HTML

Járókelő.hu

A Járókelő.hu segít megoldani a problémákat a városban.

Legutóbbi bejelentések

Friss topikok

Címkék

3-as metró (1) 4-es metró (1) adjukössze (1) adományok (2) akadálymentes (4) Anglia (1) arany veder (1) arculat (1) argo 2 (1) Árpád híd (1) autó (2) A Város Mindenkié (1) Balatonalmádi (1) bejelentem (1) Belváros (6) beszámoló (1) beton (1) bevándorló (1) bicikli (3) bicikliparkoló (1) bicikliút (8) BIG FISH (1) bikás park (1) BKF (1) BKISZ (1) BKK (31) bkk (3) BKK automata (3) BKV (1) bodri (1) Boráros tér (1) bringaút (1) Bubi (2) budafoki út (1) budai hídfő (1) Budapest (19) budapest (1) budapesti utcanevek (1) Budapest Közút (3) budapset (1) Budavár (1) bulinegyed (1) buzi-e vagy (1) Civilek Zuglóért Mozgalom (1) csatorna (1) csatornázás (1) Csepel (3) cukiság (1) Debrecen (2) Demszky-karó (1) díj (1) diy (1) döglött macska (2) drón (1) Dunaújváros (1) egészséges életmód (1) elküldve (1) ennyike (1) erdei (1) erdei bicikliút (1) erzsébetváros (1) eső (1) esztergomi vasútvonal (1) falfestés (1) FCSM (1) felújítás (1) ferencváros (2) ferenc tér (1) Ferihegy (1) FKF (6) FŐKERT (3) Főpolgármesteri Hivatal (1) forgalomtechnika (2) FÖRI (1) fotosop (1) Főváros (4) Fővárosi Csatornázási Művek (1) futás (1) Garibaldi köz (1) Global Voices (1) Google (2) Google Streetview (1) gördeszka (2) gördeszkapark (1) gyalogos (2) gyerekek (1) Haller utca (1) hamburg (1) Házon kívül (1) Hegyvidék (2) HÉV (1) híd (1) hidegzuhany (1) homokozó (1) I. kerület (1) II. kerület (2) III. kerület (2) internet (1) IV. kerület (1) IX. kerület (3) Izrael (1) I Bike Budapest (1) Japán (2) járda (5) járókelő (4) jarokelo.hu (3) Járókelő.hu (1) játszótér (1) javítás (1) JCDecaux (3) jelzőgomb (1) Józsefváros (6) Kaposvár (1) kátyú (5) kátyúk (3) Kazinczy (2) KDV-VIZIG (1) Kecskemét (2) kerékpár (3) kereszt (1) király utca (1) Kőbánya (2) Kőbánya alsó (1) Kőérberek (2) KÖKI (1) komposztálás (1) korona (1) köszönet (1) koszorú utca (1) Koszovó (1) közérdekű adatigénylés (3) közösség (2) közterület (1) közterület-felügyelet (2) köztisztaság (1) közvécé (1) krisztus (1) kuka (2) kultúrAktív (2) kutyás (1) lépcső (1) Levegő Munkacsoport (1) Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér (1) London (1) M3 (1) Magyar Narancs (1) Magyar Telekom (1) margit-híd (1) Margitsziget (2) MÁV (4) megoldás (1) Megoldókulcs (1) metró (3) metróállomás (1) Mexikó (1) mobil (2) moszkva (1) mozgólépcső (1) nagyicce (1) nagy lajos utca (1) New York (1) NLP (1) Nyitrabánya (1) Óbuda (3) odkaz pre starostu (2) önkéntes (2) önkormányzat (2) óra (2) oroszország (2) Örs vezér tere (1) ösvény (1) Ötker (1) Pál András (1) parkoló (2) patak (3) patkány (1) Pécs (2) pesti hídfő (1) Pestszentlőrinc (1) poller (2) práter utca (1) Precognox (1) Ráday Mihály (1) Rákóczi út (2) régi fóti út (1) rehab critical mass (2) rendőrség (1) reptér (1) Rogán (2) roncs (1) roncsautó (1) rongálás (1) RTL Klub (1) S-Bahn (1) senkiföldje (2) skatepark (1) smart city (4) sport (1) statisztika (1) szar (1) szégyen (1) szelektív (3) szemét (4) szemetes (2) Szentendre (2) szent korona (1) Szigetvár (1) szilas patak (1) Szimpla (1) Szimplakert (1) szlovákia (3) szökőkút (1) szolgálati közlemény (7) Tádzsikisztán (1) Tarlós István (1) Társaság az Élhető Szentendréért (1) terézváros (1) térkép (2) TESZ (1) TeSzedd! (1) Tiszaújváros (1) Tüskecsarnok (1) tűzfal (1) tyson (1) Újbuda (2) Újpest (1) Urbanity (1) útburkolati jel (1) utcatábla (1) útépítés (1) ux (3) V. kerület (3) vak (2) vakvezetés (3) városfejlesztés (2) Városliget (1) vasútállomás (1) veres péter út (1) vezetősáv (2) VII. kerület (3) VIII. kerület (7) villamos (2) virág (1) Vitézy Dávid (1) vonat (1) XI. kerület (5) XII. kerület (2) XIII. kerület (1) XV. kerület (1) XVI. kerület (1) XVIII. kerület (1) zebra (4) Zugló (1) Címkefelhő

