Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Ilyen is lehetne a Rákóczi út, csak akarni kellene

Ilyen is lehetne a Rákóczi út, csak akarni kellene

2015. október 12. - Járókelők

A Járókelő.hu-n közterületi problémákkal foglalkozunk, de sokszor nem csak hibabejelentésekkel, hanem kérésekkel is megtalálják a városlakók rajtunk keresztül az illetékeseket.

Ilyen kérés futott be nemrég azzal kapcsolatban, hogy legyen a budapesti VII. és VIII. kerület közt a Kazinczy és a Szentkirályi magasságában egy zebra. A beküldő online petíciót is indított, amit eddig közel 500-an írtak alá.

A jobb időket látott Rákóczi útról a HVG-n jelent meg nemrég egy részletes összefoglaló és visszaemlékezés arra, mennyivel barátságosabb volt ez az útvonal régen. Nem túlzás azt mondani, hogy ma senki nem szeret ott sétálni. És arra, hogy a tömegközlekedésben se csak egy minél gyorsabban elhagyni kívánt buszsztráda legyen a Rákóczi, mások is vágynak. A "Villamost a Rákóczi útra" Facebook oldalon ezt írják a készítők:

A Rákóczi út autóbuszforgalma bőven meghaladja azt a mértéket, amely egy városi főútvonalon egészséges. A Rákóczi út a város geometriai tengelye, Budapest főutcája, ehhez méltó felszíni közösségi közlekedést érdemel. A villamos az utcát öltözteti, gondoljunk csak a körútra. Legyen élhető, jó levegőjű, barátságos Rákóczi utunk, építsünk villamost a Rákóczi útra, a Kossuth Lajos utcára és az Erzsébet hídra!

A BKK 2014-es tervei épp ennek a hangulatnak a visszahozására törekedtek új gyalogos átkelőkkel. Összehasonlításul a terv és a Google Maps képe:

12108736_726162857484731_2738654262742497702_n.jpg

És az alábbi tweetből látjuk, hogy igazából csak valakinek rá kellene nyomnia a start gombra, hogy a Rákóczi élhetőbb hellyé váljon.

2x1 tömegközlekedési sáv, 2x1 közúti sáv, 2x1 biciklisáv, 2x1 fasor, 2x1 széles járda - csak akarni kell. (Vitézy Dávid)

A bejegyzés trackback címe:

https://jarokelok.blog.hu/api/trackback/id/tr257960124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Laci 2015.10.12. 13:46:14

@halaloszto:

Lehetséges. Ha nem Tarlós lenne a főpolgármester, akkor közlekedésmérnökök meg tudnák mondani, hogyan alakulna az autóforgalom egy ilyen kapacitáscsökkentéssel.

Mészáros Laci 2015.10.12. 13:47:20

@erol:

azért, mert mismásológép nick egy szerencsétlen személyiségzavaros troll, akinek utolsó öröme az életében, hogy felbosszanthat másokat. ha ezt sem adjuk meg neki, akkor öngyilkos lesz.

mismásológép 2015.10.12. 13:49:07

@halaloszto:
Egerből a Balatonra baromság lenne arra menni, lemész az M31-esre, majd az M0-ra, és útban alig hosszabb, időben pedig jóval rövidebb (pláne mióta a régi M0 is kétsávos lett).
De mondjuk Vácról vagy Szentendréről/Pilisvörösvárról stb. már nem biztos, hogy az M0 a jó megoldás, mert vagy 40 km-rel hosszabb, mint Budapesten át (Pilisvörösvárnál a már vagy 20 éve tarthatatlan 10-es utat nem is említve).
Ha lenne teljes körgyűrű, akkor kicsit más lenne.
Másrészt Budapestnek kevés ennyi híd, nagyjából minden mostani közé kellene még egy, legalább 2x2, de akár 2x3 sávval is.
A gyorsan áthaladó forgalom jóval kevésbé szennyezi a levegőt, mint a dugóban tötymörgő.

Mészáros Laci 2015.10.12. 13:49:37

@apukam_vilaga:

1. a felsoroltakból tíz olimpia is kitelne.

2. a városi autópályák amerikában sem válak be - a szűknek látszó kapacitások bővítése nem csak drága, de gyakran a torlódások növekedéséhez vezet.

mismásológép 2015.10.12. 13:53:46

@apukam_vilaga:
"-Csepeli HÉV menjen Békásmegyerig"
Akkor már miért nem Szentendréig?
Mondjuk van közben egy Duna. Nem gond?

mismásológép 2015.10.12. 13:54:18

@Mészáros Laci:
Ja, magyarul nem tusz, csak hasraütésre hadoválsz baromságokat.

halaloszto 2015.10.12. 13:55:32

@mismásológép: Budapestnek ennyi híd még sok is! Meg ennyi út.

Ha építesz plusz utakat, meg hidakat, akkor még nagyobb lesz a forgalom. És akkor kelleni fog több parkolóhely is. Ez nem vezet sehova. Át lehet építeni Budapestet olyanra, hogy mindenki eljuthasson kocsival melóba, de az egy másik város lesz. Vannak ilyen városok amerikában, nem akarok olyat Budapesten.

apukam_vilaga 2015.10.12. 13:55:39

@Mészáros Laci: Akkor dőljünk hátra és ne csináljunk semmit :))

apukam_vilaga 2015.10.12. 13:56:48

@mismásológép: Szentendréig most is csak minden 2ik szerelvény jár. De ha szükséges mehet, hisz azon a vonalon van :)Ö

apukam_vilaga 2015.10.12. 13:59:41

Azt tudomásul kell venni, hogy a város egyik szépsége a Dunapart. Igen át kell vinni alatta amit lehet és erről vannak tervek utána lehet nézni... pl. a csepeli HÉV-Óbuda kapcsolatotról már készült is megvalósíthatósági tanulmány.

Mészáros Laci 2015.10.12. 14:01:53

@apukam_vilaga:

Ha te csak ezt a két alternatívát látod (másfél GDP-nyi alagútépítés vs hátradőlés), akkor melyiket választod?

Mészáros Laci 2015.10.12. 14:03:11

@apukam_vilaga:

Egyébként nagyon tanulságos, ha ezeket a mondataidat átfogalmazod úgy, hogy KELL szó helyett BÁRCSAK ÚGY LENNE vagy valami hasonlót használsz.

Tényleg nagyon tanulságos (nem kell leírnod, csak magadnak felolvasnod így átszerkesztve).

Mészáros Laci 2015.10.12. 14:04:39

@mismásológép:

NEKED nem mutatok, mert minek :-)

Google a te barátod.

mismásológép 2015.10.12. 14:12:07

@halaloszto:
Több autó nem lesz attól, hogy több út van, csak a mostani mennyiség fog gyorsabban áthaladni.
Nézz már szét más, hasonlóan folyóval átszelt nagyvárosokban, hogy a méretekhez képest mennyi híd van, mekkora áteresztőképességgel.

