Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Mi folyik a Zsálya utcában?

Mi folyik a Zsálya utcában?

2015. május 04. - Járókelők

Az építés alatt álló úton próbál közlekedni a troli a zuglói Zsálya utcában. Az esetről már kaptunk bejelentést a Járókelőre, most a Civilek Zuglóért Mozgalom leírását közöljük a helyzetről. Ha ismered a helyzetet, írd meg a véleményed kommentben!

Húsz ok:  Miért nincs létjogosultsága a 81-es trolibusznak a Zsálya utcai közlekedésre?

  1. 2-4 percenkénti járatsűrűség, teljességgel kihasználatlan és gazdaságtalan  intenzitása -
  2. trolibuszok élettartama (30 évnél öregebb), állapota folyamatos karbantartást igényel, legalább a felét ki lehetne vonni a forgalomból – veszélyes üzem
  3. az út állapota, a dinamikus rezgések nagyon megterhelik az épített környezetet, a folyamatos zaj és szállópor egészségkárosító az emberi szervezetre
  4. nincs előírásnak megfelelő út, a meglévő szélessége 15 m–  a gyűjtőút előírás szerinti mérete (OTÉK) 22 méter
  5. az útnak nincs zaj- és rezgés védelme a mellette fekvő lakóingatlanok irányába
  6. trolibuszok mérete – kamion súlyú, és méretű – 24 tonna összgördülő súly – óriási terhet ró az ott élőkre
  7. az épített környezet a terhelés hatására folyamatosan romlik – házak süllyedtek meg
  8. napi 230 db, heti 1200 db, havi 4800 db kamionsúlyú / méretű jármű száguldozik üresen ezen a rövid szakaszon súlyosan terhelve a Zsálya utcát
  9. alapvető Emberi jogaink sérülnek – „egészséghez, egészséges környezethez való jog”
  10. a Zsálya utca paraméterei nem felelnek meg az előírásokban foglaltaknak OTÉK
  11. az adott útvonalon a 81-es trolin kívül  közlekednek még a 80-as  82-es trolibuszok, valamint a 144, 131, 31, 231, 130 jelzésű buszok, amik mind ráhordó járatai a Metrónak
  12. reggelente 4. 40-kor a Zsálya utcában - 7 méterre az ablakunktól - már robog, csattog az első üres troli megzavarva éjszakai pihenésünket, aminek káros idegrendszeri hatása van
  13. a sofőrök többsége nem tartja be a KRESZ-t, megszegi a 30-as sebességkorlátozást
    unnamed.jpg
  14. 50 méteren belül is vannak megállók – eltúlzott az előíráshoz képest
  15. túlzott járatsűrűség miatt a feltorlódó trolibuszok a házak elé állnak ki, terhelve azokat
  16. a 178 millióból kiépült buszsáv rövidíti a menetidőt, az eddigi indok már nem indok – nincs utas lemaradás, 2 perc sem telik el, jön a következő jármű
  17. az elmúlt években sokat változtak a közösségi állapotok - népszámlálási adatok -, az egykori – a troli vonal kiépítésekor - aktív dolgozók zöme mára nyugdíjas, a fiatalabbak nagy része pedig személyautóval jár dolgozni a lakótelepről
  18. közösségi érdekre hivatkozva lehet-e kárt okozni az egyénnek? – 2008-ban meg- süllyedtek házaink a sűrű járat folytonos dinamikus rezgésének hatására
  19. pár évvel ezelőtt a metró felújítása idején összevontan közlekedett a 80-81-es járat, tökéletesen kiszolgálva az utazók igényeit. Azóta hétvégeken is ez a gyakorlat, megfelelő járat optimalizálással és logisztikával ez hétköznapokon is kiválóan tudna működni, nem beszélve a néhány lépésre lévő buszmegállóról, ahonnan 5 különböző autóbusz is elvisz a metróhoz
  20. más járatok 20-25 percenként közlekednek, holott a bérlet mindenkinek egyformán sokba kerül, tehát a 81-es troli utasai pozitív diszkriminációnak örvendhetnek

A Civilek Zuglóért Mozgalom közbeszerzéssel kapcsolatos kifogásai itt olvashatók.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr197428938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

öreg baka nem rakéta 2015.05.04. 20:51:27

"..az adott útvonalon a 81-es trolin kívül közlekednek még a 80-as 82-es trolibuszok, valamint a 144, 131, 31, 231, 130 jelzésű buszok...,"
Azért ezt nem ártana pontosítani. A 80-as valóban arra jár, de a többi nem. Ha azok is problémások, akkor a Fogarasi utat kellene lezárni. A térkép jól ábrázolja. Esetleg egy utazás?