Miért van lezárva a Garibaldi köz?

2016.12.06. 15:41 Járókelők

Ha a budapesti Kossuth tér környékén, a Zoltán vagy a Garibaldi utcában járunk, észrevehetünk egy mindkét oldalról pollerekkel lezárt keresztutcát, a Garibaldi közt. Felkeltette az érdeklődésemet, hogy vajon mikor, és miért zárták le ezt a kis utcát, így utánajártam kicsit a dolognak.

Garibaldi köz

A photo posted by Marton Tasnadi (@kistasi) on

 

Ha megnézzük a Google Street View szolgáltatást, akkor láthatjuk a 2014 májusában készült felvételeken, hogy már ott vannak a pollerek, de ha magába az utcába is belekattintunk, akkor egy 2013 júniusi felvételen az utca nincs lezárva, sőt, még autók is parkolnak rajta. Ebből arra következtethetünk, hogy az önkormányzat a Garibaldi közt valamikor 2013. július és 2014. május között zárhatta le a forgalom elől.

Az interneten nem sok információ található erről a talán nem túl sokak által ismert utcáról, de ha jobban megnézzük a Belváros-Lipótváros önkormányzata által feltöltött dokumentumokat, akkor találhatunk egy vállalkozói szerződést 2013 szeptemberéből, amely az önkormányzat és a Colas Alterra Zrt. között köttetett, és a Garibaldi köz útburkolatának teljes cseréjének kivitelezéséről szól. Ha tovább böngésszük az oldalt, láthatjuk ugyanezen szerződést megszüntetését is, melyben az olvasható, hogy az utcában álló házak pincéinek födémszerkezete nincs olyan állapotban, hogy elbírják az ott közlekedő autók terhelését. (Vállalkozási szerződés a burkolatcseréről, Vállalkozási szerződés megszüntetése)

Te mit gondolsz erről? Ha találkoztál már hasonló esettel, írd meg nekünk, hogy hol!

Szerző: Tasnádi Márton

Iratkozz fel a Járókelő budapesti hírlevelére itt!

1 komment

Címkék: Budapest Belváros Garibaldi köz

Vécés problémák a fővárosban, avagy ha menni kell, akkor menni kell

2016.11.19. 12:43 Járókelők

Tegnap volt a vécé világnapja. Ezt a napot a Járókelőnél azzal ünnepeljük, hogy bemutatjuk, a fővárosban hányszor próbáltatok kapcsolatba lépni az illetékesekkel azért, hogy több és tisztább lehetőség legyen arra, hogy az emberek elvégezzék a dolgukat. 

5471-580416309eacf.jpg

Vécét hirdetnek a Déli pályaudvaron. Fotó: Lukács Máté

Nincsenek nyitva, mert rongálják őket

A Múzeum körúton a Nemzeti Múzeumnál van egy nyilvános illemhely, amelyet nem hogy nem tartanak nyitva, de el is kordonoztak. A Fővárosi Csatornázási Művek (FCSM) válaszából megtudhatjuk, hogy a cég Budapesten 51 nyilvános illemhelyet üzemeltet, ezek közül 18-nál van automata (ebből minimum egy rendszeresen meghibásodik), a többinél van kezelőszemélyzet. A cég a Múzeum körúti vécé esetében az alacsony látogatottságra és a rongálásra hivatkozik. A vécét rendezvényekre viszont megnyitják.