Az új hidakra meg lehetne rendesen, alapból oda tervezett biciklisávokat meg járdákat építeni is.

Persze biciklis-gyalogos híd sem lenne rossz, csak egy Duna-híd túl drága ahhoz, hogy csak biciklisek meg gyalogosok járjanak rajta. Fajlagosan sokkal többe kerülne, mint ha már autóutat is építenek rá.

mismásológép 2015.10.12. 14:12:52

@Mészáros Laci:
Bocs, te állítottál valamit, igazold.
Ha nem tudod, akkor meg kérj nyugodtan bocsánatot, hogy kamuztál.

halaloszto 2015.10.12. 14:15:51

@mismásológép: márpedig a több út több autót generál. a dugó egyszerűen akkora, amit az emberek még elviselnek. akinek ez már sok, az nem ül kocsiba. ha javítod az infrastruktúrát, csökkented a dugót, akkor akik eddig a fentiek miatt kimaradtak, most beszállnak.

a forgalmat nem növelheted, mert házakat kellene lebontani hogy utat építs a helyükre. így viszont mindig pont akkora lesz, ami még elviselhető az embereknek. ha csökkented a lehetőségeket (parkolás, sávok száma, hidak), akkor csökkenni fog a forgalom is, de a dugó ugyanakkora marad.

Vajk

mismásológép 2015.10.12. 14:17:23

@Mészáros Laci:
Az alagútépítésnél azért ne a 4-es metró költségeiből indulj ki, máshol megy ez sokkal olcsóbban is (kb. ötödáron, Madrid).
Ja, és az sem volt másfél GDP-nyi, talán 500 milliárd, a GDP meg valahol 25 000 milliárd körül van, ha jól emlékszem.

xGéza 2015.10.12. 14:20:57

@apukam_vilaga: nem a végállomás előtt 2 megállóval szoktak a világvárosokban a metrók kettéválni, sokkal előbb. De valóban fölösleges a belvárosban minden vonalat egy külön nyomvonalon vezetni. Pl. a megvalósult 4. metró helyett értelmesebb lett volna a 2-t a Keletinél kettéosztani, és a másik ágat kivinni Újpalotára. És a budai oldalon is lehetett vona a 2-höz kapcsolódóan további területeket bekapcsolni.

mismásológép 2015.10.12. 14:21:12

@halaloszto:
Gondolod, hogy mindenki 2 autóval fog járni egyszerre, ha több lesz a híd meg az út?

Mert akinek van és kell neki, az már most is használja. (Sok olyan is, akinek nem feltétlenül kell, csak a BKV jelen állapota miatt nem akar BKV-zni, mert nem akar húgyos ülésekre ülni a buszon meg hajléktalanokkal dörgölzni az esetleg több 100 ezer Ft-os öltönyében stb.

Meg persze kellene egy csomó, lehetőleg fedett és ingyenes vagy olcsó P+R pakoló legalább a metróvonalak és HÉV-ek küldő állomásainál, lásd pl. Bécs (ezt a legolcsóbb lenne kiépíteni).

nyelv-ész 2015.10.12. 14:23:18

Vegyük észre, hogy a villamospálya nem feltétlen csökkenti az autós kapacitást, hiszen jelenleg is buszsáv szűkíti azt a Rákóczi úton. A villamospálya épülhet úgy, hogy azon buszok is mehessenek (van ilyen most is Budapesten, nem kell feltalálni), így az autós "sávszélesség" nem csökken, ugynakkor a villamos a nagyobb kapacitásával a buszcsordák jelentős részét kiváltja.

Lehet álmodozni alagutakról meg egyebekről, de akkor megint oda jutunk, mint a 4-es metróval, hogy évtizedekig nincs rá pénz, viszont a politikusok kurva jól kampányolhatnak vele.

halaloszto 2015.10.12. 14:28:05

Nem egy olyan embert ismerek, aki bkv-val jár, pedig van kocsija. És olyat is, akinek azért nincs kocsija, mert azt gondolja hogy értelmetlen ebben a városban kocsival közlekedjen. És konkrét olyat is ismerek, aki a Hungária mellett lakik, és amikor az M0 miatt eltűntek onnan a kamionok, elment és vett egy autót, mert "mostmár nincs akkora dugó, végre járhatok kocsival melóba".

Oda vissza működik. Ha rendszeresen nagy a dugó, vannak akik kiszállnak. Ha meg javul a helyzet, jönnek olyanok akik eddig pihentették a kocsit.

mismásológép 2015.10.12. 14:31:10

@nyelv-ész:
Mondjuk a 4-es metrót harmadáron is meg lehetett volna építeni, ha nem lop pofátlanul mindenki.
Másrészt ha már itt volt a fúrópajzs, ki kellett volna fúrni az alagutat legalább a Bosnyákig meg a másik irányba Gazdagrétig, mert a pajzsok ideszállítása meg össze- és szétszerelése tovább tartott, mint maga a fúrás.
(Az mondjuk külön röhej volt, hogy az is baj volt, hogy gyorsabban haladnak a tervezettnél, hülye barom németek azt gondolták, hogy a határidő nem azt jelenti, hogy addig nem készülHET el semmi, hanem azt, hogy LEGKÉSŐBB akkora mindenképp el kell készülnie, ahogy ez náluk szokás, és nem mindent az utolsó napra kell hagyni.)

nyelv-ész 2015.10.12. 14:32:00

@mismásológép: Ez a Madridi melyik vonal? Milyen mélyen halad?

fidesz maszop dk egykutya 2015.10.12. 14:33:43

@mismásológép: a 2-es metrónak láthatóan nem volt gond a Duna... Egyébként pl a szentendrei hévet a 2-es metró vonalára is be lehetne kötni, mindössze csak korábban kéne a föld alá mennie, és mélyebbre :)

fidesz maszop dk egykutya 2015.10.12. 14:35:24

@mismásológép: gyanítom, hogy a 4-es metrónál a mutyi mellett az árban erős tényező volt a rongyrázós csicsás, és túl sok megálló. Nem kell semmi csicsa. Még festés se. Szürke betonfalak jók lesznek a funkcióra :)

nyelv-ész 2015.10.12. 14:37:31

@mismásológép: Hát a harmadár az necces, de nem vitatom, hogy olcsóbb is lehetett volna. Viszont ha megnézem, hogy 1 km "legolcsóbb" metró mennyibe kerül, akkor még mindig olcsóbb a felszíni kötöttpálya, és hatékonyabb is, hiszen kevesebb kompromisszummal integrálható a meglévő tömegközlekedési hálózatba.
Bár ez utóbbi valahogy nem megy nálunk: építünk valamit jó drágán, ami a sehonnanból a semmibe visz, aztán felavatjuk, és hagyjuk lerohadni, amíg életveszélyes nem lesz.

