Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Dolgok, amik vállalhatatlanok maradnak a 3-as metró megállóinak felújítása nélkül

Dolgok, amik vállalhatatlanok maradnak a 3-as metró megállóinak felújítása nélkül

2016. október 16. - Járókelők

A héten jelent meg a hír, hogy a 3-as metró megállóin akar spórolni a főváros, és már készül a terv, ami alapján a naponta több mint félmillió embert szállító vonalon a megállók felújítása elmaradhat. Itt van néhány olyan probléma, ami szerintünk nevetségessé teszi ezt a tervet, hiszen ilyen állapotban nem maradhat a főváros egyik legkihasználtabb tömegközlekedési vonala.

A Járókelő egy közterületi hibák jelzését segítő honlap és alkalmazás, a hozzánk beérkezett bejelentésekből készítettük ezt az összefoglalót a 3-as metróhoz kapcsolódó hiányosságokról.

Szolgálati helyiségek a jegyellenőröknek

A megállók felújításának keretében megoldható lenne például, hogy új szolgálati helyiségeket kapjanak a BKK jegyellenőrei és biztonsági őrei, ahol letehetik a táskáikat, ruháikat, ahelyett, hogy a mozgólépcsőre dobják őket. A BKK öltözőszekrények telepítését ígérte májusban, a helyzet azóta sem javult. A problémát először 2014-ben jeleztük a cégnek.

146420727010295_small.jpg

Embertelen állapotok" – Fotó: Lukács Máté 

Persze feleslegesen kampányolunk jobb munkakörülményekért az ellenőröknek, ha igaz az állítás, hogy a 3-as vonalán már több megállóban amúgy sincsenek jegyellenőrök.

A megállók kiírásának javítását a 3-as felújításához köti a BKK

A 3-as metró vonalán rengeteg képet lehetne készíteni a táblák és a megállók dizájnelemeinek állapotáról. A Klinikák leesett „k” betűjének cseréjét kértük.

A BKK válasza 2016 júliusában:

„Az M3-as metró utastájékoztató rendszerének teljes cseréjét a metró vonalának felújításakor végezzük el. Addig szíves türelmét kérjük.” 

A Nyugati aluljárójának pókhálózása sem lehetséges

Még a pókhálózást sem lehet a felújítás nélkül végrehajtani. Ez itt a Nyugati pályaudvar aluljárója.23e110b03a8959458a8d8e23dfb608ea189e7472.jpg

Piszkos, pókhálós aluljáróplafon a Nyugatinál

És a BKK válasza 2016 júniusában:

„A 3-as metró felújításával együtt az érintett aluljárók is felújításra kerülnek. Jelenleg a tervezési szakaszban vagyunk, hamarosan a kivitelezés is megkezdődik, és a teljes felújítás keretén belül természetesen minden szennyeződést el fogunk távolíttatni.”

Senki mozgólépcsője

Az aluljáróból a pályaudvarra vezető mozgólépcső tisztasága és működése úgy tűnik, hogy megoldhatatlan dilemma a MÁV (tulajdonos) és a BKV (üzemeltető) számára. Az eddigi bejelentésekben csak egymásra mutogatott a két cég. Végül a BKK egy 2016-os beruházásra hivatkozott tavaly, amelynek keretében megvalósulhat a mozgólépcsők cseréje. Gyanús, hogy itt is 3-as metróra gondoltak.

Maradhat a kafkai kijelző is

A Kálvin téren rosszul bekötött utastájékoztató kijelzőn a 4-es metró irányából a 3-as felé átszállóknak a 4-es indulási időpontjait jelzik. 

kafka.jpgKafkai kijelző" – Fotó: Varga-Perke Bálint 

 BKK

„A 3-as metró felújításakor a műszaki lehetőségek és pénzügyi források figyelembevételével megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy az adott kijelzőn a 3-as metró adatai szerepeljenek.” 

