Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Miért zavar össze minket a BKK a mozgólépcső menetirányának megcserélésével?

Miért zavar össze minket a BKK a mozgólépcső menetirányának megcserélésével?

2015. augusztus 08. - Berd.

Újabb érdekes bejelentés, ezúttal a Kálvin térről. A kicsit nyakatekert megfogalmazású bejelentés így szól: 

A Kálvin téren a 3-as és a 4-es metró közötti mozgólépcsők irányát megváltoztatták. Így amikor valaki a 4-es metrótól indulva leér a mozgólépcsőn, a terelő korlát a baloldalra vezeti. A leérkező utasok összezavarodva a szemből érkezőket keresztezve a jobb oldalra mennek. 

9c2005fc580f8b9baf4b33cb0141fc3a32fc61c0.jpg

Majd amikor a 3-as metró feljáratához érnek tapasztalják, hogy ott is megváltozott és megint keresztezni kell a leérkezők útját. Eddig itt a jobb oldali közlekedés volt a megszokott a terelő korlátok is úgy vannak kialakítva. Más megállóknál is történt ilyen változás.

A bejelentő azonban olyan ábrát is csatolt, ami egyértelművé teszi, miről is van szó. Íme:

3aea75447e5c2e983dcd01a96f53040fef59c56d.jpg

 Ugye, így már érthető. És akkor adódik a kérdés: miért is volt szükség erre az ... "izére"? Hát, a BKK megválaszolta, íme az indoklás:

Tisztelt Bejelentő! 

A mozgólépcsők haladási irányának időszakonkénti megváltoztatását műszaki szempontok indokolják. A haladási irány megváltoztatását a könnyebb átállás érdekében a nyári menetrendi időszakra ütemeztük, hiszen kevesebb utassal számolva ez a változás nem okoz komolyabb fennakadást az utasforgalomban. 
A mozgólépcsők élettartamát növeli, illetve havária esetén a használhatóságukat biztosítja, ha folyamatosan – mindkét irányban – működtetjük azokat. Ha állandóan egy irányban működnének, akkor fennállna a veszély, hogy a kopások miatt a lépcsőt nem lehet a fordított irányban járatni. 
Utasaink megértését és türelmét kérjük, az átmeneti kellemetlenség miatt elnézést kérünk. 

Várkonyi Ágnes 
BKK Zrt.

Ez is megoldódott! :) 

Támogasd a Járókelőt, már több mint 3000 problémát segítettünk megoldani Budapesten.

32 komment
Címkék:

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr17685602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P1sty 2015.08.08. 15:20:42

Az ábra alapján teljesen egyértelmű, hogy ugyanúgy folyamatosan lehet egyenletesen haladni, ahogy eddig, csak a korlát másik oldalán. Legfeljebb elsőre lehet elrontani, ha épp nem jön szemben senki; de mióta pár hete bevezették, működni szokott a dolog (mindennap arra jövök/megyek), nem jellemző, hogy "leérkező utasok összezavarodva a szemből érkezőket keresztezve a jobb oldalra mennek". Ráadásul több állomáson is megcsinálták ezt, úgyhogy lehet rá számítani.

Ennél sokkal érdekesebb, amit a BKK ír, hogy a lépcsők megfordítása "havária esetén a használhatóságukat biztosítja". Csütörtök reggel Kelenföldön leszállítottak minket az M4-ről, ami indult volna, majd felszólítottak, hogy hagyjuk el az állomást - több százan azon az 1-1 lépcsőn, ami felfelé ment, miközben a többi állt vagy lezárva jött lefelé. Na AKKOR kellett volna élni ezzel a bizonyos "havária esetén használhatóság"-gal...

gozos 2015.08.09. 11:32:39

Azért a 4-es metró esetén a mozgólépcső irányváltására gondolva igazán tehettek volna le olyan járólapokat, amelyek zöld nyilas LED-ekkel a haladási irányt jelzik. Ekkor nem kereszteznék a korlátnál egymást a gyalogosok.

