Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Járdahibák és kátyúk voltak az élen a kecskeméti Járókelőn 2016-ban

Járdahibák és kátyúk voltak az élen a kecskeméti Járókelőn 2016-ban

2017. január 21. - Járókelők

A Járókelő.hu kecskeméti felületén 2016. február 10-én érkezett az első bejelentés. Ez tehát azt is jelenti, hogy az évvégi beszámoló nem egy teljes évet ölel át, azonban a tanulságok és a városi működés sajátos, főbb irányvonalai a féléves beszámolónkhoz képest is jobban körvonalazódik. Vessünk egy pillantást tehát az elmúlt majdnem egy év történéseire:

Az induláskor megfigyelhető kevés számú bejelentés után az elmúlt 10,5 hónap alatt már 268 bejelentés érkezett a hírös városból. Ez azt jelenti, hogy közel minden napra jutott egy bejelentés, amelyet két ügykezelő kezel és továbbít az illetékesek számára. A két ügykezelő mellett további két segítő is működik a háttérben, akik szükség esetén szintén hozzájárulnak a kecskeméti aloldal ügyeinek megoldásához. Az eddig beérkezett 269 db bejelentés közül már 148 db (55%) oldódott meg és csupán 29 db (11%) került megoldatlan státuszba.

screen_shot_2017-01-21_at_19_02_49.jpg

A beérkező bejelentések döntő többsége (85%) Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának érintett osztályára kerül továbbításra, ahonnan minden esetben a valódi illetékeshez kerül a bejelentés. Az egyszerűbben beazonosítható ügyeket az ügykezelők egyből a konkrét illetékeshez továbbítják, akik közül a legtöbb ügyet eddig a Magyar Közút Nonprofit Zrt, valamint a MÁV kapta. Az ügyek számából is adódik, hogy a legszorosabb kapcsolat a Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Osztályával van, amely elsősorban e-mailes kapcsolattartást jelent.

A megküldött ügyek közel 100%-ára 30 napon belül válasz érkezik, amely után a legtöbb esetben néhány héten belül a konkrét – a bejelentett hibák elhárítására irányuló – munkák is megtörténnek. Amennyiben hosszú idő eltelik a hivatalos válasz után, de a hiba továbbra is fennáll, úgy az ügy minden esetben újra megküldésre kerül és csak akkor kap megoldatlan státuszt, ha ezután sem születik fél éven belül megoldás. Az illetékesek közül külön érdemes kiemelni a Magyar Közút Nonprofit Zrt. területileg illetékes részlegét, amelyik minden bejelentés után szinte rögtön – akár órákon belül - válaszol, illetve a konkrét ügyek megoldásában is a gyors cselekvés jellemzi (a leggyorsabban megoldott kecskeméti probléma is hozzájuk tartozott – egy kátyú elhárítása - amely a bejelentés után 48 órán belül orvoslásra került).

kme_t.png

A bejelentett ügyek kategóriája szerint Kecskeméten egyértelműen élen járnak a járdahibák és a kátyúk.

screen_shot_2017-01-21_at_19_16_56.jpg

Ez sajnos jól mutatja, hogy a város az elmúlt évtizedekben nem fordított elég forrást a burkolt közterületek karbantartására, felújítására. A jövőben joggal reménykedhetünk abban, hogy változás történik majd ebben, hiszen a város folyamatosan növeli a járdák, kerékpárutak, és közutak karbantartására fordított forrásokat (a város a 2017. évi költségvetésében több mint 30 millió forinttal fordít többet erre a célra 2016-hoz képest - összesen 352 millió forintot), amelyben szerepe lehet a jarokelo.hu oldalon keresztül jelentősen megnövekedett lakossági bejelentések számának is.

Az idő előrehaladtával jól látszik, hogy egyre több kecskeméti ismeri meg és használja is a Járókelő.hu felületét, illetve érzi a rendszer előnyeit, ezért érezhetően egyre nagyobb számú bejelentés is érkezik. A felületet bár sokan csak anonim módon használják, így is már több mint 40 kecskeméti bejelentő használja aktívan!

A bejegyzést a Járókelő kecskeméti csapata írta.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr8312143885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.