A Gellért térnél is rongálás történt a nyilvános vécében, itt az FCSM már arról ír, hogy a rongálás során konkrétan a vízvezetékeket is kiszaggatták a falból és összetörték a csempéket. Teljes felújítás kell ahhoz, hogy újra meg lehessen nyitni.

A Városligetben az Ajtósi Dürer sornál is van egy bezárt nyilvános vécé. Az FCSM a járókelőknek a Műcsarnok mögötti és a Széchenyi fürdőnél található nyilvános illemhelyeket javasolja, új információ viszont, hogy felmerült, hogy a Liget-projekt keretében valami történjen a lezárt vécével, a legutolsó levél erre utal.

A Teréz körúton is több illemhely le van zárva, egy ezzel kapcsolatos bejelentésre az FCSM két másik közeli illemhely megnevezésével válaszolt, az dicsérendő, hogy a kérdés végül információs táblák elhelyezését eredményezte. Hosszú távon azonban felmerül, hogy nem lehetne-e közzétenni egy folyamatosan frissülő közvécé és ingyenes vécé térképet.

„Nem tud vécére menni az utcán dolgozó gesztenyesütő néni, a virágárus, a hittérítő és a taxisofőr sem. Akik a közrend betartásáért felelősek – a rendőr, a parkőr, az önkormányzat rendésze – ők sem tudnak élni azzal az állampolgári jogukkal, hogy kulturált körülmények között végezzék el a dolgukat, mivel jelenleg Budapesten 30 ezer főre jut egy nyilvános vécé.” (Orbán Miklós, A Város Mindenkié - kiemelés a Járókelőtől)

Mindenhová pulykáznak a hajléktalanok

A Város Mindenkié csapata többször, így pénteken, a vécé világnapján is jelezte, hogy a közvécék hiányának elszenvedői a hajléktalan emberek is. A „pulykázás" szleng használata a nagy dologra vicces, de egyben szomorú is, mert ahol nincsen közvécé, ott tényleg pulykáznak, és tegyük hozzá, nem csak a hajléktalan emberek. 

Íme, néhány példa:

23426-58044bbc5d11a.jpg

Mobilvécé a Boráros téren. Fotó: Bardócz Csaba

Mobilvécé?

Ha a főváros költségvetéséből nem kerül több a nyilvános illemhelyek megnyitására és működtetésére, akkor természetesen a kerületi önkormányzatokra hárul a feladat, hogy biztosítsanak vécéket a lakosság számára, ez különösen a játszóterek környékén szokott prioritás lenni. A XI. kerület például 2014-ben indított erre projektet, lakossági bejelentésre pedig a Bikás parki nyilvános illemhely nyitva tartásának meghosszabbításába is belementek, igaz, nem tudjuk, hogy megtörtént-e már a bejelentésben említett új szerződés megkötése.

A Rákóczi híd mobilvécéivel kapcsolatos bejelentésben a Főpolgármesteri Hivatal munkatársa megjegyezte, hogy a megoldás nem csak azért rossz, mert gyakran rongálják a mobilvécéket, hanem azért is, mert rontják a városképet. A hivatalos válaszban kiemelték, hogy a környéken az OBI, a Tesco, a hév végállomás melletti presszó, a MÜPA, a Nemzeti Színház vagy a Budapest Park látogatható még ebből a célból. 

A Boráros téren is gyakran rongálás történt a mobilvécékben, egy időben a takarításuk is hagyott némi kivetnivalót maga után, a zárak sem működtek és szemét is volt bennük. A helyzet javult, azonban ez csak azt mutatja, egy épített illemhely rendbentartása például nem okozna akkora gondot, mert tisztítható felületeket lehetne biztosítani.

Nyilvános vécékkel és köztisztasággal kapcsolatos bejelentések a Járókelőn.

Iratkozz fel a Járókelő hírlevelére!