Gáborom 2015.08.09. 11:57:16

Amikor a hetvenes években metróztunk, észre sem vettük, hogy irányt váltanak a mozgólépcsőkön. Úgy voltunk vele, hogy van x db lépcső, és azon megyünk fel, amelyik éppen felfelé visz.
Ugyanis ennyire egyszerű,szóra sem érdemes a történet, csak ma divat a szájtépés minden apróságért - nem csoda, hogy ennyi a pszichés beteg.
Nem volt irányjelző LED és egyéb cirkusz, egyszerűen csak volt ESZÜNK és használtuk is. Nem arra, hogy a sajtóból jó alaposan megtanult tudatos fogyasztó szerepét eljátszva fontoskodjunk és kioktassunk bárkit is.
Az pedig felettébb különös, hogy egy ilyen semmiség idegesíteni tud embereket.
Inkább figyeljen oda mindenki, hogy merre megy, nem a telefont kell bámulni hanem előre nézni mert a tömegközlekedésben - mily meglepő - tömegek vannak jelen, ezért nem árt észnél lenni.
A BKV pedig nem szívat, sőt, arra is van figyelme, hogy a kisebb forgalmú nyári időszakban fordítsa meg az irányt.

belvarosi 2015.08.09. 12:52:39

A gyalogosoknak van annyi eszük, hogy nem keresztezik egymást, hanem szépen mennek a bal oldalon. Úgyhogy az ábra nem a valódi állapotot tükrözi.
Persze mindig van egy-két renitens, aki átmegy a jobb oldalra. De általában hamar rájön a tévedésére, és mivel a korlát nem folytonos, könnyen visszatalál :)

vizsla_barat 2015.08.09. 12:58:49

Amúgy nem lenne egyszerűbb üzem szünet alatt fordítani csak?

Mercel 2015.08.09. 13:25:19

MIért nem csodálkozom, hogy tömény agyhalált még meg is indokolja egy idióta a BKK részéről - mellesleg a válasz is agyhalál:

NEM azzal van a gond, hogy most jobb oldal helyett bal oldalon kell felmenni - bár logikátlan, és semmi nem utal rá a szembejövő tömegen kívül - gondolom egy tábla esetleg egy kijelző már túl sokba került volna..

Azzal van a gond, amikor egyszerre érkezik be két szerelvény és kitóduló tömeg pontosan keresztezi egymást, bónusz esetben nem csak lent, de fent is.
Ez nem fordul elő sokszor csak úgy az esetek harmadában-felében.

Ja meg még azzal is gond van, hogy a kedves üzemeltető szemmel láthatóan telibe tojik arra, hogy van 4 azaz Négy mozgólépcső De CSAK és kizárólag kettőt használnak ki.
Még soha semmikor nem láttam működni a belső két mozgólépcsőt, sőt biztos ami biztos alapon jól le is vannak zárva, nehogy gyalog esetleg lehessen használni őket.

Esetleg a BKK helyében megfontolnám, hogy kísérletezzenek 80-as IQ szint felett teljesítő munkavállalókat is foglalkoztatni.
Egy átlagos 6 éves gyerek ugyanis ezt a problémát fel tudná oldani.
Tudom, hogy a BKK / BKV nevű szörnyszülött nem azért van, hogy normális szolgáltatást nyújtson bár komoly pénzeket kap erre a célra az államtól és az utasoktól is - de azért legalább a látszatát meg kéne őrizni annak, hogy valójában nem az utasok szivatásáért dolgozik ott az a sok sok retardált.

Amikor lehet hanyagolom a tömegközlekedést, de ha mégsem, akkor fizetek érte, így meglehetősen rosszul érint amikor agyhalottak hülye döntéseivel szembesülök.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.08.09. 13:28:10

@vizsla_barat: Üzemszünet alatt mi a svarcért járatnák a mozgólépcsőt? Üresen kár bármelyik irányba is koptatni, szerintem olyankor inkább karbantartási munkákat végeznek rajtuk.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.08.09. 13:37:16

@Mercel: Az új lépcsők elejénél világítanak színes ledek zölden meg pirosan, hogy lásd melyikre mehetsz rá. Ha a lépcsőfokok mozgásának megfigyelésére nem futja erődből. De tényleg micsoda skandallum, hogy a mozgólépcsők rendesen fognak működni, és nem kell majd 40 méter mélyről felgyalogolni.

