Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

A 3 + 1 legbosszantóbb hiba a fővárosban

A 3 + 1 legbosszantóbb hiba a fővárosban

2016. január 11. - Járókelők

A Járókelőn közterületi problémákat gyűjtünk: kátyúkat, letört szemeteseket, összefirkált táblákat. Tényleg mindennel megpróbálunk foglalkozni, ami a városlakókat bosszantja, és eljuttatjuk a bejelentéseket az illetékeseknek. Ezeket a bejelentéseket nézegették a legtöbbet olvasóink 2015-ben.

  1. hely: Szélsőségesen élhető város orientált

Az ősszel gyorsan beküzdötte magát a top 3-ba az a bejelentés, amiben egy felhasználónk új zebra felfestését kérte a Kazinczy és a Szentkirályi utca közti részen a Rákóczi útra. A felvetés megosztotta az olvasókat: gyalogos, biciklis, autós vitázott egymással. A BKK felsorolta mindazokat az engedélyezési követelményeket, amelyeket egy ilyen projektnek teljesítenie kell, de azt is leírták, hogy ők amúgy szeretnék felújítani a Rákóczit, és akkor már elférhet a javasolt helyen is egy átkelőhely. Ez sajnos nem tudjuk, mikor valósulhat meg, különösen a főpolgármester év végi kijelentései miatt arról, ő milyennek képzeli az élhető várost.

kazinczy.jpg

  1. hely: Bevándorló szemét

A második leglátogatottabb bejelentés az oldalunkon egy „Kifelé a bevándorló parazita szeméttel” felirattal összefirkált buszmegálló volt a Gellért-hegyen. A menekültellenes plakátok és a nyári menekültválság kitörése előtt már több helyen voltak a városban gyűlölködő feliratok, és talán ugyanannak az embernek a fekete filctollából származtak. Szerencsére a megállót nagyon gyorsan lemosta a fenntartó reklámcég, erről képet is küldtek.

gellert.jpg

  1. hely: Hány napja nem vertek be BKK automatát?

A nyáron már elkezdtük számolni a napokat, mikor nem vernek be egyet sem az új BKK automaták közül -  vagy legalábbis mi nem kapunk róla bejelentést. Az, hogy egy Kálvin téri megrongált automata bejelentését nézegették a legtöbbet az oldalunkon, nekünk azt mondja, a budapestieket baromira összezavarta nem csak az, hogy egy új városi kütyüjük lett, hanem, hogy ez a kütyü lefagy, nem működik, nem érteni, mit akar, és néha még direkt be is van törve. Az első betörési hullám után galériát is készítettünk a sérült automatákból, hogy felhívjuk arra a figyelmet: ha betöröd, elég durván kiszúrsz a többiekkel.

automata.jpg

+1 Miii, ez már a végállomás???

A 2015-ös év indító slágertémája a Margit híd budai hídfőjénél bemondott hévállomás és végállomás szavak összekeverhetősége volt - ez csak a 4. helyen végzett népszerűségben. Még a Nyelv és Tudomány portál is kritizálta, hogy eleinte a szóismétlés elkerülésével érvelt a változtatás ellen a BKK: „Nem világos, hogy a szóismétlést az alaptörvény vagy a BKK belső szabályzata tiltja-e”. Az ügyet végül a BKK úgy kezelte, hogy újra felmondatták a hangjelzést egy, „a korábbiaknál jobban felszerelt stúdióban”.

Támogasd a "Legyen kátyúmentes Magyarország" kampányunkat itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr818248894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.01.12. 08:32:41

Akkor igazából a legfőbb hiba a fővárosban az ember: ő firkálja össze a megállókat, ő töri össze az automatákat.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.01.12. 08:57:16

Ennyi, az emberek szemetelnek, csikket dobálnak, vandálkodnak.