Törölt Géza 2015.05.04. 21:16:56

@öreg baka nem rakéta: utazz haver. Rá fogsz jönni a nyitjára ;)

Szaki Danee 2015.05.04. 21:57:21

Végülis csak az 1981 óta közmegelégedésre fennálló hálózatot akarja szétbombázni egy-két lakó. A többség érdeke továbbra is a 81-es fenntartása jelen formájában. Az alternatívája a 80-as egész napos üzeme volna, de az vagy túlkínálatot jelentene a Fogarasi úti és Kerepesi úti szakaszokon, vagy zsúfoltságot a Füredi úti lakótelepen. Ergo valamilyen betétjárato végállomásra szükség van - és azon ne lepődjünk már meg, hogy egy vonal külső végén alig van utas...

KissGecihuszár 2015.05.04. 22:05:47

Az eszem áll megfele, de tüstént! Mégis mi a jó Úristent képzel itt 1-2, magáról megfeledkezett, egyébként a vízfejben igen tipikus "sikeres" cosmo-yuppie, akinek annyira felvitte az Úristen a dolgát, hogy ők biza kocsival járnak még szarni is! Még hogy egy TROLIBUSZ káros az egészségre, meg a rezgése tönkrevágja a panelházat?! Há NÓÓÓÓÓRMÁÁÁLISSSS??? Te kis tökkelütött idióta, más kerületében -akár a teljes budai oldalon, de még akár Kispesten, vagy épp R.keresztúron a seggüket verdesnék az anyaföldhöz, ha a számtalan brutál durva emissziós értékkel füstölő -akár Volvo 7700 típusú- buszok egyike-másika helyett csendesen és főként szagtalan suhanó trolit kapnának, te meg képes vagy a Járókelőt felhasználva műbalhét rendezni? Picsog a szájad?!? Hát idáig jutottunk ebben a fene "demokráciában" 25 év alatt! Köszönet érte azoknak, akik tetszettek itt szinte mindent elkúrni, nem kicsit; NAGYON!!!

JSC 2015.05.05. 08:33:40

@Szaki Danee: Ez nagyon bkk-s duma. Hasonló panelszövegű leveleünk van annyi, mint égen a csillag! Don't feed the trolls! ;)

JSC 2015.05.05. 08:35:19

@KissGecihuszár: Még egy bkk-s troll! Röhejesek vagytok! Egyébként a név = tartalom -> "KissGECIhuszár "Don't feed the trolls" ;) :D

JSC 2015.05.05. 08:38:11

A táblázatot kell nézni mennyi alternatíva van.
hu.wikipedia.org/wiki/81-es_trolibusz_%28Budapest%29

Szaki Danee 2015.05.05. 08:40:44

@JSC: Ugyan nem vagyok BKK-s, de induljunk ki abból, hogy mi lenne, ha valóban az lennék. Milyen érveket tudsz felsorakoztatni az ellen, amit írtam? Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a trollnak bélyegzésen kívül van-e egyéb muníciód.

JSC 2015.05.05. 09:25:41

@Szaki Danee: "1981 óta közmegelégedésre fennálló hálózatot akarja szétbombázni egy-két lakó" - ha lenne rálátásod a témára, a tényekre, a valóságra, akkor nem irkálnál ilyeneket. Kérdés, neked mi érdeked fűződik egy szabálytalansághoz?

Szaki Danee 2015.05.05. 09:38:48

Bocs, lehet, hogy vagytok 10-en is. A mérleg másik serpenyőjében pedig ott a Füredi úti lakótelep lakossága, 24000 fő. Igen, ebből nem mindenki trolihasználó. De egészen biztos, hogy a mostani járatsűrűség a minimum, ami az Örs vezér tere felé eső szakaszon szükséges és e szakaszt több ezer ember hasznàlja minden nap. Ezzel szemben áll a Zsálya utca néhány lakójának a panasza. Nem érzed aránytalannak?