Gáborom 2015.08.09. 15:28:01

@Mercel: Ha a tömeg nem elég jelzés, a tábla úgyis kevés lesz.
Ha két oldalról támad a felfelé igyekvő tömeg, mindenképpen van keresztezés az utasármalásban.
Azért nem megy mind a négy mozgólépcső, mert felesleges, a forgalmat leviszi kettő is,sok lenne az üzemszünet. És ugye te is ordítva követeled hogy olcsóbb legyen az állam - hát ne kívánd, hogy pazaroljon egy állami cég.
Ha a BKV-BKK-nál az általad vizionált agyhalottak lennének csak, már rég összeomlott volna a budapesti tönegközlekdés. A sok idióta politikus miatt össze-vissza ráncigált, de leginkább alulfinanszírozott céget évtizedek óta a jó szakemberek tartják életben - bár sok nagyképű,elkényeztetett budapesti (tehát nem mind, de sok) nem érdemli meg.

Én csak egy utas vagyok, sosem dolgoztam a cégnél. még mielőtt....

Gáborom 2015.08.09. 15:28:45

Üzemszünet helyett üresjáratot akartam írni...bocs

mt-03 2015.08.09. 15:51:18

barki barmit mond de sztem sokat fejlodott a bkkv vagy hogy hijjak mostanaban.
ha ez az iranyvaltoztatas valakit osszezavar ne menjen metroba mert ez a bolhabol elefant kategoria...
mar csak azt nem tom mi az a havaria.

ursus artos 2015.08.09. 16:21:33

Ki az aza idióta, akinek levelet kell írnia azért a bkk-hoz, mert mikor tapasztalja, hogy fordítva jár a lépcső nem jön rá magától az okára?
Ennyi esze ne legyen valakinek...

inebhedj - szerintem 2015.08.09. 16:35:19

@Gáborom:

"Nem volt irányjelző LED és egyéb cirkusz, egyszerűen csak volt ESZÜNK és használtuk is. Nem arra, hogy a sajtóból jó alaposan megtanult tudatos fogyasztó szerepét eljátszva fontoskodjunk és kioktassunk bárkit is."

+1

(és mielőtt véletlen valaki, szó sincs kádári nosztalgiáról, sőt...)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2015.08.09. 16:37:40

Őszintén örülök, hogy vannak polgártársaink, akiknek az a legnagyobb problémájuk, hogy merre mozog a mozgólépcső. Remélem, hamar eljön az idő, amikor már senki sem fog ezeknél komolyabb gondokkal szembesülni Magyarországon!

sőőtnagyonis 2015.08.09. 20:33:19

Az a baj, hogy nem lett megfordítva minden útvonalon mozgásirány! Akkor ugyanis nincs keresztirányú mozgás.
A középső útvonalon változatlan a forgalom!
Miért kapják egyesek a fizetésüket?
Ez nem tűnik fel senkinek?
Egyetlen ütközés is tumultushoz vezethet, az pedig káoszhoz.
Egyszerűbb esetek is vezettek már tragédiához.

Az is jó kérés lehetne, hogy miért nem a hajtóműveket cserélik meg? Erre nincs rálátásom, de szerintem ez kisebb problémát okozna! Csak egy tartalék hajtóműre lenne szükség.
A hajtóművek fogaskerekein az eddig nem használt profil még új lehet, de a helyzet ettől még egyáltalán nem rózsás!

Dr_utcai_arcos 2015.08.09. 20:45:57

Úristen...a héten be akartam menni a városba, de így tuti nem fogok merni. Hogy jönnék rá, hogy mi megy le vagy jön fel. Beleborzongok, hogy elindulnék a felfelé jövőn lefelé és csak mennék csak mennék csak mennék csak mennék.....