A KÖKI-re is ráférne egy kis glancolás

Kőbánya-Kispest vonatállomás részéről már készítettünk egy elrettentő képgalériát. A 3-as felújítása kapcsán felmerülhetne, hogy a korábbi felújításból kimaradt területeket újítsák fel, és az átadás óta csak romló állapotban lévő buszvégállomást szintén takarítsák ki és tartsák megfelelően karban. A nyáron még teljes megújulásról írt egy bejelentésre a BKK. Vajon mi valósul meg ebből?

Köszönjük bejelentését. Tájékoztatjuk, hogy a metró végállomása belátható időn belül teljesen megújul.”

Nem lesz akadálymentesítés

A főváros korábban a 3-as felújításához szükséges összeget a „luxusköltségek”, azaz az akadálymentesítés visszavágásával próbálta csökkenteni. Már tavaly kiderült, hogy nem fognak minden megállót akadálymentesíteni, 7 megállóban pedig egyáltalán nem épülnek liftek. Ha nem lesz megállófelújítás, akkor nem lesz akadálymentesítés sem, amit egyébként az EU kötelezően előír. Sokkoló ezt az irányt látni egy európai fővárosban, pedig mint láthatjuk a VI. kerület válaszából, van olyan Budapesten, akinek ez egyértelmű lépés lenne: 

„A metró elérésének akadálymentes kialakítása a 3-as metró felújítási projekt hatásköre, a kerület minden lehetséges módon támogatja ennek megvalósítását. A VI. kerület egyértelmű érdeke a gyalogos felszíni kapcsolatok minél nagyobb felületű, akadálymentes átvezetése valamennyi irányban.”

 

Iratkozz fel a Járókelő hírlevelére!

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr10011810227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.10.16. 16:05:30

A Kökin nem a BKK, hanem a MÁV területe van igazán szörnyű állapotban.
"takarítsák ki és tartsák megfelelően karban" A rendszeres karbantartás hiánya miatt semmilyen felújítás nem tart sokáig...

Köldök_szösz 2016.10.16. 20:19:17

Ha elkezdik felújítani akkor meg azért fog összeomlani a közlekedés ...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2016.10.16. 21:10:26

A jelek szerint valaki lopkodja a K betűket a hármas metróból, lásd még az "Álvin tér" megállót.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2016.10.16. 21:13:07

Amúgy a jelek szerint a vadiúj négyes metróban sincs helye az ellenőrök cuccának, szinte mindig valamelyik félreeső sarokban van csak úgy ledobva.

Annie Oakley 2016.10.16. 21:30:56

A 3-as metró már gyerekkoromban se volt bizalomgerjesztő látvány, de azóta csak rosszabb lett...

is 2016.10.16. 21:40:13

Nyilvan Tarlos zsarol, hiszen ha igy marad, akkor az Olimpiakor is igy nezne ki. Ezt pedig Orban nem irhatja bele a palyazatba.

bioLarzen 2016.10.16. 21:55:29

A kék metróval kapcsolatban az lenne a (jóval) rövidebb lista, hogy mi NEM szorul rá minimum egy alapos felújításra...
Most látszik, hogy addig húzzák a dolgot,amíg tényleg egy durva baleset történik - akkor meg majd ráfogják Demszkyre meg Gyurcsányra...

AdmiralRobert 2016.10.16. 21:57:35

Azt nem lehetne, hogy két újabb stadion helyett, esetleg, talán-talán, a megállókat újítsák fel?
Budapest szégyene már tényleg a 3-as metró, és adtak még egy pofont az egésznek: Pöttyös utcai P+R parkolót fizetőssé tették. Eddig autót leraktam ott és bemetróztam a munkahelyig, de így már nem tudom hol lerakni - bérlek parkolóhelyet a cégnél és végig kocsival megyek. (A vicc az egészben, hogy azóta az a parkoló szinte teljesen üres - csak a ferencvárosiak parkolhatnak ott ingyen.)

