Az építés alatt álló úton próbál közlekedni a troli a zuglói Zsálya utcában. Az esetről már kaptunk bejelentést a Járókelőre, most a Civilek Zuglóért Mozgalom leírását közöljük a helyzetről. Ha ismered a helyzetet, írd meg a véleményed kommentben!
Húsz ok: Miért nincs létjogosultsága a 81-es trolibusznak a Zsálya utcai közlekedésre?
- 2-4 percenkénti járatsűrűség, teljességgel kihasználatlan és gazdaságtalan intenzitása -
- trolibuszok élettartama (30 évnél öregebb), állapota folyamatos karbantartást igényel, legalább a felét ki lehetne vonni a forgalomból – veszélyes üzem
- az út állapota, a dinamikus rezgések nagyon megterhelik az épített környezetet, a folyamatos zaj és szállópor egészségkárosító az emberi szervezetre
- nincs előírásnak megfelelő út, a meglévő szélessége 15 m– a gyűjtőút előírás szerinti mérete (OTÉK) 22 méter
- az útnak nincs zaj- és rezgés védelme a mellette fekvő lakóingatlanok irányába
- trolibuszok mérete – kamion súlyú, és méretű – 24 tonna összgördülő súly – óriási terhet ró az ott élőkre
- az épített környezet a terhelés hatására folyamatosan romlik – házak süllyedtek meg
- napi 230 db, heti 1200 db, havi 4800 db kamionsúlyú / méretű jármű száguldozik üresen ezen a rövid szakaszon súlyosan terhelve a Zsálya utcát
- alapvető Emberi jogaink sérülnek – „egészséghez, egészséges környezethez való jog”
- a Zsálya utca paraméterei nem felelnek meg az előírásokban foglaltaknak OTÉK
- az adott útvonalon a 81-es trolin kívül közlekednek még a 80-as 82-es trolibuszok, valamint a 144, 131, 31, 231, 130 jelzésű buszok, amik mind ráhordó járatai a Metrónak
- reggelente 4. 40-kor a Zsálya utcában - 7 méterre az ablakunktól - már robog, csattog az első üres troli megzavarva éjszakai pihenésünket, aminek káros idegrendszeri hatása van
- a sofőrök többsége nem tartja be a KRESZ-t, megszegi a 30-as sebességkorlátozást
- 50 méteren belül is vannak megállók – eltúlzott az előíráshoz képest
- túlzott járatsűrűség miatt a feltorlódó trolibuszok a házak elé állnak ki, terhelve azokat
- a 178 millióból kiépült buszsáv rövidíti a menetidőt, az eddigi indok már nem indok – nincs utas lemaradás, 2 perc sem telik el, jön a következő jármű
- az elmúlt években sokat változtak a közösségi állapotok - népszámlálási adatok -, az egykori – a troli vonal kiépítésekor - aktív dolgozók zöme mára nyugdíjas, a fiatalabbak nagy része pedig személyautóval jár dolgozni a lakótelepről
- közösségi érdekre hivatkozva lehet-e kárt okozni az egyénnek? – 2008-ban meg- süllyedtek házaink a sűrű járat folytonos dinamikus rezgésének hatására
- pár évvel ezelőtt a metró felújítása idején összevontan közlekedett a 80-81-es járat, tökéletesen kiszolgálva az utazók igényeit. Azóta hétvégeken is ez a gyakorlat, megfelelő járat optimalizálással és logisztikával ez hétköznapokon is kiválóan tudna működni, nem beszélve a néhány lépésre lévő buszmegállóról, ahonnan 5 különböző autóbusz is elvisz a metróhoz
- más járatok 20-25 percenként közlekednek, holott a bérlet mindenkinek egyformán sokba kerül, tehát a 81-es troli utasai pozitív diszkriminációnak örvendhetnek
A Civilek Zuglóért Mozgalom közbeszerzéssel kapcsolatos kifogásai itt olvashatók.