Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Az üveges buszmegálló nem is a BKK-é, de van remény!

Az üveges buszmegálló nem is a BKK-é, de van remény!

2014. november 12. - Járókelők

 

Érdekes dolgot tapasztalhattunk itt a Járókelőnél a fővárosi utasvárókkal kapcsolatos bejelentések kezelésekor.

c32d2c351d47642c301320342c2f665bdde6718f.jpg

Feltételeztük, hogy a közlekedési eszközök megállóit ugyanaz a cég – a BKK – kezeli, mint ami a közösségi közlekedésért, a járművekért, az utasok elégedettségért felelős, így tehát nekik küldtük be ezeket a bejelentéseket.

Meglepetésünkre azonban az utasvárós bejelentésekre kapott válaszokból az derült ki, hogy a BKK utasváró pavilonokat nem gyárt és nem üzemeltet. Az utasvárók tulajdonosa és üzemeltetője pl. ebbenebben és ebben az esetben a JCDecaux Hungary Zrt. volt. Tekintettel arra, hogy a BKK Zrt. nem áll szerződéses jogviszonyban a JCDecaux Hungary Zrt.-vel, így a rongálásokat csupán jelezni tudták a társaság felé. 

Egy kimittudos adatigénylést követően kiderült, hogy az utcabútorok karbantartását és kezelését az a szerződés szabályozza, amit még 2006-ban kötött a Fővárosi Önkormányzat a reklámcég jogelődjével, az Intermédia Kft-vel. Az „utcabútorok telepítéséről, üzemeltetéséről és reklámcélokra történő hasznosításáról" szóló szerződés értelmében a cég mintegy 750 utasvárót telepít a fővárosi közterületekre saját költségen, ám a közterület használatáért díjat nem kell fizetnie. A szerződés 25 éves határozott időre szól és rendes felmondással nem szüntethető meg. A cégnek viszont komoly karbantartási és tisztítási kötelezettségei vannak a saját tulajdonában lévő utasvárókkal kapcsolatban, mégpedig az alábbiak szerint: 

  • a JCDecaux Hungary Zrt. köteles az engedély nélkül kirakott reklámokat, feliratokat, mindenféle szennyeződést (pl. graffiti) (beleértve a rongálást is) eltávolítani
  • 3 naponta ellenőrzi az utcabútorok állapotát
  • szükség esetén az észleléstől számított 24 órán belül letisztítja az utasvárókat
  • az utcabútorokon keletkező kár esetén a balesetveszélyt azonnal meg kell szüntetnie, a sérült utcabútort 24 órán belül eltávolítja, és lehetőségeitől függően max. 30 nap alatt pótolja
  • ha nem történik mag a karbantartás, akkor a Főváros írásban felszólíthatja a céget és ha ezt követően 5 munkanap alatt sem teljesít, akkor a Főváros elvégezheti ezt az ő költségére

A szerződést, annak módosításait és a szóban forgó utcabútorok listáját itt lehet böngészni.

Árpád út buszmegálló 1.JPG

A jelenlegi gyakorlat, miszerint a BKK-nak küldjük a bejelentést, ők pedig valamikor továbbítják nem túl hatékony, hiszen az igazi illetékeshez csak késve jut el az információ, így pedig a problémát jóval lassabban orvosolják. Megkerestük ez ügyben a JCDecaux Hungary Zrt.-t és kifejezetten pozitív választ kaptunk a műszaki igazgatótól. Eszerint a cégük kezelésében álló buszmegállókat rendszeresen saját maguk is folyamatosan figyelik, ezen felül a BKK is üzemeltet egy monitoring programot, mely folyamatosan jelzi a hibákat, rongálásokat feléjük. Több szem többet lát alapon pedig várják a jarokelo.hu-s észrevételeket is a megadott e-mail címre.

Illetékest kerestünk és úgy tűnik találtunk! Reméljük, a jövőben sikeres lesz az együttműködés velük is.

Szerző: Sági Kata

Kattints ide, ha értesíteni szeretnéd az illetékeseket a budapesti problémákról!

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr16891131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DirkDiggler 2014.11.13. 17:42:07

Tényleg le szokták mosni a megállókat, de a graffitiket akkor sem szedik le, így a hosszú évek során már elég vállalhatatlan állapotban vannak.