2 komment

Címkék: szar köztisztaság Budapest közvécé A Város Mindenkié

Így ráz, mikor a biciklis áthajt a domború kerékpáros nyomon

2016.10.21. 15:08 Járókelők

Egy csepeli biciklis, Zoltán küldte nekünk az alábbi szöveget egy bejelentésben, amiben rá is kérdez a Budapest Közútnál, hogy a kerékpáros nyomok ilyenek maradnak-e. 

„Egyfelől örömteli, hogy a lekopott kerékpáros nyomokat újrafestették, másfelől viszont nem tudtam nem észrevenni, hogy az több milliméterre kiemelkedik az aszfaltszinttől. Olyan rajta végigmenni, mintha újra és újra kátyúkon, csatornafedeleken, vagy kis-kockakövön kellene keresztülmenni.”

Egy önkéntesünk videót is készített az élményről. Nektek mi a tapasztalatotok?

Iratkozz fel a Járókelő hírlevelére!

9 komment

Címkék: kerékpár bicikli Budapest Csepel Budapest Közút

Dolgok, amik vállalhatatlanok maradnak a 3-as metró megállóinak felújítása nélkül

2016.10.16. 10:46 Járókelők

A héten jelent meg a hír, hogy a 3-as metró megállóin akar spórolni a főváros, és már készül a terv, ami alapján a naponta több mint félmillió embert szállító vonalon a megállók felújítása elmaradhat. Itt van néhány olyan probléma, ami szerintünk nevetségessé teszi ezt a tervet, hiszen ilyen állapotban nem maradhat a főváros egyik legkihasználtabb tömegközlekedési vonala.

A Járókelő egy közterületi hibák jelzését segítő honlap és alkalmazás, a hozzánk beérkezett bejelentésekből készítettük ezt az összefoglalót a 3-as metróhoz kapcsolódó hiányosságokról.

Szolgálati helyiségek a jegyellenőröknek

A megállók felújításának keretében megoldható lenne például, hogy új szolgálati helyiségeket kapjanak a BKK jegyellenőrei és biztonsági őrei, ahol letehetik a táskáikat, ruháikat, ahelyett, hogy a mozgólépcsőre dobják őket. A BKK öltözőszekrények telepítését ígérte májusban, a helyzet azóta sem javult. A problémát először 2014-ben jeleztük a cégnek.

146420727010295_small.jpg

Embertelen állapotok" – Fotó: Lukács Máté 

Persze feleslegesen kampányolunk jobb munkakörülményekért az ellenőröknek, ha igaz az állítás, hogy a 3-as vonalán már több megállóban amúgy sincsenek jegyellenőrök.

A megállók kiírásának javítását a 3-as felújításához köti a BKK

A 3-as metró vonalán rengeteg képet lehetne készíteni a táblák és a megállók dizájnelemeinek állapotáról. A Klinikák leesett „k” betűjének cseréjét kértük.

A BKK válasza 2016 júliusában:

„Az M3-as metró utastájékoztató rendszerének teljes cseréjét a metró vonalának felújításakor végezzük el. Addig szíves türelmét kérjük.” 

A Nyugati aluljárójának pókhálózása sem lehetséges

Még a pókhálózást sem lehet a felújítás nélkül végrehajtani. Ez itt a Nyugati pályaudvar aluljárója.23e110b03a8959458a8d8e23dfb608ea189e7472.jpg

Piszkos, pókhálós aluljáróplafon a Nyugatinál

És a BKK válasza 2016 júniusában:

„A 3-as metró felújításával együtt az érintett aluljárók is felújításra kerülnek. Jelenleg a tervezési szakaszban vagyunk, hamarosan a kivitelezés is megkezdődik, és a teljes felújítás keretén belül természetesen minden szennyeződést el fogunk távolíttatni.”

Senki mozgólépcsője

Az aluljáróból a pályaudvarra vezető mozgólépcső tisztasága és működése úgy tűnik, hogy megoldhatatlan dilemma a MÁV (tulajdonos) és a BKV (üzemeltető) számára. Az eddigi bejelentésekben csak egymásra mutogatott a két cég. Végül a BKK egy 2016-os beruházásra hivatkozott tavaly, amelynek keretében megvalósulhat a mozgólépcsők cseréje. Gyanús, hogy itt is 3-as metróra gondoltak.