Bloodscalp 2016.01.12. 09:04:06

53-as 8-as buszt szoktam tolni leginkább.
Előbbi reggelente 3 is kimarad, egymás után.
Ha a 8-ast próbálom mondjuk haza délután, akkora a tömegnyomor rajta mint heringeknél...aztán követ minket a következő 8as:). Persze akkor szokott igazi élmény lenni amikor nyári zuhany van, mert beáznak a buszok. Meglepő nekem ez a lista.

PonDrow 2016.01.12. 09:12:42

Hévállomás-végállomás :D

A várost nem ismerőknek megkönnyítené a tájékozódást, ha a metróállomásoknál nem csak annyi lenne kiírva fölötte, hogy M1-M2-M3-M4 hanem konkrétan az állomás neve is. Más városokban ez triviális.
A nyáron a beázó metró miatt felszínre kényszerült utasoknak a busz új élményt adott: fogalmuk sem volt, hogy éppen melyik megállónál járnak, mert a felszínen nem jártak arra még soha. Kiírva nem volt, a busz nem jelezte/mondta be. Én mondtam be kérdésre, hogy hol járunk... :D

Pirx 2016.01.12. 09:17:58

Már elnézést, de a város nem attól lesz élhető, ha mindenkinek felfestünk egy saját zebrát. Azért nehogy ne lehessen 2-300 métert sétálni egy zebráig!
És ki firkál, ki veri be az automata üvegét? Sokmindenért lehet hibáztatni a városvezetést, a BKK-t de ezért? Ezért legfeljebb magunkat.
És hát a hévállomás-végállomás az first world problem...
Irigylem a problémáitokat.

Angéla Fekete 2016.01.12. 09:31:39

Ezek a fő problémák??????

Nem inkább a mocsok, a minden sarkon ott bűzlő hajléktalanok, a dugók, a káosz, hogy azt se tudod, ha betévedsz a belvárosba kocsival, hogy keveredsz ki az egyirányú utcák tömegéből, a kátyúk, az albérlet/BKK bérlet árak, az egymást maximálisan lesz.ró emberek, akik arrébblöknek, lefröcskölnek, ledudálnak, kirabolnak?

óðinn 2016.01.12. 09:40:20

Vizelet, széklet. Emberé és állaté egyaránt.

"Szélsőségesen élhető város orientált" - ennek így nincs értelme. Amit írni akartál,az a "szélsőségesen élhetőváros-orientált" lenne a mozgószabály miatt.

Izo 2016.01.12. 10:08:36

@onlajnok: Sőt, a zemberek akarnak átmenni az úton olyan helyen, ahol nincsenek meg a zebra létesítés feltételei. Hogy nem sül le a bőr a képéről annak aki ezekre a "feltételekre" hivatkozik?

flobeer 2016.01.12. 10:11:50

A BKK automaták indokolatlanul sokat szarakodnak . Lefagy, lassú, beragad a bankkártya, nem fogad el papírpénzt, nem ad vissza. Nem vezetek statisztikát, de szerintem tízből kétszert tuti, h van valami probléma vele.

Serrin 2016.01.12. 10:16:52

Ezek nem problémák.

- Egy zebrához el lehet menni és akinek 100-200 méter séta sok, az ki se menjen a lakásból. Egyébként a Dráva utcánál még furcsább a helyzet, mert egy háztömbnél a két egymást követő sarkon van zebra (lámpával) és mégis (főleg) a nyuggerek középen mennek át, de 50 métert sem spórolnak vele. Szerencsétlen autósokat sajnálom. Hiába egy balesetnél nem a vezető lesz a hibás, akkor is rengeteg gond és idő neki.

- Firka a bkv megállóban: Egy hülye barom csinálja, vagy több. Mindig lesz ilyen, de ettől még nem költözöm vidékre.

- bkk automata beverése: Lásd firka.