Jossarian 2016.10.16. 22:22:07

Jo az nektek, amugy is prolivonal, marhavagonok is megtennek es par luk a foldbe

blasiusii 2016.10.16. 22:44:27

azért a koszt meg a port eddig is lehetett volna takarítani basszus... épp ez jutott eszembe legelőször, amikor olvastam a héten a hírt, hogy milyen poén lenne egy tucat emberrel 100 e ft-ból felújítani egy megállót :D ami vsz. egy milliárd Ft lesz majd... egyszer. ha adnak pénzt Merkelék.

vilagpolgar 2016.10.16. 22:49:35

Már az botrány, hogy a rendszeres karbantartást elsumákolják a "teljes felújítás"-ra hivatkozva, de hogy a heti takarítást (szemétszedés, pókhálózás stb.), na ahhoz már kell pofa.

Mellesleg a "teljes felújítást" éppen a héten meszelték el. Akkor most még évekig bokáig a szemétben fogunk járni?
Ja és még egy: miért nevezzük a M3 projektet felújításnak?? Van bármilyen eleme az alagútnak/szerelvénynek/megállónak, amit nem kellene teljesen kicserélni?

morph on deer 2016.10.16. 22:51:38

Ez merő rosszmájúság, semmi más!
"Alvin tér" nyilvánvalóan Alvin Lee, a "Ten Years After" világhírű gitárosa tiszteletére kapta a nevét, semmi kétség!
Mindnyájan ismerjük a főpolgármester úr vonzalmát a korai rock iránt, ráadásul az sem titok, hogy szivesen nevez el közterületeket ebből kiindulva.

Mindezek alapján teljesen egyértelmű, hogy az "Alvin tér" elleni tiltakozás nem egyéb, mint libsinácibolsi propaganda, azzal a nem titkolt céllal, hogy aláássa az igazi értékek tiszteletébe vetett bizalmat!

(Aki ezt értette, tartsa fel a kezét..!)

Mindenesetre, hogy alátámasszam az indokoltságot, egy kis ízelítő '69-ből:
youtu.be/bW5M5xljdCI

vilagpolgar 2016.10.16. 22:52:53

@is: Milyen Olimpia? Ebben a városban? Szerint a vizsgálóbizottság amikor meglátja, hogy milyen állapotban vannak a közszolgáltatások, sírva vagy röhögve rohan el?

Nem lesz még egy Rió, ne aggódjatok. Az bár a felszínen úgy tűnt, csak kisebb problémák vannak, valójában egy logisztikai katasztrófa volt. A NOB-nak nem kell még egy ilyen botrány. Olyan országnak adják majd, aki tényleg meg is tudja majd rendezni.

gizmo26666 2016.10.16. 22:55:49

Budapesten volt a legrosszabb a népszavazás eredménye, szóval ne nagyon reménykedjetek semmiben ezután.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.16. 23:14:26

@Jossarian: "Jo az nektek, amugy is prolivonal, marhavagonok is megtennek es par luk a foldbe"

Hogy te MENNYIRE primitív vagy!

jet set 2016.10.16. 23:29:04

Összekevered a karbantartást a felújítással. Nem kell több tízmilliárd ft-ot az állomásokra költeni. Ezek a problémák nagyon kevés pénzből orvosolhatóak lennének. A liftek sem milliárdos tétel. Be is baszna, ha egy lift több milliárdba kerülne. Csak vastagon fog a haveri cégek ceruzája.

csentecsa 2016.10.17. 01:46:58

@Jossarian: A new-yorki metróban jártál már proikám?

ebella 2016.10.17. 06:10:08

Jó ez a mocskos Pöstieknek úgy is, ahogy most van! Hogy több ember utazik rajta mint a MÁV összes vonalán, ki nem szarja le? Hódmező és Szeged közt a villamos az a fontos. Igaz vonat van (az is négyötödig üresen jár ), de az mégse villamos. Hogy a két város közt csak tanyák vannak és a várható forgalom napi pár ezer fő, az kit érdekel, mikor a vágató költség csak pártíz milliárd forint? Nehogy már a metró fontosabb legyen azzal a napi félmillió utasával mint az a villamos a tanyavilágban napi háromezer utassal!

ebella 2016.10.17. 06:12:44

@Jossarian: Mert nálatok jó, nem hidd, hogy mindenkinek az.

Irbisz 2016.10.17. 06:56:38

"Azt nem lehetne, hogy két újabb stadion helyett, esetleg, talán-talán, a megállókat újítsák fel?"