Maradhat a kafkai kijelző is

A Kálvin téren rosszul bekötött utastájékoztató kijelzőn a 4-es metró irányából a 3-as felé átszállóknak a 4-es indulási időpontjait jelzik. 

kafka.jpgKafkai kijelző" – Fotó: Varga-Perke Bálint 

 BKK

„A 3-as metró felújításakor a műszaki lehetőségek és pénzügyi források figyelembevételével megvizsgálják annak a lehetőségét, hogy az adott kijelzőn a 3-as metró adatai szerepeljenek.” 

A KÖKI-re is ráférne egy kis glancolás

Kőbánya-Kispest vonatállomás részéről már készítettünk egy elrettentő képgalériát. A 3-as felújítása kapcsán felmerülhetne, hogy a korábbi felújításból kimaradt területeket újítsák fel, és az átadás óta csak romló állapotban lévő buszvégállomást szintén takarítsák ki és tartsák megfelelően karban. A nyáron még teljes megújulásról írt egy bejelentésre a BKK. Vajon mi valósul meg ebből?

Köszönjük bejelentését. Tájékoztatjuk, hogy a metró végállomása belátható időn belül teljesen megújul.”

Nem lesz akadálymentesítés

A főváros korábban a 3-as felújításához szükséges összeget a „luxusköltségek”, azaz az akadálymentesítés visszavágásával próbálta csökkenteni. Már tavaly kiderült, hogy nem fognak minden megállót akadálymentesíteni, 7 megállóban pedig egyáltalán nem épülnek liftek. Ha nem lesz megállófelújítás, akkor nem lesz akadálymentesítés sem, amit egyébként az EU kötelezően előír. Sokkoló ezt az irányt látni egy európai fővárosban, pedig mint láthatjuk a VI. kerület válaszából, van olyan Budapesten, akinek ez egyértelmű lépés lenne: 

„A metró elérésének akadálymentes kialakítása a 3-as metró felújítási projekt hatásköre, a kerület minden lehetséges módon támogatja ennek megvalósítását. A VI. kerület egyértelmű érdeke a gyalogos felszíni kapcsolatok minél nagyobb felületű, akadálymentes átvezetése valamennyi irányban.”

 

Iratkozz fel a Járókelő hírlevelére!

36 komment

Címkék: metró mozgólépcső akadálymentes metróállomás Tarlós István Budapest MÁV BKV M3 3-as metró BKK

Reneszánszát éli a városi korláttelepítés

2016.10.11. 14:54 Járókelők

Az Árpád hídnál sikerült bizonyítani, hogy a másság gyönyörködtet.

Ugye, hogy még te sem láttál ennyiféle korlátot ilyen közel egymáshoz!

 

jarokelo_slogen_rgb.png

Szólj hozzá!

Címkék: arculat Budapest Óbuda Árpád híd

Hangulatos a 41-es vonala, de meddig marad így?

2016.10.08. 17:56 Járókelők

Folytatjuk a Hosszúréti-patak és a Kőérberki-tó környékének áttekintését egy fotós természetjáró beszámolójával.

A Kőérberki-tóval foglalkozó korábbi bejegyzésben már szó esett a tavon keresztül futó és Újbuda, Budafok-Tétény és más környező települések mindennapjaiban részt vevő patakról. Neki köszönhetjük a bőséges élővilágot a környéken és a folyamatos vízellátást, ami életben tartja a Kőérberki tavat, nem utolsó sorban pedig a terület legnagyobb részén ez az elsődleges csapadékvizet elszállító csatorna. Nélküle nem lenne ugyanolyan a terület, és a 41-es villamos vonala sem lenne olyan hangulatos.

Ám sajnálatosan a patakról elfeledkezett (el akar feledkezni) a kerület, így a hosszú évtizedek alatt se történt bárminemű „karbantartás” a patak mentén (egyes helyeket leszámítva, mint pl. a villamos „Rózsavölgy-alsó” nevű megállója, ahol a BKK pár évvel ezelőtt megerősítette a medret, hogy megóvja a villamos vágányzatát). Az évek teltével, nem csak a város növekszik és népesedik, de a patakba is egyre több víz folyik bele, legfőképpen a viharok idején rendkívül nagy mennyiségű víz folyik le rajta, ám környezete ehhez képest nem változott, nem állt rá a megnövekedett szükségletekre, és ilyenkor a természet nem tud mást tenni mint maga lép.