mismásológép 2015.10.12. 14:38:19

@halaloszto:
Többnyire én is BKV-val járok (meg ha lehet, és van időm, gyalog), pedig van kocsim.
De mostanában pl. lakást újítottam fel, és azért BKV-val elég nehéz lett volna 6-8 40 kg-s zsák Baumitot, 2 mázsa csempét, villanyszerelési cuccokat, festéket stb. hurcolni a város másik végéből (volt olyan anyag, amit kért a szakember, és csak 1 helyen volt a városban, Budatétényben, ez kb. 5 átszállás, gondolom, elvárnád, hogy ezt levigyem a buszmegállóig, majd megkérem a buszvezetőt meg a utasokat, hogy ugyan várjanak már, amíg ezt a 8 zsákot felpakolom, pár megálló múlva le, villamoshoz áthurcolni, utasokat megkérni, fel, pár megálló múlva le, buszhoz áthurcolni, utasokat megkérni, fel, pár megálló múlva le, metróba levinni, metróvezetőt megkérni, hogy várjon már, míg bedobom ezt a 8 zsákot, majd x megálló múlva leszállnék, ott is várjon már, aztán már csak 1 busz meg a megállótól pár száz méter, és már helyben is vagyok.
Közben meg csak az látszott, hogy egyedül autókázom 15 km-t oda, ugyanannyit vissza, hidakon át.

A Hungárián egyébként most is rendszeresen dugó van. Ahogy az Éles saroknál és még jó pár helyen.

erol 2015.10.12. 14:42:46

@mismásológép: Ezt a cigányos dolgot szerintem gondold át. Én is bringázom de nem vagyok cigány és a leírtak sem illenek rám, tehát nekem sértő ez a kijelentés. Ez olyan mintha én meg azt mondanám pl. "elmebeteg autósok". Lehet, hogy valakire igaz, de sokaknak sértő.

mismásológép 2015.10.12. 14:46:15

@nyelv-ész:
12-es vonal, 40,7 km, 28 állomás, 511 milliárd Ft, fogalmam sincs, milyen mélyen halad, de a elég hosszan az M4 is kéregvasút.

A felszíni nyilván olcsóbb, csak elveszi a helyet, és pont abból van kevés.

Persze lehetne olyat, hogy Budapestet lebombázni teljesen, aztán nulláról újjáépíteni, normálisan megtervezve.
Mondjuk az se lenne olcsó.

@fidesz maszop dk egykutya:
De az metró, ami föld alatt megy eleve, ez meg HÉV, ami felszínen.
Ami az M4-et illeti, igen, nem tudom, minek kellett külön megálló az Allee-hoz meg a Móriczra, ami gyalog 3 perc (az indexesek megtették azt, hogy az egyik helyen leszálltak a metróról, és a másikon felszálltak ugyanarra a vonatra, közben persze kellett futni), vagy hogy minek kellett megálló a Janipali térre (bár tervezéskor még ott volt az MSZP-székház, de pont a másik végében).

halaloszto 2015.10.12. 14:47:25

Ne terelj, a városban nem a lakásfelújítók meg a melójukhoz cuccot cipelők miatt van dugó. Kocsival vitted volna a cuccot akkor is ha rámegy az egész napod. Én is azt tettem volna.

A Hungárián viszont pont az volt, hogy a Megyeri híd átadásakor eltűntek a kamionok, és lehetett közlekedni. Bő egy év kellett hozzá, hogy a keletkezett teret benőke a forgalom, és újra ugyanakkora legyen a dugó. Ha építenének a városba új hidat, ugyanez lenne. Először javulás, aztán romlás vissza az emberek tűréshatáráig.

Vajk

mismásológép 2015.10.12. 14:49:47

@erol:
Aha, te megállsz minden pirosnál, a zebrán át tolod a biciklit, soha nem járdázol, nem mész be egyirányú utcába ott, ahol tilos, nem tekersz a haverod mellett az úton, ha van kerékpárút, mindig azon mész, nem mellette az úton vagy a 20 m-re lévő járdán, nem telefonálsz biciklizés közben (mert azt is tilos ám!), stb. stb...
És nem akarod kitiltani a fél városból az autókat, mint a többi biciklis, csak hogy neked jobb legyen biciklizni.

Mert ha igen, akkor te nem biciklis vagy, hanem valami mesealak, vagy a legnagyobb hantás az országban.
Ha meg nem, akkor bizony illik rád a jelző.

lbalazs 2015.10.12. 14:57:55

Azért a hidak kapacitásának csökkentésével vigyázni kell. A forgalom idomul a rendelkezésre álló helyhez, ez igaz, de csak egy városon belül. A pesti hidak viszont az ország keleti és nyugati felét kapcsolják össze. Ha nem lehet közlekedni, akkor csökken a GDP még jobban leszakadnak a keleti végek. Összeszámoltam a forgalmi sávokat a Dunahidakon: 18 van a belvárosban (ezt kilövi a dugódíj?), 12 a Hungárián ez összesen 30.
Az elkerülőn van 10, de igazából csak 6, mert az északi nem kapcsolja össze az ország két felét.
Pesten kívül van 6 amit nem lehet használni mert nem vezet hozzá út (M8, M9) és van 4 amit éppen lehet, de sokkal hosszabb az út, mint pesten keresztül.
Összesen 30 bent Pesten, 6 az elkerülőn, 4 amit inkább csak vész esetén használunk.
Ha csökkenteni akarjuk a forgalmat, nem elkerülőt kel építeni, hanem olyan autópályát, ami elkerüli Pestet, ilyen lenne az M4-M8 ha nem csak az M8-ig tartana, hanem elérné az M1-et. Ilyet nem is igen terveznek.
Így pedig nem lehet forgalmat csillapítani Pesten, mert csökken a GDP.
Pedig nagyon kellene!

erol 2015.10.12. 14:59:38

@mismásológép: Ok. Ebben az esetben az autósokra is illik az elmebeteg jelző. És a gyalogosokra is találjunk ki valami sértőt. Úgy lenne igazságos. Mindenkinek sértő jelzőt! ööö, esetleg nem lehetne mégis inkább hagyni a jelzőket?

mismásológép 2015.10.12. 15:08:48

@erol:
Aki az autósok közül nem tart be ennyi szabályt, amennyit a biciklisek, arra bizony illik.
Csak azok általában betartják, mert a rendszám révén azonosíthatók és büntethetők, és büntetik is őket.
(Tudom, most jön a gyorshajtás... az egyetlen, amit a biciklis nem tud elkövetni, mert a kenyérgázhajtás erre az egyre nem képes. Igazad van, vannak helyek, ahol az autósok simán mennek óra szerint 60-nal az 50-es korlátozású utakon, más kérdés, hogy ez valójában 55 körül van, persze az is 10%.)

