Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő oldal 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Bubi visszajelzés

Bubi visszajelzés

2014. július 26. - Járókelők

Kaptunk egy újabb olvasói levelet a Bubiról. 

Kedves Bubi tesztelők és jövőbeni felhasználók! 

Én magam is a tesztcsapat tagja vagyok, ami remek dolog, az ingyen bérletet leszámítva már csak azért is, mert nagyon jó érzés a része lenni annak, hogy a rendszer felépül (még ha a maga hibáival is), illetve az sem utolsó, hogy megbámulnak az utcán (Ez már működik?:). 
A tesztelés kezdete óta gombamód szaporodó bejegyzések, blogposztok, cikkek olvasása közben folyamatosan azt érzem, hogy a használók rossz szemszögből nézik az egész Bubit. 
A leggyakoribb negatív élmények az alábbiak: 
- lassú - igen, az, de egy közösségi bringa nem száguldozásra való, a busz sem repeszt ezerrel 
- nehéz - ezt a bringát naponta több tizen-százan fogják használni, kénytelenek masszívra építeni, hogy meggátolják a rongálást, illetve a normál használatból fakadó sérülések lehetőségét is minimálisra csökkentsék. És akkor arról, hogy a technikai hátteret is tenni kell valahová, nem is szóltam. 
Azért előnyei is vannak a rendszernek: 
- ott teszed le és veszed fel, ahol akarod 
- nem kell őrizgetni, hazavinni 
- nem igényel szervízt, karbantartják helyetted 
- nem kell előre tervezni, ha nem tudsz biciklizni a munkába, de haza már azzal mennél, működik 

És végül, amit a legfontosabbnak tartok, hogy mindenki gondoljon végig, mielőtt használni kezdi és esetleg csalódik: A Bubi nem a saját biciklit alternatívája! Mert az jobb bringa, gyorsabb bringa, jobban ismered, mert a tiéd, jobban szereted, mert a tiéd. 
A Bubi a gyaloglás alternatívája, ha csak másfél megállót kell menned, és nem jön a busz. Ha elugrasz elintézni valamit ebédidőben a hivatalba. Ha hazafelé van plusz 20 perced tekerni. Ha éppen két olyan pont között kell közlekedned, ahol a busz-troli-villamos-metró éppen nem éri meg, várakozásban, plusz sétában. (Tapasztalat, hogy a Batthyány tér-Jászai Bubival 13 perc, 86-os busz+4es6os kombóval 25 perc legalább.) 
A Bubi továbbá a turistáké is lesz. Mert ők ráérnek kellemes tempóban karikázni és bámészkodni. 

Azt gondolom, hogy az egész rendszer megítélésén sokat segítene, ha azután mondanánk róla véleményt, hogy arra használtuk, amire való.

37 komment
Címkék: BKK Bubi

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr146546515

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Promontor Nagy Bubiposztsorozata: mire jó a Bubi és mire nem? 2014.09.10. 09:04:38

Átadták. Ideje volt. Viszontagságos beruházás volt és sokat késett. Régóta tervezték, régóta vitatkoztak rajta. Én is írtam róla jó pár éve és akkor arra a következtetésre jutottam, hogy kár lenne rá közpénzt költeni. Én persze sok mindenről gondolta...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.07.26. 15:51:52

Szép BUBInyaló írás.

"Tapasztalat, hogy a Batthyány tér-Jászai Bubival 13 perc, 86-os busz+4es6os kombóval 25 perc legalább"

Este 10-kor? Mert napközben nincsen 15-nél több.

♔bаtyu♔ 2014.07.26. 16:38:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ja, rohadék Tarlós, miért épp a bubija lenne jó.

Bezzeg Demszky, ha túléli, a negyvenkilós Bubi is húszdekás lenne neked.

♔bаtyu♔ 2014.07.26. 17:07:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Leírja valaki a véleményét, erre te jössz a baromságoddal, hogy "bubinyaló írás". Kellett volna bele megemlékezés a holokausztról, vagy mi a lófasz?

És meg te jössz azzal, hogy NEKEM szar életem lehet.

halaloszto 2014.07.26. 17:17:26

Vajon a bkk-nak mikor esik ez le? Hogy nem a bringasok meg a budapesti hipszterek kozott kellene nepszerusiteni a bubit, hanem a turistak meg a gylogosok kozott?