A patak esetében is ez történt, ahogy jöttek a nagyobb árhullámok, a patak úgy vájta a medret egyre szélesebbre és szélesebbre. A patak mentén fekvő házak és a kerület is az idők során (jórészt sok-sok évvel ezelőtt) próbálkozott valamiféle védelmet létrehozni, hogy megóvja a házakat és a villamost (korábban hév), ám mint a képeken is jól látszódik, ami korábban megfelelő védelmet nyújtott az ár elől, az mára jórészt szétbomlott, vagy csupán nem elegendővé vált. Nem beszélve azokról a helyekről, ahol semmilyen védelem nem volt, így ott a víz szabadon mossa alá a földet, amíg az nem bírja és megcsúszik.

A legkorszerűbbnek és legfrissebbnek nevezhető „védelem” az ár ellen jelenleg Rózsavölgy-alsó és a Budafoki elágazás közötti területen található, ahol a Fővárosi Csatornázási Művek állíttatott fel egy nyúlgátat, mely a többi korabeli védelemhez hasonlóan az idő martalékává vált. Nincs egy éve sem, hogy legutóbb fel lett állítva. A Fővárosi Csatornázási Műveket meg is kérdeztük a problémáról, jelezve, hogy a nyúlgátnál használt homokzsákok jórészt kiszakadtak, és a bennük lévő homok csak tovább szennyezi (eliszaposítja) a patakot, és a patak vize a Dunába torkollik így idővel a folyót is „szennyezi” a beleömlő homok és az elúszó zsákok.

A kérdésünkre ezt a választ kaptuk:

„Mivel a patakmeder felszíni adottságai kedvezőtlenek és a patak partja túl alacsonyan fekszik, feltétlen szükséges a patak mederrendezése. Ez a feladat azonban nem tartozik a Fővárosi Csatornázási Művek feladatkörébe. A már többször tervezett mederrendezés megvalósításáig, társaságunk csak kármegelőzési jelleggel tartja fenn a gátat, a környező épületek biztonsága, valamint a veszélyérzet csökkentése érdekében. Az ideiglenes jellegű homokzsákos gát átrakásáról, rendbetételéről évente egyszer, a zivatarszezon előtt gondoskodunk, melyre az idén is sort fogunk keríteni.”

Jelenleg évente felállításra kerül a homokzsákokkal hosszan megpakolt gát, majd a lakók és arra járók láthatják ahogy hónapról hónapra (viharról viharra), egyre kevesebb zsák marad a gáton, feltehetőleg úszik a Duna felé. A nyúlgát a „legfrissebb védelem” az ár ellen, a BKK feljebb a Kőérberki-tó előtti szakaszon megerősítette a 41-es villamost alátámasztó medret. A villamos az utóbbi években 1 vágányra szorult, mert a patak veszélyesen közel került a külső vágányhoz. 2 hónappal ezelőtt a Fővárosi Csatornázási Művek bár helyreállította a nyúlgátat, de ezúttal 1 szinttel alacsonyabb lett, és csak idő kérdése, hogy újra a képeken látható állapot álljon fel.

28162676801_41a0e2cdc2_k.jpg

Fotó a BKK augusztusi felújításáról. Szerző: Pál András

Reménykedve írom ezt a bejegyzést, abban bízva, hogy egy alapos összefoglalással, kép riporttal kiegészítve, fel tudjuk kelteni az önkormányzat érdeklődését, látva, hogy nem elfelejtendő a Hosszúréti-patak, mert ahogy az évek telnek, az árhullámok jönnek-mennek, úgy kell majd egyre szélesebb területen helyreállítani a medret, vagy akár alátámasztani, nehogy a házak kertjét körülvevő kerítés bedőljön a patakba, úgy ahogy néhány szegény fa már megtette. Ez az, ami az időnkénti emlékezetes villamos kimaradásokat okozza, mivel a fák gyakran a vágányra dőlnek.

Szerző: Pál András

5 komment

Címkék: patak BKK XI. kerület Kőérberek Fővárosi Csatornázási Művek

Virágos ládák és új padok Szentendrén

2016.09.16. 18:12 Járókelők

Császár Éva küldte Szentendréről ezeket a képeket.