A gyalogosokra is biztos lehetne, de az mit tud megsérteni? Max. azt, hogy nem a zebrán megy át az úton ott, ahol van a közelben (kb. 50 m-en belül) zebra.

mismásológép 2015.10.12. 15:17:15

@lbalazs:
Igen, az is nagy baj, hogy a Dunán Győr és Mohács között összesen nincs annyi híd, mint Budapesten - és ez nem azt jelenti, hogy Budapesten van túl sok.

Van ugye Komárom, Esztergom északra - bár ezek mind külföldön végződnek -, meg Dunaföldvár és Szekszárd délen, úgyhogy valóban, a kelet-nyugati forgalom kénytelen Budapesten át menni. Ráadásul a legnagyobb baromság, hogy minden autópálya Budapestrről indul/oda fut be, pedig nem lenne hülyeség legalább 4 észak-déli meg 2 kelet-nyugati irányú, szintén Budapest tehermentesítése végett.

erol 2015.10.12. 15:22:52

@mismásológép:
"Aki az autósok közül nem tart be ennyi szabályt, amennyit a biciklisek, arra bizony illik.
Csak azok általában betartják,"
Ja persze, ezért van több ezer halálos baleset évente (az esetek döntő többségében pont a gyorshajtás miatt). Azért nem mindegy, hogy 2 tonna vas üt el 60-al, vagy 10 kg vas 20-al.
Jó mindegy, hagyjuk. Utálod a bicikliseket és kész, fölösleges "tudományos" magyarázatokkal igazolni.

Mokuscunci 2015.10.12. 15:48:54

Nekem nagyon szimpatikus lenne a fenti terv. Ahhoz hogy megvalósuljon, leginkább az agyatlan autósokat kellene nevelni.
Megértetni velük, hogy a közösségi közlekedéssel utazni nem fáj. Hogy a busz, villamos és metró kényelmes, trendi és olcsó.
És fordítva, autót tartani köcsögség. Drága, környezetszennyező és önző.
Mondanám, hogy a városvezetés lehetne partner a fenti nemes ügyben, de sajnos a városvezetők mindig a vízfejű hörgő idióták mellett kampányolnak.

Leopoldika 2015.10.12. 15:55:44

A belvárosban nincsen helye ennyi autónak, szerintem ez nagyon jó terv lenne a Rákóczi úton, 25 évig éltem ott és láttam, hogyan pusztul le a környék az autók miatt, hogy nincs parkolóhely, sétálni nem lehet a légszennyezés miatt, a boltok bezártak eltűntek a cukrászdák vendéglők, pedig valamikor nagyon szép része volt a városnak.
Igen max. 2X1 sáv az autóknak és tömegközlekedés, bringa sáv, így nem terheljük túl a várost, ugyanez jó lenne a nagykörúton is 2#1 sáv az autóknak és 1 másik sáv parkolás és kerékpár sáv.Rögtön élhetőbb lesz a város az autókra pedig olyan dugódíj kellene mint több nagyvárosban ahol ha 4-en ülnek a járműben akkor csak a felét kell fizetni mint ha egy ember ülne benne, de ez a dugódíj mondjuk Bp.-n 700 forint egy behajtás ahányszor naponta behajt akkor fizetni kell, budapesti lakos pedig éves bérletet vehet mondjuk 100000 ft-ért.Így azt hiszem talán csökkenne a hidak terhelése :)

apukam_vilaga 2015.10.12. 15:56:38

Jártam pl. Bécs, München, Rotterdam, Hamburg, Stuttgart -ban/-ben ott is legalább ennyi autó van, és ennyi folyó de csúcs időt kivéve azért el lehet evickélni és igenis sok az alagút.
Bécsben pl. egy komplett városi autópálya csomópontot elbontottak építettek újat mert átszervezték a közlekedést AZ IGÉNYEKNEK MEGFELELŐEN.
És igen figyelembe kell venni, hogy pl. épül pláza, irodaház, lakónegyed akkor oda kell infrastruktúrát is tervezni.
Igenis mennek át autópályák városokon, főleg ha a város kinövi magát pl Regensburg vagy Frankfurt.

lbalazs 2015.10.12. 16:08:26

@Leopoldika: A bent lakok se válthassanak bérletet. Legyenek parkolóházak az övezeten kívül és tartsa ott az autót. A bélet ellentétes a dugódíj céljával. Éppen azt kellene megoldani, hogy a több behajtás után emelkedjen a díj. Hetente egyszer, akár ingyen is bemehess pl színházba, de ha azzal jársz munkába, akkor fizess naponta többet, mintha csak hetente kétszer bevásárolni mész be. A számok opcionálisak. Meg kell tervezni mennyi a jó megoldás, de az biztos, hogy a több behajtást nem támogatni kell, ahogyan a bérlet teszi.

lbalazs 2015.10.12. 16:13:51

És persze jelenleg nincs abban a helyzetben az ország, hogy Budapest a sajátjának tekinthetné a hidakat. Túl kevés út van az ország keleti és nyugati fele között. Kell még építeni, nem lehet azt mondani, hogy az ország két fele között egyedül az M0 a kapocs. És ha történik egy baleset, akkor nincs átjárás? Egyébként minden munkanap ott buszozom a Rákóczin és látom, hogy szörnyű a helyzet, és kellene a forgalomcsillapítás, de ez országos ügy.

jet set 2015.10.12. 16:39:09

Miért is jó egy autópályát a belvároson át vezetni? A Rákóczi út jelen állapotában egy undormány. Az

mismásológép 2015.10.12. 17:02:44

@erol:
Több ezer?
Az egész világon?
Mert Magyarországon néhány száz.
És azok egy része is figyelmetlenség, más része vagánykodás, aki ezt csinálja, azok persze agyatlan idióták.
De kerékpárosok által okozott baleset arányaiban legalább annyi van, szóval nem lehetsz büszke magatokra.

2 tonna egyébként már terepjáró, egy átlagos autó 1-1,5 t között van. A többség közelebb az 1-hez.

@Mokuscunci:
Javaslom, tanulj meg gondolkodni, és kilépni a szép lila ködödből, agyaska.
Ha minden autós átülne BKV-ra, negyed nap alatt halna meg a közlekedés.
Ha biciklire, akkor dettó.

@Leopoldika:
Költözz tanyára, ott nincsenek autók.

@lbalazs:
Na, megjelent még egy agybeteg...
Öcsém, nálatok tiltják és szigorúan büntetik a gondolkodást?