Lehetni lehetne egy normalis orszagban, de orbanisztan minden csak nem normalis. Tisztara mint valamelyik megaloman afrikai vagy közep-azsiai diktator, akinek hobbijara folynak a szazmilliardok, de az allampolgarok joleteremar nem jut penz, pedig meg a sajat szaros antidemokratikus "alkotmanyuk" szerint is felelös ertük.
ez mar rosszabb mint a balkan, ott sem engednek meg maguknak ilyet az allamfök.

midnight coder 2016.10.17. 07:17:23

Őszintén szólva, a kettes metrónak sem tett túl jót hogy felújították a megállóit. Az addigi egyedi megállók helyett mindenhol ugyanazok az ocsmány megállók lettek. Én különösen a Keletit sajnálom, az sokkal szebb volt mint amilyen lett.

ébrenjáró 2016.10.17. 08:32:19

A Nyugati aluljáróban az a legkisebb gond, hogy pókhálós a plafon. Az a gond, hogy egyáltalán létezik.

Kivlov 2016.10.17. 09:25:18

Szánalom, h ebben a tetves országban semmire nincs pénz...

Kivlov 2016.10.17. 09:26:15

@Irbisz:
Lehetne. csak az a 10 Mrd édeskevés lenne a megállókra.
Inkább ne emeljünk nyugdíjat. Ott már 1% spórolás is 30 mrd-t jelent.

wrstjnethn 2016.10.17. 10:08:06

Nem szekrény kell az ellenőrök cuccainak, hanem az ellenőrök helyett beengedő kapuk. Vicc, hogy évek (évtizedek?) óta élő robotok végzik ezt a munkát.
Ha az a baj, biztos lehet olyan kaput gyártatni, ami random megver egy-két utast naponta...

konrada 2016.10.17. 10:29:32

@is:
Egyértelmű. Tarlós nem egy zsíroskenyér. Ha úgy érzi, hogy nem úgy mennek a dolgok, ahogyan ő szeretné, úgy a háttér-alkukat gyorsan megsegíti egy kis nyíltszíni zsarolással, ami elég sokszor be is jön neki.

wrstjnethn 2016.10.17. 11:50:04

@Kivlov: Ó hát ez nem igaz. Fogalmad sincs, ebben az országban mennyi mindenre van pénz!

Kivlov 2016.10.17. 12:02:34

@wrstjnethn:
Persze, sok hülyeségre.
Ingyen utazás, szoc. tűzifa, ingyen tankönyv, ingyenes étkezés, közgyógyszer, CSP stb, stb.

wrstjnethn 2016.10.17. 12:08:48

@Kivlov: Neeeeeeem. Stadion, meg völgyhíd, meg Audi A3 a rendőrségi ügyintézőknek, meg kisvasút, meg kaszinóbiznisz, meg helikopter, meg ilyenek.

Kivlov 2016.10.17. 12:27:52

@wrstjnethn:
Egyszeri kiadások, aprópénz.
Amiket én írtam hosszabb távon sokkal többe kerülnek mint 4-5 stadion.

wrstjnethn 2016.10.17. 12:42:42

@Kivlov: Na-na-na. Azért ha a haver cége nyírja a füvet a stadionban meg a helikopter leszálló pályán, illetve rostálja az égyazatot a kisvasút alatt, drága lesz az is éveken keresztül. :)

konrada 2016.10.17. 12:46:04

@wrstjnethn:
...de a felsoroltakhoz képest fillérek. (Igaz, nagyságrendekkel több, mint amennyit adni kéne érte...)

Kivlov 2016.10.17. 13:00:42

@konrada:
semmi. Nem ezek a nagy kasszák.

planing (törölt) 2016.10.19. 13:40:02

Ha valaki olvassa: tragikusan szar, lassú, áttekinthetetlen lett a weboldal új felülete. Kár volt rá pénzt elverni.

Járókelők 2016.10.21. 15:00:56

@planing: Szia! Le tudnád írni, mi a szar? Igyekszünk folyamatosan fejleszteni az oldalt, hátha tudunk a te problémádon is segíteni.