Tr4sher 2015.08.09. 21:34:22

Erre azért rá lehetett jönni, s az új irány talán még logikusabb is, de mindenképp megszokható (lenne, ha némelyik embertársunk nem kerge hangya módjára viselkedne - de nekik mindegy).

Az viszont már inkább érdekes, hogy a BKK miért spórol a mozgólépcsőkkel? A Kálvin-tér az egyik legnagyobb forgalmat bonyolítja, de rendre csak egy-egy lépcső megy oda és vissza, a legnagyobb csúcsidő idején is. Gondolom az iskola miatt találta ki egy rendkívül okos, neki azt tanácsolom menjen ki 17-18 óra környékén egyenruhában és mosolyogjon az ott lejutásra várakozók képébe. Még olyan katasztrófahelyzetekben, mint pár héttel ezelőtti megavihar is csak 1-1 ment. Persze ha baleset történt volna, akkor öltönyös emberek kezüket tördelve esedeznének bűnbocsánatért.

A BKK-nak is írtam ezügyben, plusz megkérdeztem, hogy ha már ők sporolnak én is kérhetek-e árengedményt a bérletem árából? "Furamód" választ nem kaptam, de azóta legalább reggelente megy mind a négy lépcső és néha este is.

Mercel 2015.08.09. 21:47:34

Lassan írom, hogy érthető legyen..
Ha a jobb oldali metró befut és kitódul jó sok ember + a bal oldali is és onnan is jó sok ember ÉS a jobb oldali tömeg a bal oldali mozgólépcsőt a bal oldali pedig a jobb oldalit veszi célba kis helyen sok ember egymáson keresztül tülekedve akkor ugye nem kell elmagyarázni, hogy ez "megoldás" miért baromság?

Az olcsóbb állam szerintem nem azt jelenti, hogy csilliárdokért ..r szolgáltatást nyújt egy állami tulajdonú cég.
Másrészt hamár itt tartunk akkor miért is a sokkal sokkal drágább rúszki "barátaink" nyertek a metró felújítás bizniszben?
Az olcsóbb állam nekem azt jelenti, hogy nem félkegyelmű korrupt majmok töltenek be vezető posztokat nem lopják el mindennek legalább a felét, és hogy nem forr össze az a két szó, hogy állami és szar.

Ennyit erről.

Le lehet hülyézni azt aki szót emel az ostobaság ellen de attól még az ostobaság az ami.

bkkzol 2015.08.09. 21:49:31

Kisikerült jönni a metró állomásról? Csak sajnálni tudom a szerencsétlent! Szánalmas probléma.

xclusiv 2015.08.09. 23:02:59

@SomiTomi: "Üzemszünet alatt mi a svarcért járatnák a mozgólépcsőt? Üresen kár bármelyik irányba is koptatni, szerintem olyankor inkább karbantartási munkákat végeznek rajtuk."

Karbantartást tutira nem végeznek rajtuk, max. az üzemszünetek elhagyagolható részében.
(A komolyabb karbantartást amúgy onnan lehet észrevenni, hogy hetekig le van zárva egy mozgólépcső és soha nem látsz egy élő embert se aki bármit is csinálna vele.)

És hogy miért üzemszünet alatt csinálják?
Pl. hogy ne szopassák fölöslegesen az utasokat? (Lásd a fenti ábra.)
Mert ha a rengeteg garázsmenet, utasokat nem szállít és stb. belefér a költségvetésbe, akkor férjen már bele ez is.

De tudod mit? Ha nem fér bele, akkor fizettesség meg velünk. Erősen csodálkoznék, ha ez a plusz amortizáció és áramfogyasztás kitenné a bkv költségvetésének akár 1 ezrelékét is, bőven alatta lehet. De számoljunk ennyivel, akkor emeljék meg a bérlet árát 1 ezrelékkel, azaz 11 forinttal.
Ba dumm tsss....