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2015.10.12. 17:28:36

@erol: Amelyik leég, amelyik tömve van vagy amelyiken leizzad az ember, netán szarrá ázik és szarrá fagy? Felőlem legyen, de akkor tessék minden bringásnak télen-nyáron, esőben és hóban is kerekezni!

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2015.10.12. 17:30:47

@halaloszto: Jaj már, amikor odatették a hidat akkor még nem volt ennyi autó egyáltalán. Micsoda hülyeséget beszélsz.

halaloszto 2015.10.12. 17:32:22

@Miazmás: pontosan erről van szó! Fel sem fogták hogy a híd odarakásával mekkora problémát okoznak hosszútávon. pedig okoztak. és a probléma oka az, hogy ott van a híd.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2015.10.12. 17:43:37

@erol: Az esetek többségében pont a gyorshajtás miatt? A statisztikák szerint nem. Maximum a relatív gyorshajtás miatt, az meg kicsit más, mint amiről te beszélsz. De lózungnak jó.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2015.10.12. 17:48:06

@halaloszto: Akkor tán zárjuk le az összeset és megszűnik minden problémánk, nem? Nem. Maradjál már ezzel a sületlenséggel!

halaloszto 2015.10.12. 17:49:35

@Miazmás: nemtudom neked mi a problémád és hogy azt megoldaná-e. azt a problémát hogy a rákóczi út egy gettó biztosan jelentősen enyhítené.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2015.10.12. 17:52:02

@halaloszto: Fentebb írtam. Momentán a Rákóczin csak olyankor megyek, amikor nincs dugó. Nekem az a bajom, hogy egy ilyen átalakítás magában csak több problémát okozna mint amennyit megold.

halaloszto 2015.10.12. 18:00:16

@Miazmás: Kit érdekel hogy Te mikor hol mész? Nem az a probléma hogy Te meg én hogyan mikor közlekedünk. Hanem hogy a belvárosban egy autópálya megy, és emiatt élhetetlen gettó alakul ki.

erol 2015.10.12. 18:45:49

@Miazmás: Ja csak relatív gyorshajtás?
Akkor semmi gond!

erol 2015.10.12. 19:02:16

@mismásológép:
Ok, utánanéztem pl. 2007 -ben 1232 halálos baleset volt. Szerintem ebből nem sokat okozott biciklis, hanem inkább a szuper szabályos autósok. Bagatell. Azokról nem is beszélve akik súlyosan megsérültek (na az a több ezer). Plusz légzőszervi megbetegedések a kipufogó gáztól. Szóval egy kicsit veszélyesebb autózni mint bringázni, de lehet nyugodtan fröcsögni.

fidesz maszop dk egykutya 2015.10.12. 19:49:52

@mismásológép: a retard begyepesedett magyar szocializmus valóságában lehet hogy külön van metró és hév, de normális helyeken városi vasút van, ami ott megy, ahol lehetséges elveszetni... föld alatt, felszínen, állványon. Itt is ehhez kéne igazodni. Bár magyarországon is feljön a felszínre mind2 nagy metró, és a szentendrei hév is lemegy a föld alá.

Amúgy új hídnak nem sok értelme van, ha feltűnt volna nem a hidakon áll az autósor, hanem a földön, az idiótán megvalósított felújítások, idiótán beállított lámpák, és a felüljárók, aluljárók hiánya miatt.

Már azza is nagyot gyorsulna a járműforgalom, ha a forgalmasabb kereszteződésekben felüljárókat az egyik út felül/aluljáróban menne, na meg a zebrák helyett gyalogos felüljárókat, vagy aluljárókat építenének.

halaloszto 2015.10.12. 20:06:26

@apukam_vilaga: lehetne ilyet csinálni Budapestből. Autópálya a Váci út helyére, az Andrássyra, Rákóczi út helyére meg a rakpartokra. Csak az egy másik Budapest lenne.

Át lehet építeni a várost a változó igényekhez, csak kinek a pénzéből? Mert igények azok vannak, de ha mellé lenne téve az ára és ki is kellene fizetni, akkor hirtelen visszavenne mindenki. Ma pár százezer forintból lehet használható autót venni, és havi pár tízezerből lehet használni is. Ez jó! Nő az életszínvonal. Pár százezer forintból egy méter út újraaszfaltozása kijön szűken. Ha mindenkinek ki kellene fizetni a rá eső részt a közlekedési infrastruktúra fejlesztésének költségéből, mindjárt kisebbek lennének az igények.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2015.10.12. 20:22:43

@halaloszto: Akkor meg kit érdekel, hogy gettó alakul ki? 1:1

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2015.10.12. 20:24:10

@erol: Jaj, ne legyél már ennyire hülye! Ne mismásolj, ne kend a szart. Te szabálytalanságokról beszéltél, meg büntetlen gyorshajtások miatti rengeteg balesetről. Ne terelj már.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2015.10.12. 20:31:02

@erol: És akkor mi legyen? Tiltsuk be az autóforgalmat? Járjunk szekéren? Mi legyen? Tudtad, hogy a tömegközlekedésen is szoktak lenni balesetek? Akkor azt is korlátozzuk! A repülés is veszélyes, tiltsuk be! Az internetezésed meg energiafelhasználással jár, légszennyező erőművekkel! Korlátozzuk! Jó lesz?

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2015.10.12. 20:36:38

@erol: Mondtam: benne vagyok, hogy zárjuk le a várost, hogy lehessen biciklizni. De akkor kötelezzük a bicikliseket, hogy télen-nyáron, esőben és hóban csak biciklivel közlekedhessenek. Ne már, hogy három hónap bringázásért változtassuk meg egy két milliós város egész közlekedését. A biciklisnek megint csak jogai vannak, a kötelességeit meg leszarja. Mint az este lámpa nélkül, bedugott füllel zenét hallgató idióta kerékpáros. Hallanám már egyszer azt, hogy a rendőrök végig büntetik a minden szabályt áthágó biciklist! Hogy ne csak jogai legyenek, ingyen, de azonnal! Hát így állunk.

fidesz maszop dk egykutya 2015.10.12. 20:42:12

@halaloszto: kifizeti a rá eső részt... sőt még többet is, csak a többletet elmutyizzák az "elvtársak".

halaloszto 2015.10.12. 20:48:55

@fidesz maszop dk egykutya: mutatok egy egyszerű számolást:

a belvárosban egy nemdrága helyen a parkolás 8-18 óráig 240Ft per óra hétköznap. Az évi kb 260 nap x 10 óra x 240Ft=624ezer forintot ér évente egy parkolóhely. a helyi lakos meg évi párezer forint ügyintézési díjért cserébe ingyen használhatja.

ha mondjuk féláron kapná, évi 300ezer forint lenne hogy pakolhasson az utcán, egyből megváltozna az igénye arra hogy ő autót tarthasson.