Gondos kezek a Szentlászlói úton (az iskolával szemben) az új járda mellé, 11 korlátot állítottak fel, még gondosabb kezek ezekre virágos ládákat helyeztek néhány hete. A Bükkös patak parján két új pad is helyet kapott. Köszönet érte.

jarokelo_slogen_rgb.png

Szólj hozzá!

Címkék: javítás virág köszönet Szentendre

Kecskemét a Járókelőn: beszámolunk az első 6 hónap tapasztalairól

2016.08.09. 14:17 Járókelők

A Járókelő kecskeméti felületén 2016. február 10-én érkezett az első bejelentés, ez tekinthető tehát a hírös városi Járókelő születésnapjának is. Immár fél éve működik a helyi aloldal, amelyet 4 ügykezelő önkéntes koordinál. Vessünk néhány pillantást az első fél év történéseire, tanulságaira:

Az induláskor természetesen még kisebb intenzitás volt megfigyelhető nemcsak az önkéntesek, de a helyiek részéről is, amely aktivitás az idő haladtával egyre növekvő tendenciát mutatott. Fél év alatt a kecskeméti bejelentések száma megközelíti a 190-et, amellyel a vidéki városok között Szentendrével együtt a legaktívabb településnek tekinthető.

image.pngA 187 bejelentés közül mára már 71 darab oldódott meg, és csupán 16 került megoldatlan státuszba. Az ügyek döntő többségében Kecskemét Városüzemeltetési Osztálya az illetékes, ahol a Járókelővel együttműködve, a 30 napos válaszadási határidőt szinte 100%-ban betartják, a problémák megoldásáról - változó időintervallumon belül - intézkednek.

Sajnos nem mindegyik illetékesről mondható ez el. Például a MÁV az eddig beérkezett bejelentések egyikére sem adott hivatalos választ, saját ügyeik megoldásában sem jeleskednek. Pozitív példa ugyanakkor a Magyar Közút Zrt. területileg illetékes részlege, akik az illetékességi körükbe tartozó utak hibáival kapcsolatban eddig minden alkalommal intézkedtek igen gyors határidőn belül. Hozzájuk köthető az eddigi rekord is, ami az ügy megoldását illeti, hiszen a „Kátyú a Sutus soron” tárgyú bejelentést a megküldéstől számítva - helyszíni felmérést is beleértve – 48 órán belül teljes körűen megoldották.

Az idő előrehaladtával úgy tűnik, egyre több kecskeméti értesül a Járókelő felületéről, illetve érzi a rendszer előnyeit, ezért érezhetően egyre nagyobb számú bejelentés érkezik, leginkább járdák, kátyúk és forgalomtechnika kategórián belül. A felületet már több mint 30 kecskeméti bejelentő használja aktívan.

jarokelo_slogen_rgb.png

Szólj hozzá!

Címkék: Kecskemét

Megoldókulcs: válogatás a főváros megoldásra váró ügyeiből

2016.07.13. 08:45 Járókelők

A photo posted by Jarokelo.hu (@jarokelo) on

A Budapest Közút szerint még sokáig nézhetjük a Margit híd toldozott-foldozott korlátját, a farost lap után most közlekedési táblapár takarja el a lyukat. Fotó: Lukács Máté. Fejlemény: az Index és a 444 cikkeinek megjelenése után úgy tűnik, megoldotta a Budapest Közút a gyors javítást. Ezúton is köszönjük a megosztásokat!

9 nyelv helyett egy sincs
A BKK jegyautomatáin 9 nyelvet lehet kiválasztani, ám az információ gombot megnyomva bármely nyelvről a magyar nyelvű információk tárulnak a turisták elé. Ez azért is probléma, mert a jegyek/bérletek hátulján lévő angol szöveg - a honlap mellett - ide irányítja a külföldieket további tudnivalókért.

Állandó szemétdomb a Margit híd lábánál
Sem a rendőrség, sem Budapest Főváros XIII. Kerületi Közterület-felügyelet nem rendelkezik olyan kapacitással, ami lehetővé tenné a szeméttároló helyek folyamatos felügyeletét.

Kivágták a Zugligeti úti fákat
A Libegőnél, a járdában található fahelyek a FŐKERT szerint nem szabványos fahelyek, a biztonságos gyalogos forgalmat akadályozzák, ezért a megszüntetésüket fogják kérvényezni. A helyiek kritizálják a döntést.