Én fenntartom azt az állításomat, hogy a jelenlegi hálózat utasforgalmi szempontból jó, hiszen eléri a troli a Fogarasi úti tengelyt és könnyű az átszállás az e tengelyen be- és kifelé tartó járatokra egyaránt. Szerintem kár lenne ezt pár ott lakó ember vélt vagy valós érdekeire hivatkozva szétbarmolni. De ha tudsz olyan hálózati kialakítást mondani, ami jó a Zsálya utcán lakóknak is és biztosítja a differenciált menetsűrűséget a mai 80A és 81 vonalak önálló szakaszain, akkor lássuk!

JSC 2015.05.05. 09:44:47

@Szaki Danee: "Bocs, lehet, hogy vagytok 10-en is. A mérleg másik serpenyőjében pedig ott a Füredi úti lakótelep lakossága, 24000 fő. " - ebből tudom hogy BKV/BKK-s vagy. Pont ilyen levelek vannak az érintettek kezében. Nektek a feladatotok a forgalom irányítása úgy, hogy az másokat ne zavarjon szükségtelenül, és ne okozzon felfordulás lásd. építkezés képei. Hajrá!

JSC 2015.05.05. 09:49:21

Még valami a 24 ezer főhöz. Este nézz körül az autóparkolókban. Ennyit a tömegközlekedésről. 24 ezerből (népszámlálási adatok) 80 % -a autóval közlekedik. ;)

Civil Suis Je 2015.05.05. 12:23:49

Látom folyik a vita. A Szaki tuti, hogy BKV/BKK érdekeltségbe tartozik. Panelduma. A spórolásról pedig alábbi linkre kattintva lehet olvasni. 70 millió / év "1-2" lakó miatt? Ugyan, jogszabály ad lehetőséget. A Zsálya utca paraméterei nem felelnek meg már 30 éve folyik a szabálytalanság. Elmúlt az a rendszer, hogy mindent le kell nyelni, és nincsenek az embereknek jogaik. Út Európába, csacsikám.
index.hu/belfold/2014/08/05/a_kossuth_teri_trolifordulo_az_uj_vidampark/

Seduxen (már NEM dr.) 2015.05.05. 12:59:48

Azért mint a környéken lakó (Gvadányi utca) őszintén kíváncsi lennék a postot jegyző, illetve a "Húsz okot" összeszedő véleményére, hogy 1-1 pontot mire alapoz? Mert aki a környéken lakik, és minden nap trolival közlekedik, az nem igaz, hogy így gondolja.

A - PAPÍRON - 2-4 perces követési távolság a reggeli csúcsforgalomban is soknak bizonyul a legtöbb esetben, sokszor a Szentmihályi úton (Örs felé) már alig lehet felszállni. Főleg ha Szentmihályi-Füredi kereszteződésében torlódás van, +esetleg alacsony padlós busz jön, ami nem tudom miért, de nagyobb követési időt produkál, akkor rögtön heringjárat lesz a 81-es.

Kettő: amiket a postban felsorolnak alternatívákat a 81-es troli helyett, legyen szíves valaki mutassa már meg a térképen, hogy melyik jön végig a Szentmihályi úton, és kanyarodik utána az Ond vezérre, csak hogy a környékbeliek is eljuthassanak az Örsre.

A gépkocsik száma: azért egy - zömében - az 1970-es évek közepén, második felében épült lakótelepen létesült annyi parkolóhely, amennyi, az a kor viszonyainak bőven megfelelt. Jelenleg alig lehet parkolóhelyet lőni az utcán, az tény, lehet azért, mert megsokszorozódott a gépkocsik száma. De ebből azt a következtetést levonni, amit a postban sikerült, azért elég érdekes.