2015.10.12. 21:28:38

Én mondjuk mindenkivel megfizettetném a belvárosba való behajtást. Ne csak az autósok fizessenek, hanem a gyalogosok, biciklisek, tömegközlekedési eszközöket használók. A befolyó pénzből aztán lehetne finanszírozni az autós forgalom föld alá irányítását, a biciklisek elképzelését, a tömegközlekedés megreformálását beleértve a Metrók, Hévek összekapcsolását, meghosszabbítását, P+R parkolókat. Finanszírozni lehetne, ha nem lopnák el, nem stadionokat építenének belőle stb.
De akkor fizessen mindenki, ne csak az autós!
Továbbá az ilyen jellegű beruházásoknál millirdok tűnnek el. Ráadásul komoly kritikákat tudok megfogalmazni a busz és villamosmegállókkal kapcsolatban. Én nem várok járatot olyan megállókban ahol gyakorlatilag bőrig ázol. Én nem tudom, hogy azok az emberek hol és milyen módon jutottak diplomához akik ezeket tervezik. Csak a design a lényeg, a funkcionalitás teljesen kiveszett a tervezőkből.

has 2015.10.12. 21:31:39

Ki a fene sétálna a Keletitől a Dunáig? Az Andrássy útnak azt a 850 métreres darabját is épphogy képesek valami normális nagyvárosi szinten tartani.
Vágig kell menni a Nagy körúton, meg a Rákoczin, mindenütt eladó, kiadó, egész portálokat betakaró hírdetések. Nem megy olyan jól a zembereknek, hogy annyi puccos boltot el tudjanak tartani, mint amennyi ezeken az utakon van.

2015.10.12. 21:39:17

Szerintem meg fizessen mindenki, aki bemegy a városba.
Az autós, a gyalogos, a kerékpáros, a tömegközlekedő. A befolyó összegből lehetne finanszírozni az elképzeléseket. Föld alá vinni az autóforgalmat, összekötni és meghosszabbítani a Metrókat, Héveket, vonatokat. Fizessen mindenki, a bringás is, mert ő nagyon szeretne egy a képen látható Rákóczi utat.
Lehetne finanszírozni, ha nem lopnák el. Továbbá az ilyen beruházásoknál több milliárd eltűnik és a tervezők is csak a látványra mennek a funkcionalitást nem ismerik.
Én nem fogok soha olyan busz és villamosmegállókban várakozni, ahol gyakorlatilag bőrig lehet ázni. Én nem tudom, hogy azok akik ezeket tervezték, hol és hogyan szerezték a diplomájukat. A design a lényeg, a funkcionalitást amiért lennie kellene annak a tárgynak azt minimálisan sem teljesíti.

2015.10.12. 21:45:37

@has: "Vágig kell menni a Nagy körúton, meg a Rákoczin, mindenütt eladó, kiadó, egész portálokat betakaró hírdetések"

Ezt meg sokan elfelejtik, hogy a belvárosban lévő üzletek pont nem a nagy autóforgalom miatt adták be a kulcsot. Értsd Nagykörút, Kiskörút, Rákóczi út stb.
Annak sokkal prózaibb okai vannak. Lassan 20 éve már, hogy megjelentek a plázák és a nép akkor ott kezdett el vásárolni ami máig tart.
Lehet szeretni, lehet nem szeretni, ez van.

2015.10.12. 21:56:04

@fidesz maszop dk egykutya: "Már azza is nagyot gyorsulna a járműforgalom, ha a forgalmasabb kereszteződésekben felüljárókat az egyik út felül/aluljáróban menne, na meg a zebrák helyett gyalogos felüljárókat, vagy aluljárókat építenének."

Így ahogy mondod. Csak a sok okos mostanában arra ment rá, hogy elbontsa az alul meg felüljárókat Pl.: Ferenciek tere. Szóba került már, hogy a Nyugati téri felüljárót is elbontanák.
Aztán csodálkoznak, hogy dugó van. :DDDD

2015.10.12. 21:59:44

@halaloszto: "nemtudom neked mi a problémád és hogy azt megoldaná-e. azt a problémát hogy a rákóczi út egy gettó biztosan jelentősen enyhítené."

Tévedsz a gettó nem az autóforgalomtól alakul ki, következésképpen, ha megszüntetetd ott az autóforgalmat illetve átalakítod a környezetet attól az még gettó marad.

fidesz maszop dk egykutya 2015.10.12. 22:06:44

@Союз: mondjuk a ferenciek terén elég hülyén volt az az aluljáró, bár a gyalogos aluljárókat zebrára cserélni alapos retardáltságra utal ott is.

A nyugati téri elbontása valami igazi húgyagyú ötlete lehet.

Egyébként az alul felüljáró előnye a teljes keresztezéseknél jön ki, ezek pedig csak T keresztezések.

2015.10.12. 22:07:06

@halaloszto:

" a széles út forgalomvonzó. amíg van út, lesz forgalom.

ugyanez igaz az Erzsébet hídra is. Amikor odatették a város közepébe, nem volt ott forgalom. Mostanra meg lett. Viszont tényleg jó ötlet-e, hogy Egerből a Balatonra Budapest belvárosán át visz az út??"

Na látod ezért kellene mindenkinek autósnak, gyalogosnak, biciklisnek fizetnie Budapest útjainak használatáért, hogy megoldják ezt a problémát. M0 észak, észak-nyugat, M4-M8 az M1-ig. Az utóbbinál tehermentesítve lenne az M0 déli és nyugati szakasza is.
Nos ezekhez pénz kell, mindenkinek fizetnie kell.

2015.10.12. 22:10:39

@fidesz maszop dk egykutya:

"A nyugati téri elbontása valami igazi húgyagyú ötlete lehet"

A terv pedig az lenne, hogy a 14-es villamost kötnék össze a 47-es villamossal. Azaz a Lehel tér lenne összekötve a Deák térrel. A 3-as metró meg ott megy alatta. :DDDDDDDD

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2015.10.12. 22:20:35

kerékpárosoknak 16 éven felül kötelező jogosítványt és egyéni azonosítót. utána mér nem ugatnának annyit.

2015.10.12. 22:24:58

@Miazmás: " A repülés is veszélyes, tiltsuk be!"

Van hogy felnézek az égre és 5 perc alatt 10-12 gépet látok és nem Ferihegy közelében észlelem ezt. Micsoda pazarlás, micsoda környezetszennyezés, az ócska fapados mocskok.

has 2015.10.12. 22:28:30

@Союз: Azért amikor az Erzsébet hidat átadták, már hatvan valahányban, nem volt ennyi autó a városban, viszont fürtökben lehett lógni a peronok lépcsőjén. ha mindenki, de légalább olyan arányban, mint akkoriban, BKV-val járna, el sem indulna egy járat sem, mert nem csukódik az ajtó.
Amúgy a BKV is saját maga által generált dugóban várakozik. Innen kersztúrról a buszok egymás seggébe érnek, így várni kell a jászberényi út közepén, hogy az előtte a megállóban állómásik busz végezzen. Adtak a szarnak egy pofont.