Vagy tudod mit, fizettessék meg a bérletesekkel az állam részét is, emeljenek 30 Ft-ot, a jegyeken pedig átlagosan egyet.

Csak ne szopassák már az utasokat azzal, hogy emberkígyókat küldenek át egymáson...

xclusiv 2015.08.09. 23:05:08

@bkkzol: kedves bkk alkalmazott,

Fent van az ábra arról, hogy mit is basztatok el, aztán ahelyett hogy bocsánatot kérnél még idejösz arcoskodni?
Szépen kérlek, hogy inkább szarjál sünt.

Blogger Géza 2015.08.09. 23:10:36

Szerintem az ilyen ne metrózzon, szemmel láthatóan túl nagy stressz ez neki.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.08.10. 16:55:03

@xclusiv: A fenti ábrán azt látom ,hogy ha az utsaok elővennék az eszüket, akkor nem kereszteznék egymás útját többször is feleslegesen. Nagyon sokan hozzák fel, hogy a fordított irány miatt keresztezik egymást különböző utasáramlások, de még senkinek nem sikerült érthetően leírnia, hogy miért is függ ez a mozgólépcső menetirányától, ha a metróállomások döntő többsége tulajdonképpen a hossztengelyére szimmetrikus.
@Mercel: De miért venné a jobboldali tömeg célba a bal oldali lépcsőt (és vice versa)? Ha két metró érkezik egyszerre, akkor a tömeg ugyanúgy mind a felfelé menő lépcsőhöz megy, nem?
@sőőtnagyonis: Szerintem egy mozgólépcső hajtóművét kiszedni indokolatlanul sok munka lenne. És nem csak a hajtómű kopik, hanem a lépcsőket megvezető/támasztó sínek is, ezzel az erővel meg hozzák a darut, és cseréljen helyet a két lépcső...

bkkzol 2015.08.10. 19:44:50

@xclusiv: Te kis összezavart! A nickben a bkk az azt jelenti, hogy Bangkok, tudod ez egy város. ott élek. Tehát nem tudom értelmezni a " mit basztatok el" kijelentésedet.

xclusiv 2015.08.12. 01:16:20

@bkkzol:
Nem olyan régen még azt mesélted, hogy "Kulonben meg vallalkozasom havi 600-800 ezer afat fizet..."
Két hónapja se volt, itt a link:
civilpolitika.blog.hu/2015/06/19/a_menekultkerdes_es_orban_keritese/full_commentlist/1#c27367160

Most pedig éppen azt meséled, hogy Bangkokban élsz, és onnan tolod a fidesz propagandát?

Hát ezt tutira elhittem :D

xclusiv 2015.08.12. 01:28:39

@SomiTomi: "A fenti ábrán azt látom ,hogy ha az utsaok elővennék az eszüket, akkor nem kereszteznék egymás útját többször is feleslegesen. Nagyon sokan hozzák fel, hogy a fordított irány miatt keresztezik egymást különböző utasáramlások, de még senkinek nem sikerült érthetően leírnia, hogy miért is függ ez a mozgólépcső menetirányától, ha a metróállomások döntő többsége tulajdonképpen a hossztengelyére szimmetrikus."

A cikkben a fotó alatt és fölött is van szöveg, ez:

"A Kálvin téren a 3-as és a 4-es metró közötti mozgólépcsők irányát megváltoztatták. Így amikor valaki a 4-es metrótól indulva leér a mozgólépcsőn, a terelő korlát a baloldalra vezeti. A leérkező utasok összezavarodva a szemből érkezőket keresztezve a jobb oldalra mennek.
Majd amikor a 3-as metró feljáratához érnek tapasztalják, hogy ott is megváltozott és megint keresztezni kell a leérkezők útját. Eddig itt a jobb oldali közlekedés volt a megszokott a terelő korlátok is úgy vannak kialakítva. Más megállóknál is történt ilyen változás."

