A magyar valóságot ismerve már csak azt vártuk, mikor süllyed vissza arra a szintre a BKK, ahol Vitézy Dávid előtt volt. Volt úgy három évünk, amíg a BKK a feladatköréhez részben, vagy távolról kapcsolódó problémákat, akkor is kezelte, ha alvállalkozóval, vagy másik céggel kellett erről egyeztetnie. Hiszen a városlakókat baromira nem érdekli, hogy valami kinek az „illetékessége". Sajnos ennek a jófejségnek a megszűnésére nem kellett sokáig várnunk.
Miután a legkülönbözőbb villamosmegállókat érintő ügyekben úgy tűnik, újabban már nem a BKK gyakorol hatást annak megoldására, hogy például visszakerüljön-e egy fedél egy oszlopra, úgy döntöttünk, megmutatjuk, hogy mit is jelent ez. A Járókelő.hu-hoz BKK-s válaszok 2012 óta naponta tucatszámra érkeznek, 2015 decemberére viszont egyre gyakrabban kezdték el tartalmazni a „nem a BKK Zrt. illetékessége" kifejezést. Ezt mutattuk meg az alábbi ábrán.
Itt egy leszakadt szemetes, téged érdekel, hogy kinek az illetékessége visszaakasztani?
Mutatunk egy konkrét példát is arra, hogyan néz ki, mikor egy villamosmegálló hirtelen a senki földje lesz, jelen esetben a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. közreműködésével. A Mechwart ligeti megállóban a csikket még csak-csak felszedik, de hogy visszaakasszák a szemetest, arra már nincsen illetékes. A BKK hivatalos válasza:
A leszakadt kuka és a villamosmegálló takarítása ügyében a BKK nem illetékes. Megkérdeztük az FKF Zrt. szakterületi vezetőjét, aki elmondta, hogy a szemétgyűjtő edényeket rendszeresen ürítik, de mivel nem az ő tulajdonuk, nem rendelkeznek hasonló kivitelűvel, így cserélni sem tudják azokat.
Na, de akkor kié a megállóban a szemetes? És az oszlop?
Az ábrát a Precognox munkatársa, Balogh Kitti készítette.