2015.10.12. 22:38:36

A 60-as években valóban nem volt és nem lehetett akkora forgalom, de a 70-es 80-as években azért már volt. Azt meg minden gondolkódó ember tudja, hogy a BKV teljes kudarcba fulladna, ha az autósok csak 50-60 %-a döntene úgy valaminek a hatására, hogy ők akkor most tömegközlekednek. Képtelenek lennének ellátni a közfeladatot. Nemcsak a BKV kudarca lenne, hanem a város vezetésének a kudarca is.

halaloszto 2015.10.12. 22:41:02

@városjáró: felmérések szerint a budapesten kerékpározók kb felének van jogsija...

Macskond 2015.10.12. 22:47:59

A Rákoczi út pont azért vált autópályával mert a nagyon okos rövidlátók folyamatosan csak lezárkálnak utakat hogy "nahát erre aztán ne menjél", meglepő módon az autók egyre inkább összeterelődnek egy egy nagyobb kapacitású szakaszra ahol aztán megint csak lehet sápítozni hogy a "sok barom autós mind errefelé megy".
MERT MERRE MENJEN?!?
A metro beruházásnál mi is maradt le a kivitelezésből...? Ja a P+R! De azért járjál tömegközlekedéssel.
Belvárosba tömegével építenek egyre több emeletes bérkaszárnyákat (ja bocs lakó"parkot", úgy hogy nincs előírva lakásonként legalább 1.25-1.75 parkolóhely telken belüli kialakítása. JA úgy drága lenne az építkezés. Igy meg mindneki csodálkozik hogy összevissza állnak az autók.
Farízeus dolog alternativák adása nélkül betiltani dolgokat, hogy "old meg másképp" aztán húzogatni a szánkat hogy a népek nem úgy oldották meg hogy nekik szar legyen... hanem ahogy tudták.
PL kiváncsi lennék mekkora lenne a különbség ha az iskolákban nem mindenütt 8-kor kezdődne a tanítás, amitől az is 8-kor kocsival viszi a kölköt suliba mikor járhatna más időpontban is dolgozni, mint a nyári szünet alatt.
És ez már nem is közlekedés szervezés.

na-ki 2015.10.12. 23:40:36

Rosszul tudom, hogy az ország, így Budapest népessége is jelentősen fogyni fog néhány évtizeden belül? Ha igen akkor mire ez az eszeveszett közlekedésfejlesztés? metrót, villamos minden lakáshoz? Ahogy kinéz lehet, hogy azoknak is automata vezetésűeknek kell lenniük, mert vezető sem lesz elég, utas meg pláne nem...

A kerékpárosok mikor szállják meg a hegyi utakat?

Javaslom, hogy a széles főutakon a járműforgalom, a párhuzamos keskeny mellékutakon a kerékpáros és motorosforgalom legyen előnyben. Azok is oda vezetnek ahová a főutak. Jelenleg kihasználatlanok a kerékpárosok által! Pedig sem veszélyes közelségben nincsenek buszok, gépkocsik, sem nem egészségtelenül füstös a levegőjük! Miért ez az erőszakos egymás elleni harc? talán a 3-5 méter széles mellékutak nem elég szélesek a kerékpároknak?

Tisztességes Természettudomány 2015.10.13. 01:01:31

Naponta megyek át az Erzsébet hídon. Pedig nem volna muszáj. A BAH csomópont környékét a Petőfi hídon át is simán meg lehet közelíteni.

Akik a BAH csomópontnál nem állnak meg, hanem továbbmennek a Budaörsi úton, azok többségében az M1/M7 felé tartanak. A Petőfi híd ideális választás lenne nekik is.

Na és, honnan jönnek ezek a derék emberek? Hát az M3 bevezetőről, és az Andrássyn keresztül támadják le a Deák teret és az Astoriát, hogy utána mehessenek az Erzsébet hídra.

A városon átmenő forgalom nagy része felesleges, csak a sok buta GPS megtett útra optimalizál, nem pedig benzinre és utazási időre.

Támogatom a dugódíjat, az M0 ingyenessé tételével együtt. (Bár évi 5000 egy megyematricáért nem sok). Ja, és az M0 északi szakasza is kiépülhetne már...

gmihaly 2015.10.13. 07:24:55

Szegény ifjonc Titánkák! Amikor a vilinger átment a Rákóczi útról még Budára is, az volt a jó világ. A boltok, kisáruházak akkor virágoztak igazán, mert sétálóból is több volt, nem uraltak mindent az autók. De autósék tényleg elqrták szeretett Budapestünket önző "csoportérdekeik" miatt. Ha meglátom Kovács Kázmér autóklubos ügyvéd úr fizimiskáját, és az általa beindított autóspárti "mozgalmakra" és ügyvédi szaktanácsokra gondolok pl. a fizetős parkolás és a szabálytalanság elkövetése kapcsán meghivatkozott,hatóság általi bizonyítási teherre, kinyílik a bicska a zsebemben. Azóta is keresztbe tesznek az autósok minden villamos visszacsinálási projektnek. A "demokratizmus" "intézményrendszerét", de még inkább a "kapcsolati tőkéjüket" használják fel a nekik kényelmes állapot tartós fennmaradásának elérésére, a többiek meg le vannak tojva. De ha csak ez az egy bűnük lenne. Persze, az adófizetők pénzéből felállított térfigyelő kamerák és magas bírságok, valamint a közösségi közlekedés végre ismét bevezetett előnyben részesítése óta valamicskét javult a helyzet, de nem eleget. A furgonosok és kisteherautósok részaránya, akikre előszeretettel hivatkoznak, nem olyan magas, több az egyedül autókázó úrvezető, aki a közösségi térből túl sok helyet foglal el.

apukam_vilaga 2015.10.13. 08:15:51

@halaloszto: Nem az a probléma, h odatették a hidat. Az a probléma, h az utolsó évtizedekben nem építettek új utakat és hidakat a városon belül a sok barna zónában. A belvárosban meg csak a földalatti közlekedés az alternatíva.
Nem én mondom, van ennek is tudománya...
Azért azt ki lehet számolni h 1940 x ember, y autó és 2015 x2 ember, y2 autó, ehhez kell növelni a közlekedési keresztmetszetet.
Egyébként 193x ban megtervezték a MAJDANI Hungária körgyűrű nyomvonalát, építési tilalom volt a helyén (lakóházakra) és az M1-M7 nyomvonalra csatlakozott volna Budaörsi úton. Kihagyták Dombovári-Hamzsabégi úton a 4 sávos út helyét (a jövőnek).
Mi lett belőle ? Szerémi út, Egér út +20 km fölöslges kanyargó, miközben 2 km egyenes út hiányzott h kimenjenek a városból.