Személyesen nem tapasztaltam még ezt, de elég egyértelműnek tűnik ez a leírás. Szóval nem az utasok józan eszét kellene kutyázni, hanem azét a bkv-s (vagy k, vagy mi a fene) főokosét, aki a két egymást követő mozgólépcsőt egymással szemben járatja.

És a legdühítőbb az, hogy ilyenkor nem ám felteszik a kezüket, hogy én vagyok fasz, bocsánat, elbasztam, de most azonnal javítom. Neeeem.... hanem megmagyarázzák.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.08.13. 10:32:13

@xclusiv: Olvastam én is, és szerintem ott van a hiba, hogy "A leérkező utasok összezavarodva a szemből érkezőket keresztezve a jobb oldalra mennek". Ha baloldalon mennének (ahova a korlát tereli őket), akkor később nem kéne megint keresztezniük. Legalábbis nekem a rajzból és a leírásból is az következik, hogy az ember (jelen állapot szerint) a menetirány szerinti bal mozgólépcsőn érkezik az átjáróba, és a másik végen is a bal lépcső viszi fel onnan (tehát nem járnak szembe a mozgólépcsők).

bkkzol 2015.08.13. 21:48:10

@xclusiv: tudod kicsi van egy vállalkozásom magyarországon és egy Bangkokban. Ott a gyártás folyik itt az eladás. Télen ott vagyok többet, nyáron meg itt. Nem én vagyok az egyedüli akinek két helyen van érdekeltsége. Remélem ki vagy elégítve...

xclusiv 2015.08.13. 23:29:58

@bkkzol: perszepersze, ezt is elhittem.
És köszönöm érdeklődésedet, igen, nemrég lettem kielégítve.

xclusiv 2015.08.13. 23:58:44

@SomiTomi: "Ha baloldalon mennének (ahova a korlát tereli őket), akkor később nem kéne megint keresztezniük."

Igen, és valszeg ha _tényleg_ terelné őket korlát, akkor nem bújnának át alatta és nem másznának át fölötte, hanem mennének a korlát által kijelölt útvonalon.
Vagy ha legalább normálisan ki lenne táblázva, netán a gépasszony bemondaná a megállóban és a járművön, vagy akármi.

Viszont ha ez nincs és jön szembe a tömeg, akkor nyilván úgy gondolják, hogy ők mennek rossz irányba, szóval igazodnak, a többiek pedig utánuk...

Írt valaki korábban ilyet: "Az a baj, hogy nem lett megfordítva minden útvonalon mozgásirány! Akkor ugyanis nincs keresztirányú mozgás.
A középső útvonalon változatlan a forgalom!"

Tehát ne jöjjön már senki azzal, hogy az utas a barom. Illetve az utas is barom, de ha a bkv/k egy kicsit is átgondolta volna ezt az egészet, akkor problémamentesen meg lehetett volna oldani, csak szólni kellett volna józsikámnak és pistikémnek, hogy tegyenek a megfelelő helyre kb. 8 bólyát és 40 méter szalagot, hogy egyértelmű legyen a barom utasnak is, hogy merre van az előre...

De még ha ez az előrelátás nem is volt meg, akkor is le kellett volna küldeni az aluljáróba egy embert az első fordított mozgólépcsős munkanapon reggel fél nyolckor, hogy bélám, nézd már meg hogy minden rendben van-e. És ha béla azt látja, hogy nincs rendben, akkor meg kellett volna nézni hogy mi a probléma, és másodpercek alatt eljutni a triviális megoldásig, majd azt azonnal megcsinálni...

De nem, a szokásos bkv (máv, állami cég) szemléletben az utas (ügyfél) az csak zavaró tényező, tehát nem kell vele foglalkozni. Csak megcsinálják a minimumot amit felülről előírnak, a többit meg leszarják és hazamennek fél négykor...
Ha pedig arra kerül a sor, akkor megmagyarázzák...

bkkzol 2015.08.14. 22:55:22

@xclusiv: aki eltéved a metróban az mindent elhisz...555
süti beállítások módosítása