Most teszteli 1000 olyan ember, akibol 950 egyebkent is bringazik. Ebbol a tesztbol vajon mennyire derulhet ki hogy alkalmas-e a turistaknak meg az ebedidoben hivatalba szaladoknak?

Vajk

ppppalika 2014.07.26. 18:53:06

@halaloszto: Aki csak alkalmilag teker, bevállalna-e egy ilyen tesztet? Erre inkább a kerékpárosok alkalmasak. Technikailag tesztelik a rendszer, de ítéletet majd a tényleges használók mondanak.

másik oldalon 2014.07.26. 19:21:19

"A Bubi továbbá a turistáké is lesz. Mert ők ráérnek kellemes tempóban karikázni és bámészkodni.
"
Persze, a turista az ráér, meg ráér 30 percenként visszatolni a helyére is, mi?
- ott teszed le és veszed fel, ahol akarod
*persze amennyiben van bubi lerakóhely
- nem kell őrizgetni, hazavinni
*nem is lehet vele hazamenni
- nem igényel szervízt, karbantartják helyetted
*szervizt azt pont igényel, csak nem te csinálod, hanem jó pénzért már megjavítja, amit te fizetsz
- nem kell előre tervezni, ha nem tudsz biciklizni a munkába, de haza már azzal mennél, működik
*ha pont a bubi lerakó helynél laksz, és a munkahelyed is ott van ahol van egy ilyen bubiság
- lassú - igen, az, de egy közösségi bringa nem száguldozásra való, a busz sem repeszt ezerrel
*A busz mondjuk nem repeszt ezerrel, de gyorsabb mint a bubi bringa, mellesleg tekerni sem kell, és visszavinni sem kell, és télen -10 ben egy kicsit kellemesebb, akárcsak +30 fokban, a hegyre felfelé menet.

másik oldalon 2014.07.26. 19:23:07

Spéci bringa ide, spéci bringa oda, ezeknek a bringáknak nem adok 3 évet és a vastelepen fogják végezni, de ne így legyen....

Tiszteltetem Brüsszelet 2014.07.26. 20:15:12

Szerintem járjanak a buta pestiek gyalog.

szamaritánus 2014.07.26. 20:30:57

@Ikukám: hu de szomorú ember lehetsz te :D

M_R 2014.07.26. 20:59:25

Turisták pont nem fogják használni...

Aki 1 hétig van Butapesten nem fog befizetni éves (18 ezer) vagy fél éves (12 ezer) bérletre...

Ha meg alkalmi használó, akkor 25 rugó a kaució, amit majd 2-3 hét múlva kap vissza - hacsak éppen valami üzemzavar miatt nem kerül vissza... Akkor levelezgethet és telefonálgathat hónapokig - vagy megállapítja hogy ez egy lehúzós ország (amit tapasztalhat a taxitól az étteremig mindenhol) és legközelebb ha egy kis kelet-európai feelingre vágyik akkor elmegy Lengyelországba, Csehországba...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.07.26. 21:34:42

Ena Boris bikeokat, vagyis a londoni bicajokat hasznaltam, egy idoben nap mit nap. Az is nehez volt, de tekerni em volt nehez.

Tapasztalatokrol itt :tildy.blog.hu/2011/04/18/tekernel_mostantol_egyszerubb

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.07.26. 21:35:24

@M_R: Ezen lehet valtoztatni, itt is valtoztattak. Pont, hogya turistak hasznaljak gyakran.

.Gordon Gekko. 2014.07.26. 21:39:44

A kaució teljesen megszokott dolog a nyugati turistának, de még a lehúzás is.

Aki nyugati Mo-ra jön az Görögországban, Spanyolországban, Olaszországban már 100% hogy volt, úgyhogy a lehúzást és a kauciót nem itt fogja felfedezni.

Szervátültetés 2014.07.26. 21:55:13

A bubival csak az a bibi hogy az eu pézt nem turistáskodásra adták. Ez bizony a közösségi közlekedésre félretett pézből ment. Csúnya visszafizetés néz ki ebből (is).

.Gordon Gekko. 2014.07.26. 22:02:03

@Szervátültetés: nincs EU pénz és azt nem adják

Az EU pénz a mienk, különben vihetik a szarjaikat eladni az USAba.