2015.10.13. 08:45:34

@gmihaly:
"Amikor a vilinger átment a Rákóczi útról még Budára is, az volt a jó világ"

Bizony villamos is járt az Erzsébet hídon. Statikailag nem is bírta a villamost az Erzsébet híd, így aztán megszüntették a villamos közlekedést rajta. Ha rajta maradt volna a villamos, akkor az Erzsébet híd rég a Dunába szakadt volna.

Babette anyó húsdarálója 2015.10.13. 09:05:36

Na ebből is egy kerekes cigányokat osztó poszt lett.
Az agyhalottak kedvéért a kerekes cigány meghatározása:

Kerekes cigány az a kerékpáros, amelyik zárt kerékpárúton kényszerből szabályosan közlekedik, de amint kiszabadul a korlátok közül, attól a pillanattól kezdve semmiféle KRESZ szabályt nem akar és nem is tud betartani. Arányait tekintve ez úgy alakul, hogy 100 kerékpárosból egyet nevezhetünk kerékpárosnak, a maradék 99 a kerekes cigány.

-----------------------

A Rákóczi átépítése valóban jó dolog lenne, de ahhoz előbb a kerülő utakat kéne megoldani. Valami gyenge kezdeményezés már látszik, de valakinek nem ártana felvilágosítania az orrturkálóst és haveri körét, hogy a megoldás és a megszüntetés két különböző fogalom, ha megszüntetik az összes útvonalat ami a városon bármilyen irányba átvezet, akkor biza az a szép nagy gettó lesz mindenből amiről itt már többen is megemlékeztek.

Babette anyó húsdarálója 2015.10.13. 09:08:27

@gmihaly:

Volt bolt. Valóban. Áru már nem annyira volt benne, csak a kirakatban, mutatóban. Vagy újra szeretnéd az előjegyzéses vásárlást, ahol hűtőt csak évekre előre, autót évekre előre lehetett venni?

meggyes alfonz 2015.10.13. 09:11:29

Persze ilyen is lehetne, de előbb a alagútba kellene tenni a forgalmát.

Nézzetek már körül! Ha mindenki BKV-val közlekedne már rég meghalt volna a BKV. A biciklisek hol vannak késő ősztől kora tavaszig?
Hagyjuk már ezt az autó ellenességet! Sokkal inkább segíteni kellene az autósokat a közlekedésben, nem hátráltatni pl. piros hullámokkal!

fifibá55 2015.10.13. 09:35:25

@Союз: Nehéz belátni, hogy nem bírta, még emlékszem a híd terhelési próbájára. A mostani 6 ill. 4 sávon a dugóban álló gépjárművek súlya kisebb, mint 1-2 villamos szerelvényé, hogy az statikailag nem aggályos?
Egyébként @gmihalynak abban igaza van, hogy anno a villamos idejében sokkal emberközelibb volt a Rákóczi út és a Kossuth L. utca, az ember szívesen sétált végig. Most valószínűleg nem üzletek, hanem döntően vendéglátóhelyek nyílnának, el lehetne viselni.

gmihaly 2015.10.13. 10:30:35

@Союз: Biztos forrásból tudom, hogy ez nem igaz, a sínpálya problémáit műszakilag meg tudták oldani, de az ellenérdekeltek megvezették a döntéshozó elvtársakat, mert nagyon akarták a "városi autópályát". Amint azt a "Minden kezdet nehéz" című, 1960-as évekbeli magyar dokumentumfilmben már Major Tamás előadásában sóvárogva ki is mondták. Az elvtársi döntéshozatali rendszer pedig elég rugalmatlan volt, ha már egyszer bevették a dajkamesét.

gmihaly 2015.10.13. 10:31:31

@Babette anyó húsdarálója: Melyik iskolai tankönyvből, vagy fejtágító brosúrából veszed ezt a sületlenséget?

PiBá 2015.10.13. 10:35:58

Rákóczi útról írsz a képeken meg a Kossuth Lajos utca figyel :) Precíz!

Lehetne ilyen, csak ne felejtsük megoldani a közlekedést. Alagút, reális elkerülő utak kiépítése, akármi. Most CSAK a korlátozásról beszél mindenki, de ez ennél összetettebb. Milyen szép is lenne összetett kérdésre, összetett és jó választ adni, nem csak így belekapni egy picit. Így zöldség.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2015.10.13. 11:24:14

Re:halaloszto:
Akkor tehát a felének meg nincs. Igy viszont lesz, amit magánál kell hordjon és amit el is vehetnek tőle, ha szabályt szeg. Ráadásul akinek már van magasabb kategóriása is, az azt veszthetnè el.Lenne itt rend!

Kopi3.14 2015.10.13. 13:04:24

@mismásológép: A Janipali a 37-es, 62-es villamos irányában csatlakozási pontnak nem rossz. Lenne, ha nem a tér túlvégén lenne. Egyedül az Allé ami értelmetlen megálló. Simán elég lett volna a Móriczcal közös egy megálló, két irányú feljárattal.

Kopi3.14 2015.10.13. 13:07:08

@fifibá55: A villamosok nem annyira a statikus terhelésükkel, inkább a dinamikussal adnak fel kérdést a pályát tervező embereknek. A dinamikus terhelés pedig elég durván exponenciálisan növekszik a villamosoknál egy személyautóhoz mérten.

fifibá55 2015.10.13. 15:44:36

@Kopi3.14: Köszönöm. Sejtettem, hogy valami ilyen huncutság van a dologban. Rezgések is belejátszanak?

fidesz maszop dk egykutya 2015.10.13. 16:16:03

Egyébként lenne egy egyszerű módszer legalább a nyári/tavaszi/őszi dugócsökkentésre, és parkolóhelyek felszabadítására, és a környezet kímélésére, semmiféle beruházást nem igényel:
Lehetővé tenni hogy B kategóriás jogsival 125 cm3-as robogót lehessen vezetni, ahogy körülöttünk már kb minden országban megtették.
A 125-ös robogók gyorsak, nem okoznak dugót, kisebb parkolóhely kell nekik, keveset fogyasztanak, tiszták, és kiszorítanák az 50 cm3-s 2 ütemű füstölgő berregő útakadályokat is...

Kopi3.14 2015.10.19. 12:23:47

@fifibá55: Igen. Mivel több tengelyen, dinamikusan terhelnek. Teherautóknál olvastam sok éve, hogy a 40 tonnás, 10 tonna tengelyterheléssel elhaladó teherautó egy darab egymillió átlagos személyautó terhelését jelenti.
süti beállítások módosítása