- hévállomás-végálllomás: Súlyosan értelmi fogyatékosoknak esetleg problémát okoz, de minimális inteligenciával nem okoz gondot.

dani 2016.01.12. 10:22:38

@flobeer: Aki nem tud megvenni bármit 30 másodpercen belül egy BKK-s automatából - természetesen kizárólag paypassos kártyával - az nem lehet sikeres ember. :)

Guadalupei Szűz (törölt) 2016.01.12. 10:28:25

Az össze-vissza kolbászoló biciklisek inkább zavaróak. Járdán, zebrán, úttesten, füvön, váltakozva, ahogy épp kellemes, át a piroson, lámpa nélkül, stb.

kivasallak 2016.01.12. 10:31:37

Kifejezetten jónak találom a tömegközlekedést.

seahawks 2016.01.12. 10:36:58

engem leginkább az emberek zavarnak pesten. türelmetlenek, bunkók többségében. lakhatatlan város

nem várt fordulat 2016.01.12. 10:37:03

Én reggelente Sárrétparkhoz járok dolgozni, Zugló. Van ugye a 74 troli, ami a Károly körútról megy végig Csáktornyáig. És van a jó kis 74A, ami a Mexikói úti földalatti végállomástól Csáktornyáig. A Kassai téren szoktam átszállni a 32-es buszról.

Nagyon finoman össze vannak hangolva, és szuper pontosak. (Ez persze irónia volt).
Ugyanis az történik, hogy ha, amikor a Papp Károly utcában felszállok a 8:34 órakor induló buszra, akkor mikor leszállok, pont elmegy mind a 74-es és 74A az orrom előtt. Teljesen felesleges ezzel a busszal jönnöm. Így akkor jövök a 8:42-el, ez esetben várhatok a következő 74-ekre, tehát ha jól akarok csatlakozni, akkor a 8:50-es busszal kell indulnom, csak hát így kések. Vagyis mindenképp várnom kell 10 percet, vagy kések.

A múltkor megfigyeltem, hogy mostanában a 74 a szép zsír új kisbusz, míg a 74A a csuklós! Na ezt miért. És rendre együtt érkeznek, tehát a 74A csuklós visz kb. 1 embert. Ugye egy megállójuk van, ami nem közös, erre fenntartani egy vonalat, hogy egy megállón utaztasson egy embert, teljesen költséghatékony.

Bobby Newmark 2016.01.12. 10:42:43

@Angéla Fekete: Soha nem jártál még külföldi nagyvárosban, ugye?

fritoz222 2016.01.12. 10:48:36

az a legnagyobb baj vele hogy mocskos, büdös, lepusztult, elhanyagolt.

2016.01.12. 10:48:37

Ellképesztően gyermeteg poszt, tartalmilag és stilisztikailag egyaránt. Ezért lett címlapos.

Ha már valódi problémákat kellene említeni:
1. Járdán biciklizők tömege
2. Hajléktalanok a bkv-n és a köztereken
3. Minden utcai szemetesben derékig van valaki

Bobby Newmark 2016.01.12. 10:48:54

@Serrin: Igen, a hévállomás-végállomás valóban igazi gondot nem okoz, csak gyönyörűen szemlélteti a magyar feudális viszonyokat. Ha jól rémlik, ez azután készült, hogy a kis buzit eltávolították a BKKtól. És minden hányignerkeltő antipatikussága ellenére Vitézy nem csinálta rosszul, azt el kell ismernem.

Aztán szépen visszatértünk a "a földesúr ezt találta ki, úgyhogy ez lesz, te meg paraszt kussoljál!" típusú PRhoz. Hiába egetverő faszság volt ezt így felmondatni, hiába érkeztek rá tömegével panaszok, hiába komplett faszság a BKK kifogása (a "metróállomás, végállomás", sőt, a "HÉVállomás, végállomás" az nem szóismétlés, baszodanyád?), ez van, mert a jóelvtárs megmondta.