'89-ben lopták el a szobrot, azóta is üres a helye
A kőbányai Mázsa tér látképének 1987-ben lett része Zalka Máté szobra, ami a rendszerváltáskor eltűnt. A Fővárosi Önkormányzat most egy Járókelőre érkezett bejelentés hatására úgy döntött, eltávolítja az üres posztamenst.

Bosszantó ügyek

I. kerületSzemetes a Várfok utcai domboldal a Széll Kálmán térnél, itt csak a napi többszöri szemétszedés segíthet. 

VIII. kerület: Egy csarnoknegyedi felmérés kitöltőinek 73%-a elégedetlen a közterek tisztaságával és takarításával.

X. kerület: Kőbánya-Kispesten hetek óta nem működik a Nyugati pályaudvarra tartó vonatok utasainak kiszolgálására szolgáló mozgólépcső.

XI. kerületA Műegyetem előtti szakaszon a festés tetején helyezték el a tartós bicikli és gyalogos jelzéseket, de a két sablon nem hasonlít, így már frissen is nagyon igénytelen lett az eredmény.

XIV. kerület: Nemrég kerültek ki új utcanévtáblák Zuglóban, azonban a Németpróna utcában kicsit túltolták a kihelyezést... Vagy a tábla lett elrontva.

XIX. kerületKispesten az Árpád utca 118. előtt áll egy rendszám nélküli autó, április 19-én ragasztottak rá egy matricát, hogy 30 nap múlva elszállítják, de ez nem történt meg.

Szólj hozzá!

Címkék: Megoldókulcs

Elégedetlenek a VIII. kerületi lakók a köztisztasággal

2016.07.03. 09:27 Járókelők

Ez a bejegyzés a 8tól 8ig csoport közleménye, melyet változtatás nélkül közlünk.

„Az alpolgármester úr azt írta nekem, a kerületbe több takarítógépet is vettek, én ezen a környékeken 10 éve takarítógépet nem láttam....” 

8tol8ig_kepeslap.jpg

picture1.png

Ilyen és ehhez hasonló válaszokat kapott a 8tól 8ig csoport, mely áprilisban kérdezte meg a Csarnoknegyed lakóit arról, hogy milyennek értékelik a területet. Kérdőívünket több mint 500 helyi lakó töltötte ki, és megközelítőleg 20 oldalnyi szöveges kommentet kaptunk mellé. A VIII. kerületben élőknek van véleménye. Sajnáljuk, hogy ezt elnyomja a kerület jól működő PR gépezete.

Online kérdőíves kutatásunkban a VIII. kerületi Csarnoknegyedre összpontosítottunk. Ezt a területet határolja a József körút, a Népszínház, a Nagy fuvaros, a Tavaszmező utca, a Horváth Mihály tér és a Baross utca. Kitöltök száma: 520fő.

A több mint 500 fős felmérésünk szerint a lakók 96%-a negatívnak ebből 65%-uk egyenesen rossz vagy nagyon rossz állapotúnak tartja a csarnoknegyedi utak, utcák, épületek, közterületek állapotát. A kitöltök csupán 4%-a elégedett lakókörnyezete állapotával. Ehhez hasonlóan a kérdőív kitöltőinek 73%-a elégedetlen a közterek tisztaságával és takarításával. A válaszadók több mint fele úgy véli, a helyzet az elmúlt négy évben nem változott, sőt 20%-uk állítja, romlott a VIII. kerületi Csarnoknegyed köztisztaságának állapota.infografika.png

A 8tól 8ig független civilekből álló közösség, amely azt tűzte ki célul, hogy a nyolcadik kerületet egy szerethető, sokszínű és élhető kerületté tegye. Éppen ezért fontosnak találják, hogy alulról szerveződve a hatóságok, illetve az önkormányzat munkáját figyeljék és segítsék. Ez a kulcsa annak, hogy a VIII. kerület az a kerület legyen, amit mindannyian szeretnénk.

Kérdőíves felmérésük elemzésének hamarosan lesz folytatása.

***

VIII. kerületi köztisztasági bejelentések a Járókelőn, kattints és nézd meg, miket jelentettek be a helyiek!

Szólj hozzá!