+
"pár évvel ezelőtt a metró felújítása idején összevontan közlekedett a 80-81-es járat, tökéletesen kiszolgálva az utazók igényeit. Azóta hétvégeken is ez a gyakorlat, megfelelő járat optimalizálással és logisztikával ez hétköznapokon is kiválóan tudna működni, nem beszélve a néhány lépésre lévő buszmegállóról, ahonnan 5 különböző autóbusz is elvisz a metróhoz" - na ezt konkrétan tudom cáfolni. Abban az időszakban nem tudtam annyival korábban elindulni reggel, hogy ne késsek el, mert a Keleti pu.-tól indulás (a Kerepesi út viszonyainak köszönhetően) annyira kiszámíthatatlanná tette a troliközlekedést, hogy esélytelen volt normális menetidőt produkálni. Tehát ezt akár el is lehet felejteni (addig legalább is, amíg a Kerepesin /a Taurusnál/ épül a felüljáró, és egy közlekedési káosz a környék.

más járatok 20-25 percenként közlekednek, holott a bérlet mindenkinek egyformán sokba kerül, tehát a 81-es troli utasai pozitív diszkriminációnak örvendhetnek.
Bocsánat, ez most minősítés lesz, de ebből csöpög a rosszindulat... De hogy objektív legyen: ezt milyen adatokkal támasztaná alá, hogy "elég oda" a 20-25 perces követési távolság is ? (mindezt egy papíron 9 perces vonalon).

összehasonlításképpen: a reggeli csúcsidőben a 80/A 4-6 percenként jár, és a 82-es is. 8.00-tól vált ez át 6-7 percre.

De hogy konstruktív is legyek: a szüntessük meg a 81-es trolit koncepción kívül van -e valamilyen építő jellegű javaslata -e az érintett lakóknak/postolónak? Nekem laikusként megfordult a fejemben, hogy minimális közlekedési rend átalakítással a 81-est vissza lehetne "fordítani" a Csertőnél, ahol a 80/A végállomása van. És akkor a kecske is, és a káposzta is...

KissGecihuszár 2015.05.05. 21:52:57

@JSC: EQ-d kiver, lever, szétver mindent, úgyhogy fogadd őszinte, szívből jövő lenézésemet! Egyébként én pont az ilyen te félédek miatt örülnék tiszta szívből egy fullos "kis" dugódíjnak, mert az már a nonsence non plus ultrája, hogy ebben a városban akinek már szőr van a farka/sunája körül és persze nincs cselekvőképességet kizáró gondnokság alatt, nos annak "alanyi jogon jár" a kocsi (AUTÓ)! És mi jár nekünk, akik talán még többségben vagyunk, tehát azoknak, akik szeretnének egy jobb levegőjű, permanens dugóktól mentes, egyszóval élhetőbb fővárosban élni?? Igen, közöttünk is sokaknak van kocsija, de mi képesek vagyunk megállni, hogy nem megyünk még szarni is azzal, csak mert az "jár"... Egyébként én a XXII. kerületből képes vagyok az egy szem 133-al járni, legalábbis, ha a bővebb értelembe vett belvárosban van dolgom, de ha olyan külső kerületek valamelyikébe kell mennem, ahol van metró, vagy a 133-ról 1 átszállással elérhető a célom, akkor végig buszozom, vagy villamosozom, kivéve ha mondjuk 10kg-nél nehezebb, vagy törékeny, sérülékeny cuccot kell vinnem valahová. Épp ezért torony magasan leszarom bárki picsogását, ajvékolását BKV vs autó témában!

JSC 2015.05.06. 10:30:47

@Seduxen (már NEM dr.): Pontosan amit a végére jegyzett lenne a megoldás. Mégsem akarják figyelembe venni. Csertő visszaforgatás, lévén van buszöböl. Meg is oldható szimpla trolikkal, csúcsidőben, úgy ahogy a belvárosban is. Nemkekeckedés van higgye el. Ez a link amúgy konkrétan arról szól, hogy két veszélyes üzemet, hogy működtethetnek együtt, egy azon időben. Jönnek az új trolik. Lesz vezeték nélkül közlekedő köztük, korszerű, alacsony padlós. Sokan örülnének ha a Csertőből az Örs felé, ezzel közlekedhetnének. A megoldás javaslata elfogadható és konstruktív. Megragadta a lényeget.

JSC 2015.05.06. 10:32:41

@KissGecihuszár: mellébeszélés. Sajnálhatja az alpári stílust amit megenged. lehet, hogy ehhez van szokva. De a lényegre nem jött rá. Sorry!

JSC 2015.05.22. 20:35:57

Roham tempóban megcsinálták, hibák vannak, műszaki ellenőrzés is, fotózzák a hibákat. A BKK nagy okosan 4 nap trolimentességet biztosított, a munkások "szívtak" késő estig dolgozhattak, hogy befejezzék. "Magyarország Szeretünk".