Szóval az a helyzet, hogy maga a probléma tényleg marginális, csak egy tünete az igazi bajnak. És ha azt leszarod, akkor te is oka vagy annak, hogy ekkora fos ez az ország.

flobeer 2016.01.12. 10:54:46

@dani:

Ez van. Sajnos van ilyen, hogy 23 evesen , vizsgaidőszak/ szakdolgozat időszakában valakinek sokszor nincs pénz a szamlajan, es készpénzzel kell baszakodnia az indokolatlanul sokat szarakodó jegyautomatáknál. Persze ilyen hajdupéteri szemüvegen keresztül ezek nyilvan megvetendő , sikertelen emberek.

vilagpolgar 2016.01.12. 10:57:19

Én kb. 5 éve, amióta ideköltöztem próbálom megérteni, hogy miért "borzalmas" a budapesti tömegközlekedés. Szerintem nagyon fasza dolog, hogy potom 10e FT-ért (sőt, diákoknak 3e FT, ami kb. 2 szerény ebéd ára) egy hónapig éjjel-nappal bárhova elmehetsz. Vidéken a tömegközlekedés néhány buszjáratból áll, aztán ennyi.
A legtöbb nyugati nagyvárosban is sokkal rosszabb a helyzet, pláne az USA-ban, ahol kocsi nélkül sehova nem tudsz menni.

Engem Bp-en főleg az aluljárókban a hajléktalanok/koldusok/illegális árusok zavarnak, meg persze az általuk keltett kosz/büdös.
Meg persze a rengeteg szabálytalan biciklis mindenfele.

Serrin 2016.01.12. 10:59:45

@Bobby Newmark: A feudális viszonyokkal egyetértek természetesen. A Vitézyt attól még nem sajnálom, de biztos nem lett jobb utána, bár mindennapos bkv utazóként nagy változást nem érzek.

Ellenben az alapkérdésnél hallásproblémája van valakinek, ha félreérti és nem szarom le, csak az életben alkalmazkodni kell, nem kiakadni ilyen lepkefingnyi problémákon.

Alick 2016.01.12. 11:03:31

@vilagpolgar: Szerintem is - számos hibája és finanszírozási problémája mellett v. annak ellenére - alapvetően jó a budapesti tömegközlekedés.

Vili Doli 2016.01.12. 11:03:35

@dani:
A BKK-automata egyáltalán nem reagál a paypassra.
Passz!

2016.01.12. 11:05:27

@Serrin:
Akkor vállalom, hogy súlyosan értelmi fogyatékos vagyok. Mikor 1 éve állasinterjúra jöttem Budapestre, ugyan megnéztem előre, hogy mivel hova megyek, de amikor a Borároson bemondták a 2-es villamoson, hogy hévállomás, elsőre végállomást értettem, és csodálkoztam, hogy akkor mi van, csak eddig jár, le azért nem szálltam szerencsére. Az új kollégám is értelmi fogyatékos, mert elsőre ő is úgy értette.

Serrin 2016.01.12. 11:05:53

@vilagpolgar: Mindkettőben igazad van. Érdemes pl.: londoni magyarok írásait elolvasni és könnyű rájönni, hogy BP-n a tömegközlekedés jó. A tisztasággal vannak gondjaim, de ez az utasokon is múlik. Ettől még gyakrabban kéne takarítani a járműveket.

Az aluljárós helyzet nagyon igaz. Pl.: Nyugati, Blaha és Határ úti egyszerűen kritikán aluli.

Vili Doli 2016.01.12. 11:08:20

Alapvető lenne egy élhető városban a szükséges mennyiségű ingyenes WC.
Ne legyenek egymástól 10 perc sétányi távolságtól messzebb, vagy mint a görögöknél, be lehessen menni bármelyik étterembe.

2016.01.12. 11:12:00

@vilagpolgar:
Alapvetően én sem értem, miért szidják, relatív olcsón nagyon jó szolgáltatást kapunk. Ám egy probléma van, bár ez nem pusztán a tömegközlekedés, hanem a városi infrastruktúra hibája is (pl. hogy nincs normális vízelvezetés), rossz időben nagyon hamar megbénul a rendszer. Most nem is a havazásra gondolok elsősorban, nyáron már egy közepes esőnél káosz volt. Mondjuk én haza gyaloglok, ha kell.