Szervátültetés 2014.07.26. 22:08:52

Ezt sajnos nagyon rosszul tudod.
Az a péz az Európai Közösségek péze és nem mi rendelkezünk felette, csak bizonyos feltételekkel juthatunk hozzá.
A pézek elköltésére szerződések vannak, azokban meg vállalások. Ha nem teljesíted a szerződést bünti van ami 5-20% közötti kötbértől a teljes visszafizetésig terjedhet.
A bubi meg EU pézből van 90%-ban.

.Gordon Gekko. 2014.07.26. 22:26:15

@Szervátültetés: persze, a pénzt tőlünk szedik be, nem termelik a kertben.

Mi vagyunk az EU közösség részei, a szerződéseket is mi írjuk. Persze vannak feltételek, mégis több pénzt húztunk le csak 2012ben, mint az előtte levő egész ciklusban.

Szervátültetés 2014.07.26. 22:36:26

Ettől még a bubika csúnya beégés lesz.

mestska · http://cities.blog.hu 2014.07.26. 22:37:38

a turisták pont használni fogják, ahogy Európa sok más városában is használják. És igen, ott pont ugyanígy van, félóráig ingyenes a rendszer és igen, van kaució is, ahogy egyébként van sok más helyen, autókölcsönzőnél, hotelnél, stb.

És nem vesz féléves bérletet, pont elég lesz a napi- vagy hetijegy, mint mindenhol máshol.

E-Tanú 2014.07.26. 22:43:30

A Thökölyn lesz majd Bubi-sáv?

.Gordon Gekko. 2014.07.26. 22:51:57

@Szervátültetés: +láttyuk

Ha minden faluban lenne bubi azon sem lehet az 1/100adát sem bukni mint a 4es Metrón.

Szervátültetés 2014.07.26. 23:02:08

Ez igaz, de attól még nem kéne hagyománnyá tenni a buktát.

.Gordon Gekko. 2014.07.26. 23:11:51

@Szervátültetés: vagy a borúlátást.

Magyarország Hasít! (mint Szingapúr) Ez lesz a mottóm 2018ra....:)

gizmo26 2014.07.27. 00:02:22

Mondjuk ki nyíltan, ez a valami (jó magyar szokás szerint ismét csak) turisták lehúzására készült, ti meg ne elégedetlenkedjetek, hanem vegyetek biciklit meg BKV bérletet, és kuss.

gizmo26 2014.07.27. 00:10:05

De hogy nyereséges legyen, majd felültetik a Bubira a párszor a birkamenetet, és csinálnak nekik nemzeti Critical Mass-t, ahol pl. majd kiállnak olyan ügyek mellett, mint a királyság visszaállítása, vagy Orbán Viktor nukleáris fegyverprogramja. Viszont a végén a bringaemelés a súly miatt már nem fog menni.

Hajdú Peter 2014.07.27. 00:25:04

"- ott teszed le és veszed fel, ahol akarod "

Hat ez azert nem ugy van, nem hinnem hogy csak ugy ott lehetne barhol hagyni, mert nem megy vissza magatol a dokolohoz.

HaCS 2014.07.27. 02:02:35

"Azt gondolom, hogy az egész rendszer megítélésén sokat segítene, ha azután mondanánk róla véleményt, hogy arra használtuk, amire való."

Nem gondolja a kedves Szerző, hogy ezúttal fordítva ül a lovon?

Mi lenne, ha megfordítanánk a dolgot? Mi lenne, ha egyszer végre egy milliárdos fejlesztés, ami évente még többszázmillióba kerül (a díjbevételeken felül adóforintokból persze) végre ARRA LENNE VALÓ, amire IGÉNY VAN?

Basszus a végén még kiderül, hogy a 3-as metróval sincs semmi baj, csak mi vagyunk a hülyék, hogy nem cirkuszi tűzzsonglőr előadásnak tekintjük, hanem tömegközlekedési eszköznek!

Arról nem is beszélve, hogy a 60 Euros éves bérleti díj még Nyugat-Európai viszonylatban is elképesztő, nemhogy az itteni keresetekhez!

