Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Ez mekkora: befalazták a vonat ajtaját Hamburgban

Ez mekkora: befalazták a vonat ajtaját Hamburgban

2015. május 07. - Járókelők

Egy április végi kedden felszállt három maszkos ember a hamburgi S-Bahnra (olyasmi, mint a HÉV), és befalazták az egyik ajtót.

bricked_up_door.jpgFotó: NDR

A CityMetric szerint a bontás miatt 10 ezer eurós kár keletkezett, az elkövetők pedig akár öt év börtönbüntetést is kaphatnak az akcióért.

bricks_2.jpgFotó: NDR

A három villámkőműves lefújta a megfigyelőkamerát és egy tökéletesen az ajtóba mért falat húzott fel. A legjobb, hogy állítólag a 12 megálló alatt senkinek nem jutott eszébe, hogy ezzel a fallal bármi gond lenne.

Az esetre egyelőre nincsen magyarázat, sem művészcsoport, sem más nem vállalta magára a falazási cselekményt.

bvg1.jpg

Fotó: Regionalbahn.hu

A Regionalbahn.hu írta meg, hogy a berlini közlekedési társaság, a BVG rögtön rá is ugrott a mém lehetőségre. A BVG közösségépítő FB oldalán kiraktak egy képet, amin azt üzenik a hamburgiaknak, hogy nekik már van tapasztalatuk a falakkal, és hát a fal, az akadályozza a működést.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr997439596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tralalala 2015.05.08. 12:05:47

Mindenesetre művészi performanszként értékelem (reméljük nem a terroristák választották ezt a szokatlan és kevéssé effektív módot a terrorkeltésre :) )

petrol pet 2015.05.08. 12:18:10

10e €-s árban én is vállalok ilyen méretű falbontást és fel is takarítok utána:) Honnan vittek oda ennyi téglát?
Legalább van humorérzéke a cégnek.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2015.05.08. 12:28:56

a 10000 euró kárt kicsit sokallom.
az 3 millió forint.
1. bentről egy célzott rúgással ki kell rúgni a nyitott ajtón - 1500 Ft
2. takarítás - 8 munkaóra 18500 Ft

halaloszto 2015.05.08. 13:34:20

@Hurrá Torpedó: és a purhabot hogyan vakarod le körben? szerintem is sok, de mivel németek, simán úgy döntöttek hogy az eredeti állapot csak a fél kocsi újrafényezésével állítható vissza.

lutria 2015.05.08. 13:56:28

@halaloszto: Létezik purhab eltávolító anyag,vagy aceton,higító is oldja.

halaloszto 2015.05.08. 13:58:04

@lutria: az aceton csak amíg meg nem köt. van olyan ami kicsit oldja a megkötöttet is, de macerás, és tuti nem lesz a festés olyan mint előtte. a német szótár szerint meg a helyreállítás nem azt jelenti hogy használható, hanem hogy olyan mintha meg sem történt volna.

phaszfej 2015.05.08. 14:27:12

inkább az a baj, hogy a német fejek vannak befalazva.

ex-dr. vuk 2015.05.08. 15:08:11

@Hurrá Torpedó: Azert demszkinek is meggyult a baja a matekal ..
vastagbor.blog.hu/2008/07/29/demszky_matek

Persze en meg 200ezer ft-ot is sokallom egy zebra ujrafestesre .. mert ha mondjuk meg olyan lenne mint civilizalt orszagokban, hogy muanyagot olvasztanak ra (es akkor nem evente kell ujrafesteni hanem 50 evente), azt mondom oke hogy ennyi.

Bobby Newmark 2015.05.08. 16:10:54

@ex-dr. vuk: Mondok hasonlóan okos és megvalósítható ötletet: nem kell rámenni a felfestésre autóval, és akkor kibír még száz évet is! Vagy... találjuk fel a teleportot, és akkor nem kell út!

Komolyan, ezt hogy a francba gondolod, hogy létezik anyag, ami kibír 50 évet ilyen igénybevételek mellett?

Másrészt hidakat tervezünk 50 évre, ami idő alatt átlag ötször magát az aszfaltot is cserélni kell rajta, mert az is elkopik (meg nyomvályúsodik, de az más téma). Aztán sok sikert aszfaltot cserélni a felfestés alatt...

ex-dr. vuk 2015.05.08. 16:24:17

@Bobby Newmark: talan tuloztam az 50-nel, de magyarorszagon ha ujraFESTENEK valamit, akkor abbol fel ev mulva alig latszik valami.

Az angoloknal biztosan tudom, hogy a "felfestesek" valojaban aszfaltra olvasztott muanyag. Lattam, amikor csinaljak, epp egy nyilat rakott fel a jomunkaseber disznoperzselovel. Nem is nagyon latok kopott vonalakat sehol.

Bobby Newmark 2015.05.08. 16:41:14

@ex-dr. vuk: Az nem azért van mert csodaanyag, hanem mert sűrűn újrafestik.

www.magyarplastiroute.hu/utburkolati-jelek-festese-letesitese

Ajánlom figyelmedbe a "melegplasztik (TP) útburkolati jelek festése" részt. Az pont az, amiről beszélsz, és szokás használni itthon is.

4mm műanyagról beszélünk. De elkopik az is. A világ az ilyen sajnos, a dolgok kopnak.
Újra kell festeni rendszeresen, csak az a megoldás.

ex-dr. vuk 2015.05.08. 16:45:19

@Bobby Newmark: erdekes megis a kontraszt, hogy angoloknal nem latok halvany vagy eltunt vonalakat, mig magyarorszagon majdnem barhol.
valami megiscsak kulonbozik :) itt sem festik am surun, en eddig egyetlenegyszer lattam ilyet, az is ez a muanyagolvasztos bacsi volt.

Bobby Newmark 2015.05.08. 17:09:48

@ex-dr. vuk: Mert éjjel csinálják leginkább, azért nem látod. BPen is főleg éjjel útfelújítanak, kátyúznak, ha lehet. Kevésbé fájdalmas, mint lezárni egy útszakaszt napközben.

Meg egyébként hasonlítsd már össze a két ország GDPjét, meg tedd hozzá, hogy nálunk mennyivel pofátlanabbul lopnak a politikusaink, aztán megvan a megoldás, hogy miért néz ki úgy nálunk, ahogy.

ex-dr. vuk 2015.05.08. 17:19:13

@Bobby Newmark: erdekes, szegeden szamtalanszor lattam...

Bobby Newmark 2015.05.08. 17:44:27

@ex-dr. vuk: Mert Szeged egy kis szar százötvenezres városka, ott aztán olyanmindegy, hogy mit zárnak le és mikor. Felesleges éjszakai útfelújító műszakot fizetni.

Pesten meg ha napközben lezársz egy fontosabb utat, vagy akár csak lényegesen beszűkíted, leáll nem csak a város, de a fél ország.

ex-dr. vuk 2015.05.08. 18:03:32

@Bobby Newmark: ejszaka csinaltak ott is. Vagy gondolod, hogy ejszaka nem jarkalok soha a varosban? :)

cso zsi 2015.05.08. 18:19:07

@Bobby Newmark: Ne erőlködj. Az a kivételes állapot áll fenn, hogy ex-dr. vuk-nak igaza van.
A technológia ugyan létezik, de alig használják hazánkban. Hidd el, tudom miről beszélek, havi 5-6000 km az ország útjain.
Az autópályáinkon van, de a fővárosban is kevés helyen.