Mad Mind 2016.01.12. 11:13:41

@Vili Doli:
Csak PayPass-al vettem jegyet eddig automatából.

vilagpolgar 2016.01.12. 11:15:38

@Serrin: Igen, a takarítás sokszor elkélne, de azt is belátom, hogy gyakorlatilag nincs rá idő. Műszak végén este megy egy takarítás persze, de ilyen télies időben fél óránként is lehetne takarítani, olyan hamar bekoszolódik.
A buszállomány a Citarókkal szerintem most jutott el arra a szintre, hogy egy átlagos napot végig tudnak csinálni normálisan. Persze ehhez egész nap menniük kell a buszoknak. Ha lenne még egy 100-150 db busz, akkor lenne idő cserélgetni/takarítani napközben.

2016.01.12. 11:17:31

@Mad Mind:
Gondolom a VISA elvileg kompatibilis fizetési rendszerére gondolt, ami a legtöbb boltban működik, de a BKK automatáknál nem.

Exploiter 2016.01.12. 11:23:00

Azért van egy pár tucat fontosabb kérdés, ami kimaradt. Ha csak ennyi lenne, akkor nem lenne semmi gond.

Bobby Newmark 2016.01.12. 11:52:53

@nagybalfasz: Az elmúlt években nyáron olyan mennyiségű csapadék esett le egy-egy alkalommal, ami korábban csak száz évenként egyszer fordult elő. Nyilván a csapadékvíz elvezető csatornákat nem idén építették.
Innentől kezdve az a szomorú helyzet, hogy ilyen monszun jellegű esőkre ez a vízelvezető rendszer (hozzátenném, hogy teljesen természetes és ésszerű módon) nem lett méretezve.

Mostantól lesz, főleg, ha továbbra is évente jön egy ilyen. Ahogy kis országunkat ismerem, ~2100-ra át is épül a rendszer. Addig, ideiglenesen szokj hozzá, hogy néha, kb kétévente egyszer úszni kell az utcán.

2016.01.12. 12:07:32

@Bobby Newmark:
Én nem a 3 darab extrém esőre gondolok, mert teljesen átlagos esők esetében is az van, hogy nem jár egy csomó járat, illetve hatalmas tócsákkal van tele minden, láthatóan lefolyás nélkül. Ugyanez a 2-3 centi hóval.

96clarity 2016.01.12. 14:02:17

Szeritnem meg Budapest tömegközlekedése nagyon jó a nyugati nagyvárosokhoz képest. Diákoknak havibérlet 3 ezer, nevetségesen olcsó, nagyjából pontosan jár minden, a kosz meg nem tipikusan pesti dolog. New Yorkban például rosszabb a helyzet, ott még egyszer patkányt is láttunk a metrósínek között heverő kajamaradékok felett, mi, magyarok fotózni kezdtünk rögtön, de a helyiekek kb fel se tűnt, pedig Manhattanben voltunk. Busszal a belvárosban meg lassabb mint gyalog. Londonban meg nem képesek igazodni az igényekhez, olyan tömeg van hétköznap, amilyet Budapesten mondjuk ötévente egyszer élek át.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.12. 14:20:02

@dani:

Nekem van paypassos kártyám, a számlámon is van pénz, de hadd döntsem már el, hogy mennyit akarok gyűjtögetni a számlámon, mennyi kp-t rakok félre egy másik számlára, ami kamatozik is, és mennyi kp az, amit így is, úgy is elköltök, ugyanúgy, mint az Erzsébet utalványt. Emiatt pont ma szívtam az Oktogonon egy tízezressel, mert nem volt hajlandó elfogadni a papírpénzt az automata. (Szerencse, hogy a téren van még másik 2.) Szóval hagyjuk már ezt az "az a sikeres ember, aki mindent paypasszal fizet" definíciót.

2016.01.12. 14:21:09

Ezek a legbosszantóbb hibák? Komolyan?

Bobby Newmark 2016.01.12. 16:55:05

@96clarity: Én egy hónapja az Árpád híd metrómegálló buszokhoz vezető lépcsőjén láttam egy egeret a gyrosostól felfelé futni, aztán eltűnni egy burkolólap mögött. Pontosan egy nappal előtte egy menyétet a Római part közelében.

