Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Belegondoltál már? A városi parkok is a közúthálózat részei.

Belegondoltál már? A városi parkok is a közúthálózat részei.

2019. november 15. - jarokelomarietta

A közparkok használatáról készül stratégia Londonban. Az ehhez első lépésként szükséges lakossági felmérés eredményeit most közölték. 78% szerint nem kellene a parkokat a közúthálózat részeként használni.

7a28f04a4b3e8e025cb0a5210a3d4ab4.jpg

London nyolc nagy parkból álló közpark-hálózatához a fenntartó Royal Parks készít most olyan stratégiát, aminek kiemelt célja, hogy hosszú távon növelje a parkba látogató emberek biztonságát, csökkentse a gépjárművek által okozott negatív hatásokat és kezelje a különböző közlekedési módok használói (gyalog, kerékpár, autó stb.) közt felmerülő konfliktusokat.

A felmérést kitöltő londoniak nagy többséggel támogatják az ötletet, hogy a városi parkokat vegyék ki az autós infrastruktúrából, és adják vissza az embereknek. Ebbe nem is gondolunk bele a hétköznapokban, hogy valójában a városi parkok is a közúthálózat részei.

in_content.jpg

Így közlekednek a nagyobb londoni parkokba látogatók

A nagyobb és népszerűbb londoni parkokban, például a Regent’s Parkban, a Hyde Parkban vagy a Richmond Parkban is vannak nagyobb utak, amik az amúgy a kerékpárral vagy gyalog a parkba látogatók számára veszélyes helyzeteket teremtenek, és nem mellesleg a parkban szennyezik a levegőt.

A közel 7000 válaszadó 

  • 73%-a egyetértett abban, hogy a parkokban a gyalogos, sétáló közlekedést kellene előnyben részesíteni minden más közlekedési módhoz képest 
  • 79% szerint már a parkok megközelíthetőségénél is előnyben kellene részesíteni a gyaloglást, kerékpározást és a közösségi közlekedést
  • 78% értett egyet azzal, hogy a parkok útjait nem kellene a közúthálózat részeként használni

Nem meglepő módon a fenti 3. javaslatot egyébként a magukat főként autóval közlekedőknek vallók támogatták a legkevésbé.

A londoni kerékpárosklub, a London Cycling Campaign megjegyzi, hogy korábban a Royal Parks egyébként a kerékpározást sem szívesen engedélyezte, de ez az új stratégia révén remélhetőleg megváltozik.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr8815306860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2019.11.17. 06:43:32

Szerintem nálunk a parkokban a gépjárműforgalom a legkevésbé veszélyes.

Zsuzsi25 2019.11.17. 10:09:12

Parkoló meg nincs sehol.... szerintem ez nagyobb baj

clemens 2019.11.17. 10:56:47

Marha izgalmas olvasmány hogy mit gondolnak a londoniak.
Mit üzen ez számunkra?

horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.17. 11:25:33

A londoni kerékpárosklub"
"Fasiszta" banda, mint a gyalogosklubok
Gyalogos sétáljon az erdőben és ne az úton. Sétáljon a járdán és ne a lezárt hidakon henteregjen, vagy városi futást rendezzenek az autósok kárára

szeim77 2019.12.03. 15:40:34

Szomorú.
A park nem autópálya, nincs keresnivalója ott az autónak.
Érdemes lenne kicsit leülni és gondolkodni, mivégre is alapították a gyönyürű parkjainkat az elődeink és mivé tettük mi azokat (az ő utódaik).
A londoni felmérést pedig lehet figyelmen kívül hagyni, de nem érdemes, mert az abban foglaltak egyetemes érvényűek, nem pillanat emberkék "tuti" véleményei...
süti beállítások módosítása