én érkezett bejelentés, amiben a bejelentő már csak egy, a Kápolna utca állapotát leíró blogbejegyzést linkelt az illetékeseknek:
Tamás értetlenül ál a BKK döntése előtt. A vállalat a 36-os villamost megszüntette egy szakaszon, ami teljesen ésszerű döntés volt, mivel kihasználatlan volt a járat. A probléma akkor alakult ki, amikor a sínpályát nem szűntette meg, viszont karbantartásáról nem gondoskodik.
Az út kezelője 2013. június 21-én válaszában leírta, hogy jelenleg a BKV Zrt.-nek erre nincs anyagi fedezete, ezért a szűkös anyagi lehetőségeiken belül időnként aszfaltozzák, javítják az úthibákat, de komplex megoldást nem adott a problémára.
Vélhetően a szűkös anyagi megoldásoknak is köszönhető kivitelezés miatt majdnem egy évvel később, szintén az útszakaszt érintő bejelentés érkezett „Forgalmas, balesetveszélyes útkereszteződés” címmel, ahol a bejelentő az állapotokról így írt:
…katasztrofális, egyben balesetveszélyes állapotban van az egykor villamospályaként is funkcionáló útszakasz. Tekintve, hogy igen jelentős a gépjármű forgalom, beleértve több buszjáratot is, az úttest állapota szinte napról-napra súlyosbodik…
Fotó: Szőke Gábor, 2014. május 20.
Az illetékes BKK Zrt. 2014 júniusi válaszában biztató választ adott:
A Kápolna utca a Liget tér – Kápolna tér közötti szakasza – teljes keresztmetszetben, beleértve a BKV Zrt. vágányzónáját is - várhatóan 2015. év első félévében Társaságunk beruházásában felújításra kerül.
Természetesen az ígért felújítás nem történt meg csak 2016 őszén, és a kivitelezéssel ráadásul még meg is csúsztak.
De a 2014 júniusi válasz és a kivitelezés között még szép számmal akadt bejelentés a nem túl hosszú szakaszra. Érkezett panasz a lekopott kerékpársávra, a villamossínnel tarkított kátyúkra, kifordult macskakövekre a kereszteződésben és persze volt egy kritikán aluli kijelölt „gyalogátkelőhely” is.
Fotó: S-N Szabolcs, 2016. április 24.
Még a felújítás előtt 2016. április 24-én „Eső utáni duzzasztó... de egy úton?” címmel bejelentést továbbítottunk a Budapest Közút részére:
Kőbánya, Kőrősi Csoma Sándor út és Kápolna utca kereszteződésében a "szolgáltatóház" előtti kanyarban kisebb eső idején is nagy mennyiségű víz gyűlik össze, ami az ott elvezető kerékpáros közlekedést kifejezetten nagy mértékben megnehezíti, és a gyalogosoknak sem kedvező, mert az elhaladó (gyorsabb) autók simán beterítik vízzel az embereket.
A Kápolna utcán a Martinovics tér irányába (mint az a képen is látható) van csatornanyílás, ámde az magasabban van mint az épített "gödör". Bár várhatóan nem csapadékos időszak következik, ámde üdvözítő lenne ha az illetékesek a viszonylag csapadékmentes időszakban találnának megoldást a problémára, hogy ősszel az esőben már ne ezzel kelljen foglalkozniuk.
A Budapest Közút Zrt. 2016. június 07-i válaszában azt írta, hogy
A X. ker. Kápolna utca felújítása (Liget tér- Kápolna tér között) szerepel a BKK útfelújítási programjában. A tervek rendelkezésre állnak, a kivitelezés várhatóan 2016. évben megvalósul, ezzel a vízállás is megszűnik.
El is érkezett a várva vár néhány hónap és az ittlakók, illetve erre közlekedők örültek is. Mondjuk, az öröm nem tartott azért olyan nagyon sokáig, ugyanis néhány „turpisságot” hozott magával a felújítás. Az elvitathatatlan tény, hogy a korábbi állapotokhoz képest jobb lett globálisan az utca képe és állapota, de maradt néhány nagyon keserű pirula.
Volt, aki régimódi biciklis táblát jelzett a szolgáltatónak, de maradt ócska kerékpártámasz is és a lassan zöldfelület-ellenes budapesti vezetésnek sikerült megszüntetnie egy társasház előtti zöldterületet, amit amúgy maguk az ottlakók gondoztak. Ez a bejelentés is megérne egy külön posztot a gondos tervezésről, mert egy hozzászóló mérnök is kritizálta a tervezést, de nyilván nem lehet mindenki kedvében járni. Sajnos ebben a kérdésben viszont a legcsekélyebb egyeztetést sem kezdeményezték az illetékesek.
Ugyanakkor egy sokkal szemmel láthatóbb bakit követtek el a kivitelezés során. A 2016 tavaszán jelzett vízmegállás problémát szemmel láthatóan nem sikerült megfelelő műszaki kivitelezéssel orvosolni (ez látható a fenti videón), és lényegében mindenhol áll a víz viszonylag csekély mennyiségű csapadék után is.
Szerző: S-N Szabolcs