Állatok vannak a városban is, nem kell ezen kiakadni, amíg nem kaján van. Aki meg az Árpád híd aluljáróban akar enni, az meg is érdemli amúgy is. Ha már belül patkányos, akkor tökmindegy, hogy kívül is az. (Csak viccelek, de akkor sem ennék ott soha)

Bobby Newmark 2016.01.12. 16:56:06

@Mj: Ami számlán van, az pont az, ami nem "kp".

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.12. 17:23:34

@Bobby Newmark:

Jó, akkor hámozzuk egy kicsit a lufit.

Ezt írtam: " kp-t rakok félre egy másik számlára"

Így kell érteni: van kp-m, amit nem akarok elkölteni, és azt fizetem be egy számlára. Segíthetek még valamiben?

BéLóg 2016.01.13. 01:52:00

Kutyaszar, kutyaszar, kutyaszar.
Kutyaszar, kutyaszar, kutyaszar.
Kutyaszar, kutyaszar, kutyaszar.

Aztán az eltaposott kiköpött rágógumik.
Aztán az eltaposott kiköpött rágógumik.

A "textiles" tömegközlekedési kárpitok.

Na EZEK problémák, nem a fax firkáló meg egyebek a posztból...
Egyeseknek mennyire nincs még minimális probléma-meglátási képessége sem, ezt sosem fogom megérteni.

ebella 2016.01.13. 07:38:10

@fritoz222: Kisebbrendűségi komplexusban szenvedő vidéki vagy gondolom. Mert a tömegesen idelátogató külföldiek, meg az itt születettek szeretik.

ebella 2016.01.13. 07:43:38

Engem legjobban a szabálytalan, járdán hajtó (akkor is, ha hat méterre párhuzamosan ott a bicikliút, mert nehogy már átmenjen a másik oldalra), mindenkire és minden szabályra szaró biciklisták zavarnak. Azét zavarnak mert nagyon sokan vannak. A többség, ha jól saccolom szabálytalanul a járdán megy.

body_andras 2016.01.13. 11:25:54

3+1 hiba, de korántsem a legbosszantóbb. Ha lenne egy 100-as listánk, akkor valahol 90 és 100 között lennének. Ettől persze fontos ezekről is beszélni, csak néhány betört automatánál talán bosszantóbb az, hogy tele van ingyenutazó nyuggerekkel a BKK, amikor a fizető utasok szeretnének munkába menni (aztán adójukkal a nyugdíjakat finanszírozni). És ez is csak egy példa, de jelzem, nem lenne nehéz 100-as listát írni 20 perc alatt!

rnz 2016.01.15. 10:05:18

Nagyon irigylem azt, akinek ezek a fő problémái. Az hogy nincs parkolóhely ott ahol kéne, hogy kutyaszar és hányás felváltva követi egymást a forgalmas, túristák által is látogatott helyeken, hogy vannak olyan részek, ahol szinte mindig olyan áporodott csatornaszag van, hogy instant felfordul az ember gyomra... és még folytathatnám napestig. A posztoló valami más világban él, de legalábbis ritkán megy az utcára.

Bobby Newmark 2016.01.19. 10:48:53

@rnz: Azok egy részét jó eséllyel a turisták is helyezik el a járdán.

Egy időben a Jászain laktam, egyik éjjel hazafelé sétáltam a Nyugatitól, jött szemben egy francia társaság, aminek az egyik tagja a farkát nagy ívben lengetve pisálta össze a nagykörút járdáját gyakorlatilag teljes szélességben.

De valóban, lehetne kicsit szorgalmasabb az FKF.

rnz 2016.01.19. 17:48:41

@Bobby Newmark: Ha mindet a túristák termelnék, lépni sem lehetne tőlük a városban! ;)
Nyilván hozzájárulnak, de a javát (pláne a kutyaszart) nem nekik köszönhetjük.
süti beállítások módosítása