Pepe135 2014.07.27. 08:32:14

Az ára elképesztő... évi 18 ezerből már saját biciklit veszek, és belefér, ha ellopják... Ha mégsem, a következő évben már nyereséges vagyok.
A másik!
Az alkalmi ára eszméletlenül sok!
Nézzétek meg a Balaton körüli kölcsönzőket, ahol egész profi gépeket lehet egy napra bérelni, nem is nagy összegekért!

ordasbacsi 2014.07.27. 08:49:21

@Pepe135: Linkeljél már azokból az olcsó balatoni kerékpárkölcsönzőkből!

Manfi 2014.07.27. 09:00:41

Nyugi, minden kezdet nehéz. Idő kell a dolgoknak mik kialakulnak. Amúgy én a bécsi bringakölcsönzőnél csodálkoztam egy jó nagyot amikor kiderült, hogy egy bankkártyával kártyával csak egy bringát lehet kölcsönözni. 3 gyerekes családként ez kicsit szívás lett volna de nem tudott kibaszni velem a béna bécsi rendszer:)

Manfi 2014.07.27. 09:04:20

Ja és a 20 Euro /bringa kauckióról ne is beszéljünk. 3 gyerek, 2 felnőtt, kapásból 100 euro.

Csillag Tamas 2014.07.27. 09:50:26

Én, mint laikus (nem bringás) azt látom, hogy böszme nagyok és nem túl praktikusak a bubik.
A kaució megszokott dolog, bár tény, hogy sok helyen - külföld - előfordul, hogy pénz helyett pl. az egyik ügyfél útlevelét kell leadni a kölcsönzés idejére.
A másik probléma a közlekedés, melyben az általános KRESZ tudása - és annak az alkalmazása - a bringásoknak konvergál a nulla felé... A turisták előszeretettel közlekednek a járdán, szembe a forgalommal, lehetőleg nem a kerékpársávokban, bár ők azért törekednek erre. De nézzük a Belváros hangulatos sétálóutcáját (!!), a Vörösmarty tér - Váci utca vonalat: mint az elnevezés is mutatja SÉTÁLÓUTCA és mint ilyen táblákkal ki van jelölve, hogy Gyalogút. Ami azt jelenti, hogy a járműforgalom tilos. Mégis a bubikkal a turisták és a honi kerékpárosok előszeretettel tekeregnek bent, mintha ez lenne a legtermészetesebb! Azért jó tudni, hogy ha "elkapják" a kerékpárost a Gyalogúton / Gyalogos zónában, az bizony 30 ezer Ft-ot kóstál!

daito 2014.07.27. 10:24:40

Bubival nem az a baj, amit konkrétan a Bubi negatívumaként leírnak.
Az a gond, hogy Budapesten még mindig sz.r kerékpározni. Másrészt Budapest az a hely, ahol a lakosok inkább várnak 10 percet villamosra/buszra 1-2 megálló miatt, minthogy ugyanennyi idő alatt lesétálják. Na, ezek az emberek jó része nem fog bubizni.
Ezenkívül nálunk spéci az időjárás. Vagy ostoba meleg van, vagy szakad az eső, vagy tél van hóval, faggyal. Ilyen időben pont nem fog senki bubizni.
Ezenkívül hol van Bubi? Azokon a helyeken, ahol a tömegközlekedés eleve budapesti szemszögből JÓ. Pl. 11-ben Alléé, Móricz, Petőfi híd - amelyek 3 percenként elérhetők egymásról 4-6-ossal; az, hogy a Bubival meg áttekerjek a Móriczról a Borárosra - ööö, Petőfi nem az a híd.

Persze, értem, hogy fanyalgok, meg nem az a célja. 1100 bringa, belváros környékén, rövid 5-700m-s távokkal, pár perces használatra.
Nekem - pestinek gyk. nem alternatíva. Nem ezen a környékeken lakom; ha valamiért arra megyek, akkor bérelt bicaj nem játszik.
Pestiként azért is húzom a számat; mert 1mrd forintból még a drágább pesti áron is kijött volna 20-30km kerékpárút; ha olcsóbb vidéki áron számolok, akkor akár 40-50 is. És nemcsak a belvárosiak akarnak/szeretnének/tudnának kerékpározni. Így külső kerületből marad az, hogy bemehetek: autóval, bkv busszal vagy kockáztatok és a nem gyenge forgalomba tekerek egy órát, ráadásul úgy, hogy tisztességes kerülőket kell beiktatnom, hogy az igazán necces helyeket elkerüljem.